instagram (nep) maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 01:24

Ik heb een poosje geleden, toen ik om voor mij onbekende redenen werd bedolven onder "mag ik uw foto's gebruiken" mailtjes, speciaal voor dit soort spellen een fotomap aangemaakt waar de jongedames foto's uit mogen halen.. Foto's die ik jaren terug heb gemaakt, van boktmeetings bijv, van portfolioshoots en van verkooppaarden hier toentertijd, uiteraard zonder personen in beeld.. Gevolg; een heleboel blije jongedames die lekker konden knutselen en geen afgesneden logo-gedoe meer. Zo kan het dus ook.
Hoe dan ook, dit is YRT en ik ben véél te oud om hier de lol van in te zien, ik ging toen ik 14 was altijd gewoon naar de manege om zadels te poetsen en drollen te scheppen.. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 02:20

Mijn god ik ben echt in shock. En niet om die kinderen die heerlijk hun fantasie de vrije loop laten gaan.

Maar serieus mensen.. Hebben jullie dan echt niets beters te doen op jullie maandagavond dan 8 pagina's lang te gaan zeiken om copyright en kinderen te gaan lopen pesten? Werkelijk waar.. Word even volwassen.

Denk even aan hoe jijzelf was toen je 11 was. Ik vind het oprecht leuk dat kinderen hiermee bezig zijn en hun eigen manege bedenken en fantaseren over paarden met leeftijdsgenoten. Heerlijk toch? En dat ze dan foto's van internet gebruiken vind ik ook niet meer dan logisch. Dat dit officieel niet mag dat begrijp ik, maar dit is toch totaal onschuldig? En lijd je er serieus zo onder wanneer ze een foto van jouw paard gebruiken hiervoor? Ik zou het hartstikke leuk vinden en me vereerd voelen dat ze mijn paard willen 'kopen' met hun nepgeld. Lekker boeiend dat ze een foto van mijn paard gebruiken voor hun spelletje. Het is niet alsof ze bakken met geld verdienen aan jouw foto ofzo, het is een kinderspelletje.

Dus als iemand mij even uit kan leggen wat hier zo verschrikkelijk aan is en waarom jullie die kinderen hun plezier in een onschuldig spelletje willen ontnemen? Graag want ik begrijp er echt niets van. Zelf nooit een penny geweest zeker..

Kan meer respect opbrengen voor een avondje nepmanege spelen met leeftijdsgenoten dan als volwassene een avondje gaan zeiken over copyright en kinderen hun spelletje willen ontnemen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 05:01

Jildau schreef:
Mijn god ik ben echt in shock. En niet om die kinderen die heerlijk hun fantasie de vrije loop laten gaan.

Maar serieus mensen.. Hebben jullie dan echt niets beters te doen op jullie maandagavond dan 8 pagina's lang te gaan zeiken om copyright en kinderen te gaan lopen pesten? Werkelijk waar.. Word even volwassen.

Denk even aan hoe jijzelf was toen je 11 was. Ik vind het oprecht leuk dat kinderen hiermee bezig zijn en hun eigen manege bedenken en fantaseren over paarden met leeftijdsgenoten. Heerlijk toch? En dat ze dan foto's van internet gebruiken vind ik ook niet meer dan logisch. Dat dit officieel niet mag dat begrijp ik, maar dit is toch totaal onschuldig? En lijd je er serieus zo onder wanneer ze een foto van jouw paard gebruiken hiervoor? Ik zou het hartstikke leuk vinden en me vereerd voelen dat ze mijn paard willen 'kopen' met hun nepgeld. Lekker boeiend dat ze een foto van mijn paard gebruiken voor hun spelletje. Het is niet alsof ze bakken met geld verdienen aan jouw foto ofzo, het is een kinderspelletje.

Dus als iemand mij even uit kan leggen wat hier zo verschrikkelijk aan is en waarom jullie die kinderen hun plezier in een onschuldig spelletje willen ontnemen? Graag want ik begrijp er echt niets van. Zelf nooit een penny geweest zeker..

Kan meer respect opbrengen voor een avondje nepmanege spelen met leeftijdsgenoten dan als volwassene een avondje gaan zeiken over copyright en kinderen hun spelletje willen ontnemen.

