wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:20

Jeika schreef:
nu is het dus opeens verkeerd? nou, ik zal het wel niet meer doen dan.

Ik zeg niet dat het verkeerd is maar de meningen van eigenaren zijn er wel over verdeeld. Als ze mijn pony alleen zouden aaien dan vind ik dat prima maar voeren oid zou ik ook niet fijn vinden

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:21

Jeika schreef:
saddledancer schreef:

Ik snap dat je hele goede bedoelingen hebt hoor maar,
Gewoon gras moet je ook niet doen. Wij willen bijvoorbeeld absoluut niet dat onze paarden uit de hand gevoerd worden, daar worden ze namelijk bloedirritant van, ook als het gewoon alleen maar gras is ;)
Daarbij staan onze paarden op het zand, omdat ze op een streng dieet staan wat allemaal bijgehouden word, en zij mogen dus niets extras.
En als jij een paard uit de hand voert kan er zomaar een plantje bijzitten wat ze niet moeten eten, bijvoorbeeld omdat het giftig is, dat heeft een paard als het in het gras staat rn hin graast zelf vaak heel goed door, maar als hij uit de hand krijgt niet altijd, en dat kan dus hartstikke schadelijk zijn.
Nogmaals ik snap dat het heel leuk is, maar doe maar niet :)

zal ik doen, sorry. geen idee dat gras ook niet goed is.. aaien mag wel?

Als ze naar je toe komen bij het hek kan je ze natuurlijk best even aaien :j als ze maar wel weg kunnen als ze dat willen, dus nooit vasthouden aan halster/manen, en opletten, niet alle paarden zijn even vriendelijk ;) en natuurlijk NOOIT afstraffen als je toevallig gebeten word, dit is aan de eigenaar, en iedere eigenaar heeft daar zo zijn eigen manieren voor :j
Als een eigenaar ECHT niet wil dat t paard geaaid word moet die denk ik zorgen dat niemand erbij kan ;)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:23

Tegenwoordig beschouw ik mijzelf niet meer als een penny, maar vroeger was ik dat zeker wel :D
Poetsen heb ik nooit echt overdreven gedaan, maar knuffelen en vlechten, daar kon (kan) ik geen genoeg van krijgen. Ik heb nog steeds last van het probleem dat ik paarden snel zielig vind, maar dan wel op een andere manier dan de meeste penny's, ik vind paarden die niet correct gereden worden (lees; zagen, overdreven sporengebruik etc.) heel snel zielig, verder vind ik ze niet zo snel zielig. Paarden voeren heb ik nooit gedaan (zonder toestemming) en zal ik ook nooit doen, want ik heb gezien wat voor impact dat kan hebben en dat wil ik absoluut niet, maar ik was vroeger altijd te vinden op de kinderboerderij om te helpen met de klusjes en het voeren etc. :+ . Ook setjes zijn een groot probleem, maar geen roze, dat vind ik wel écht te ver gaan, ik denk niet dat ik nog serieus wordt genomen als ik aankom met allerlei roze spullen op stal :') . Het wilde hengst verhaal tilde ik naar een nieuw niveau, ik wou namelijk niet een gewone wilde Arabische hengst, maar een "sieluguh" die ik zelf in mocht rijden :D Als er een paard voorbij kwam en ik hoorde dat, stond ik heel snel voor het raam, want dat moest ik toch echt wel even vanaf een afstandje bewonderen :+
Mijn fiets is tot mijn elfde een paard geweest, toen vond ik het toch wel tijd om volwassen te worden en was mijn penny periode voorbij :') Maar ik ga puur uit reflex nog steeds soort van in de verlichte zit zitten als ik over een heuveltje heen ga, dat vind ik eigenlijk wel fijn ook :')

