Man wil mijn pony's verkopen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:39

appelbolfan schreef:
Kimmie_Paard schreef:
Ja oke, er bestaan misschien mensen die zo zielig zijn om dingen te verzinnen, maar ik zou het gewoon heel rot vinden voor de TS als zei nou net niet zo iemand is, maar er wel van word beschuldigt wie weet in wat vor situatie zij zit! als ik hier zou vertellen dat ik een rot tijd achter de rug hebt en ik krijg dan reacties naar mij hoofd gegooit als ach ja mischien heeft ze ook wel een *kuch* heel zwaar leven achter de rug, en dat soort dingen dan zuo ik me daar heel rot omvoelen! maar ik zal me voortaan een beetje inhouden;)

het was idd een gemene opmerking met die *kuch*, maar ik vind gewoon dat dit verhaal van dunne draadjes aan elkaar hangt.
Ten eerste: ik heb nu al 3 keer mijn vragen geqoute, en nog steeds geen antwoord gekregen van de TS, vind dat een beetje raar + onbeschoft. Want ze moet ze wel gezien hebben (aangezien ze meerdere malen in de buurt van mijn vragen heeft gepost)

2. wie doet z'n paard in hemelsnaam op die manier bandages om (als het bandages zijn)
3. heel slordig: er ligt een touw tussen de benen van het paard = gevaarlijk
4. zij heeft geen respect voor ouderen (daar kan ik dus echt niet tegen!) ze begint onmiddelijk te schreeuwen als iemand haar ergens op wijst
En zo zijn er nog een aantal dingen..

ma jah.. t is slechts mijn mening, dus je hoeft hier geen kritiek op te geven. Mijn mening neem je me niet af.

2. als je goed leest lees je dat het geen bandages zijn..
3. eigen keus. ze stond er dichtbij.
4. Misschien heeft ze het gewoon een beetje 'ruig' getypt. Dus niet te snel oordelen aub
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 14-06-06 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:41

Ruig getypt jaa, dan nog je moet gewoon respect voor oudere hebben

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:48

Kimmie_Paard schreef:
melisje999
waarom snap je mij niet dan?:S

de ene keer ben je net een 'beschermengeltje' en de andere keer doe je net zo hard mee met de mensen tegen haar.

Ruig getypt. hoe moet ik het anders zeggen? het komt gewoon misschien te hard over denk ik.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:51

dat komt het denk ik zelf ook wel
dat ik het te ruig heb getypt

als ik heel eerlijk ben Kimmie_Paard ben ik het met melisje999 eens

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:53

de ene keer doe ik net zo hard met de andere mee nou geef me een voorbeeld! ik ben het al de hele tijd (sinds dat er gezeikt werd over och nou wat heeft ze toch een moeilijk leven bla bla bla) met haar eens! omdat de meeste van jullie (voel je nou niet allemaal aangesproken:S) vreselijk aan het zeiken waren!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:54

soms is dat ook wel zo ja
maar dat is nu over

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:58

wat is nu over

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:00

shettie schreef:
dat komt het denk ik zelf ook wel
dat ik het te ruig heb getypt

als ik heel eerlijk ben Kimmie_Paard ben ik het met melisje999 eens

Kimmie_paard:
Lees dit oa:

Kimmie_Paard schreef:
is die pony wel van haar? als hij van haar is waarom bestaat dit topic dan:S
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 14-06-06 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:01

als dat paard van haar is is dit topic er tog voor niks want dan kan die man haar niks maken,, en hoefd ze zich geen zorgen te maken,, ik kan tog ook niet zeggen ja ik verkoop even het paard van de buur man als hij morge weer gaat rijden het is hardstikke warm!

MissDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:01

Ik heb net alle 8 blz's gelezen. Wat een gedoe zeg, terwijl sommige bokkers toch met behoorlijk goede argumenten komen om je te helpen(willen jullie morgen mijn debat op school doen ), maar het lijkt alsof je de adviezen van de bokkers niet echt aan neemt(beetje bij beetje geef je toe, maar heel veel niet)
Op die foto uit je profiel ziet het er idd een beetje "zielig" uit, maar wie weet is dit niet zijn echte levensomstandigheden . Vind het alleen niet zo handig om beenwarmers bij een paard aan te doen......
xxx claire

*ediT*: pony is toch van jou? Dan hoort het toch geen probleem te zijn? Een beetje vertrouwen in die man mag je ook wel hebben........

friendly

Re: Man wil mijn pony's verkopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:02

Ik zou meteen gaan zoeken naar een nieuwe woonplek voor de hengstjes. Ik zou niet langer meer mijn pony's op het erf willen hebben staan waar zo'n gigantische eikel zit te dreigen dat je pony's maar weg moeten omdat ze nog wintervacht hebben. Wat een onzin zeg!

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:02

hij staat ook niet bij hem zei je tog?

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:03

Clairtjuh schreef:
Ik heb net alle 8 blz's gelezen. Wat een gedoe zeg, terwijl sommige bokkers toch met behoorlijk goede argumenten komen om je te helpen(willen jullie morgen mijn debat op school doen ), maar het lijkt alsof je de adviezen van de bokkers niet echt aan neemt(beetje bij beetje geef je toe, maar heel veel niet)
Op die foto uit je profiel ziet het er idd een beetje "zielig" uit, maar wie weet is dit niet zijn echte levensomstandigheden . Vind het alleen niet zo handig om beenwarmers bij een paard aan te doen......
xxx claire

*ediT*: pony is toch van jou? Dan hoort het toch geen probleem te zijn? Een beetje vertrouwen in die man mag je ook wel hebben........

