Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:06

Ik heb een denk ik best leuk ideetje. Ik ga een paardenpaspoort namaken op gimp, en die dan uitprinten.
Edit: oke, bedenk ik nu opeens een reden waardoor het niet kan :( dat is best jammer.

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:19

Uska schreef:
@ Annick: Heeyy, Jij hebt June!!! :wow: Dat wist ik heel niet.

Klopt, maar door een helaas een grote overvloed aan repaints verkoop ik haar |( |( Dus bij interesse... PB

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:19

LoverHorses0 schreef:
Iemand een idee voor hoeveel ik mijn halsters en mijn kartuig kan verkopen op mijn site?

Dan moet je eens kijken naar hoeveel tijd je er aan besteed en vooral het materiaal. Ook is het beste om even te kijken hoe stevig het is. Als het zo uit elkaar valt bij wijze van spreken is het niet veel of zelfs niks waard, want dan hebben de mensen er niks aan ;). En nog een tip; zorg wel dat alles werkt als je snapt wat ik bedoel :) .
Laatst bijgewerkt door Stephaniexh op 09-01-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:21

Zo boos op mijn schaar :(
Ik ben aan het knippen, schiet die opeens door. Zo mijn vinger in. Snee is halve centimeter lang XD

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:31

Paardengek0 schreef:
Zo boos op mijn schaar :(
Ik ben aan het knippen, schiet die opeens door. Zo mijn vinger in. Snee is halve centimeter lang XD

Oooh aauuw pijnlijk :x Ik ken het, helaas. Maar bij mij is het stanleymes vaak de boosdoener :P

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:34

Jikes, pijnlijk. Dat is wel stom! dta van die ijslander! k vind dat ze veel kleiner moeten zijn! :Z :Z Ik zal mijn halster weer opnieuw moeten gaan plakken..... Hij is los gegaan.. -:(- :( -:(- :( -:(- :( -:(- :(

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:35

Stephaniexh schreef:
@horzeloverzz,
ik weet dat je nieuw bent hier, maar wat je hierboven nu zegt is offtopic. En dat mag eigenlijk niet in dit topic. Helaas word het wel te veel gedaan. Ook heb je hierboven een keer dubbelgepost en dat mag ook niet. Als je iets wilt veranderen klik dan op de button 'Wijzigen'. En voor vragen over bokt ga je naar 'Help' rechtsboven in.
Edit; dit was geen aanval op jou hoor maar gewoon om even te helpen!

@pbl,
Die video's van je elven vind ik nogsteeds heel leuk gedaan! *\o/*

sorry het spijt mij :'(

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:46

Ehm... niet om het een of ander maar ik snap het punt van de IJslander niet.
Zet in RL maar eens een haflinger en ijslander naast elkaar.
Zo gek veel verschil zit er niet in de schofthoogte hoor.

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:51

Shettepret schreef:

ja schleich maakt zijn dieren niet echt op schaal zoals de vogel die is grooter dan eenb falabela :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:53

klitterband kun je vinden bij de action is helemaal niet duur daar en is in zwart en wit.

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:57

Shettepret schreef:

Ja maar de IJslander is wel heeeel groot in verhouding met de rest van alle modellen. Als je de andere töltende ijslander erbij pakt, dan scheelt dat wel minstens 2 cm oftewel schleich word steeds groter. En zoveel als deze ijslander scheelt van de haflinger is wel een beetje veel en onrealistisch naar mijn mening :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:12

horseloverzz schreef:
ja schleich maakt zijn dieren niet echt op schaal zoals de vogel die is grooter dan eenb falabela :)

Wat je hier zegt klopt niet. Schleich maakt zijn miniaturen JUIST op schaal!
Per diersoort (of afdeling) hebben ze een schaal. Schaal voor de paarden is ongeveer 1:18.
Ga je een parkiet op die schaal maken dan blijft er voor de vogel spaarders niet veel over.
Honden en paarden (of vogels) zijn dus op verschillende schalen gemaakt.

annickx schreef:
Ja maar de IJslander is wel heeeel groot in verhouding met de rest van alle modellen. Als je de andere töltende ijslander erbij pakt, dan scheelt dat wel minstens 2 cm oftewel schleich word steeds groter. En zoveel als deze ijslander scheelt van de haflinger is wel een beetje veel en onrealistisch naar mijn mening :D

