paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:14

eigenlijk rijd ik niet zo vaak in de vak eigenlijk bijna nooit alleen als ik ga draven of galoperen

_fairytale

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:15

ik had het al een keer gevraagd, maar geen antwoord gekregen. maar zou je duidelijk kunnen vertellen wat je al wel en niet kan, want je kan niet zomaar gaan crossen zonder dat je echt kan paardrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:24

ja ik zou daarom liever op springen willen ik lan wel al een klein laag sprongetje en elke keer als ik op vrijdag naar marine ga dan ga ik op buitenrit en heel soms nog even in de bak ik wil cross doen omdat ik best veel van de natuur hou en het ook niet leuk is voor je paard om de hele tijd in een saaie zandbak te lopen en af en toe een sprongetje ofzo te maken en met cross doe je springen en tegelijker rijd een buitenrit ik lan draven galoppperen en kan beter met een paard of pony om gaan als ik er niet op zit ik zou graag veijheidsdressuur willen doen met een paard of pony ik zou graag noet alleen willen doen wat ik leuk vind maar ook het paard of pony zelf

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:31

Ik bedoel meer welke oefeningen je al beheerst in de dressuur, beheers je al stelling? welke figuren rij je? leer je al hoe je een paard kan vragen na te geven? aan de teugel? etc. zo kunnen mensen ook verwachten wat ze jou met hun paard laten doen. ik heb laatst ook ergens gehoord dat je een bepaald niveau parcours (springen) niet mag doen als je paard en jij een bepaald niveau dressuur niet beheersen. dus je kan niet zomaar stoppen met dressuur, omdat je wat anders wilt doen. Dressuur is overal nuttig voor. (ik zeg niet dat je ZZ dresuur moet gaan doen ofz, maar meer dat je er niet mee moet stoppen, omdat je er veel mee leert)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:36

ik snap niet precies wat je nou wilt: je wilt springen maar toch cross en toch buitenrit, toch wel nog dressuur maar ook vrijheidsdressuur?
ik zou je even helpen ahha, begin nu maar met een jaar op een manege dressuur doen, dan kan je langzaam gaan springen, en ondertussen kan je over een jaar wel een vp zoeken, als je kan springen (duurt ook wel een half jaartje) dan kan je langzaam overgaan op cross, maar maak even keuzes., leg hieronder in 1 zin uit wat je precies wilt :)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:37

anemoonlena schreef:
ik snap niet precies wat je nou wilt: je wilt springen maar toch cross en toch buitenrit, toch wel nog dressuur maar ook vrijheidsdressuur?
ik zou je even helpen ahha, begin nu maar met een jaar op een manege dressuur doen, dan kan je langzaam gaan springen, en ondertussen kan je over een jaar wel een vp zoeken, als je kan springen (duurt ook wel een half jaartje) dan kan je langzaam overgaan op cross, maar maak even keuzes., leg hieronder in 1 zin uit wat je precies wilt :)

precies dit.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:37

Een vraagje, zou je misschien wat meer punten, komma's en evt hoofdletters kunnen gebruiken? Ik wil je graag helpen, maar moet nu telkens alles 3x lezen :)

Kan je niet een keertje vragen of je met Marine een les mag nemen? En ik zou je aanraden om toch minstens een jaar manegelessen te nemen, veel paardeneigenaren willen iemand die al wat meer zelf kan, zodat ze wat werk kwijt zijn. En met iemand die ze continu moeten begeleiden werkt dat natuurlijk niet. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:43

Waarom moet ze een jaar wachten met een verzorgpony zoeken?

Daarvoor hoef je geen ervaring met rijden te hebben.
Een juiste instelling, liefde voor het dier en de wil om te leren, komen dan veel meer van pas!

Ze biedt zichzelf niet aan als bijrijder...

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:46

Shirley schreef:
Waarom moet ze een jaar wachten met een verzorgpony zoeken?

Daarvoor hoef je geen ervaring met rijden te hebben.
Een juiste instelling, liefde voor het dier en de wil om te leren, komen dan veel meer van pas!

Ze biedt zichzelf niet aan als bijrijder...

