Beretto schreef:Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.
Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease
ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.