Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:35

Ja precies, en dan heb je opeens zo'n les waarbij je denkt: DAFUQ? Dit ben jij niet doe normaal! :+

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:37

ja dat haha :))

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:55

Als stille meelezer en doe uiteraard mee met Enya. Mijn doelen voor januari zijn niet echt gelukt.
Waren dacht ik
Conditie opbouwen met hartslagmeter ( ben hem kwijt en doet het niet door haar wintervacht. En door het weer niet gereden)
Onder controle houden bitloos ( door weer niet gereden en als ik kon rijden was ik blij dat ik eem bit in had)

We staan nu ook op pension, land was niet meer te doen voor ons en de paarden niet.
De doelen gaan naar februari maar bitloos word eerst met bit.

1 januari, ik reed op me andere fjord die met oranje hoofdstel is Enya
Afbeelding

Komen van mij veel oortjes foto's. Zal eind januari begin februari nog wat updates plaatsen.
Afbeelding

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:05

Wat een gave topic. Ik doe mee, ga eerst nog foto´s maken van mij tinkers vandaag.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:25

jansje73 schreef:
Wat een gave topic. Ik doe mee, ga eerst nog foto´s maken van mij tinkers vandaag.

Leuk!

Als ik oortjes foto maak zie je een hele hals, haha!

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:19

Even een update. Ze zijn gisteren weer voor het eerst naar buiten geweest. Het heeft hier flink gevroren. Ze zijn dus lekker vies. Vandaag maar even goed poetsen.
Terwijl ik met Moor aan het lange lijnen was. Ja nieuw doel. Is Jacky van de wei naar de bak gegaan door de draad... Er zat bijna een meter draad in zijn staart
Afbeelding
Ey ik heb niks gedaan hoor...

Doelen voor februari
Moor
* wat meer rijden
* verder met lange lijnen
* lekker grote poetsbeurt

Jacky
* longeren
* lekker poetsen
* misschien er op maar waarschijnlijk niet. Mama word geopereerd pb me hier maar over.
* lekker wandelen

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:20

IsabelHx schreef:
O wauwie, wat een prachtig paard is Jackson! Wat voor ras is hij?

Een Connemara :)

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ik neem mijn draak weer eens mee naar het bos.

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:23

Tribunals schreef:
IsabelHx schreef:

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ik neem mijn draak weer eens mee naar het bos.

Lekker poetsen ze zijn behoorlijk vies van gisteren in de wei. En moor lekker rijden

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:01

Tribunals schreef:
IsabelHx schreef:

Ik ga er zo weer op voor het eerst sinds de vorst.
We hebben alleen een buitenbaan, wel een achterberg erin maarja die vriest natuurlijk gelijk op vanwege de vochtigheid die in de bodem hoort te zitten.
Gisteren aan de longeerlijn gehad maar was niet gek, dus ik durf het wel aan haha.

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:10

Nou ik heb het ook wel weer eventjes gehad...

Gister voor de 1800ste keer van Kaprys af geknikkerd. Geen pijn, gelukkig.
Ik baal er redelijk van, het springen gaat zó enorm goed thuis, maar zodra ik wedstrijd moet rijden lig ik eraf of word ik uitgebeld |o

Vandaag een lesje op mijn oude stal, ben benieuwd hoe dat uitpakt.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:12

@Froos: Dat is balen! Wat doet hij dan tijdens de wedstrijd?

Ik heb noodgedwongen al weer een pauze ingelast. Afgelopen week 3 dagen in de bak gereden (record, kom meestal niet verder dan 1x/week in de bak en de rest in het bos :+ ), en beide paarden liepen lekker soepel en los.

Helaas gisteren Tinus op 3 benen uit de paddock gehaald... :n
Voor de vorst zat er een kuil in de paddock, die we door de vorst niet echt dicht hebben kunnen gooien. Toen alles bevroren was stonden de mannen gewoon rustig, maar gisteren was het blijkbaar speeluurtje, en heeft hij zich denk ik in de kuil verstapt...

Niets dik of warm, en vandaag al weer een stuk beter, maar dat wordt (minstens) een weekje stappen. Gelukkig de januari-doelen al behaald, en februari duurt nog even!

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:54

Ik heb werkelijk geen flauw idee... Filmpjes nagekeken en ik rijd gewoon precies hetzelfde, misschien een tikkeltje meer gespannen maar daar reageert hij amper op.

Les vandaag ging overigens heel goed! Lekker ontspannen en goed voor het been.

Hé kak, Graffiti86, ik kwam hier laatst ook een enorme kuil tegen in de paddock maar daar waren de paarden eerder bang voor. Hopelijk is het over een tijdje beter!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:06

@ Graffi86: Gelukkig niks ernstigs zover je kan zien, hopelijk trekt het in een weekje weg. Gelijk de kuil dicht gegooid?

