Volg je paard in 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:59

Viavia

Eind februari heb ik niets geplaatst, dus we zijn weer een poosje verder. Ik heb de laatste drie wedstrijden drie maal 2 winstpunten gereden en daarmee hebben we nu in 7 wedstrijden de punten voor het L-springen binnen. Mijn doel om in 2015 het L-springen te bereiken moet dus zeker goed komen, sterker nog: ik denk dat ik nog 1-2 wedstrijden B start en daarna ga ik naar het L.

Afbeelding

jesss_amigo

Re: Volg je paard in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:23

Even een opdate'je :D Zoals gepland deze maand een B parcours gepland. Heb eerst een BB parcours gesprongen en daarna een B parcours. (Ben al L startgerechtigd, maar moest even terug opzoek naar het vertrouwen) Nou het vertrouwen is weer aan het terugkomen! Heerlijk gereden. BB parcours foutloos, super braaf. B parcours alleen een balkje, maar I don't care, hij heeft niet geweigerd en geen gekke dingen gedaan en daar ging het mij om :) Hier het filmpje van het B parcours:
View My Video

Ook weer een dressuurwedstrijd gedaan (vandaag) Eerste proef liep hij super! Moet alleen opletten dat ik mijn teugels op maat houd :+ Tweede proef helaas erg tegen de hand aan. Maar toch een winstpuntje erbij.
Afbeelding

Kortom: maart gaat erg goed :D

IngeCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:28

Oei, ik was dit topic alweer helemaal vergeten 8)7

Gauw een update over Charlie!

Sinds kort heb ik een nieuwe instructrice gevonden waar ik iedere maand dressuurmatig les van ga krijgen. Nu kunnen we weer gericht ergens aan gaan werken. +:)+ Laatst ook les balkjes draven gehad van mijn moeder, ter voorbereiding op het springen dat ik dit voorjaar weer wil gaan doen. Ik was namelijk al eerder wezen springen, maar toen ben ik er afgevallen. := Dus we gaan het nu wat rustiger opbouwen.

Vandaag even met een touwhalstertje in de bak gereden, lekker ontspannen. :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:10

Van onze kant vast een update van MAART:

Gelijk maar de leukste vooruitgang, en de beste in mijn ogen! :
Inmiddels zijn wij verhuisd van een luxe pensionsstalling met binnen baan 20*60 en 20*40 + buitenbaan 20*60 en paddocks + weide, naar een stalling bij kennissen aan huis! hier hebben we NIKS!
máár wel 24/7 buiten wat voor zijn gezondheid (stofallergie en mijtenallergie) , onbeperkt eten en onbeperkt spelen met vriendjes! <3
Dit is nu sinds 1 week.

Sinds begin maart waren wij hard aan het trainen voor de 20 km rit die wij 21 maart zouden rijden. Helaas door afmeldingen van stalgenootjes zijn wij niet gegaan ivm geen vervoer meer. máár ons doel was bereikt. Hij kan met gemak 20 km rijden, zelfs de 25km hebben we al een keer gereden (strandrit!)

Kom ik gelijk bij het volgende punt. We zijn naar zowel bos áls strand geweest afgelopen maand *\o/*

Falco is verhuisd met de reden dat ik het op de stalling niet meer naar mijn zin had. ging steeds meer met tegen zin daarnaar toe en samen met een stalgenootje zijn we gaan rondkijken. ik had een optie in een paddockparadise (Waar hij al gestaan heeft), maar toen kwam een kennis (tegens eigenaar van mijn oude verzorgpaard) met het aanbod hem bij haar aan huis te zetten *\o/* zo was ik voorzien van een súper plekje. 2 weken geleden is falco een weekend gaan logeren en hebben we besloten dat hij daar gelijk zou blijven. Ook voor mijn stalgenootje is er een super oplossing. Namelijk bij de mensen vlakbij waar ik de bak mag gebruiken was nog een plekje vrij :D