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:23

Nou dan ben ik ook nog echt een penny meisje :oAfbeelding
Afbeelding

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:29

Ik zou zelf niet zo snel een roze setje kopen (wegens het niet serieus worden genomen, omdat mensen vaak al twijfelen of een veertienjarige wel volwassen kan zijn, ik denk niet dat aankomen in het roze zou helpen :') ), maar vind het stiekem toch wel heel mooi soms, zoals die op de foto's hierboven O:)

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:31

Desiree_2001 schreef:
Ik zou zelf niet zo snel een roze setje kopen (wegens het niet serieus worden genomen, omdat mensen vaak al twijfelen of een veertienjarige wel volwassen kan zijn, ik denk niet dat aankomen in het roze zou helpen :') ), maar vind het stiekem toch wel heel mooi soms, zoals die op de foto's hierboven O:)

Ze nemen me ook niet altijd serieus :') Ik heb ook nog een roze paardrijdbroek , maar daar ga ik niet meer in lopen haha, ik heb wel geluk dat de mensen weten dat ik gewoon goed kan rijden .

Arabier

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:37

hierboven zag ik iets over paarden snel zielig vinden, ik heb dat probleem ook nog af en toe, maar ik kan opzicht wel streng zijn, maar op een of andere manier kan ik het gewoon int zien: die pizza snijders als sporen en die zwepen met een ijzeren punt op het einde, vreselijk zielig!
maar ik had dat vroeger nog erger, een tik geven, tuurlijk niet!
nu weet ik dat sommige pony's dat gewoon nodig hebben

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:39

Jeika schreef:
ik ben 12, maar een penny kun je mij (denk ik) niet noemen. nou ja, een beetje misschien. :))
ik:
-lees de penny
-droom niet meer van een eigen paard, ik heb me gerealiseerd dat ik daar de ruimte en het geld niet voor heb. de tijd ook niet.
-oefen met knotjes maken
-durf niet in mijn eentje te longeren :') straks veranderd een 22 jarige oude heer opeens in een wilde hengst :oo
-heb 3 halsters waarvan 2 te klein zijn voor de paarden
-houd NIET van roze
-voer paarden langs de weg
-denk van alle paarden in een wei zonder gras dat ze verwaarloosd zijn
- klik met mijn tong bij honden als ze sneller moeten lopen :D
-heb een overvolle groene poetskist
-ga in verlichte zit over drempels
-noemde mijn fiets vroeger "het stalen ros"
-speelde tot 2 jaar geleden actief paardje, met halster en al.
-gebruik(te) absurd veel smileys, en vooral deze: :# *\%/*
-heb een verzameling met 75 schleich paardjes
maar om me nou een penny te noemen :') ik heb totaal geen behoefte aan een wilde hengst, ik vertel niet aan iedereen op wie ik weer heb gereden (de meeste mensen weten niet eens dat ik rijd) en ik doe geen dingen die niet kunnen. ik heb me aardig over mijn penny gedrag heen gezet denk ik :=

je hebt t misschien niet door, maar jij bent zeker weten een pennymeisje :P
poetskist, paarden langs de weg, in verlichte zit over drempels, schleich paarden, je hebt er toch echt wat van :P !!! maar super leuk natuurlijk!
super leuk trouwens, ik was er altijd een vroeger, en nog een beetje

ps: nooit paarden langs de weg voeren

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:41

Karla schreef:
Ik weet niet precies wie dit zo mooi heeft opgesteld, maar hij blijft leuk :D

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Te mooi dit _O- _O-

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:57

anemoonlena schreef:
hierboven zag ik iets over paarden snel zielig vinden, ik heb dat probleem ook nog af en toe, maar ik kan opzicht wel streng zijn, maar op een of andere manier kan ik het gewoon int zien: die pizza snijders als sporen en die zwepen met een ijzeren punt op het einde, vreselijk zielig!
maar ik had dat vroeger nog erger, een tik geven, tuurlijk niet!
nu weet ik dat sommige pony's dat gewoon nodig hebben

