Maffe pennyverhalen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:25

haha, wat een leuke verhalen zitten er toch op dit topic, ga zo door!!! haha

Marjolein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:40

Ja die verhalen zijn echt geweldig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:50

Marjolein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:56

Geweldig!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:59

ma_rie_tje schreef:
ik werd vroeger ook aangezien als een penny meisje denk ik....
ik was 12, en kreeg smane met mn zussen een paard. Zou een klein paard of grote pony worden. Het werd een paardje van bijna 1m70.

Dan vertelde je dat, Ik heb een eigen paard, hij heeft apollo.
Ik had hulp nodig met opzadelen (kleine 1m50 was ik) opstappen had ik een trapje voor nodig, en de eerste keer dat ik er op zat knalde ik er keihard vanaf.

Niemand geloofde me als ik zei dat ik een paard van 1m70 had (was ook gelogen, hij was 1m69,5 )

Haha ik kreeg ook op mijn 12e een paard van 1.70 en had er al een van 1.70 (staan in profiel) maar het was idd een hele klim om er op te komen. was volgens mij wel iets groter als 1.50

Equidea

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 21:00

Meesterlijk!

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:01

ik kreeg er toen ik 12 was eentje van 1.80 maar dat geloofde ze ook niet

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 21:11

Ja maar dan heb je nog foto's ik bedoel dit meisje liegt eerst dat het haar pony is, dan vind iemand em op google, dan plaatst ze een andere, vind iemand hem weer op google

Dat is pas ongeloofwaardig

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:12

Geweldig al die verhalen,
zal zelf eens kijken of ik wat weet

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:18

hahaidd

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:41

ik heb een vriendin (je mag toch verwachten dat als je boven de 20 bent je penny gehalte gaat zakken, niet dus ) maar die heeft net een paard gekocht en staat nu bij mij op stal. zat ze te vertellen dat ze een arabier heeft verzorgt van 1.76m ja hoor een arabier was wel grappig niemand geloofde het... haha

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:00

wie heeft 'pennymeisjes' bedacht? Want ik vind het wel gek hoor !! want als je een echte paardengek bent vind je alle paarden lief !!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:39

Hai!

Misschien dat sommige paardengekken alleen maar de Penny lezen, dus niet 1x p/w rijden ofzo en denken dat ze veel ( of erger nog : alles) van paarden afweten?

Zelf heb ik een poos geleden letterlijk en figuurlijk een Pennymeisje uit mijn paardjes stal gesmeten.
Ik kwam toevallig eens mee op zaterdag, de algemene Pennydag op de manees.
Zie ik haar dus bij mijn Tom in stal, vriendinnetjes erom heen, ik hoorde hele verhalen, je kent dat wel en zeg nog aardig rustig: Lief issie he?
Ja, zegt ze, is een echte Pree-zwalkie (let op de spelling!).
Ik weer: maar dat zijn toch echte wilde paarden?
Zij: ja, eigenlijk wel! Maar de mijne (hmmm,de jouwe?) is lief, hoor!

En toen kwam mijn actie: ik trok de deur open, trok kid eruit en ik zei: Maar de mijne niet, hij staat al in de doodbijthouding !
Kid schrok zich wezenloos en ging natuurlijk helemaal 'af' bij d'r vriendinnetjes....
Kid heb ik nooit weer gezien.....

Pennymeisjes buiten de stal, okay, maar IN mijn paards stal? Nope!

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:20

das een leukk verhaall joh echt melig!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:01

heb er nog 1!!! was op mn pony aan t rijden (haflinger 9 jaar met grijze manen) ziet een meisje dat. komt ze naar me toe, je mag niet op zo'n oude pony rijden dat is zielig. ik kijk dr niets begrijpend aan. ze zecht ja kijk dan naar die grijze haren t is een oude pony!!! heb me kapot gelachen.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:08

hahah redelijk dom..

shell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:17

tja bij mij lopen echt giga veel penny's rond maar ik heb me echt kapot gelache toen ik net op mijn stal kwam staan. staat er zo'n groepje rondm ijn staldeur en 1tje in het midden die loopt uitgebreid te vertellen dat het haar paard was en dat hij indiepeendaant hete (let op de spelling) (hij had toen nog geen naambordje) en dat het het paard van de koningin was geweest maar dat de koningin hem aan haar had gegeven omdat ze bang voor hem was en er iederekeer vanaf viel. nou ik heb der echt letterlijk in de gezicht staan uitlachen en daarna mijn paard eruitgehaald en in het paddock gezet. komt ze achter me aan helemaal boos met dat ik van haar paard moest afblijven want hij was heel wild en zou me gaan aanvallen. ik natuurlijk nog harder lachen en gezegt ow sorry haal jij hem dan er maar weer uit aangezien het jouwpaard is. dus het meisje loop het paddock in en wilt hem net pakken wanneer mijn paard in haar hand bijt, meisje huilend dat paddock uitgerend en ik achter haar aangeroepen lief is happy he .... ik heb der nooit meeri n mijn paard der buurt gezien

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:41

hahaha kwam dit berichtje tegen op marktplaats.