Mogen we hieruit opmaken dat het je niet lukt om te snappen hoe pijnlijk het kan zijn om bij voorbeeld je overleden paard op deze manier tegen te komen?

Jetskie15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 06:53

FatCat schreef:
Mss kunnen jullie zelf een centraal topic aanmaken waarbij je andere Bokkers alert maakt over gestolen fotos.

Prima dat TS wordt geattendeerd ivm copywrite, maar 5 pagina's is er toch over. Laat kinderen, kinderen zijn aub. Zeker de afbrekende reacties vind ik niet netjes. Hebben we niet allemaal stomme dingen gedaan als kind? Ik vond het bv leuk om als kind een hond te spelen, ben ik nu ook triestig?

bedankt :)

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:17

Kunnen jullie mijn fotos ook taggen? Heb namelijk laatst twee shetjes gefotografeerd die ze vast en zeker willen gebruiken... KB fotografie of Kayleigh Beset photography.
@asm.kayleigh

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:35

Koper schreef:
Mogen we hieruit opmaken dat het je niet lukt om te snappen hoe pijnlijk het kan zijn om bij voorbeeld je overleden paard op deze manier tegen te komen?

Ik geloof niet dat het bij iedereen hier om overleden paarden gaat. En inderdaad dan nog zou ik er niet wakker van liggen maar ik snap dat dat voor iedereen anders is. Maar als dat zo pijnlijk is dan hoef je nu niet al die accounts door te spitten om het pijnlijke op te zoeken toch? Volgens mij wist 90% hier niet eens van het bestaan van deze accounts af.

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:46

Tigress schreef:
Als ik mij niet vergis is deze foto (zowel paard als foto) van een bokker.
[ [url=m/Rtdkvc.png]Afbeelding[/url] ]

Edit: deze ook.

[ [url=m/NPUmJK.png]Afbeelding[/url] ]

De bovenste is van een ytber, felinehoi

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:47

Es_ther schreef:
Jullie zijn echt erg :'). Gelukkig zijn mijn paarden te gewoon hiervoor :')

Dit dus :')
Maar zou het zelf niet tof vinden. Heel die teksten eronder.. wat een gedoe

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:52

Zelfs als mijn overleden paarden er komen voel ik me vereerd! Daarbij gaat het hier meer om een principe kwestie met levende paarden volgens mij. 20 plussers die minderwaardig doen over Kids met een fantasie. Empathiesvermogen is ver te zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:53

pradadaan schreef:
[ [url=m/On6vPr.png]Afbeelding[/url] ]

Hè, thats me :')

EDIT: Hahaha mijn [naam] heet daar Infinity _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-17 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:54

GabberGill schreef:
Zelfs als mijn overleden paarden er komen voel ik me vereerd! Daarbij gaat het hier meer om een principe kwestie met levende paarden volgens mij. 20 plussers die minderwaardig doen over Kids met een fantasie. Empathiesvermogen is ver te zoeken

Helemaal mee eens.
Ik vind t leuk gevonden van die meiden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:56

rien10 schreef:
GabberGill schreef:

Helemaal mee eens.
Ik vind t leuk gevonden van die meiden.

Beter dit dan dat ze op paarden die gewoon in de wei staan zomaar een ritje gaan maken of besluiten dat dat paard van hun is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:56

Koper schreef:
Jildau schreef:

Inderdaad.
En hoe kom jij die tegen dan. Heb jij Instagram connecties met die meisjes?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:58

_l_amanda_l_ schreef:
Ik heb een poosje geleden, toen ik om voor mij onbekende redenen werd bedolven onder "mag ik uw foto's gebruiken" mailtjes, speciaal voor dit soort spellen een fotomap aangemaakt waar de jongedames foto's uit mogen halen.. Foto's die ik jaren terug heb gemaakt, van boktmeetings bijv, van portfolioshoots en van verkooppaarden hier toentertijd, uiteraard zonder personen in beeld.. Gevolg; een heleboel blije jongedames die lekker konden knutselen en geen afgesneden logo-gedoe meer. Zo kan het dus ook.
Hoe dan ook, dit is YRT en ik ben véél te oud om hier de lol van in te zien, ik ging toen ik 14 was altijd gewoon naar de manege om zadels te poetsen en drollen te scheppen.. :+

