Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet
mooi dat je het zelf nu ook in een ander dag licht ziet!
je moet toch ergens beginnen? Ja dat klopt dat mensen daar gaan zeiken maar die ouders moetren hun mond toch wel ff een x dichtsnoeren want de mensen doen daar hun verschrikkelijke best om aan die kinderen les te geven. Does.... NikitaMyBabe schreef:Ik vind het op zich niet zo een groot probleem hoorje moet toch ergens beginnen? Ja dat klopt dat mensen daar gaan zeiken maar die ouders moetren hun mond toch wel ff een x dichtsnoeren want de mensen doen daar hun verschrikkelijke best om aan die kinderen les te geven. Does....
Zoe_97 schreef:ik heb niet het hele topic gelezen maar wil even inhaken op dat je zegt dat een kind van 6 een paard niet onder controle kan houden. Dat kan een 11-jarige ook niet hoor. Weet je wel hoe sterk zo'n beest is?
Ik ben 18 en heb mijn paard vrij goed onder controle bij een schrikreactie, maar als ie echt wil gan gaat ie toch hoor, zowel bij ene 6-jarige als met een sterke gespierde man.
sardientje schreef:sardientje schreef:hallo allemaal, ik rij op een manege waar kinderen van 6 ook rijden. meestal staan ze al te huilen terwijl het paard niets doet, en dan zitten ze er nog niet eens op.de instructice zegt heel vaak dat je pas vanaf je 8ste moet beginnen met paardrijden, want dan heb je de krachten om zo'n paard onder controle te houden. daar ben ik het mee eens, maar de meningen daarover zijn heel verschillend. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden als een meisje van 6 gaat paardrijden, maar nog niet eens een paard durft te aaien? en niet een weet hoe je een halster om moet doen of moet opzadelen? en veel van die moeders vinden zo'n pony dan niet leuk, en hebben zoiets van: waarom moet mijn dochter precies op die pony, en niet een ander meisje? maar een manege kan niet altijd de braafste pony van stal aan zo'n kind geven, en sommige moeders gaan dan zelfs naar de balie om te vertellen op welke pony hun kind moet
![]()
ik vind het absurd, maar wat vinden jullie hier nou van? edit:
heb naar jullie geluisterd, en wil de 'strijdbijl' begraven![]()
vind het eigenlijk ook wel stom van me....
sorry....