Heartland Boekenserie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 16:42

Orola schreef:
1Flashke1 schreef:
Ja ik vond het supererg dat Pegasus doodging! Ik moest huilen toen ik dat boek las!

Is dat: 'Een Nieuwe Kans'?? Die heb ik namelijk nu op school genomen en daarin is Pegasus ook ziek... Straks ben ik aan het huilen in de klas, iedereen: ''Wat is er???''

Ja, dat isshie Vrolijk janken

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:01

gelukig heb ik hem thuis gelezen

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:10

Hha, idd, ik ook. Maarja, we lezen sowieso geen boeken op school meer...

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:19

Chekt haar boekenkast.. Ik zou toch zweren dat ik er meer boeken van had. Het enige boek wat ik kan vinden is: na de storm.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:20

Ik mag dan wat ouder zijn dan de meesten van jullie, ik heb ook zitten huilen bij de dood van marion en pegasus. Ook toen amy dat gedicht op de begraafplaats voor las, toen haar moeder een jaar was overleden. Dus je hoeft je nergens voor te schamen

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:01

haha gelukkig maar ik ben dan ook 15 jaar maar ik moest ook huilen echt zulke mooie boeken !! ik heb ze nu allemaal die uit zijn 10 dus.

vanavond kwam mijn vader en moeder thuis met nog 3 boek dus.. dat word weer lezen

ik ben erg benieuwd naar het nieuwe boek
wanneer zou hij uit komen ??

groetjes michelle

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:05

ik hoop snel

Liseleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:37

Ik heb alle boeken En ik vind ze echt geweldig!!!!! Ik vind het gewoon zo leuk, en er staan nog tips in ook met die *T-touch enzo
*Of hoe dat ook alweer heette, ik heb het trouwens uitgeprobeerd en het werkt :D

Ik moet eigenlijk ook wel even slikken en ik moest echt huilen met Pegasus

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:49

Qhorse schreef:
Ik heb alle boeken En ik vind ze echt geweldig!!!!! Ik vind het gewoon zo leuk, en er staan nog tips in ook met die *T-touch enzo
*Of hoe dat ook alweer heette, ik heb het trouwens uitgeprobeerd en het werkt :D

Ik moet eigenlijk ook wel even slikken en ik moest echt huilen met Pegasus

De T-touch inderdaad. Die is vaak ook rustgevend voor paarden, en ze vinden 't meestal ook lekker.
De Join-up daarentegen, heb je die ook geprobeerd? Dat is namelijk heel wat minder leuk voor je paard dan het lijkt...

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:22

Ik lees ze ook
Ben nou met nummer 14 bezig!

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:26

ChantiieY schreef:
De Join-up daarentegen, heb je die ook geprobeerd? Dat is namelijk heel wat minder leuk voor je paard dan het lijkt...

Hoe kon je daar nou weer bij ik heb het zelf ook uitgeprobeert, en ben er heel enthousiast over!

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:31

JaaaahH!!!
Ik ben helemaal gek van die serie dat is echt leuk en ook soms heel zielig moet dan ook echt huilen leef me ook echt zo in op Amy net alsof we beste vriendinnen zijn ofzo..
Hoop dat deel 11 gauw komt ik heb zelf ook 3 delen : Alleen Verder , Door het vuur en Overwinnen maar wil eigenlijk alle delen!!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:18

Ik lees de engelse (omdat ik niet kan wachten op de nlse) die zijn ietsje uitgebrijder.

miltonlover

Re: Heartland Boekenserie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:32

oh, die heartland boeken zijn zo ongeloofelijk mooi!! ik heb alleen die nieuwe nog niet gelezen, moet die toch eens dringend gaan kopen..

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:04

samie schreef:
ChantiieY schreef:

Hoe kon je daar nou weer bij ik heb het zelf ook uitgeprobeert, en ben er heel enthousiast over!

Wás ik ook. Kijk eens op pag. 5 in dit topic. Lees hem grotendeels door. En misschien wat andere dingen hier erover...