Idd wat een gedoe -__-' Voor de foto doe ik zoiets geks ook wel is

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:03

Kimmie_Paard schreef:
als dat paard van haar is is dit topic er tog voor niks want dan kan die man haar niks maken,, en hoefd ze zich geen zorgen te maken,, ik kan tog ook niet zeggen ja ik verkoop even het paard van de buur man als hij morge weer gaat rijden het is hardstikke warm!

tsja, het kwam nogal. laat maar zeggen 'hard' over

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:04

@ friendly, hij zal het vast wel goed bedoeld hebben maar sjeezeg wat stom dat hij zo reageerd he

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:06

@ melisje999 dat is jammer dan dat het hard over kwam.

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:13

Ik heb net alleen al de 1st pagina gelezen en jezus wat schrik ik ervan zeg! De meeste zitten maar te zeuren dat Shettie ''over de schreef'' is gegaan en dat ze niet had moeten schreeuwen maar god hee, het is haar pony dus mag ze boos zijn?!! Als het jullie pony was zouden jullie ook niet rustig gebleven zijn en rustig wezen praten. De meeste mensen tonen maar begrip voor die man met zijn ''adviezen'', ja hij geeft goede adviezen, maar dat geeft hem nog geen recht om hun te bedreigen dat de pony's weg moeten. Of het nou zijn pony's zijn of niet. Die man verdient geen begrip, in ieder geval niet van mij, ik ben het echt met Shettie eens. Die man moet maar niet zo zeuren hun hebben het recht!

@melisje999: tuurlijk, de meeste adviezen zullen wel goed bedoeld zijn dat begrijp ik ook wel. Maar dan mag hij nog niet zeggen dat de pony's weg moeten. HIJ moet begripvoller naar die twee meiden zijn.

(klinkt erg hard denk ik maar dat is nou eenmaal mijn mening. Voor degene die het persoonlijk opvatten (DAT IS NIET BEDOELING DUS DOE HET AUB NIET!!) : sorry)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:20

Zorg dat je altijd overdrachtspapieren van je paard/pony hebt zodat ke kan bewijzen dat die man jullie die pony's gegeven heeft. Een paspoort/stamboompapier is geen eigendomsbewijs namelijk.

Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn vorige pony. Ik verzorgde haar ruim twee jaar toen de eigenaren besloten de pony aan mij te geven. Inclusief stamboompapier/inentingboekje. Ik ging met de pony lessen en wedstrijdjes rijden, helemaal leuk! Totdat ik op een dag (inmiddels had ik haar al 4 jaar!) met de dierenarts op stal aankwam en de pony weg was. Meegenomen door de vorige eigenaren... Ze waren inmiddels verhuisd en ik heb maandenlang naar mijn pony gezocht. Haar gevonden op een manege in Noordwijkerhout. Zij hadden haar weer via via gekocht. Hele verhaal uitgelegd maar ze wilden mijn pony niet teruggeven. We stonden machteloos! Wij hebben het driedubbele geboden dan wat die manege voor haar betaald had, maar we kregen haar niet. Ik was in staat dat paard op te zadelen en weg te rijden. Zo kwaad was en ben ik nog steeds!
Ik ben toendertijd naar de rechtshulp gestapt en zij hebben het hele verhaal bekeken. Ik kon er niks aan doen omdat ik nergens mee kon bewijzen dat die vorige eigenaren haar aan mij gegeven hadden. In het geval van een gift heb je overdrachtspapieren nodig.
Echt heel frustrerend! Dus meiden, ik zou zorgen dat je ten alles tijde kan bewijzen dat die man jullie die pony's gegeven heeft. En anders: je boeltje pakken en wegwezen! Naar een plekje waar die man jullie pony's nooit kan vinden!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:21

wow
ff voor de duidelijk heid
ja het is mijn pony
nej hij staat niet op het erf van die man
nej op die foto daar staat ie niet altijd hoor,
dat is bij ons achterhuis.
hij staat bij een boer een straat verder op waar ik woon, en dan gaan we elke dag lekker met ze wandelen en dan gaan we ook langs huis. daar heeft mijn pa een ring in de muur gemaakt waar ik em kan vast kan zetten om te poetsen.
em toen gingen we weer verder, die foto is dus achter ons huis nog genomen.
en die beenwarmers waren alleen voor de foto!!!
nu duidelijk?

wow wat een verhaal nikkigioa

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:28

Ik geloof wel dat ik me exuses aan moet bieden... Heb net de overige 7 pagina's gelezen en zie net dat alles op z'n pootjes terecht komt. Dus mensen: SORRY!! Maar Shettie, als ik jou was zou ik goed naar Nikkigioa luisteren en zorgen voor die overdrachtspapieren (of heb je die al?) dan kan je meer ergernis voorkomen.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:30

excuses aanvaart
ja dat ga ik ook regelen hoor
dan heeft ie er helemaal niks meer over te zegge

Mucchio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:31

Anders moet je je shet eens een vitamine spuit geven.
Of gewoon scheren.
Gr armyhorse.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 01:55

De discussie is al helemaal uitgekauwd lijkt me zo. Er zijn nuttige adviezen gegeven en het is aan de topicstarter om daar iets mee te doen of niet.

Vandaar een sotje.