Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ejikas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:47

H0rse_Roos schreef:
ejikas schreef:
Hoi allemaal, ik wil even zeggen dat ik ondertussen een verzorgpony heb gevonden! Echt een superleuke en ik mag er echt superveel mee doen en ik kan er ook heel veel van leren. Ik betaal wel 50,- p/m maar eigenlijk is dat het ook echt wel waard. Jullie hebben hier niet zoveel aan maar wou het gewoon even laten weten!

Superleuk voor je! *\o/* Heel veel plezier ermee! Ik moet zelf nog verder zoeken.. succes met je vp

Bedankt en veel succes!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:47

Fijn dat je een verzorgpony gevonden hebt, ejikas.

Met een hoop geduld is er vaak wel iets te vinden en zeker als je door de jaren heen een netwerk opbouwt kom je via via nog wel eens ergens terecht. Sinds een paar maanden heb ik nu ook een verzorgster voor mijn twee pony's en dit gaat prima. Zij hoeft geen geld te betalen omdat ik het fijn vind dat zij ook kan genieten van mijn pony's, net zoals ik doe. Daarnaast zijn (en blijven) het volledig mijn pony's en wil ik niet afhankelijk zijn van een verzorgster, dus zal ik ook zelf op moeten draaien voor de kosten.

Ik begrijp het echter ook wel als mensen een maandelijkse bijdrage vragen wanneer er (veel) gereden kan worden, voor manegelessen wordt immers ook geld gevraagd en vaak leer je hier nog minder van. Voor beide is iets te zeggen en ik vind dat je dat als verzorger ook moet accepteren. Wil je geen bijdrage betalen, dan zal je misschien minder snel iets vinden, maar het is zeker niet onmogelijk.

Succes iedereen met zoeken.

anjali

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:15

@ejikas: Gefeliciteerd en veel plezier! Leuk ook dat je laat weten hoe het is afgelopen.Wat dat betreft ben je beter dan veel anderen op Bokt! /3 *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:27

Wat leuk voor je!
Heel veel plezier *\o/*

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:59

Heey, ik meld me ook hier! :)

Ik ben al lang opzoek naar een verzorgpony, dan denk je eindelijk wat leuks te hebben.. Wordt je afspraak meerdere malen afgezegd en krijg je vervolgens geen antwoord meer op je bericht.. :(
Ik rijd nu 9 jaar op de manege, heb een eigen pony gehad.. Maar helaas waren mijn ouders er klaar mee, en dan gaat pats boem je hele leven weg.. Sindsdien op zoek naar een verzorgpony terwijl ik elke week naar de manege ga. Hier heb ik de nodige ergernissen maar het kan ermee door. Wat mijn probleem nu is, is dat hier genoeg mensen zijn met pony's en paarden aan huis, maar mijn ouders zijn fel tegen briefjes rondbrengen of in de supermarkt hangen. Ook zelf vragen is nogal een probleempje.. Ik ben niet eens een persoon die per se wil rijden, ik wil graag wat meer mijn gang gaan, zonder op elk ding wat je doet commentaar te krijgen van zo'n pennykind op de manege.. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips? Ik heb enige ervaring met jonge pony's en mijn eigen pony was een en al ellende, is helemaal goed gekomen uiteindelijk :) heb er, toen niet wetende dat daar een naam voor was, tuigloos gereden, met een halstertouw om de hals.. Eigenaars van manege vonden het maar raar, ik vond het juist bijzonder, en nu ik, 3 jaar later, inmiddels het inzicht heb.. Zou ik o zo graag weer lekker zelf aan de slag gaan, als kind van 11/12 had ik het toen maar mooi geflikt, al zeg ik het zelf :D

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:02

Ooh ik dacht dat dit topic een beetje afgelopen was eigenlijk... ook omdat het om ts ging en niet om anderen.. ts heeft inmiddels al een verzorgpony gevonden.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 05:58

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat het een centraal topic wordt... Bij het kopje verzorgpaarden heb je hier (volgensmij) al een topic over :)

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:07

Ik heb heel veel geluk gehad met het fijt dat ik mijn verzorgpaardje aangeboden kreeg... ik hoor idd van anderen dat het heel moeilijk is om een leuk verzorgpaardje te vinden. Maar ik denk dat als je geduld en een klein beetje geluk hebt, je er wel een vind. Succes!

Nizoni4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:09

Oeps... ik lees nu pas dat je er al een hebt. Super fijn! Heel veel geluk en plezier met je nieuwe maatje!