Lees met name dit
goed
door:

Miss_Montana schreef:
In Heartland klinkt het idd heel erg mooi maar het heeft op sommige mensen het verkeerde effect en zij gaan dit dan ook uitvoeren. Een join-up mag je zeker niet uitvoeren als je er niets van weet. Ik zal het ff een beetje uitleggen van wat ik nu weet. Ik ben geen tegenstander van de join-up zolang het maar goed gebeurt en met een goede aanleiding:

In de kudde heb je de leidende merrie die over alle paarden de leider is dus. Zij bepaald wat er gebeurt en wanneer het gebeurt en als een paard/jaarling vervelend is word deze, met vaak een paar trappen, uit de kudde gejaagd. Buiten de kudde zijn paarden zeer kwetsbaar voor roofdieren dus willen ze zo snel mogelijk terug. Het vervelende paard mag echter pas terug naar de veiligheid van zijn/haar kudde wanneer hij onderdanigheid toont aan de leidende merrie (zie kauw en likbewegingen maken en hoofd naar de grond gericht) pas als de merrie die vorm van onderdanigheid ziet dan mag het paard weer terug in de kudde en weet hij zijn plaats dus ook weer even.

Met een join-up voer je dus in feite hetzelfde uit, jij bent de leider en jaagt het paard weg. Het paard mag naar je toe komen als hij je onderdangheid toont. Het is dus een zware mentale klap voor een paard als je dit zomaar uit het niets doet. Als je je paard staat te poetsen geef je hem ook niet zomaar een knal omdat hij niets doet. De Join-up word dus (alleen maar) bij vervelende paarden toegepast door mensen die er verstand van hebben, als je niet weet hoe het moet kan het heel erg misgaan en heb je de kans dat je je paard ermee verpest.

Nogmaals, een join-up is niet voor een betere band maar om een paard even op zijn plaats te zetten. Doe het niet zonder aanleiding en begeleiding!

Vertrouwen moet je verdienen en niet zomaar even afdwingen door een join-up dus wat hierboven word gezegd door MsMarit klopt niet.

Zoek anders ff in de zoekmachine op join-up dan zal je hele pagina's vol met discussies vinden.

Groetjes Beau

Hoop dat je dan meteen wat van mening verandert. Ik kan je natuurlijk niet dwingen ofzo dat te vinden, maar tot ik dit las was ik overtuigd van de methode. Toen ik dit goed doorlas, drong tot me door dat je een paard er behoorlijk mee straft eigenlijk. Geestelijk. Ben ik blij dat ik 't daarvoor nooit heb gedaan... Wat overigens wel m'n bedoeling was geweest.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het inderdaad zo is. Nooit 100%. Maar als je goed nadenkt over dit idee en serieus gaat twijfelen, zal je misschien wel ook wat minder positief over de join-up gaan denken.
Ondanks dat, is het nog steeds een goede methode, maar alleen voor vervelende paarden en wanneer het ook echt op een goede manier uitgevoerd wordt...

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:38

ChantiieY schreef:
Miss_Montana schreef:
Een join-up mag je zeker niet uitvoeren als je er niets van weet. Ik ben geen tegenstander van de join-up zolang het maar goed gebeurt en met een goede aanleiding.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die denken dat ze er verstand van hebben, en reden hebben om een join up uit te voeren

Met een join-up voer je dus in feite hetzelfde uit, jij bent de leider en jaagt het paard weg. Het paard mag naar je toe komen als hij je onderdangheid toont. Het is dus een
"zware mentale klap"

voor een paard als je dit zomaar uit het niets doet.

bedenk dan dat bijna de helft van de paarden die nog in kuddes lopen *denkt aan engeland en ierland en zelfs nederland* nu zo onderhand zwaar getaumatiseert moeten zijn, dat zijn dan duizenden paarden als het al niet in de millioenen loopt

Als je je paard staat te poetsen geef je hem ook niet zomaar een knal omdat hij niets doet. De Join-up word dus (alleen maar) bij vervelende paarden toegepast door
"mensen die er verstand van hebben"

, als je niet weet hoe het moet kan het heel erg misgaan en heb je de kans dat je je paard ermee verpest.

dat is bij bijna alle dingen zo in de paarden wereld, een klein dingetje en je paard is verpest

Hoop dat je dan meteen wat van mening verandert. Ik kan je natuurlijk niet dwingen ofzo dat te vinden, maar tot ik dit las was ik overtuigd van de methode.

dat ben ik nog steeds

Ondanks dat, is het nog steeds een goede methode, maar alleen voor vervelende paarden en wanneer het ook echt op een goede manier uitgevoerd wordt...

helemaal mee eens

ik ben er van overtuigt dat het een goede methode is. Ik heb veel naslag werk gedaan erover en de meningen zijn er enorm over verdeelt. Ik ben er dus een voorstander van, maar dat was al duidelijk Met mijn eigen ervaringen en de dingen die ik van anderen heb gehoord cq gelezen ben ik ervan overtuigt dat het een goede methode is MITS goed toegepast! Onderandere heb ik veel geleerd van emiel voest. Ik loop al aardig wat jaartjes in de paarden mee en ben ervan overtuigt dat ik er genoeg van weet om mijn mening hier over te verkondigen, in tegestelling tot andere mensen.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:41

Ik hou mijn mening, jij jouwe, ik ga niet meer moeite doen om te overtuigen.

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:44

Als je maar weet wat je doet! Dan komt alles goed! (Hihi, ben in rijmhumeur)

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:35

Ik ben ervan overtuigd dat join-up een goede metode is, maar als je het doet moet je wel goed weten waar je het over hebt, ik heb namelijk al wel eens gehoord dat er paarden door verpest zijn door onervaren mensen, dat moet je altijd goed in je achterhoofd houden

HOU TROUWENS ER TROUWENS REKENING MEE HET IS EEN LEESBOEK, GEEN BOEK DAT GEMAAKT IS OM DINGEN UIT TE LEREN, DUS NIET ALLES ZAL BESCHREVEN WORDEN!

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:28

heej bokkers,,

ik heb met Carita ook de join up geprobeert en het ging super !! ik had natuurlijk eerst van te voren informatie opgezocht

ik had even een vraagje ik heb geprobeert bij Carita T-touch maar het lukt niet misschien dat ik het fout doe kan iemand me misschien het nog beter uitleggen ??

ik ben trouwens nu met boek 8 bezig echt mooi

groetjes michelle

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:17

nujaro schreef:
HOU TROUWENS ER TROUWENS REKENING MEE HET IS EEN LEESBOEK, GEEN BOEK DAT GEMAAKT IS OM DINGEN UIT TE LEREN, DUS NIET ALLES ZAL BESCHREVEN WORDEN!

tuurlijk, maar er staan ook wel wat dingen in die jezelf kunt gebruiken, ik ben ook een voorstander van de bach bloesem remedie. Daar ben ik een aantal jaren geleden mee begonnen toen mijn welsh pony ernstig ziek was. Toen kreeg ik dus het advies om het te gaan proberen, en voor mijn gevoel heeft het wel geholpen. Die bach bloesem remedie gebruiken ze ook in de boeken van heartland alhoewel ze het daar soms gebruiken en over praten alsof het een wonder middeltje is dat vind ik een beetje TE...

Ps: ik gebruikte een met walnoot erin

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 08:48

Ik vind de boeken heel mooi.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:47

Carita schreef:
heej bokkers,,

ik heb met Carita ook de join up geprobeert en het ging super !! ik had natuurlijk eerst van te voren informatie opgezocht

ik had even een vraagje ik heb geprobeert bij Carita T-touch maar het lukt niet misschien dat ik het fout doe kan iemand me misschien het nog beter uitleggen ??

ik ben trouwens nu met boek 8 bezig echt mooi

groetjes michelle

Wanneer had je de join-up geprobeerd, gewoon zomaar of deed ze iets 'vervelends'...?

En over de T-touch, sommige paarden reageren er niet eens op, volgens mij. En ik weet niet hoelang je het geprobeerd heb, maar misschien dat het even duurt voor ze er op gaat reageren...

