esmolove: dat VEEEELS te grote zie ik ook niet helemaal, maar voor het beleren ben je zeker wel te groot . juist bij het beleren van je paardje kan dit echt schadelijk zijn, ze moeten hun evenwicht nog zoeken en hebben geen spieren, ook kunnen ze de verkeerde spieren gaan gebruiken omdat ze meer gewicht hebben (voor hun is een groter persoon dus zwaarder) om te dragen en goed te verdelen, je paardje staat er ook niet lekker bij met zijn hals vind ik, ik vind het er gewoon niet prettig uitzien
laatste past, en ik snap best dat de een a laatste erop gaat zitten, je wil ook niet kleine kindjes bang maken door die erop te laten rijden en ook eraf te laten vliegen... en zoveel kleine kindjes die goed genoeg kunnen rijden zijn er ook niet
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn ruiter op mn shet vinden. http://www.mijnalbum.nl/Foto-NBY8BCTI.jpg Niet het beste moment en de mooiste foto, aanspringen in de 'moeilijke' galop
Pony is op zich vrij braaf, 4,5jarige pony en word gereden door een onervaren 6jarig meisje. Maar om de pony wat meer te leren, extra knopjes te bevestigen, heb ik een grotere ruiter wie haar af en toe komt bijrijden. Vooral met galoperen word de pony nogal enthousiast en bokken op de staartriem kan ze ook als de beste! Vandaar dus even als extra een grotere ruiter erbij.
apollootje: ik vind der ook echt te groot, ziet er niet prettig uit sorry..
apollootje
Geplaatst: 30-09-10 19:33
Maakt niet uit, ben blij dat jullie eerlijk zijn. Ik vind haar zelf ook wel te groot, maar vind dat ze voor 1x in de week wel erop kan. Zij kan de pony even goed doorpakken en als de pony flink bokt dan geeft zij hem een tik. Ze blijft er niet een jaar lang op rijden hoor, gewoon even tijdelijk om de pony wat door te rijden. Ze gaan dit weekend op de Shetlanddag samen meedoen aan 2 dingen onder het zadel, voor de ervaring van de pony. Vanaf komende week komt ze 1dag in de week om de pony wat bij te leren of een keertje langs de dijk te crossen. Zolang de pony plezier houd mag het nog, dat vind ik het belangrijkste
Maar een pony zal niet aangeven dat zn ruiter te groot is
apollootje
Geplaatst: 30-09-10 19:41
Dat is waar, ik snap jullie punt ook heel goed. Maar zolang ze bij haar nog stijl overeind op der voorbenen kan komen... Ze lijkt gewoon plezier te hebben, is werkwillig en bereid veel te doen. Ze wil ook best wel werken, ook wel met deze grotere ruiter. Tuurlijk zie ik liever de kleine dappere 6jarige meid erop zitten, maar de pony moet het van iemand leren En vooral ook de slechte dingen afleren.