Dit vind ik heel aardig van je :)
Aan de ene kant heb ik zoiets van 'laat die meiden lekker spelen', maar aan de andere kant zou ik ook nog amused zijn als ik een foto van mezelf zou tegenkomen en snap ik ook dat fotografen niet blij zijn als hun foto's gebruikt worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:59

GabberGill schreef:

Foto van mijn pony’s zou ik niet erg vinden. Mijn hoofd erop en het hoofd van mijn zusje wel!

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:00

Haha lachen die accounts, alleen jammer dat ze illegaal foto's gebruiken. Zou het zelf ook niet leuk vinden om een foto van (mij en) mijn paard tegen te komen.

Toen ik nog op penny zat deden we daar ook wel eens zulke spelletjes, maar dat vind ik toch wel een beetje anders want op penny kunnen alleen abbonee's dat zien en deze kinderen plaatsen het gewoon op instagram.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:04

als ge niet zoekt, zult ge ook niet vinden :7

zonder dit topic zou je er niets vanaf weten, kom op zeg...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:07

En wat is er zo erg aan dat kinderen een foto van jouw paard gebruiken voor hun spel? Snap het echt niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:19

Foto's van de paarden vind ik persoonlijk niet zo erg, maar ik zou niet zo graag een foto van mezelf tegenkomen :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:22

Ik snap ook wel dat stel je hebt betaald voor een foto omdat die van een shoot komt, en iemand pakt hem zomaar ‘gratis’ dat je dan niet blij bent

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:23

Tigress schreef:
Met Marlinda heb ik zojuist via facebook direct contact opgenomen :j Dit is een leuke zoektocht zo :')

Even nog een paar fotografen die ik herkende:
[ [url=m/lLgjdL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TTIp71.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/czyOY2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nGD1Dx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SPW6OT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PAR18g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6zQEX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g5cQN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sJRCgv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/78L2QK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9WjtuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RM2WYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nior is mijn overleden paard dus inmiddels een berichtje gestuurd dat het niet zo fijn is dat hij nu als levend paard gebruikt wordt. De foto is netjes verwijderd. :j
Als dit nu mijn pony geweest was, had ik hem laten staan. Copyright bleef er gewoon op dus had er verder geen problemen mee :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:25

Getup schreef:
als ge niet zoekt, zult ge ook niet vinden :7

zonder dit topic zou je er niets vanaf weten, kom op zeg...

Dit hé.

Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk reageren. Mijn pony is ook overleden maar ik zou het juist leuk vinden als ze hiervoor gebruikt wordt. Als jullie willen mogen jullie me pben, heb nog wel een aantal foto's.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:31

Van mij mág het, maar dan vindt ik het wel zo netjes éérst even toestemming te geven. Ik geef ook de keuze, laten staan met vermelding of verwijderen. (Degene bij mij toen had hem verwijderd)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:39

xAnthea schreef:
Tigress schreef:
Met Marlinda heb ik zojuist via facebook direct contact opgenomen :j Dit is een leuke zoektocht zo :')

Even nog een paar fotografen die ik herkende:
[ [url=m/lLgjdL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TTIp71.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/czyOY2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nGD1Dx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SPW6OT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PAR18g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6zQEX8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g5cQN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sJRCgv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/78L2QK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9WjtuE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RM2WYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nior is mijn overleden paard dus inmiddels een berichtje gestuurd dat het niet zo fijn is dat hij nu als levend paard gebruikt wordt. De foto is netjes verwijderd. :j
Als dit nu mijn pony geweest was, had ik hem laten staan. Copyright bleef er gewoon op dus had er verder geen problemen mee :)

Fijn!
Met Sommige stonden er nog vrij netjes op inderdaad, maar ook enkele totaal niet meer/ontbraken. Vandaar toch mijn keuze ze hier even te plaatsen. Fijn dat ze wel zo positief reageren door het te verwijderen wanneer gewenst.