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:18

samie schreef:
nujaro schreef:

tuurlijk, maar er staan ook wel wat dingen in die jezelf kunt gebruiken, ik ben ook een voorstander van de bach bloesem remedie. Daar ben ik een aantal jaren geleden mee begonnen toen mijn welsh pony ernstig ziek was. Toen kreeg ik dus het advies om het te gaan proberen, en voor mijn gevoel heeft het wel geholpen. Die bach bloesem remedie gebruiken ze ook in de boeken van heartland alhoewel ze het daar soms gebruiken en over praten alsof het een wonder middeltje is dat vind ik een beetje TE...

Ps: ik gebruikte een met walnoot erin

absoluut ik ben zelf ook een groot voorstander van de join-up en heb het zelf ook met mijn pony gedaan alleen ik wil wel dat mensen niet denken van ooh ff mijn pony wegjagen en dan ff kijken zo simpel is het niet en ik wil niet dat er pony's door de join-up worden verpest snap je ik wil niet zeggen dat het een verkeerd iets is ofzo maar ik wil iedereen er wel duidelijk bij zeggen dat join-up ook verkeerd kan gaan

nou heb ik aan jou een vraagje want ik zou graag wel wat info willen over dat bachbloesem remedie en indien jij ervaring heb zou ik er graag meer over willen weten hoe het werkt enzo, en hoe je eraan kunt komen

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:14

je kunt het bij verschillende internet site's bestellen, de prijzen varieren nogal. je kunt het voor 10 euro krijgen maar ook voor 55 euro. Ik weet niet hoe het werkt op die site's want ik kocht het via een vriendin van mij, dat zul je dus zelf even moeten uitzoeken. Dit zijn de dingen waarbij je het kunt gebruiken: angst, spanning, onzekerheid, overbezorgdheid, lusteloosheid, verdriet, strss, gebrek aan concentratie, eenzaamheid, moedeloosheid, overgevoeligheid. sommige druppels kun je in het drink water doen andere moet je inmasseeren, het ligt er dus echt aan waarvoor je het wilt gebruiken. Bach bepaalde voor zijn dood dat er niets aan zijn methode veranderd mocht worden. Dit is ook nooit gedaan. Het is ontstaan voor menselijk gebruik, maar later bleek het bij dieren ook te werken. Sinds de ontwikkeling van de Bach Flower Remedies is deze geneesmethode inmiddels in zo`n 60 landen populair. De werking is in de praktijk al tienduizenden malen aangetoond.

nog een stukje van internet:

De bekendste bloesemremedies in Nederland zijn waarschijnlijk de Bach-bloesems. Deze holistische benadering van ziekten en allerlei gemoedstoestanden werd ontdekt door de Britse arts en homeopaat Dr. Edward Bach (1886-1936).

Dr. Bach werkte na zijn artsenstudie als bacterioloog en later als homeopaat en ontdekte hoe belangrijk het is om de psyche van de mens te begrijpen alvorens een ziekte te behandelen. Verder ontdekte hij dat negatieve gemoedstoestanden vaak het herstel van een ziekte in de weg zaten. De door hem ontdekte 38 bloesemremedies staan nog steeds volop in de belangstelling. De remedies worden ingezet bij bepaalde stemmingen en gemoedstoestanden en niet zozeer bij lichamelijke klachten. Dit laatste is eigenlijk niet helemaal juist omdat door de bloesems veranderingen in stemming en gedrag kunnen optreden, die vervolgens leiden tot lichamelijk welzijn.

- Bach Bloesems zijn 100 % natuurlijk, veilig en hebben een

milde werking op dieren in alle maten en soorten.

- Ze zijn goed te gebruiken naast de reguliere genees-

middelen.

- Ze zijn niet verslavend en hebben geen bijwerkingen.

Huisdieren staan open voor de werking van de bloesems.
- Kortom bij elke emotionele of geestelijke disbalans kunnen

genoeg info? als je nog vragen hebt hoor ik het wel