@ Froos: vreemd dat hij zo anders reageert op wedstrijd! Is het een idee om iemand mee te nemen die je er doorheen praat als je op wedstrijd bent? Niet de angst, maar om je af te leiden en je gedachte anders te brengen. De cirkel doorbreken waar je in zit.

Ik had geen januari doelen gesteld.
Deze maand zijn we in ieder geval super goed bezig geweest. We hebben meerdere ritjes gedaan en we hebben zelfs voorop gereden, gedraaft en een klein stukje galop gedaan. Ook heeft hij vandaag zijn eerste ladingen hout uit het bos gehaald, ontzettend gaaf! Hij was echt zo super braaf! Het is belangrijk bij dit werk dat hij tijdens het laden absoluut stil staat, hij mag echt geen enkele stap zetten, anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen met laden. Ik sta aan de voorkant en geef hem snoepjes en dan word er ondertussen geladen.

Voor ons alle is het allemaal wat nieuw en ik moet op zoveel dingen tegelijk letten dat het soms nog wel wat klungelig gaat. We zaten ook voor de eerste keer 'vast' vandaag, dat betekend dat de slede achter een stronk of iets blijft haken waardoor hij niet verder gaat. Het is dan belangrijk dat het paard dat voelt en niet verder trekt, want dan trekt hij of het hele harnas stuk of de slee. Gelukkig zagen we het op tijd, Maestro zette zich al goed schrap om extra kracht te leveren (wat heel goed is natuurlijk, want hij moet niet opgeven als het een beetje zwaarder word) maar toen we allemaal 'ho ho!!' riepen stond hij ook gelijk stil <3

Afbeelding
Afbeelding

Doelen voor februari, dat weet ik nog niet... Denk er nog even over na! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:25

Jeetje wat een sneeuw <3

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:19

Hoi allemaal, ik wil ons ook graag voorstellen!

Ik ben 19 jaar en ben nu eerstejaars student medische biologie aan de RU :)
Naam paard: Navaro
Leeftijd: 21 jaar
Ras: KWPN
Stokmaat: 165 cm
Niveau: Z1; of nou ja, daar trainen we nu op. Toen ik de overstap naar het Z wilde maken kregen we droes op stal dus kon ik niet starten, maar de eerst volgende wedstrijd staat wel in de planning! Dit is dan ook mijn doel met hem voor dit jaar, om 2 winstpunten in het Z te gaan halen. Daarnaast sta ik ook te springen om met hem een een buitenrit te maken op de veluwe, alleen dat staat nu ook even in de wacht totdat we hier op stal 4 weken koortsvrij zijn. Hij heeft gelukkig zelf niks gekregen.
Okee dit even op een rijtje (met een paar dingen erbij die wat minder van belang zijn):
- 2 winstpunten halen in het Z1
- Buitenrit op de veluwe
- Leren longeren met dubbele longe
- Handiger worden met S&T (niet omdat hij dat nodig heeft, maar ik het graag wil leren. Ik kan dan nu lekker met hem oefenen en als ik het een keer wil gebruiken bij een jonger paard, hoef ik die er niet direct mee te verpesten met mijn onkunde)
- De wissels bevestigen (dit komt wel pas nadat we echt lekker in het Z bezig zijn)
- Kijken hoe ver we komen met een galoppirouette

En dan natuurlijk nog een paar foto's
Afbeelding
27-11-2015
Afbeelding
04-10-2015

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:55

@Milanka: Wat gaaf om te zien zeg! Dat is echt een heel andere 'tak van sport' om zo maar eens te zeggen. Leuk!

De kuil is gisteren meteen dicht gegooid, helaas dus nadat het spreekwoordelijke kalf al verdronken is. En ik me maar zorgen maken over de harde paddock tijdens de vorst, verstapt die sukkel zich als het allemaal weer mooi ontdooit is... 8)7 Nou ja, goede leerschool voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

Met Guus trouwens wel heerlijk gereden vandaag. Helaas (voor hem) dus weer in de bak, maar na de les vrijdag (we lessen 1x per 6 weken zo'n beetje, de andere weken les ik met Tinus) pakte hij het vandaag super op. Hij lijkt iets minder een hekel te krijgen aan bakwerk gelukkig, al zal het nooit een dressuurpaard worden, wel rijden nu tenminste in de rondte zonder staken, racen of hoofd-tussen-voorbenen-trucjes _O-

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:05

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:08

@ aestate
Leuk! Nog een in 'oudere' leeftijdscategorie :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:19

MonteKarlo schreef:
@ aestate
Leuk! Nog een in 'oudere' leeftijdscategorie :D

Die van mij is 17, niet heel erg oud, maar hij heeft nooit verder onder het zadel getraind dan de basis. Nouja. Nageven is er nooit van gekomen, is zo voor de kar gezet. Dan is dat er lastig uit te krijgen. :Y)

Hij is oud om te leren, vergeleken met 21 jaar niks natuurlijk :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:23

Hier gaat het niet zo vlot met de doelen voor januari.
Ik wou hoe dan ook een klein buitenritje maken zonder weigeringen. Maar het weer en de tijd zat niet bepaald mee. :') Maar, januari is nog niet voorbij. Dus ik hoop dat ik in ieder geval nog 1 buitenritje kan maken.

