Wie rijd er met sporen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie rijd er met sporen?

Ja, ik rij met sporen
294 (62%)
Nee, ik rij niet met sporen
173 (37%)

Totaal aantal stemmen: 467

Chanelletje

Re: Wie rijd er met sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:02

Ik rijd met sporen.Waarom?Tsja,omdat ze gewoon heel eigenwijs zijn.
Ze zijn zelf al snel genoeg.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:13

Ik rij vaak wel met sporen op manegepaarden. Gewoon een middelmaatje. Die zijn gewoon veel slechter aan het been, alleen op vlotte paardjes doe ik ze niet om.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:16

ik rij de laatste tijd met sporen op me vz pony..
Gewoon van die kleine stomp sporen.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 16:45

ik rijdt wel met sporen omdat ik op een haflinger rij en die moet je gewoon met sporen rijden anders loopt die niet lekker door... maar als het niet nodig is dan rijdt iker niet mee

nadihrlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:31

bakstertje zei:
ik rijdt wel met sporen omdat ik op een haflinger rij en die moet je gewoon met sporen rijden anders loopt die niet lekker door... maar als het niet nodig is dan rijdt iker niet mee

dat is niet zo want ida(mijn vroegere verzorg haflinger) liep zonder sporen ook lekker door.

en ik rijd wel met sporen op 1 tinker en 1 shet af en toe en de andere 2 tinkers en 1 shet lopen gewoon door

groetjes,

nadihrlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:47

ik rijdt niet heel vaak alleen op mijn tinker

groetjes,

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:41

Ik rij heel soms met knopspoortjes, omdat ik echt compleet geen kracht in mijn benen heb geloof ik... Zit ik met pijn in mijn been mn longen er uit te trappen, kijken die beesten nog steeds van 'Is er iets?' Frusty En ik ben wel gewoon consequent. Nou ja, dan maar een klein spoortje er bij.

angel__01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:26

jep ik rij ook met sporen..
Ik spring met mijn pony en als ik haar niet met sporen rij.. kom je er niet ver mee, dan is ze veel minder atent, en als ik dan een volte wil maken, buiten de hindernis langs, dan denkt ze yess mag weer over de hindernis heen *o/* ..dat is echt zo irritant, dus rij ik met sporen,is ze veel atenter,luisterd ze teminste, scheurt ze niet de hele bak rond zonder dat ze in de gaten heeft dat er iemand op zit,
eerst hadden we ook best vaak ruzie Stoom uit je oren .. kwam ook doordat me pony de baas wou zijn, en ja ik wou de baas zijn,wat ook hoort,maja daar was zij nog niet achter gekomen, maar nu zijn we dikke maatjes, die niemand uit elkaar kan halen Ach gut haha allemaal door de sporen, want die hebben laten merken dat het veel beter,leuker en fijner is om een baasje te hebben waar je naar luister Bloos _/-o_

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:57

Tja ik rijd normaal gesproken ook meestal met sporen, ligt eraan op welk paad ik rijd. *manegepaarden*

Laatst moesten we per se zonder sporen, toen zat ik natuurlijk op een paard dat sporen 'moet'... Maar het ging verrassend goed! Eerst even ruzie, maar uiteindelijk was hij redelijk voorwaarts! Af en toe is het best goed om dat eens te proberen, dan wordne sporen echt een extraatje en geen gewoonte! Wat ook helpt als je paard echt sporen moet hebben is iedere stap steeds met je zweep hele zachte tikjes bovenop zijn kont of tegen de flank te geven. Dat irriteert, en daar reageren ze vaak meer op dan sporen of een knal met de zweep!

Dit is dus alleen een tip, geen aanval op degene die altijd met sporen rijden hea Knipoog
Grtz!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:23

ik rij zelf met spoortjes met western met wieltjes ( zonder punten of zo)
ze zijn heel zacht.
rij niet met gewone sporen want daar kan ik niet mee rijden rij nu al jaren met westernsporen en je let heel goed als je aandrijft naar het geluid van de sporen (ik kan) dan hoor ik of ik het paard raak of niet

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:28

horseylove schreef:
ik rij zelf met spoortjes met western met wieltjes ( zonder punten of zo)
ze zijn heel zacht.
rij niet met gewone sporen want daar kan ik niet mee rijden rij nu al jaren met westernsporen en je let heel goed als je aandrijft naar het geluid van de sporen (ik kan) dan hoor ik of ik het paard raak of niet

Horen? Je kan toch wel voelen of je je paard raakt met je sporen? Knipoog

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:41

ik mis een paar spieren in me benen die mopesten voor een operatie in me rus geplaast worden dus ik mis gewoon wat spier kracht.
ik kan ook niet al te goed lopen kan het wel maar lange afstanden kan ik niet aan.
als ik wil aandrijven met gewonde sopren kan ik het paard te hard schoppen en met de westernsporen die ik nu heb hoor ik het of ik het paard aandrijf of niet .
nou ja een beetje moeiljk om uittelgeen heb ook haast moet zo werken

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:49

Ik omdat hij dan beter op me been reageert.