Hallo.

Wij willen samen van ons geld graag een shetlander kopen.
Het liefst een merrie of een ruin maar als het een lieve hengst is is het ook oké.
Het maakt niet uit welke kleur maar graag niet te groot en niet te duur.
Als u een (goedkope) shetlander heeft dan zouden wij het leuk vinden als u zou mailen.

We hebben nog niet aan onze ouders gevraagt maar dat komt nog wel.
Als u een leuke foto van u shetje stuurt dan laten wij die aan onze ouders zien en dan mag het vast wel. We moeten nog wel een stalling vinden maar dat komt ook wel goed.

Whahah

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:48

Ook een advertentie

halloo.
ik ben ik ben een meisje van 7 jaar en zoek een shetlander van 150 euro die 150 euro heb ik zelf gespaard dus wil daar graag een shetlander voor kopen.
heeft u een lieve betrouwbare shetlander staan wilt u het dan laten weten.
. groetjes romy

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:29

wat een gewéldig topic is dit. Zo herkenbaar, we lijden allemaal onder dezelfde geweldige Penny's (ik heb het fenomeen vorige week aan een frans meisje dat bij ons op stal traint, uitgelegd en toen ze het snapte, kwamen ook daar de verhalen los. Het is dus niet iets van ons landje alleen!).

Omgekeerd heb ik het zelf vroeger wel eens meegemaakt. Ik woonde in de stad, dus twee lessen per week was echt ruim voldoende van het goede (vonden mijn ouders, ik dacht daar heeeeel anders over). Na paardrijles nam mijn moeder me vaak nog snel even mee naar de supermarkt. De meisjes die daar járen en jaren (voor mijn gevoel dan) vleeswaren stonden te snijden, stonden me dan echt op te wachten. Zodra ik mijn neus liet zien, begonnen ze weer over waar ze dat weekend met hun paarden heen waren geweest, over dat het paard wel of niet in de trailer ging, weet ik veel. Ademloos stond ik dan naar die verhalen te luisteren, tot mijn moeder me meesjorde omdat we gingen afrekenen. Pas toen ik 17 of 18 was vertelde mijn moeder me dat ze toch wel dacht dat die meisjes per saldo niet echt een paard hadden gehad, maar dat alleen deden om mij zo ademloos te laten kijken. Inmiddels denk ik dat mijn moeder gelijk heeft.

Nu woon ik iets landelijker, heb een veulen en een paard. Het veulen heeft een echte fanclub (geen grappen!), met pennymeisjes die voor zijn box staan en zeggen wat ze wel met hem zouden doen als hij van hen was, dat zij ook zo'n paard zouden willen/hebben/gehad hebben etcetera. Gelukkig is Din een allemansvriendje, dus snuffelt aan al zijn fans even hard (hij hinnikt gelukkig alleen naar mij ). De fanclub is tegen mij overigens heel lief, en vraagt heel beleefd of ze mogen meelopen als ik met hem ga wandelen, of hem ga poetsen.

Wel irritant wordt het als ik dan met mijn paard aan het werk wil. Eerst komen ze naast me staan: ik vind dat wel een mooi paard (hmm, ik ook), echt heel lief ook (hmm, heb je gelijk in), mag ik helpen poetsen (hmm, hier heb je een borstel), mag ik hem een brokje geven (nee, ze bedelt van zichzelf al genoeg), mag ik helpen opzadelen (weet je, jij bent net een meter, dat paard is 1.67, hoe stelde je je dat voor), ik zou echt graag eens op dat paard zitten, mag ik haar misschien instappen. Nou is het zo dat wat mijn meisje betreft snel leuker is dan langzaam en instappen een kunst op zich (wat haar betreft bestaat losrijden uit rondjes door de bak scheuren), dus dat doen we maar even niet. Helemaal beteuterd. Maar gewoon de volgende dag weer vragen he!

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:29

Ik heb me toch zo iets ergs... Dat wil je niet geloven!