Zo komt het dat Falco nu 24/7 buiten staat, heerlijk met vriendjes. De introductie in de nieuwe kudde hebben we heeel voorzichtig gedaan en wilden we eigenlijk 6 weken voor uit trekken, maar werd zojuist gebeld dat hij goede vriendjes is met mijn oude verzorgpaardje (<3 ) en dat ze de draadjes er maar gewoon tussen uitgehaald hebben. nu loopt hij met 4 andere vriendjes (1 haf, 2 lipizzaners en een shet) samen :)

de kudde vanavond:

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 04:14

Fijn dat het zo goed gaat *\o/*

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:06

In Lisse deze maand eerste B debuut
Afbeelding

2 winstpunten gereden, en van het weekend gaan we weer weg naar Soest.
Hopelijk gaat het daar ook weer goed!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:04

Netjes! Ziet er goed uit :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:11

Ziet er goed uit hierboven :)

Over een kleine week weer tijd voor updates <<)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:10

mag ik mij ook nog melden?
gelijk even een paspoortje maken:
naam: Misty
ras: Shetlander
Loopt sinds een paar weken voor de wagen!
doelen:
* werken aan de galop (ze raced)
* nageefelijk lopen voor de wagen
* achterhand trainen
* verder kijk ik nog waar we verder tegenaan lopen!

fotos:
Afbeelding

Afbeelding
(slechte kwaliteit foto's is vanaf telefoon gemaakt)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:36

Welkom! Wat een leukerd :)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:06

Iedereen is goed bezig zo te zien! :D
Door het slechte weer doe ik mijn update van maart nu al even :)

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D
- Mieke is mijn verzorgpony, ze is een merrie uit 2009 van 1m30 groot
- Rikske is Mieke's veulen, ook mijn verzorgpony. Hij is van april 2014

Mijn doelen:
- Terug mennen met Sammeke. (ligt stil wegens de nieuwe weide)
- Zowel Sammeke, als Arthur intensief aan het werk zetten!
- Blijven bijleren uiteraard :D
- Mieke beleren onder het zadel

Januari was nat, hierdoor hebben we enkel wat grondwerk gedaan. Helaas heeft dit ook betekend dat we na een half jaar opnieuw een nieuw plekje voor Sammeke en Arthur moeten zoeken. Gelukkig hebben we snel een fijn plekje gevonden, ze verhuizen zondag. Verder zitten ze geweldig goed in hun vel, ze zijn levendig en spelen heel de tijd! :)

https://lh4.googleusercontent.com/-XUmW ... 152844.jpg

Begin februari zijjn we verhuist, alles ging goed, Sammeke en Arthur hebben het daar naar hun zin :) Er is al een hoop werk uitgevoerd, het word meer en meer ons eigen plekje. Met beiden bouw ik het werk terug op, en met Arthur zit ik aan een nieuwe mijlpaal! Hij heeft aan de dubbele longe gelopen :D
Verder heb ik nog groot nieuws, sinds 2 weken zijn er 2 nieuwe bewoners, Mieke en Rikske. Niet van mij, maar ik mag er alles mee doen wat ik wil :)