Eigenlijk bied ze zich wel aan als bijrijder, aangezien het rijden juist hetgeen is wat ze wil.
Ze wil (zoals ik het begrijp) graag wedstrijden, buitenritten, crossen ed rijden, Want dat kan ze niet met de vp die ze nu heeft, daar kan ze (zoals ik het begrijp) af en toe op rijden en verder alleen maar poetsen, en dat wil ze dus niet.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:48

zoals ik haar nu hoor bied ze zich alleen aan als bijrijder, ze stopt met marine omdat ze 1x per week rijden te weinig vind, ook als ik een verzorgster voor de gezelligheid wou, zou ik latifah niet aanemen want het klinkt een beetje alsof het om het rijden gaat ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:49

Dan klopt mijn advertentie dus niet -O-

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:54

Shirley schreef:

Blijkbaar.. Ik denk dat ze voor haar (gebrek aan) ervaring te veel wilt en verwacht nu van 'een verzorgpony hebben'. Vandaar dat ik aanraad om eerst manegelessen te nemen een tijdje, dan maakt ze meer kans om een verzorgpony te krijgen om te te rijden enzovoort, omdat ze dan al meer ervaring heeft.
Voor nu lijkt me de combinatie van haar huidige verzorgpony (ervaring opdoen qua omgang, misschien longeren/grondwerk EN ook nog eens de mogelijkheid om te rijden!) + manegelessen al heel wat. Menig paardenmeisje van die leeftijd kan daar alleen maar van dromen. (Heb zelf ook onwijs veel geluk gehad dat ik op mijn 11e al verzorgpony's kreeg!)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:56

Shirley schreef:

ik denk het niet nee, maar ik weet ondertussen nie tmeer precies wat ze wilt, eerst wil ze ''alleen'' maar op wedstrijd kunnen en naar buiten, en nu wil ze ook gaan crossen en alles erop en eraan.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:59

TS vraagt eigenlijk nog een beetje te veel voor iemand met weinig ervaring. Als je nog maar weinig ervaring hebt met rijden is crossen niet bepaald verstandig! Begin gewoon eerst met een shet of een wat oudere pony waar je wel vrijheid in hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:03

ik wil niet alleen bijrijder zijn

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:05

horsewiebe schreef:
Ik bedoel meer welke oefeningen je al beheerst in de dressuur, beheers je al stelling? welke figuren rij je? leer je al hoe je een paard kan vragen na te geven? aan de teugel? etc. zo kunnen mensen ook verwachten wat ze jou met hun paard laten doen. ik heb laatst ook ergens gehoord dat je een bepaald niveau parcours (springen) niet mag doen als je paard en jij een bepaald niveau dressuur niet beheersen. dus je kan niet zomaar stoppen met dressuur, omdat je wat anders wilt doen. Dressuur is overal nuttig voor. (ik zeg niet dat je ZZ dresuur moet gaan doen ofz, maar meer dat je er niet mee moet stoppen, omdat je er veel mee leert)

zou je hierop kunnen antwoorden, alsjeblieft?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:06

latifah11 schreef:
ik wil niet alleen bijrijder zijn

Snap ik maar zoek dan een shet waar je enige ervaring mee kan opdoen!

Geef inderdaad ook aan wat voor oefing jij al beheerst op dressuur gebied

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:08

Eerst nog maar eens een keertje goed nadenken dan wat je precies wilt, kunt en eventueel te bieden hebt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:10

eigenlijk heb ik nog maar 2lessen gehad dus kan ik het nog niet echt en ik kan geen shet vinden iedereen hier zegt nee of heb al iemand ik w graag cross dat is mijn aller grootste droom

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:11

latifah11 schreef:
eigenlijk heb ik nog maar 2lessen gehad dus kan ik het nog niet echt en ik kan geen shet vinden iedereen hier zegt nee of heb al iemand ik w graag cross dat is mijn aller grootste droom

wat ben je nu aan het leren in je les?

En ik zou als je nog maar 2 lessen hebt gehad nog maar even wachten met crossen, er is dan een hele grote kans dat het fout gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:15

ja maar met dressuur moet ik zoiezo al weer bijna stoppen voor de z vakantie

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:17

latifah11 schreef:
ja maar met dressuur moet ik zoiezo al weer bijna stoppen voor de z vakantie

sorry, maar waarom geef je elke keer niet gewoon antwoord, en draai je er maar omheen.

Ik stel een heel gewone vraag; wat leer je nu in je les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:18

ik heb nog niet zo veel geleerd de eerste keer gingen ze alleen vertellen wat de vedoeling was wat we nou echt moesten leren en de 2e keer was het voor mij maar een halve les want ik viel hard van me paaard af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:19

ik was bezog met de vraag beantwoorden aeen het diurde langer omdat u ondertussen een vraag stlede en ik met meerdere dingen bezig ben en daar nu ook klaar mee ben

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:22

latifah11 schreef:
ik heb nog niet zo veel geleerd de eerste keer gingen ze alleen vertellen wat de vedoeling was wat we nou echt moesten leren en de 2e keer was het voor mij maar een halve les want ik viel hard van me paaard af

oke, ik stel de vraag anders.

Wat heb je tot nu toe geleerd? en wat heb je al onder de knie?
Want als je na de vakantie gaat stoppen met lessen zou ik je echt alleen aanbieden als verzorgster ipv bijrijdster. (of iig totdat je genoeg ervaring hebt, aangezien ik in jouw mp advertentie dat je kon omgaan met bokkende en steigerende paarden, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk)