lange manen of sportcoupe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:48

EmptyWords schreef:
Art_Ificious schreef:
Ik heb sterk de neiging het te gaan proberen :')

Gewoon doen. Als je het noks vind groeit t wel weer. Ik denk dat je paard 10 jaar jonger en vlotter lijkt
10 jaar jonger hoeft niet hij wordt nog maar 4 :')

Paulaferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:04

Ik ben echt helemaal gek op sportcoupe, bij alle paarden eigenlijk! Zelf verzorg ik een K-Welshje met hele dunne manen dus die doe ik ook steeds korter, maar wel door zn manen te trekken. Ben bang dat het met knippen compleet misgaat haha. Heel misschien doe ik het nog wel een keer!

Bij Spaanse paarden vind ik lange manen nog wel het mooiste, friezen hangt er vanaf maar de rest eigenlijk lekker kort! Als het kan vind ik een fjordencoupe ook heel erg speciaal, bij een haflinger bijvoorbeeld.

Faelynn

Re: lange manen of sportcoupe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:12

Ik vind het juist mooi zo art-ificious :j Zo zie je maar hoe smaak gebonden het is, zou er zelf geen sportcoupe van maken bij deze.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:19

Hier beetje te lui om fjord een fjordenboog te geven. Hij is ook wit en met deze coupe lijkt hij nog minder op een fjord

Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:40

Nies_ schreef:
EmptyWords schreef:
Sportcoupe. Bij alles. Friezen, haflingers.... overal sportcoupe

Dit is het enige juiste antwoord.

Exact ja ~~}>

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:56

Toen ik mijn tinker kocht had ze aan de voorkant van de manenkam een flink lang stuk onverzorgd en dood haar.
Afbeelding

Ik heb alles korter geknipt en poging tot recht

Afbeelding

Inmiddels ziet tinker er zo uit en zijn haar manen ook een stuk gegroeid.
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:00

xsensibel schreef:
Kwpn’ers met lange manen zijn echt een no go voor mij :=

Mijn dametje heeft ook een sportcoupe! Het liefste zo strak mogelijk <3

[ [url=m/izG36i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier word ik zo blij van <3 heel mooi!

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:20

Ik vind het allebei wel mooi, ligt natuurlijk aan het ras. Helaas schuurt mijn verzorgpaard haar manen er altijd af dus ze heeft hele lelijke manen :(

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:52

Team fjordenboog :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En shettie heeft ze lang. Is pas 2 jaar oud en nu al schouderlengte. Lekker tutten en vlechten <3
Maar als het bij haar dunner zou zijn of een net niet lengte zou hebben zou ze ook een boog krijgen. Vind het altijd stoer staan bij die kleintjes.
Afbeelding
Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:35

SharonIndezz schreef:
xsensibel schreef:

Hier word ik zo blij van <3 heel mooi!

Thanks!! :D

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:11

Ligt een beetje aan het ras maar bij mijn paard vind ik een sportcoupe het mooist. Als ik een meer barok paard zou hebben zou ik de manen wel langer laten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:22

Ik heb geen probleem meet "2 kampen" (ik ben immers van allebij), maar waar ik wel een beetje een probleem mee heb is de manier waarop het door sommige gebracht wordt.

Veel lange manen worden afgekraakt ondanks dat de eigenaar er helemaal wijs mee is. Maar ik zie nergens iemand van het lange manen kamp mensen met een paard met een sportcoupe helemaal de grond in stampen omdat ze zo'n afscuwlijk lelijke sportcoupe hebben en dat ze het toch wel lang moeten laten groeien bij hun paard, wand dat staat veeeeeeeel beter.

Daar gaat het mij om. Een beetje aardig blijven tegen elkaar zou bokt.nl niet misstaan. Dan blijft er ruimte voor discussie ipv gelijk de deur in iemands gezicht dicht te smijten....

But.... thats just me.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:26

Je kunt ook enkel lezen wat je wil lezen natuurlijk. Dat is aan jou.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:30

Ben het wel eens met Peelie. Veel sport-coupe-lovers zijn hier alle lange manen aan het afkappen en het is leliiiiijjjjjk. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet mooi vind of zelf anders zou knippen, dat betekent niet dat je gelijk hetgene wat je niet mooi vindt de grond in hoeft te boren. :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:31

Captain schreef:
Ben het wel eens met Peelie. Veel sport-coupe-lovers zijn hier alle lange manen aan het afkappen en het is leliiiiijjjjjk. Je kunt ook gewoon zeggen dat je het niet mooi vind of zelf anders zou knippen, dat betekent niet dat je gelijk hetgene wat je niet mooi vindt de grond in hoeft te boren. :+

Precies....

Nies. Wij gaan het niet eens worden met elkaar. En dat is prima. Wij zijn het tegenwoordig nog maar heel weinig eens met elkaar over dingen. No biggie. De manier waarop dingen gebracht worden wel ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:35

Alleen bij fjorden vindt ik kort mooi. Maar ook die misstaan niet altijd met lange manen. Heeft ook wel wat die 2 kleuren. Verder gewoon natuurlijk. Dun of dik maakt mij niet uit. De mijne heeft half lang en stukje kort. Had ze graag wat langer en voller gehad maar dat heeft ze nu eenmaal niet. Persoonlijk vindt ik het ook wel praktisch in de zomer tegen de dazen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 29-04-18 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:36

xsensibel schreef:

Dit vind ik heel erg mooi :j desondanks mijn dames allebei lang gelaten. Mijn vorige paard had ook mooie manen vind ik, bij koudbloed en heeft lang sowieso mijn voorkeur

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:41

Captain schreef:

De andere kant op gebeurt dat net zo goed. Zijn er ook al langs gekomen die een fjord zonder boog verschrikkelijk vinden. Nou prima, ik denk daar anders over. Slaap ik ook niet minder om hoor. Trek het je niet zo aan. Iemand stelt een vraag en daar wordt eerlijk antwoord op gegeven, simpel als dat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:48

Onder die noemer gooi jij het ja...

zou toch wat zijn als ik er minder om zou slapen zeg.....

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:51

Bij sommige paarden staat lang mooier dan sportcoupe. Prima, zolang eigenaar er maar blij mee is. Het paard kan het geen ene reet schelen ;).

Zelf ben ik voor de meer natuurlijke look, dus iets langer. Maar of het nu kort of lang is, ik vind wel dat je de manen moet onderhouden zodat het er verzorgd uit ziet.
Manen van een meter zijn leuk, maar als het alleen maar dunne afgebroken punten zijn dan kan je er beter een stuk afknippen zodat het weer voller en verzorgd lijkt.
En een sportcoupe zie ik liever iets rommeliger ipv kaarsrecht, dan vind ik het niet natuurlijk meer lijken (maar meer een pruik, sorry).

Maar nogmaals, de eigenaar moet er blij mee zijn. Het paard zal er niet minder om gaan eten haha.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:03

Ik heb hier eerder al eens gepost, maar ben nu toch wel benieuwd wat jullie het best vinden staan :) Nu zit het in een sportcoupe

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:23

Mijn barock pinto heeft langere manen tot de onderkant van zn nek. Wil het liever ook niet langer laten groeien, maar sportcoupe is geen optie. Mn vriend en moeder doen we wat aan.

Sportcoupe vind ik echt onzin,zonde bij ieder dier.

Mooiste is gewoon twee handbreedtes als lengte. Snap dat korte echt niet.
Tijdens hele hete dagen zweet mijn paard enorm onder zn zwarte, lange manen. Als ie gewend is in zn kudde maak ik wel een hengstenvlecht. Nu vind ik dat te lomp. Als een van de paarden hem grijpt en er een pluk uit trekt...

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:49

Ik plaats vanavond fotos van mijn paarden hun kapsels :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:13

Eight schreef:
xsensibel schreef:

Dit vind ik heel erg mooi :j desondanks mijn dames allebei lang gelaten. Mijn vorige paard had ook mooie manen vind ik, bij koudbloed en heeft lang sowieso mijn voorkeur

[ [url=m/lAgRA6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! En daar ben ik het zeker met je over eens, mijn vorige lease paard had een prachtige bos met lange manen <3
Afbeelding

Strawberry2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:40

Kcinarual schreef:
Ik heb hier eerder al eens gepost, maar ben nu toch wel benieuwd wat jullie het best vinden staan :) Nu zit het in een sportcoupe

[ [url=m/y9eY2x.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FGXmEG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sWKDaB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Boog vind ik bij deze wel erg mooi staan!