Let wel even op met wat je zegt, want indien ze goed gebruikt worden zijn die "pizzasnijders" vele malen vriendelijker dan die standaard stompjes. Wanneer je ze goed gebruikt "rolt" het wieltje over de huid van je paard, met die stompjes prik je je paard echt. :) Al snap ik wat je bedoelt, want ik zie ook vaker mensen die ze verkeerd gebruiken en dat is echt geen prettig gezicht, maar bij mij op stal rijden verschillende ruiters op de correcte manier met deze sporen en dat geeft imo echt een veel fijner beeld dan die stompjes. Zeker omdat er zo vreselijk veel mensen zijn die die stompjes nog net niet letterlijk in hun paard steken iedere pas. Zwepen met ijzeren punten heb ik, gelukkig, nog nooit gezien... Het moet niet veel gekker worden zeg, waar gaat het toch heen met de ruitersport?! Zelf rijd ik over het algemeen nooit met zweep, omdat ik dat eigenlijk ook niet nodig heb, ik voel paarden heel goed aan en weet meestal precies wat ze van plan zijn, dus ik kan het voorkomen in plaats van achteraf een tik te geven. Verder heb ik niets tegen zwepen, zolang ze gewoon op een normale manier gebruikt worden, in plaats van meteen een mep te geven terwijl je een halve seconde geleden pas aan hebt gespoord. :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:32

Ik knuffel ietsje te penny met Jorie, maar dat mag toch, want hij is nog maar 11 maandjes XD
Voor de rest heb ik niks met roze, dus dat scheelt, haha. Mijn mannen dragen alle kleuren behalve roze.
Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:23

er zijn altijd zo veel negatieve topics over pennys, we moeten eigenlijk een Penny Waarderings Topic openen!!

Ik ben hartstikke gek op alle paardenmeisjes die bij ons op stal rondhuppelen! Ik ga binnenkort op vakantie en de meiden gaan Flora lekker poetsen en vertroetelen. Ik geef haar altijd magnesium door een geraspt appeltje of winterpeentje (anders lust ze het niet) en een meisje kwam naar me toe 'mag ik het doen? dan kan ik alvast oefenen voor als je met vakantie bent'
Hoe mooi is dat?

Ook ging een meisje oefenen voor een bixie proefje, terwijl de voorlezer aan de zijkant zij dat ze nu wel kon gaan beginnen, bleef het meisje super netjes 10 minuten instappen en wat losdraven. Dat vind ik zo mooi, ze geven zo veel om die pony's. Al zou je ze vragen om de stal uit te mesten dan vinden ze dat nog super leuk! Ik word altijd helemaal vrolijk van ze!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 12:34

wat een reacties... :) blijft me verbazen dat er zoveel penny's zijn maar ook zo veel verschillende soorten :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:36

Ik ben ook penny :P

Afbeelding
Afbeelding

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 12:37

wow die dekjes zijn echt vet!!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:49

Ik was vroeger ook een echt pennymeisje. Leefde echt naar die ene keer per week manege les toe, elk paard dat ik tegenkwam wilde ik aaien, ik had een kamer vol posters en ik droomde van een eigen stal vol paarden in alle kleurtjes die er bestaan. En al die paarden deden alles wat ik vroeg, vrijwillig en met onwijs veel plezier, ze konden liggen en steigeren enzo, heel bijzonder. Kwamen aanrennen als ik ze riep en waren gewoon net zo gek om mij en als ik op hun! Tja, penny he...

Maar toch he... Soms zijn die pennydromen helemaal niet zo heel ver gezocht...

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:58

IsabelHx schreef:
er zijn altijd zo veel negatieve topics over pennys, we moeten eigenlijk een Penny Waarderings Topic openen!!

Ik ben hartstikke gek op alle paardenmeisjes die bij ons op stal rondhuppelen! Ik ga binnenkort op vakantie en de meiden gaan Flora lekker poetsen en vertroetelen. Ik geef haar altijd magnesium door een geraspt appeltje of winterpeentje (anders lust ze het niet) en een meisje kwam naar me toe 'mag ik het doen? dan kan ik alvast oefenen voor als je met vakantie bent'
Hoe mooi is dat?

