Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:58

nee waarom andere mensen op je paard Knipoog
kan me voorstellen dat je met 25 daar geen trek meer in hebt..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:02

weet ik niet ik denk omdat ik ze nu een jaartje onder het zadel heb en ik heb een hele zachte hand.

ik ben bang dat als er iemand op gaat met een harde hand dat ze dan overal tegenin komt en dan ook tegen mij.

ik heb een pony gehad die ik ook had ingereden daar ging iemand op met een hele harde hand (wist ik dus niet)
en mn pony is dus echt een paar dagen helemaal overstuur geweest.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:20

zo hard trekken mag niet in de les dus dat zal je niet tegen komen,
zoals eerder gezegt : er word altijd gereden onder begeleiding..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:17

ik geloof je ook wel maar dat is gewoon een gedachte denk ik die iemand heeft

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:54

Tamara_ schreef:
Nou veronique, ik denk dat wij jou ook vaak gemist hebben met vegen en werken.. jij was ook niet een van de hardste werkers hoor! sorry dat ik t moet zeggen, maar joun reacties komen mij werkelijk de strot uit!

Ach, ze is gestopt met de opleiding, en wat ik zie is dat veel mensen die gestopt zijn niet al te positief praten over Deurne. Hetzelfde geldt voor mensen die de opleiding in Deurne wel hebben afgerond, maar vervolgens geen werk 'in de paarden' hebben kunnen vinden. Voor de mensen die dit wel gelukt is, geldt vaak dat ze Deurne wel als positief ervaren hebben.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:57

ik snap wel waarom veronique niet positief is maar het hele verhaal word niet vertelt..

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:56

Ik snap het ookwel. Maar dat heeft niks te maken met de redenen die zij noemt. toch?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:20

de meeste nagatieve verhalen komen idd van de mensen die het of niet afgemaakt hebben of geen werk kunnen vinden, maar goed vanmorgen sprak ik een manegehouder die deurne 10 keer niks vind! alles sprak hem tegen en toen ben ik zelfs een beetje gaan verdedigen Clown terwijl ik eigenlijk normaal ook negatief tegen over deurne sta!.... ik ga zeker in de paarden verder dat weet ik wel, maar ik had alleen het idee dat ik deurne daar niet voor nodig had...

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:33

Ik heb net met het AOC Terra in Drenthe gebeld en zei zeggen hetvolgende:
volgens de inspectie is hun opleiding BETER dan die van Deurne!
Uiteindelijk krijg je wel gewoon hetzelfde papiertje.
De omgang met de leerlingen en de rijkunsten liggen gemiddeld ook hoger.

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:04

Haha, alle paardenoplediding vinden zichzelf beter. Maar ach als ik het verschil zie met sommige leerlingen van het AOC in breda, vind ik dat niveau erg triest. Als ik als toen eerste jaars deurne student uit moet leggen hoe je longeerd met elastiek vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. Maarja, het is mijn keuze om naar deurne te gaan! Heb er prima naar me zin. En wat de erst daar van vind moeten ze zelf weten. En het is tegenwoordig zo dat je bij niet een opleiding garant staat dat je een baan vind,

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:08

Maar ik heb het dan ook niet over een opleiding in Breda maar in Drenthe. En op Deurne vind je ook vast wel van dat soort meiden. Die hou je op elke school wel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:15

niet de renenden die nu genoemt worden door veronique..
helaas..

tuurlijk zal die oleidng zeggen dat ie beter is..
zou ik ook zeggen.. maar is het ook werkelijk zo..
paardensport in deurne is neit meer zo goed als t was maar nog wel de beste van nederland..

nicky_4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:41

ik ga dit even volgens.ik hoor ook allemaal rare verhalen.maar kennisen hebben daarop gezeten.ik vraag het na!!!!

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:42

Een vriendin van mij gaat nu naar het 2e jaar en zij is dik tevreden. Zij heeft ook wel tegenvallers gehad maar dat hoort er nou eenmaal bij

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:42

ik ben beneiuwt Tong uitsteken

wie is dat dan ulmi ?

