Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anemoonlena schreef:ik snap niet precies wat je nou wilt: je wilt springen maar toch cross en toch buitenrit, toch wel nog dressuur maar ook vrijheidsdressuur?
ik zou je even helpen ahha, begin nu maar met een jaar op een manege dressuur doen, dan kan je langzaam gaan springen, en ondertussen kan je over een jaar wel een vp zoeken, als je kan springen (duurt ook wel een half jaartje) dan kan je langzaam overgaan op cross, maar maak even keuzes., leg hieronder in 1 zin uit wat je precies wilt
Shirley schreef:Waarom moet ze een jaar wachten met een verzorgpony zoeken?
Daarvoor hoef je geen ervaring met rijden te hebben.
Een juiste instelling, liefde voor het dier en de wil om te leren, komen dan veel meer van pas!
Ze biedt zichzelf niet aan als bijrijder...
Shirley schreef:Dan klopt mijn advertentie dus niet
horsewiebe schreef:Ik bedoel meer welke oefeningen je al beheerst in de dressuur, beheers je al stelling? welke figuren rij je? leer je al hoe je een paard kan vragen na te geven? aan de teugel? etc. zo kunnen mensen ook verwachten wat ze jou met hun paard laten doen. ik heb laatst ook ergens gehoord dat je een bepaald niveau parcours (springen) niet mag doen als je paard en jij een bepaald niveau dressuur niet beheersen. dus je kan niet zomaar stoppen met dressuur, omdat je wat anders wilt doen. Dressuur is overal nuttig voor. (ik zeg niet dat je ZZ dresuur moet gaan doen ofz, maar meer dat je er niet mee moet stoppen, omdat je er veel mee leert)
latifah11 schreef:eigenlijk heb ik nog maar 2lessen gehad dus kan ik het nog niet echt en ik kan geen shet vinden iedereen hier zegt nee of heb al iemand ik w graag cross dat is mijn aller grootste droom
latifah11 schreef:ik heb nog niet zo veel geleerd de eerste keer gingen ze alleen vertellen wat de vedoeling was wat we nou echt moesten leren en de 2e keer was het voor mij maar een halve les want ik viel hard van me paaard af