Dat ze groter worden klopt. Ze maken ze op een andere schaal als vroeger.
De oude friese hengst is ook veel kleiner als de nieuwe.
Onrealistisch is het zeker niet! De hoogte klopt gewoon.
De IJslander heeft een schofthoogte van 1:30 - 1:45 en de haflinger heeft een schofthoogte van 1:35 - 1:50. Ze zijn dus wel degelijk even groot.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:25

hehe... wat kost de nieuwe ijslander eigenlijk in de winkel? misschien hebben ze hem expres een wat grotere stokmaat gegeven, zodat ze hem als paard kunnen verkopen ipv pony, krijgen ze per model iets meer geld binnen. Zou ik nieteens zo gek vinden eigenlijk :)

Zolang de modellen realistisch zijn qua afwerking, en de verhoudingen netjes kloppen boeit het me weinig eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:33

Ik ga jullie lekker jaloers maken.Ik krijg 3 ubermooie leren halstertjes van Stephanie. En een luxe deken en suedine halster :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:47

Paardengek0 schreef:
Ik ga jullie lekker jaloers maken.Ik krijg 3 ubermooie leren halstertjes van Stephanie. En een luxe deken en suedine halster :D

-O- Ikwilook... maar ik heb even geen zin om te knutselen. Eerst maar eens kijken of ik wat kan gaan verzinnen voor de wedstrijd van xDeena, ik wil daarvoor een custom gaan maken van... de mustang of de anda hengst. Kan niet kiezen... misschien doe ik ze wel allebei :D

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:53

Heb de site maar eens ge update! er staat nog steeds niet veel op maarja, ik heb alles tk gezet! en grrrr heb geen zadel kunnen maken doordat ik geen leer had :( waar halen jullie altijd je leer vandaan?

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:57

Gelukkig kan ik mijn tuig en halsters zelf maken :)

Afbeelding
Afbeelding

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:59

Ik heb het van de markt in de stad in Apeldoorn. Dara kan je een vierkante meret voor 4 euro krijgen, en skai voor 3 euro. @annickx, mooi halster! Waar haal jij die poppertjes vandana?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:59

Die zijn ook mooi, ik twijfelde tussen bij jou of stephanie bestellen. Maar stephanie maakt pracht leren halsters en die dekens

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:01

annickx schreef:

Dat ze groter worden klopt. Ze maken ze op een andere schaal als vroeger.
De oude friese hengst is ook veel kleiner als de nieuwe.
Onrealistisch is het zeker niet! De hoogte klopt gewoon.
De IJslander heeft een schofthoogte van 1:30 - 1:45 en de haflinger heeft een schofthoogte van 1:35 - 1:50. Ze zijn dus wel degelijk even groot.[/quote]

Ja, dat is ook wel weer waar. Maar ik vond het opmerkelijk, toen ik de oude IJslander naast de nieuwe zette ;

Afbeelding

Vind ik een errug groot verschil :j

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:02

Rosan2001 schreef:
Ik heb het van de markt in de stad in Apeldoorn. Dara kan je een vierkante meret voor 4 euro krijgen, en skai voor 3 euro. @annickx, mooi halster! Waar haal jij die poppertjes vandana?

Dankje :D Die poppetjes haal ik van marktplaats, vind ze wel erg fijn op schleich , op het schleich accounts netwerk op hyves worden deze belville poppetjes ook heel vaak gebruikt

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:03

8)7
Paardengek0 schreef:
Die zijn ook mooi, ik twijfelde tussen bij jou of stephanie bestellen. Maar stephanie maakt pracht leren halsters en die dekens

Hihi, dat maak ik ook allebei hoor, leren halsters en dekens :P maarja, ik heb momenteel nog 7 bestellingen te doen

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:03

Klopt zeker! Maar zet de oude en nieuwe fries maar eens naast elkaar. Ook een enorm verschil.
Ik ben blij dat hij nu groter is. Vond de oude namelijk te klein.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:05

jeej heb de grazende rijpony :)
mijn leer komt van mn oma :=

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:06

Ik heb ook foto's van mijn nieuwe halster op de site staan! ze zijn al veel mooier als mijn eerste halsters al zeg ik het zelf := maar dat komt omdat ik ze nu gelijmt heb en niet genaait! eindelijk goede stoflijm gevonden!