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:43

Annebeth Bakker

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:18

ah uit de 3.2
die ken ik wel.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:23

Tamara_ schreef:
Nou veronique, ik denk dat wij jou ook vaak gemist hebben met vegen en werken.. jij was ook niet een van de hardste werkers hoor! sorry dat ik t moet zeggen, maar joun reacties komen mij werkelijk de strot uit!

Dan lees je ze toch niet Tamara, dan hoef je je er ook niet druk om te maken Knipoog
Maar ach ik zal er verder niks over zeggen, ik geef alleen mijn mening!
Wel knap dat je telkens op mij hebt kunnen letten trouwens Knipoog
Ik hoop voor je dat je er nog wel eens achter komt hoe Deurne is, helaas waarschijnlijk te laat, maar ach..
En ach ik ben niet de enige die zo over Deurne denkt, dus ik ben niet de enige hoor. Er zijn er niet voor niks zoveel gestopt he..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:24

Maar wie naar Deurne wil, hou ik niet tegen hoor. Er zullen best wat mensen zijn die er wat aan hebben, maar ik niet ben ik achter gekomen..dus daarmee klaar!

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:51

Veronique als jij nou een verder kijkt als je neus lang is zie je dat het in eerste instantie helemaal niet mijn reactie is maar sandra onder mijn naam.

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:55

Maar goed, jammer dat je al begint te zeuren zonder verder te lezen!. Ach weetje, laat iedereen lekker zijn eigen mening uitvogelen. Iedereen denkt er toch anders over.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:25

we all Afbeelding Deurne

Clown

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:34

Sorry Tamara, mijn fout, daar heb ik dan overheen gelezen, mijn excuus Bloos!

Maargoed ik zeg er nu nog maar 1 ding over, als hier m'n hele verhaal bekend was dan zouden jullie het waarschijnlijk wel begrijpen. ..
Ik heb mijn mening gegeven, misschien had ik het beter op een andere manier kunnen zeggen en mijn hele verhaal maargoed...we houden het erop: ieder zijn mening.

Nu is er ook geen reden meer om boos te worden of wat dan ook...dussssssss allemaal maar weer vrolijk verder bokken!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:39

Wat ik vooral heel erg jammer vind is dat paardenhouderij opleidingen overal uit de grond ploppen! Voor Deurne betekent dit dat er volgens mij nu veel meer leerlingen aangenomen worden dan vroeger, en ja daar haal je de kwaliteit mee naar beneden! Want daar selecteerden de goeden zich van de slechte!! Tegenwoordig gaat het de scholen alleen om het verdienen van veel geld! Paarden zijn nou eenmaal hip! Jammer dat er nu dus heel veel mensen opgeleid worden tot niets! De goede kunnen er ook zonder opleiding komen, maar als je vervolgens een blessure of iets krijgt heb je helemaal nergens een diploma van! Het concept van de paardensport opleiding in ?Meppel vind ik wel goed, een manege runnen. Al is dat in Deurne natuurlijk ook wel zo.

Al die andere paardenhouderij scholen zouden ze af moeten schaffen, er worden mensen gewoon voorgelogen en tot werkeloze opgeleid! Schandalig toch eigenlijk?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:40

Kijk, daar ben ik het mee eens annepanne, Goed ver-woord!

En vooral dat er zoveel mensen zijn die denken dat een huis tuin en keuken houderij van hun plaatselijk dorp, net zoveel waard is als deurne, als ik zie wat er van groenscholen wel eens mee loopt op de stage bedrijven, dan is dat soms om te janken, ze kunnen paarden poetsen en daar blijft t bij.
Vegen, rijden, inzicht, inzet, motivatie, kennis... Het is allemaal vaak ver te zoeken.

En toch maar blijven beweren dat ze net zoveel leren en kunnen..

Maar goed, deurne denkt er de laatste tijd hetzelfde over, nu ook weer met horse & leisure.
En ook de simpele regel van zoveel mogelijk mensen voor 1 oktober binnenhalen, want alles wat dan ingeschreven staat is: KASSA!! daar krijgen ze subsidies op.

En wat er dan in de loop van de jaren afvalt zijn vaak de mensen die het toch niet gaan maken, maar als het beleid was zoals 20 jaar geleden, dan zaten er, van wat er nu zit? 180 mensen? mischien maar 10? 20? studenten op school..

Het blijft de harde waarheid, maar de paardenwereld is ook hard.