https://lh6.googleusercontent.com/-IgdK ... 3273_n.jpg
Arthur

https://lh6.googleusercontent.com/-I4gd ... 6851_1.jpg
Sammeke

https://lh4.googleusercontent.com/--TKt ... 6857_1.jpg
Rikske

https://lh6.googleusercontent.com/-CyGf ... 6867_1.jpg
Mieke

Maart was echt een goede maand op paardenvlak!
Heel mijn kudde heeft nu al een paar keer samen gestaan, en ze kunnen het goed vinden met elkaar :D Heel fijn om te zien!
Mieke gaat ook met sprongen vooruit, ze kent nu longeren, dubbele longe, hoofdstel met bit en het zadel. Ik heb er zelfs al opgezeten en ze was doodbraaf! :D We doen ook vaak grondwerk, Mieke is een heel fijn paardje om mee te werken, heel gevoelig voor de hulpen :) Ze heeft ook allemaal nieuwe spulletjes, en haar zadel is onderweg!
Zowel Mieke als Rikske zijn al goed bijgekomen en staan er steeds beter bij :)
Mijn kleine Arthur doet het ook steeds beter, hij verzet zich niet meer op het bit sinds hij een nieuw bit heeft en reageert heel goed op de dubbele longe! Grondwerk doet hij ook heel fijn, hij is heel werkwillig tegenwoordig!
En mijn geweldige Sammeke doet het ook nog steeds super, stelling aan de dubbele longe lukt steeds beter en ze begint ookal mooi terug naar verzameling te zoeken :)

Afbeelding

Afbeelding
Rikske & Sammeke <3

Afbeelding
Arthur <3

Afbeelding
Mieke!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:12

Vandaag 284 dagen drachtig.

Van de voor en de achterkant toont ze nog steeds niets

Afbeelding

Afbeelding

Maar vanaf de zijkant heeft ze voor haar doen echt een buik

Afbeelding

Afbeelding

Ook haar uier zit wat werking in.
Uiteraard nog lang niet noemenswaardig

Afbeelding

Even ter vergelijking
dit is ruim een maand geleden

Afbeelding
Maart is weliswaar nog niet helemaal ten einde maar voor 1 april komt er toch geen nieuws

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:24

Maart Gigi

Wel een goede maand gehad, hoefsmid heeft het overleefd, aantal keren kunnen rijden dankzij een lieve vriendin en haar zadel, en veel verschillende oefeningen gedaan :)

Ook hebben we nieuwe spulletjes gekocht!

Afbeelding

Afbeelding

Doelen volgende maand:

- Actiever maken met het longeren
- Het zadel binnen krijgen en meer kunnen rijden!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:58

Bedankt voor de lieve complimentjes op mijn vorige wedstrijdfoto :)
Afbeelding gister naar Soest geweest en weer wat winstpuntjes bij elkaar gereden, foutloos!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:45

Mijn doel die ik in januari opstelde voor 2015 was L-springen met winst. Op dat moment begonnen we net met B-springen. Inmiddels 13 winstpunten in de B en nu volgende week maandag 6 april de eerste keer 1.10m op wedstrijd, zenuwachtig!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:59

Amelie - Maart

Begin deze maand kwam er onverwachts een hele mooie kans op ons pad, namelijk: Verhuizen naar een nieuwe stal! Al vanaf dat ik op deze stal stond, wist ik dat ik zodra ik een andere stal had gevonden, ik zou vertrekken. Er was verder niks mis met de stal ofzo hoor, maar het was voor mij en te ver weg, en eigenlijk wat te duur. Maar al snel kwamen we er achter dat dit het goedkoopste in de buurt was...
Maar ja, we (ik en een stalgenoot) zijn wezen kijken naar de nieuwe stal. En wat een superstal was dat zeg! Mijn stalgenoot kende de stalhouders wel, ze had daar zelf 2 weken gestaan, helaas was er (omdat de stalhouders zelf paarden fokten) geen plek voor de pony en zijn ze verhuisd. Door omstandigheden hebben ze al hun paarden moeten verkopen en was het weiland dus weer vrij. Ze misten het uitzicht van paardjes in de wei toch best wel en besloten het weer te verhuren. Voor ons hebben er nog andere mensen gestaan, welke inmiddels ook alweer weg waren.
De hele maand druk denken, voor- en nadelen op een rijtje zetten en ondertussen ook og zoeken naar een nieuwe pony (voor die stalgenoot). Uiteindelijk hadden we besloten om te gaan verhuizen naar de andere stal! Het was gewoon een te mooie kans om voorbij te laten gaan :j

Na wat overleg, besloten om te gaan lopen met de paarden op de dag van verhuizing. Natuurlijk wisten we nog niet wat voor weer het zou worden, maar dat zou wel meevallen toch?
Wezen oefenen met de paarden. Paardjes van de stalgenoot waren heel braaf (en natuurlijk al veel meer ervaren, de ene is bijna 21 en de nieuwe pony is bijna 12 <<) ), maar ja, die van mij is nog niet eens 4 := . Maar ze deed het voorbeeldig, alleen een beetje spanning in het tunneltje (we zouden onder 2 tunnels/viaducten door moeten), maar verder liep ze braaf mee.