Voor de rest die valt over het zoeken, genoeg fotografen die not amused zijn dat foto's op deze manier worden gebruikt (en in sommige gevallen dus ook het logo afgehaald/afgesneden).
Daarbij weet je ook in de meeste gevallen nog niet of de eigenaar dit ook wil.
Als ze op een site als deviantArt zouden zoeken op ''free to use stock'' hebben ze allemaal foto's die ze gewoon mogen gebruiken zonder dat iemand daar ''last'' van heeft. Kids moeten ook leren dat niet alles op internet zomaar gebruikt mag worden. Als het hier om volwassenen ging, had men er niet vreemd van op gekeken (daarbij, we gaan er nu van uit dat het hier om kinderen gaat. Wie weet zitten er in sommige gevallen wel tieners/volwassenen achter?)
Het is een leerproces, maar wel een leerproces waar ze niet achter komen als niemand ze er op wijst.
Daarbij, wat is er gebeurd met vragen of je iets mag gebruiken? In de voorbeelden die ik noemde waren de watermerken gewoon te zien. In dat geval hadden ze toch even contact op kunnen nemen met de vraag? Nee heb je, ja kun je krijgen. Zit er denk ik dik in dat als je een nee krijgt, diegene kan doorverwijzen naar zoektermen waarmee je wel gratis foto's kunt gebruiken :)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:48

Absoluut eens met de Bokkers hierboven die zich afvragen waar sommigen van jullie zich druk over maken. Natuurlijk is het niet netjes dat copyright of portretrecht geschonden wordt, maar het is nou ook niet zo dat ze miljoenen winst maken door een foto van een Bokker of YouTuber te gebruiken. Plus, ze geven volgens mij geen kritiek op het paard of de eventuele ruiter die te zien is op de foto. Het is alleen maar "aaaaw wat lief, wat mooi, ik wil dat paard" etc. Als ze nou hele epistels zouden schrijven over hoe zielig het bit of de zweep is en hoe de ruiterhand veel te hard is, dan vind ik het nog een ander verhaal.

Ik zou zeker als ik dit tegen zou komen van mijn paard wel even denken: wtf, hoe komen jullie aan deze foto van MIJN diertje? Maar zolang er dan maar comments onder staan die mijn lieveling de hemel in prijzen dan vind ik het allemaal wel weer prima. Het is ook erg duidelijk dat het allemaal maar verzonnen verhaaltjes zijn en dat het niet realistisch is. Ik vind het wel een prima tijdsbesteding voor jonge penny meisjes. Ik speelde vroeger Barbie's paardenavonturen op de computer en fantaseerde dat die paarden echt van mij waren. Nu is het nog een stuk interactiever en meer "echt" omdat het prachtige foto's zijn met echte paarden. Ik kan me ook echt voorstellen dat zo'n volger helemaal trots is als de nep manege account eigenaar een verhaaltje over haar schrijft.

Desalniettemin begrijp ik dat mensen wel beledigd kunnen zijn of zelfs boos gezien de schending van copyright of portretrecht, maar is het dan niet handiger om gewoon eens een vriendelijk gesprekje aan te gaan met zo'n account eigenaar en eventueel een tussenoplossing te bedenken? Ze te wijzen op de stock foto's of dat ze voortaan foto's uit een bepaalde fotomap van je kunnen nemen zonder logo's erop of dat ze het logo er niet af mogen halen indien er 1 opstaat of anders foto credits kunnen geven onderin het bericht. Ik snap dat het niet leuk is als je dan geen reactie terug krijgt of dat je wordt afgeblaft, maar realiseer je alsjeblieft wel dat je waarschijnlijk ouder en wijzer bent. Dus gedraag je daar dan ook naar. Een klopjacht om alle nepaccounts onder te sneeuwen met 1000 boze berichtjes van fotograven en eigenaren over een foto die er direct afgehaald moet worden vind ik niet bepaald chic.

TS ik hoop dat je ergens anders meiden vind die hier wel enthousiast met je over willen meekletsen. Misschien eens een berichtje sturen naar andere instagrammers die genoemd worden in de berichten van de maneges?