Nee, niet het slachthuis!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sindbad

Re: Nee, niet het slachthuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:07

geen enkel paard verdient naar het slachthuis te gaan.
geen enkel dier.
je hebt het niet alleen met paarden, maar ook ander vee. wachtend op hun dood, om opgegeten te worden.
maar een paard dat haar hele leven heeft gewerkt, verdient het inderdaad niet om zo te eindigen.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:17

ja maar nu ga je weer een nieuwe discussie openen en we zouden er mee stoppen want iederheb zijn eigen mening,,,,dus je kan wel heel lang door gaan maar dat heeft geen zin...

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:12

pfff daar gaan we weer.aan deze discussie komt toch geen eind.want de meeste mensen kijken alleen naar zich zelf(ikke,ikke,ikke,ikke),en denken niet van goh wat zal het paard voelen,en wat zal beter zijn?

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 18:09

slotje alsjeblieft?

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:06

ja graag.....sommige mensen snappen het blijkbaar niet als er staat dat we stoppen met dit topic en deze discussie dat ze dan ook er gewoon niet meer op moeten reageren.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:03

Ik weet niet of het wel aan jullie is om een slotje te vragen. Als iemand graag wil reageren moet dat kunnen. Ik heb wel niet alles doorgelezen maar ik vind het ook niet kunnen dat paarden naar het slachthuis gaan als er nog mogelijkheden zijn dat ze b.v. als gezelschap voor een ander paard kunnen dienen. Dan kan zo'n paard nog lekker genieten van zijn oude dag.

Waar ik me nog meer over kwaad kan maken is dat sommige mensen een gezond en jong dier af laten maken, gewoon omdat ze zelf niet in staat zijn met paarden om te gaan. Een voorbeeld daarvan was een meisje dat vorig jaar nog op bokt was. Die had een pony die ze zelf flink had verpest. Ze probeerde toen het arme dier voor veel geld te verkopen. Toen iedereen op het topic vond dat ze er veel te veel voor vroeg begon ze te dreigen dat ze de pony naar het slachthuis deed. Gelukkig is ze niet meer op bokt en is ze voorgoed geband. Het betreffende topic bestaat ook niet meer want dat is om de een of andere vage reden door de mods verwijderd. Het betrof toen xsuusx met haar pony Bobby. Bij jullie misschien nog wel bekend.

Bobby is uiteindelijk voor een klein bedrag naar iemand anders gegaan die hem ook weer onder valse voorwendselen verkwanselde. En ook diegene heeft hem nu weer te koop staan.

Ja het is in en in triest.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:17

als je het goed gelezen hebt heefd de topic starter zelf om een slotje gevraagd

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:23

Dat wil niet zeggen dat als de reacties je niet bevallen je zo maar een topic op slot kan doen. Dat soort dingen moet je van tevoren bedenken.

Kijk dit staat er in de regels over slotjes:

Citaat:
Ik wil een slotje op mijn topic, hoe moet dat?
Topics worden op Bokt in principe niet gesloten, als er geen reacties meer komen zakt het topic vanzelf naar beneden. Als een topic uit de hand loopt en je er om die reden een slotje op wilt, druk dan op de tem knop zodat er een moderator naar kan kijken. Maar let wel op: een topic wordt niet gesloten als de reacties misschien wat anders zijn dan je verwacht had. Enkel als de boktregels overtreden worden of de gemoederen echt te hoog oplopen zetten we een slotje. De enige uitzondering hierop zijn topics op EA .

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:46

De antwoorden bevallen me wel, maar die discussie word nou zo eindeloos dat iedereen een beetje gek van word.

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:56

PaysBas schreef:
nielsd schreef:
NEE, geen enkel paard verdient het om naar de slager te gaan!

Idem.....

sluit k me bij aan

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:13

als je het niet wil lezen hoeft het niet natuurlijk maar er zijn ook zat mensen die hier toch hun mening over willen geven en die mogen dat toch?
nogmaals je hoeft het niet te lezen als je het zat ben

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:06

PaysBas schreef:
nielsd schreef:

Idem.....

ben het helemaal met je eens!!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:09

PaysBas schreef:
nielsd schreef:

Sluit ik me helemaal bij aan!
Zet ze dan lekker op de wei ofzo..
Sjimmeltjuh en ik hebben allebei een pony verzorgd dieook van de slacht gered is, staat nu bij mijn pony in de wei.
[/quote]

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:12

jaaaaa fijn op de wei............. pijn hebben....... Joeppieedepoepie.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:26

of gewoon afgedankt terwijl hij geen pijn heeft maar zijn werk meer niet kan doen omdat hij te oud is.
gewoon afmaken dan maar he.

Joeppiedeepoepie!!!!!!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:27

9 van de 10 paarden staan met gebreken bij de slacht.......... niet omdat ze te oud zijn.............

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:35

maar 9 van de 10 manege paarden gaan naar de slager omdat ze gewoon dr werk niet meer kunnen doen.
dus ieder zijn mening zonder sarcasme.
je weet nooit wat een ander heeft meegemaakt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:38

gelul zolang een manegepaard nog goed is voor zijn werk..... dus RAD zal het meelopen.

Zodra het paard het niet meer aankan vanwege lichamelijke klachten van dien aard dat verder leven geen optie is dan gaat het naar de slager.......

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:40

Nou, er zijn ook manegepaarden die NIET kreupel/rad zijn, maar toch de lessen niet meer aan kunnen, dus het is geen gelul.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:43

dus een paard met een slechte rug die daar geen last van heeft als hij rust heeft en er geen mensen op zitten te bonken die moet gewoon naar de slager.
okee jou menig
ook goed

en dank je nannes

jij kan het weten he
neem nou onze schatjes bij rika
staan er zonder pijn en lekker gezond bij

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:47

ja, net zoals die lieve Dreezle Is niet kreupel, maar had gewoon de energie niet meer voor de lessen. Na een uurtje beginnersles (lees stap en een enkele lange zijde draf les) liet ze zich na het afzadelen neerploffen in stal en bleef zo haar kuil eten. met voeren moest je haar overend helpen, omdat ze gewoon stijf geworden was. Nu geniet ze van de groene weilanden in Dalmsholte

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:48

Die komen zelden voor, heel zelden............

Een paard waar je niet op kan rijden is onverkoopbaar. Heel simpel

aanhouden kan alleen als je bovenop de huidige lesprijzen nog een euro of 10 doet per les........ en dan lopen je lesklanten weg.

Het is heel simpel.... ga jij op een manege rijden waar je 30 euro het uur betaald om te rijden dan weet je zeker dat er geen een paard weg gaat.

Maarja manegeklanten hebben DAT er nou net niet voor over..........

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:50

onverkoopbaar is ook een verkeerd woord. Sommige mensen zoeken een weidemaatje. En worden ze toch verkocht met een goede laatste paar jaren voor de boeg.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:52

Heb je enig idee hoeveel mensen een gezelschapspaard aanbieden en hoeveel mensen dat daad werkelijk willen.......

en dan alsnog heeft men liever een "gezond"gezelschapspaard dan een paard waar ook nog eens hoge kosten aan vast kunnen zitten

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:53

lees mijn tekst nog eens goed en kijk eens naar het woordje sommige.