Weersvoorspelling: Regen, het hele weekend regen ^) . We keken zo uit naar de wandeling, maar in de stromende regen is het voor ons, maar ook voor de paarden, niet fijn om een uur te moeten wandelen. Dus last-minute nog een trailer gehuurd en de paarden met de trailer moeten vervoeren. Als eerste ging de jongste van mijn stalgenoot (die van 12). Zij liep braaf de trailer op, geen problemen. Als 2e zou Amelietje vervoerd worden. Stalgenoot had gezegd dat het misschien wel slimmer was toch even een sedatiepasta te kopen, maar ik had het gevoel dat dit niet nodig zou zijn, ondanks dat ze af en toe zo'n heethoofd is. Uiteindelijk dus gewoon uit het land "geplukt" en heel zelfverzekerd naar de trailer gelopen. Pal voor de trailer bleef ze staan, ze durfde niet goed verder. Toch is ze helemaal zelf (en door heel misschien een heel klein beetje omgekocht te worden met een wortel) de trailer opgelopen. Direct de stang erachter, klep dicht, zeiltje omlaag en rijden maar! Het zal ongeveer een rit van 20 minuten geweest zijn. We vermoeden dat ze bij de 2e rotonde onderuit is gegaan := , maar ze is ook weer opgestaan en er was niks aan de hand :D . Eenmaal aangekomen bij de nieuwe stal werd ze helmaal hyper, blijkbaar zag dat weiland er erg groen en eetbaar uit :9 . Ze heeft, inplaats van ik haar, zij mij naar de wei gebracht. Weiland open, halster af: Hoofd omhoog, staartje in de lucht, beetjes heffen en vroem, weg paard :+ Ze is heel erg gelukkig nu, maar zal wel moeten wennen aan het nieuwe ritme. Eerst gingen ze elke nacht op stal, nu staan de met een grote inloopstal.

Afbeelding

Doelen deze maand:
- Voetjes leren geven (van de hoefsmid moet ik over 8 weken een super braaf paard hebben dat haar hoefjes al optilt als hij eraan komt :+ )
- Vast leren staan
- Begin logeren

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 14:57

Tjabo / April

Mijn doelen van vorige maand waren:
- Zijn vertrouwen winnen
- Voetje een keer optillen
- Een stukje meewandelen aan het touw.

Tjabo en ik hebben laatste twee doelen bereikt. Doel een is meer lange termijn doel, vertrouwen kan je niet zo snel opbouwen.
Verder ben ik ervan overtuigt dat Tjabo bij zijn vorige eigenaar is geslagen geweest. iedere keer als ik mijn arm optil schiet hij super snel weg.
Mijn doelen voor deze maand zijn:
- zijn vertrouwen winnen
- proberen alle klitten uit zijn vacht te krijgen en hem goed door naar zijn zomervacht te krijgen
- zijn sokken een keer wassen, tjabo vind het namelijk leuk om door de regen te crossen.
- hem veel borstelen en in de hand te hebben zodat hij niet wegschiet wanneer ik een beweging maak.

