Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 23:12

Vanmiddag Serena los gelongeerd. Op wat gekke uitspattingen na ging het netjes, na zo'n lange tijd.

Daarnaast vanavond mijn tuig gepast op Stitch. Het schoftje en de broek lijken mij te passen, maar het borststuk is te groot, helaas. Dus, behalve als hij nog een hele brede borst gaat krijgen (:p), moet ik daar wat anders op verzinnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drogon

Re: Volgtopic: Serena wordt beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:40

Oooo wat staat het hem goed!!

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:55

ik denk dat hij nog wel wat spiertjes gaat kweken op zn borst :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 18:22

Vast wel iets, maar ik heb sterk mijn twijfels of dat wel genoeg gaat zijn :o
Bovendien zou spieropbouw het makkelijkst zijn als ik met hem kon trainen, maar ja, dat gaat dan niet hè :+ daar heeft ie even niet goed overna gedacht.

Vandaag een leuke shoot gehad van bokker Drogon met mijn twee druktemakers :D als ze wat geslaagd zijn komt er wel een fototopic, dan plaats ik de link hier!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 20:22

Vanavond krijg ik als het goed is de laatste foto's binnen van de shoot, super leuk :D
Vandaag met Serena weer gedaan wat ze volgens mij het liefste doet: spelen in de bak! Eerst even serieus grondwerk gedaan en toen dat uitstekend ging, wat vhd oefeningen gevraagd. Wat doet ze dan enthousiast mee joh, onvoorstelbaar. Flehmen hebben we denk ik nu zo'n drie keer meegepakt en het begin is er hoor.

Komend weekend verhuizen Serena en Fellow. Stitch blijft voorlopig op ons huidige plekje. Op het land van Serena en Fellow zal het voorlopig nog wel even puzzelen zijn hoe en wat. Voor de pony's een paradijsje en de basisvoorzieningen zijn er, voor ons nog net wat minder luxe dan we al hadden (praktisch geen, maar ten opzichte van dit land toch nog heel wat, hahaha). Spannend!

deleted_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:45

Yay!
Wanneer foto's?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:00

Ik hoop deze week nog iets van trainingsfoto's aan jullie te kunnen laten zien. Als ze op het nieuwe land staan komen daar in ieder geval ook foto's van :)

Zal zo ook even kijken of het filmpje van het lange lijnen nog de moeite waard is.

Edit: korte impressie van de laatste keer lange lijnen, tweede of derde keer buiten de bak. Ondanks een baasje die maar met één hand kon sturen en de verleiding van het gras, voerde ze toch braaf uit wat ik van dr vroeg!

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:26

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 16:37

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 22:35

Hier een schattig filmpje van Serena met een te grote zweetdeken op, die ik eventjes had geleend van een stalgenootje. Ik had Serena rond haar staart en op haar manenkam namelijk gewassen met teershampoo, tegen de jeuk. Zodra het weer het een beetje toe laat doe ik dat direct, om te voorkomen dat ze erge jeuk krijgt :). Ik behandel haar ook met Equi Protection.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:47

Ach wat een ontzettend lief!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:26

Ja, schattig hè?

Vandaag is Serena verhuisd, samen met Fellow van bokker Fellow (duhh)! Wat een heerlijk plekje daar zeg, ben echt helemaal enthousiast. Lekker alles zelf regelen, mooi rustig, meer luxe dan dat we hadden en lieve mensen om ons heen. Ook fijne paden om te mennen en als straks het gras gemaaid is van het grote land, kunnen we zelfs daar mennen.
De pony's staan nu op begroeide betonplaten. Ze eten dus lekker gras en straks in de winter kunnen ze droog staan, wat een verademing, hahaha. Er komt nog een Haflinger bij die Kirsten en ik gaan beleren. Enenen de pony's krijgen ook nog een stuk wei, over een poosje. Wij zijn er in ieder geval helemaal happy mee :D

In alle drukte ben ik de camera natuurlijk vergeten, dus foto's komen morgenochtend :o sorryyy!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:09

Leuk!
Ben heel benieuwd naar de foto's!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 15:34

Ze komen vanavond :) we hebben feest hier thuis, dus beetje sneu om er nu tussen uit te sneaken, haha.

Vanochtend nog wel even naar Stitch geweest. En dan zie je eerst een leeg land, waar Fellow en Serena stonden... Hihi
Afbeelding
Stitch flink gepoetst eerst, kwam best wat haar vanaf:
Afbeelding

Daarna wilde ik met hem in de bak aan de slag: oefenen op 'terug', beetje grondwerkoefeningen en voedsel weigeren. Tsja. Hij deed het wel redelijk, hoewel er geen verbetering in zat. Maar hij lustte mijn snoepjes dus niet :oo het waren van die gezonde luzerne brokjes ofzo, nou die hoeft ie dus niet :P

Maar goed, ging niet zo lekker dus. Volgende keer hopelijk beter.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:38

Het stukje waar ze nu staan, begroeide betonplaten
Afbeelding

Het stuk wei waar ze komen nadat het gespoten is; het deel achter de schuur
Afbeelding

Ons uitzicht :)
Afbeelding

Drogon

Re: Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 18:24

Zooo, dat is een mooi stuk land!