Er zat zon meisje bij me op school (11/12 jaar) kwam ze naar me toe: Ze kwam op mijn manege rijden. Ik zo 'oohh leuk hoor...' (vond het helemaal niet leuk)
Kom ik haar dus tegen op de manege, oohhh ik ga mee naar Saloucka. Ik zo ja je gaat maar mee he. Zei helemaal poetsen (ik lekker knuffelen met loucka). Toen ging ik dus rijden, en ze had commentaar joh! Echt grappig gewoon! Vroeg ze of ze er ook eens op mocht. NIET DUS! Ik afzadelen zij helemaal helpen, ik dacht echt zo hoezooo penny . Toen ging ik naar huis...

DE DAG LATER STOND ZE AAN DE DEUR! (Telefoon boeken ook! ) Ga je mee naar Saloucka

Ik zo eeemhh... Ik bepaal nog altijd zelf wanneer ik naar Saloucka ga en waag het je niet om ooit es zelf naar der toe te gaan! Ze snapte het niet echt dus ik fiets weg (was net van plan om naar stal te gaan) fiets ze achter me aan... Wat gereden enzo zij de hele tijd achter me aan, mag ik op loucka mag ik op loucka... Pfffff

De dag erna kwam ik op msn. Een paar meisjes mij toegevoegt. Daar wat mee gepraat die waren wel aardig. Toen kwam het dus: Een zon meisje zo: hoezo durf je eigenlijk niet met Saloucka te springen? Ik: ??? (Ik sprong 1 x in de week met Saloucka en ook best wel hoog, want Loucka kan super springen) Zei zo jah je doet toch samen met M met Saloucka en M moet altijd springen en jij doet maar alleen dressuur... Ik stond helemaal paf ... Had ze dus gezegt dat we samen deden met Loucka en dat zij altijd moest springen en dat ik altijd dressuur deed omdat ik niet durfde te springen... Ze sprong zelfs Z met haar! Ze ging volgende week met Loucka naar Spanje om een of andere springwedstrijd te springen!

PFF MUAHAHA

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:31

Sifra_ schreef:

Er zat zon meisje bij me op school (11/12 jaar) kwam ze naar me toe: Ze kwam op mijn manege rijden. Ik zo 'oohh leuk hoor...' (vond het helemaal niet leuk)
Kom ik haar dus tegen op de manege, oohhh ik ga mee naar Saloucka. Ik zo ja je gaat maar mee he. Zei helemaal poetsen (ik lekker knuffelen met loucka). Toen ging ik dus rijden, en ze had commentaar joh! Echt grappig gewoon! Vroeg ze of ze er ook eens op mocht. NIET DUS! Ik afzadelen zij helemaal helpen, ik dacht echt zo hoezooo penny . Toen ging ik naar huis...

DE DAG LATER STOND ZE AAN DE DEUR! (Telefoon boeken ook! ) Ga je mee naar Saloucka

Ik zo eeemhh... Ik bepaal nog altijd zelf wanneer ik naar Saloucka ga en waag het je niet om ooit es zelf naar der toe te gaan! Ze snapte het niet echt dus ik fiets weg (was net van plan om naar stal te gaan) fiets ze achter me aan... Wat gereden enzo zij de hele tijd achter me aan, mag ik op loucka mag ik op loucka... Pfffff

De dag erna kwam ik op msn. Een paar meisjes mij toegevoegt. Daar wat mee gepraat die waren wel aardig. Toen kwam het dus: Een zon meisje zo: hoezo durf je eigenlijk niet met Saloucka te springen? Ik: ??? (Ik sprong 1 x in de week met Saloucka en ook best wel hoog, want Loucka kan super springen) Zei zo jah je doet toch samen met M met Saloucka en M moet altijd springen en jij doet maar alleen dressuur... Ik stond helemaal paf ... Had ze dus gezegt dat we samen deden met Loucka en dat zij altijd moest springen en dat ik altijd dressuur deed omdat ik niet durfde te springen... Ze sprong zelfs Z met haar! Ze ging volgende week met Loucka naar Spanje om een of andere springwedstrijd te springen!

PFF MUAHAHA

Haha die is leuk

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:48

Sifra_ schreef:

PFF MUAHAHA

Wow die durft, zeker wel een penny

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:52

héhé , kheb ook nog een vrij grappige..
het was zondag wedstrijd op de ranch waar ik rij, en we moesten in een rij'tje aanschuiven, maar mijn pony heeft heel weining geduld en was met haar voorste been aan het (sja hoe noem je het) graven..
komt een meisje naar me toe , JE PAARD IS OP HOL GESLAGEN..
ik schoot meteen in de lach , heb haar achteraf even uitgelegt wat op hol slagen betekend

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:54

dancertje schreef:
ik zeik niet af heb namelijk 2 lieve meisjes die me helpen (noem ze penny's maar vinden ze niet erg) en die maken ruzie wie de poep van me paard mag opruimen

Vind penny's wel altijd schattig. Soms.