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:07

Ik heb mijn vraag al meerdere keren gesteld, in de hoop dat iemand me verder kan helpen. Helaas is dit nooit het geval :(
Zijn mijn ouders dan echt de enige die zich zo opstellen tegenover verzorgpaard?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:53

Hoor wel meer van voorzichtige ouders, hoor!
En terecht :j

Of willen ze het misschien helemaal niet?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:38

mijn ouders waren meteen enthousiast, aangezien ze mij zo erg een paard gunnen maar we het geld niet hebben, ze zijn ook erg blij met dat ik nu elke dag op stal kom. helaas worden ze minder blij van de school resultaten.. daarom bijles.

je moet er wat voor over hebben

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:50

Dat vind ik super van je ouders!
Denk dat de meesten zullen zeggen dat je maar moet stoppen totdat het op school beter gaat ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:49

ja... als ik het zo bekijk zijn mijn ouders ook heel fijn, ik zou er echt niet mee kunnen leven als ik zou moeten stoppen, en dat weten ze :P anders was ik depressief hoor haha.

ik hou van me ouders :o

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:10

Ik hou ook van mijn ouders, die vinden het prima zolang mijn schoolresultaten goed zijn. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:22

Top!

Ook af en toe eens tegen hen zeggen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:27

brendy29 schreef:
Ik heb mijn vraag al meerdere keren gesteld, in de hoop dat iemand me verder kan helpen. Helaas is dit nooit het geval :(
Zijn mijn ouders dan echt de enige die zich zo opstellen tegenover verzorgpaard?

Ik kan je er niet mee helpen. Mijn ouders hebben er toen ik jong was nooit een probleem van gemaakt. Ik sprong op de fiets en ik ging op zoek. Jammer dat jouw ouders dat niet zo zien. Heb in ieder geval geen tips voor je.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:45

toen ik 8 was wou ik uit het niets op paardrijden, 3 dagen later zat ik op les, zeuren is nooit gebeurt: mijn ouders dachten als enige, 'eindelijk! ze wil iets doen!' al snel hadden ze daar weer een beetje spijt van want ik wou niets anders meer doen :P haha. nee hoor, ze vinden het geweldig dat ik het zo naar m'n zin heb :) en ik ben ook wel trots dat ik dit allemaal zo zelf geregeld heb, m'n ouders hebben helemaal niks met paarden, vroeger wel, zaten ze allebei op les, maar dat ging bij mijn moeder al snel voorbij... mijn vader iets langer. ik heb daardoor alles zelf moeten regelenen en nu berijd ik n top paard, en heb ik een shet waarmee ik alles kan (behalve rijden :P)

Marjolein_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:21

Misschien kan je de volgende keer als je een potentieel verzorgpaard tegenkomt waarvoor je veel betaald, een andere prijs voorstellen? Dan vragen ze bijvoorbeeld 50 p/m en zeg je dat je heelgraag het paard wil verzorgen voor 35 p/m

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:41

Het probleem is dat hier helemaal niks is aangeboden.. Mijn ouders willen niet dat ik een briefje achterlaat of in de supermarkt hang, en al helemaal niet dat ik bij iemand aanbel om het te vragen..
Mijn moeder vindt het hartstikke leuk dat ik pony rijd, maar mijn school moet goed blijven, en ja ik zelf vind 1x per week manege, met een flink aantal bemoeiallen erbij veel te weinig.. Ik zou graag met een paard een band krijgen, maakt me niet uit hoe groot of klein de pony is.. Maarja erover zeuren heeft ook geen zin, bij de zakken neer zitten ook niet, ik zal maar moeten blijven kijken of er iets voorbij komt :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:14

^^ heel goed. de meeste meiden denken dat ze binnen een maand, of zelfs binnen een week, zo hun vp hebben gevonden, zo werkt dat niet! met veel geluk en toeval vind je er een binnen een maand een, met weinig geluk en toeval (neem mij als voorbeeld) vind je er pas een over 4 jaar, nu heb ik wel het allerbeste pony'tje van de wereld!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:15

Helaas nu weer een volwassen verzorger gehad die 3x is geweest (en tussendoor 3x af had gezegd), super enthousiast was en nu gewoon niets meer laat weten.

Ik ben het ook al bijna zat :Y)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:26

^^
mijn oom heeft 3 volwassenen verzorgsters gehad en 3 meiden gehad van 11, 12 en nog iets jongs.
de volwassenen kwamen nauwelijks en de meiden vroegen alles, bereden voorzichtig, zeiden nauwelijks af...

ik zelf zie altijd dat de volwassenen zich veel verantwoordelijker opstelln en daarna hun birjijd paard laten zitten, en de meiden er erg onzeker etc. uit zien maar het dan perfect doen (natuurlijk zijn erook veel goede volwassene... en slechte minderjarige.)

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:36

Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.

Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:45

Beretto schreef:
Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.

Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease

ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.