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:00

heeeej
ik rij niet met sporen omdat mijn paard ook wel actief is
en van die echte punten vink zielug Verdrietig
maar jah

-xxxxxxxxxx-jes rianne

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:42

wat is het nut om met sporen te rijden????

is dat dierenmishandeling en hoe moet je ze gebruiken? kan iemand me dat uitleggen? Bloos Bloos

vriendelijke groet
ketaki

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:07

Vroeger reed ik met sporen bij mijn verzorg haf... Ik heb het zelf niet echt staan op sporen. Waarom, geen idee Tong uitsteken
Soms zie je mensen die met sporen rijden echt knallen met die dingen. Grr vreselijk! Ik heb zelf wel eens met sporen gereden... Hamersporen nog al Bloos Dit deed ik omdat het paard nooit vooruit wou. Met zweep wou ze wel maar met aangalloperen gaf ze altijd een bok. Niet 1 of 2 bokken, neej meteen de hele bak maar door Haha! Doordat ik met sporen ging rijden was het probleem verholpen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 08:29

knorretjuh schreef:

wat is het nut om met sporen te rijden????

is dat dierenmishandeling en hoe moet je ze gebruiken? kan iemand me dat uitleggen? Bloos Bloos

vriendelijke groet
ketaki

Op je eerste vraag zou ik zeggen; spit dit topic eens door Clown
Vele gebruiken ze om de hulpen te verfijnen.
En hoe moet je ze gebruiken, tja, hoe leg je dat nou uit Clown
Euhh, als je been geeft om bijvoorbeeld in stap te gaan, gebruik je gewoon je kuit. (Ik ga even uit van mezelf) Ook als je in draf of galop wil gebruik je gewoon je kuit. Als je geen reactie krijgt, geef je een overduidelijke en strengere been-hand-zit hulp. Als je dan nog geen reactie krijgt, leg je de spoor zeg maar tegen de buik van je paard aan, en druk je daar zachtjes mee. Alleen kan ik niet uitleggen hoe je het gebruikt om hulpen te verfijnen hoor Haha!

Lekker vage uitleg, maargoed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:49

ik rijdt nu met sporen op Salvator, omdat ie soms net iets meer 'beenhulp' nodig heeft dan ik kán geven...
Maar gewoon met de kleinste? maat knopsporen of stompe sporen (geloof ik)

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:34

bliksemluver schreef:
anja88 schreef:
hoihooi ik rijd wel met sporen ja met van die grote wielen mijn paard is namelijk best wel een beetje erruggg sloooom

Als jij je paard zo graag wilt verpesten op die manier moet je vooral zo doorgaan Misselijk

Ik rij niet met sporen, nog nooit gedaan ook.

o jij ziet liever kleine wieltjes.. nou die zijn wel 10 keer scherper!!!!!!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:10

ik rijd niet met sporen, wel eens gedaan maar m´n paard stijgt op en is niet meer ontspannen te rijden. Zelfde geldt voor zweep... ook niet nodig ook, ze is voorwaarts en goed aan t been!
Op paard van m´n vriendin *fries* rijd ik wel met sporen, hij is niet goed aan het been en voor bepaalde oefeningen a la wijken, schouderbinnenwaarts en noem maar op kom je gewoon niet bij z´n buik, dan heb ik gewoon stompe sporen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:12

Al eens iemand op een IJslander met sporen zien rijden Tong uitsteken No way Knipoog

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:48

mn pony is voorwaarts genoeg dus het hoeft niet

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:02

ík rij met vrij lange staafjes Vingers aflikken hangen wel altijd naar beneden en gebruik ze aom hem een beeetje recht te duwen Vork en met springen is het ook wel relax ff voor de hindernis je spoortjes er in en hopla Haha!

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:24

0mandy0 schreef:
ík rij met vrij lange staafjes Vingers aflikken hangen wel altijd naar beneden en gebruik ze aom hem een beeetje recht te duwen Vork en met springen is het ook wel relax ff voor de hindernis je spoortjes er in en hopla Haha!

kan je dat niet gwoon met benen doen?

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:28

Ik rijd wel met sporen, omdat mn pony niet actief is zonder. Ook wil wijken enzo dan niet. Ik rijd met best lange sporen,want ze is echt best lui. Ik het begin gebruik ik ze, als ze actief is rij ik meer met mn kuiten. Ik schop niet echt met mn sporen.

Linda[img]