Younique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:10

wauw awesome! ziet er echt super mooi uit!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:11

Wat een mooi stuk, ideaal dat ze daar kunnen staan! Waarom heb je Stitch daar niet eigenlijk? :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:25

Vandaag de herkansing met Stitch, weer grondwerk dus. Dit keer lekkere snoepjes uitgekozen :Y). Geoefend op: achterwaarts op zweep + stem, voedsel weigeren en verder onze standaard oefeningen herhaald. Dit keer ging het dus wél goed, ook duidelijk verbetering erin. Alles geoefend totdat ik tevreden was en toen hebben we samen gevoerd :D (Stitch aan het halstertouw naast de kruiwagen)

Stitch staat nog op Serena's oude stalling, omdat hij anders alleen zou komen te staan. Ik ben er nog niet over uit of ik een veulentje wil van deze twee namelijk. Nu kan ie lekker in een groepje staan, ik denk dat ik hem daar veel blijer mee maak!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:28

Uhm, begrijp ik nou goed dat je misschien een veulentje wilt fokken uit Serena?! :wow:
Heel eerlijk gezegd vind ik dat echt heel erg dom, dan kun je beter nog een pony erbij kopen... Serena heeft toch een onderbeet en daarnaast heeft ze niet echt een geweldige bouw. Ik wil je pony niet afkraken en als gebruikspony is ze erg leuk, maar fokken vind ik toch echt een serieuze no go. :o :n

Fijn dat het beter ging met Stitch! Kieskeurig hoor, alleen voor bepaalde snoepjes werken. Hier had ik een poos geleden ook zo'n draak, die deed het alleen voor plakjes wortel, voor biks niet eens. :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:34

Dat is precies de reden waarom ik er nog niet over uit ben :)

Ja, Serena was altijd kieskeurig, maar dit sloeg echt alles _O- alsof ie wist dat het gezonde snoepjes waren! (Naja gezond, beter dan die hij nu kreeg)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:38

Er nog niet over uit?! Ik zou zelfs nog niet de gedáchte hebben om het te doen! Echt ik ben even heel erg verbaas over hoe je over zoiets kunt nadenken. :o
Het is uiteraard je eigen keuze, maar het veulen zal hoogstwaarschijnlijk ook niet correct zijn en dat moet je zo'n dier niet willen gunnen. :n
Dan kun je beter een leuk veulen kopen, heb je zelfs nog keus qua kleur en geslacht en weet je zeker dat het correct is qua bouw.

Nogmaals, ik wil je niet aanvallen, ben oprecht verbaasd. :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:07

Ik ga je 100% gelijk geven. Af en toe komt de gedachte bij mij op, of eigenlijk van mensen in mijn omgeving; "je hebt een hengst en een merrie, hoe leuk zou een veulen zijn?!" En; "niet luisteren naar de critics, die hebben altijd wel wat te zeiken." Maar stiekem weet ik wel dat het geen verstandige zet zou zijn en in iedere andere situatie zou ik één van de critics zijn. Soms, omdat dit om je eigen ponytjes gaat, vergeet je echter wat het verstandigst is. En dan is het fijn dat ik weer even door mensen zoals jij met beide benen op de grond wordt gezet. Dus, bedankt :)

No worries, een veulen komt er niet.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:13

Wauw, wat een volwassen reactie en dan bedoel ik niet alleen hoe je reageert maar ook wat je er mee doet. Ik vind het echt super dat je inziet dat het alles behalve een verstandige zet zou zijn. Ik snap het heel goed, hoor! Een veulen fokken uit je eigen merrie is geweldig, het meest bijzondere wat er is imo, maar het moet natuurlijk voor merrie en veulen wel eerlijk zijn!

Wie weet kun je in de toekomst een mooie correcte merrie kopen om daar een goede hengst bij te zoeken en dan een leuk correct veulentje te fokken! :D :))

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 18:55

Gister met Stitch vrijgesprongen, voornamelijk aan de hand. Hij doet dat hartstikke braaf, trekt zelf erg naar de sprong toe. Wilde hem er eigenlijk maar twee keer overheen en dan omdraaien, maar dat ging ie zelf gewoon nog een paar keer _O-

Vandaag Rav (paard van stalgenoot) losgegooid samen met Stitch, omdat ie zo vrolijk was :D ondertussen wat fotootjes geschoten, zal eens zien of daar wat gelukts tussen zit.
Daarna naar Serena en Fellow toe geweest. Beetje aan de omheining geprust, twee emmertjes water bijgevuld en Serena lekker geborsteld met de Furminator. Zal binnenkort vragen aan de eigenaar van het land wat we met de mest moeten, anders blijft er geen gras over :=. Serena doet het gelukkig heel goed op onbeperkt gras, helemaal geen opgezette manenkam! Dus geen masker voor haar, Stitch wel vrees ik.

Morgen komt er een meisje kijken voor Stitch, of het iets is als verzorgpony :D

Edit: Pictures!
Afbeelding
Afbeelding