En qua afvallen gaat het zeker niet de goede kant op. -O-
Zal een combinatie zijn van weinig beweging krijgen en dat ze uit zichzelf zo'n beetje constant op de schuilstal staat met onbeperkt hooi. Omtrek van de buik op het dikste punt was ruim een maand geleden 1.83 en nu 1.91, gaat echt bizar snel :wow:

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:58

Vandaag longeerles gehad en dat ging zooo fijn!! *\o/*
Ik had haar gelongeerd met de dubbele lijnen en ze was heel ontspannen. Soms vond ze rechtsom wat moeilijk en ging ze heel diep met haar hoofd, maar uiteindelijk verbeterde dit :) Mijn pony stelt zich soms best wel aan.. ze wilde echt met geen mogelijkheid een plasje door dat in de longeercirkel lag := Na ongeveer 15 minuutjes losstappen en draven hadden we haar 'bijgezet', gewoon met de touwen door de bitring en dan onderaan de singel. Ze denkt dan altijd in het begin, ookal heb ik niet eens contact met haar mond, dat ze niet kan lopen omdat ze zo 'vast gezet' is haha. We lieten haar merken dat ze gewoon omhoog kan met haar hoofd als ze wil en toen dacht ze van, hee ik kan gewoon lopen en dan zet ze dr oortjes naar voren en loopt gewoon. :+ Verder ben ik echt ontzettend tevreden over hoe ze het deed vandaag, ik ben trots <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:03

Ninatjuh01 schreef:
Vandaag longeerles gehad en dat ging zooo fijn!! *\o/*
Ik had haar gelongeerd met de dubbele lijnen en ze was heel ontspannen. Soms vond ze rechtsom wat moeilijk en ging ze heel diep met haar hoofd, maar uiteindelijk verbeterde dit :) Mijn pony stelt zich soms best wel aan.. ze wilde echt met geen mogelijkheid een plasje door dat in de longeercirkel lag := Na ongeveer 15 minuutjes losstappen en draven hadden we haar 'bijgezet', gewoon met de touwen door de bitring en dan onderaan de singel. Ze denkt dan altijd in het begin, ookal heb ik niet eens contact met haar mond, dat ze niet kan lopen omdat ze zo 'vast gezet' is haha. We lieten haar merken dat ze gewoon omhoog kan met haar hoofd als ze wil en toen dacht ze van, hee ik kan gewoon lopen en dan zet ze dr oortjes naar voren en loopt gewoon. :+ Verder ben ik echt ontzettend tevreden over hoe ze het deed vandaag, ik ben trots <3

Das leuk om te lezen :j

Die van mij gaat rennen met dit koude weer, na tien minuten is het over en is hij super braaf. Spierpijn de volgende dag? Eigen schuld :+

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:09

Bedankt!
haha gelukkig heb ik een paardje dat niet gaat rennen :D Tenzij er een paard in de wei staat terwijl wij buiten bezig zijn. Dan showt ze zichzelf even, das zo schattig <3
Tijdens het rijden is ze met koud weer wel best druk maar nog steeds makkelijk onder controle te houden, terwijl ik bij anderen zie dat hun paard ze alle hoeken van de bak laat zien :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:37

Ninatjuh01 schreef:
Bedankt!
haha gelukkig heb ik een paardje dat niet gaat rennen :D Tenzij er een paard in de wei staat terwijl wij buiten bezig zijn. Dan showt ze zichzelf even, das zo schattig <3
Tijdens het rijden is ze met koud weer wel best druk maar nog steeds makkelijk onder controle te houden, terwijl ik bij anderen zie dat hun paard ze alle hoeken van de bak laat zien :P

met rijden is hij hartstikke braaf, hij wilt me er niet af gooien. Met longeren gaat hij inderdaad lekker showen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:44

Afbeelding
Afbeelding

Ik doe ook mee, altijd goed om doelen te stellen.
Mijn ijsje Ikja... Merrie, 6 jaar.
Mijn doel is tolt verbeteren en in november meedoen met de wedstrijd thuis tolt ie beter.
In april doe ik meer met een WE cursus.
Veel plezier maken met mijn meissie.