Blueberry schreef:ik roep zeker niet maar wat. ik heb zelf meerdere andalusiers gereden en ken ook een aantal mensen met andalusiers. Ook paarden die met een seretta zijn bereden, die was er goed vanaf gekomen hoewel hij voor de rest van zijn leven getekend is met de littekens op zijn hoofd heeft hij er verder geestelijk niets aan over gehouden! Ik ken zat mensen die een andalusier hebben of hebben gehad die ene steekje los had. Ik ben zelf ene tijd lang opzoek geweest naar een andalusier en ben em rot egschrokken wat ik allemaal ben tegen gekomen! paarden met pure angst voor mensen, zeer dominante paarden. Maar uiteraard ook regelmatig een leuke andalusier die neits mankeerde! Maargoed, die zijn dan algauw erg duur! Ik ben zelf uiteindelijk uitgekomen op een crusado veulen uit Nederland. zo weet ik 100% zeker dat hij niet fout behandeld is en dat hij geen gedragsstoornissen zal kunnen gaan vertonen afkomstig van slechte spaanse behandelingen. Ik heb ook in spanje anadlusiers gereden en dat was ook niet best.. Waarschijnlijk ben ik daar gewoon bij het verkeerde adres geweest. tuurlijk zullen er zat fokkers zijn die wel goede paarden afleveren en die wel met respect en op vriendelijke wijze beleren en inrijden. Maar het is gewoon een feit dat er ook vaak zat 'troep'tussen zit, wat heel spijtig is. En uiteraard komt dat op heel de wereld voor, ook in NL. Ben ik even blij dat ik daar mooi niet aan mee doe
Die van mij is ook met een seretta gereden allemaal littekens op zijn neus. Gelukkig merk ik niks aan hem angst of wat dan ook.