Ook ging een meisje oefenen voor een bixie proefje, terwijl de voorlezer aan de zijkant zij dat ze nu wel kon gaan beginnen, bleef het meisje super netjes 10 minuten instappen en wat losdraven. Dat vind ik zo mooi, ze geven zo veel om die pony's. Al zou je ze vragen om de stal uit te mesten dan vinden ze dat nog super leuk! Ik word altijd helemaal vrolijk van ze!

Bwa, ik vind dit topic niet echt negatief. Deze lieve TS heeft ons volwassenen toch maar lekker zo ver gekregen dat we heerlijk over onze kindertijd zijn gaan mijmeren en ons eigen penny verleden opbiechten.
OK, toegegeven, niet alle post zijn even vriendelijk en ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt. Maar ik denk dat we ook in dat soort post laten merken dat we een bepaalde groep meiden bedoelen en niet alle jonge meiden. Wat ik toch wel een groot verschil vind. Ik zeul zelf alle jonge kinderen mee naar mijn paarden (als ze dat willen), stel zelf voor om de pony te borstelen (paardlief haat tutten) en tuurlijk mogen de kleinkinderen van de buren wortelen geven. En steeds weer leg ik uit hoe mijn paarden zijn, wat ze fijn vinden, wat niet. Ik stuur hen bij waar nodig en als ik dan na 11 jaar (heb hier eentje rondhangen die al 11 jaar bij mijn paard komt) uitleggen hoe je je bij een paard moet gedragen, nog steeds dezelfde fouten zie terug komen, dan heb ik er geen probleem mee om eerlijk toe te geven dat voor mij die ene persoon tot de foute groep penny's behoord.

Met meiden zoals TS heb ik geen enkel probleem, die mag best mijn shet komen verwennen.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:06

Hier ook een ex-Penny!! Al vanaf dat ik dat blad kreeg van mijn oma was ik gek op paarden poetsen en knuffelen! Helaas ook een roze met paarse rijbroek gehad (nu vind ik roze niet zo mijn kleur, maar 9-jarige ik dacht daar anders over..) Vind het wel grappig hoe ik toen meerdere halsters van mijn ouders mocht hebben en mijn eigen zadel (ik had geen paard ofzo, gewoon voor de heb denk ik) en ik nu bijna te verlegen ben om te vragen of ik een nieuwe cap mag hahaah. Het was zelfs zo erg dat mijn oma aanbood een pony voor me te kopen, helaas hebben mijn ouders haar tegengehouden.. Maar wel slim op die leeftijd natuurlijk, want toen was ik gewoon nog niet zelfstandig genoeg om voor een paard te zorgen. Maar ja, ik was een penny meisje.. :o

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:07

Denk dat dit ook deels te maken heeft met het feit dat Penny's van nu (om het zo te zeggen) brutaler geworden zijn dan wij ooit waren. (Nogmaals, niet allemaal, het merendeel is gewoon braaf en komt vragen of ze een pony mogen poetsen oid). Hoewel er sommige zijn, waarvan ik uit eigen ondervinding praat, die veel verder durven gaan.

Ons buurmeisje bv. Normaal ben ik alle dagen thuis, en zeker na de middag. Dus 's voormiddags weg. Nu ging ik over enkele weken mijn paarden gaan voederen, zag ik dat de grote staldeur op een kier stond. Normaal is deze altijd dicht. Ben heel stilletjes naar binnen gegaan en mevrouw was mijn job aan het doen. Wij voederen onze paarden in emmers van 12l (standaard emmers :? )
Ging zij de Shetlanders een hele emmer voer (per pony!!) geven. Heb haar om een uitleg gevraagd, heb een grote leugen als antwoord gekregen, en dan is ze weggevlucht. Sindsdien gelukkig niet meer gezien.