In Actie
Afbeelding

Lekker genieten van het gras hihi
Afbeelding

Afbeelding

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:50

Maart Spirit & Rianne

Deze maand is er niet zoveel nieuws gebeurd. Begin van de maand heb ik met Rianne een paar hele goede lessen gehad, echt even terug naar de basis en alles ging heel lekker! De laatste drie weken ben ik druk geweest met hele andere dingen waardoor ik echt weinig tijd heb gehad voor de paarden, die laatste paar lessen lijken ook alweer maanden terug :+ Maar vanaf morgen gaan we er weer tegenaan! :D Ik hoop in april de dressuur weer een beetje op de rit te krijgen en met Spirit de vrijheidsdressuur weer op te pakken.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:56

Hier is ook niet zoveel gebeurt. Misty een paar keer voor de wagen gehad en 2 keer een buitenritje gemaakt! Buitenritjes gingen super goed 1e keer nog met begeleiding en daarna al los :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:59

Oww ik wil mij ook melden met Trissie! :)

Naam: Tristan
Ras: Haflinger
Geslacht: Ruin

Doelen maand April:
Eerste paar weken rustig aandoen.
Zodra hij hersteld is van de osteopaat, werken aan conditie!

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:08

Ik volg eventjes mischien dat ik me hier iets later ook meld heb nu niet veel tijd moet zo weg lol

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:04

Donnie Maart

Maart was een heerlijke maand voor ons :) de buitenbak werd beter waardoor ik weer vaker buiten kon rijden, en daar hebben we meer ruimte dus dat vond ik erg fijn :D verder heb ik veel geïnvesteerd in privélessen dressuur, en daardoor zijn we zowat uit onze dressuurdip gesprongen :j Het gaat super met Donn nu :)

Doelen maart
- Nageeflijkheid linksom constanter en meer ontspannen
Gelukt! Paard loopt zo goed als elke training fijn nageeflijk beide kanten op.
- Nageeflijkheid linksom in galop volhouden met meer oprichting Ook gelukt :j hij blijft nageeflijk in overgangen. Oprichting mag nog meer, maar is al heel erg verbeterd :j
- Naar vreemd terrein om te oefenen weer niet gelukt. Te druk met trainen en oefenen, het is er simpelweg niet van gekomen.
- Oprichting galop rechts kunnen met meer ontspanning Ook gelukt :D hoef er niet meer expliciet naar de vragen! Mag ook nog meer, maar de verbetering is er :)

Doelen april:
- Naar ander terrein.
- Aanmelden vereniging + startkaart aanvragen.
- Galop verbeteren.
- Na landing met springen paard bij elkaar houden.

Afbeelding

Afbeelding

Max maart

Lekkere ontspannen maand gehad :)

Doelen maart
- Compliment perfectioneren half. Het gaat al veel beter, maar nog niet 'perfect'
- Een keer weer een parcoursje springen! Gelukt :)

Geen doelen voor Max in april :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:58

Erg jammer, mijn eerste L wedstrijd werd afgelast !! Maar zondag 19 april gaan we L starten op Nationaal Jumping Schaijk. (Inmiddels 15 winstpunten in het B dus het mag nu ook wel gebeuren haha)

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:21

Maart van Floris

Oeps ik ben Februari vergeten :+ Maar goed, ik ben gisteren 20 km wezen wandelen met Floris(gegokt). We wouden onschuldig stukje wandelen in ander gebied maar raakte de weg kwijt := We waren gewoon een landbouwweg aan het volgen maar dat schoot niet op, dus maar aan mensen gevraagd en toen bleek dat we flink uit de buurt waren. Ze wees ons de weg en toen gingen we weer verder. Maar ik natuurlijk met een zeef als geheugen vergat het weer. :o Toen wist ik het het weer ( ik was daar vroeger een keer geweest ) dus toen wistte we de weg weer! Maar we moesten nog echt een eind. En nu zijn mn voeten net kippenpootjes. Maar voor Floris was het ook zwaar dus we zijn om de zoveelste tijd ff gaan "rusten" Uiteindelijk 3,5/4 uur weg geweest :oo maar ja dit was her hoogtepunt dan :D Verder heb ik een doel om andere plekken te ontdekken, beetje zoals gisteren maar dan me kaart :P
Foto van gisteren :D
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:42

Maart was zo te lezen een goede paardenmaand! Mooie foto hierboven, lijkt een mooie omgeving om in te verdwalen :P
Ik zal zo even mijn maart posten. (en februari, die was ik vergeten := )