Een goede vriendin van mijn moeder, haar dochtertje van 8, die mag gerust mijn ponies komen poetsen en troetelen. Heel braaf, lief en beleefd meisje. Echt een schatje. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:10

wb roze ben ik dan ook penny.
Roze dekje met roze onderlegd hoofdstel (cob)
Hier nog penny's die dit willen overnemen?
Aangezien ik nu een ruin rijd. hahaha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:39

Jeika schreef:
van fouten kun je leren... maar het zo moeilijk om door te rijden zonder een aai :P

Ik heb er echt geen enkel probleem mee dat mensen mijn pony aaien. Hij staat aan een wandelpad en als ik het niet wou hebben, had ik wel maatregelen genomen tegen mensen die aaien. Ik aai ook gewoon onbekende paarden, of de omheining moet het niet toelaten uiteraard (waar ik ook vanuit ga als mensen niet willen dat hun paard een aai krijgt). Maar als mensen paard aan een openbaar pad hebben, met lage omheining waar paard gewoon neus makkelijk over heen kan steken en er staat een lief paardje daar, dan aai ik ook over de neus haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:43

De penny's die net een week een verzorgpony hebben en dan al neerbuigend doen over 'die manegemeisjes' vind ik wel jammer.

Ik had vroeger op les een meisje en die kreeg een eigen paard, vanaf dat moment zat ze niet op haar paard maar op haar troon :+ extreem bezitterig ook, je mocht haar paard nog net aankijken :') vreselijk. Op onderlinge wedstrijd, had ze serieus haar pony voor die tijd professioneel laten doorrijden én op de dag van de wedstrijd stapte zij niet in, maar de trainer :') want o wee als ze natuurlijk verloor van zo'n manegemeisje :+
Dat was een hele nare penny.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:56

Getver getver vuurneon. Wordt je ook niet goed van.

Ik vergeet nooit meer in mijn penny tijd, dat ik gewoon lekker buiten reed, ik op de middelbare zat, en een vriendinnetje die ik niet meer zag omdat ze een klas lager zat.
Pappie en mammie dik in het geld, ene pony verkocht kwam de ander.
Leuke haflinger niks mis mee.

Toen sprak ik haar, had ze wilde verhalen over wedstrijden, over onzichtbare hulpen en dat de haflinger verkocht ging worden omdat ze écht niet met een haffie de Z in kon.
Waarop ik droog antwoordde: "Maar super guus is ook het Z in geweest?"

Beteuterd keek ze me aan.
"Nee, er komt tóch een KWPN."

Meisje is welgeteld 1 of 2 keer op de manege gestart, onderling.

Altijd grote verhalen dat raspaarden beter waren, met stamboom, dan een simpele kruising.

Ik vond mezelf al penny, maar als ik hier aan terug denk, brrrrrrr.
Overigens rijd ze nu recreatief! En daar is niks mis mee!
(Ook wedstrijden is niks mis hoor, maar gewoon puur om haar bewoording!)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:57

vuurneon schreef:
De penny's die net een week een verzorgpony hebben en dan al neerbuigend doen over 'die manegemeisjes' vind ik wel jammer.

Ik had vroeger op les een meisje en die kreeg een eigen paard, vanaf dat moment zat ze niet op haar paard maar op haar troon :+ extreem bezitterig ook, je mocht haar paard nog net aankijken :') vreselijk. Op onderlinge wedstrijd, had ze serieus haar pony voor die tijd professioneel laten doorrijden én op de dag van de wedstrijd stapte zij niet in, maar de trainer :') want o wee als ze natuurlijk verloor van zo'n manegemeisje :+
Dat was een hele nare penny.

Dit valt wat mij betreft binnen de categorie 'relpenny'.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:57

Dat vind ik geen pennymeisjes meer :n

Penny meisjes zijn schattig en uit maximale schattigheid vaak irritant :+