Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:06

Ik denk overigens dat Cassidy onder andere een kind/abortus erbij haalde omdat Marlinde zelf ook kwam met het voorbeeld paard/hond/kind en dat je dan een stabiele achtergrond moet hebben wil je een van deze drie houden, en zo is die bal gaan rollen. Was iemand over een hond of kat begonnen dan had er niemand gezegd dat het offtopic was, maar met een kind wel :')

En inderdaad, een kind kan ook zomaar gebeuren hoor, hoe weloverwogen je ook bezig bent. Ik ben ook op die manier ter wereld gekomen. Niet verwacht, dwars door de pil heen, maar voila, k zit er toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:07

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:
Nee sorry ik zie liever mijn paard blij met zijn oortjes naar voren aan haar hooitje te knabbelen en een mooi schoon stalletje , dan een zielig paard, kletsnat van de regen , tot zijn knieen in de modder te staan.
of mag ik dat niet zeggen want dan ben ik een dierenbeul.

Zo denken mensen ja, maar paarden geven echt niks om modder hoor. :P
En tot de knieën in de modder hoeft niet, kwestie van goede bodem creeëren.

Waar een wil is is een weg.

Maar als er geen wil is, komt er ook geen weg.

vuurneon

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dan wacht je tot de stal een plaatje vrij heeft.

Nee sorry ik zie liever mijn paard blij met zijn oortjes naar voren aan haar hooitje te knabbelen en een mooi schoon stalletje , dan een zielig paard, kletsnat van de regen , tot zijn knieen in de modder te staan.

Maar het is niet zwart/wit.... Je hebt ook plekken waar een paard 24/7 buiten staan en gewoon droog of in mooie grote loopstallen binnen.

Net als met paarden op stal; het is niet 24/7 op stal of 24/7 buiten stal. Paard kan ook prima 12 uur buiten staan en de andere 12 uur op stal.

fourseasons

MarlindeRooz, kan wel een wil hebben maar dan moet ik ook geld genoeg hebben. :D

dyoka

MarlindeRooz schreef:

Mijne wel, en regen vindt-ie ook verschrikkelijk.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:07

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

Ja oke, modder tot de knieen is overdreven, maar alsnog angie heeft slechte hoeven dus daar is het ook weer niet goed voor :')

Cassidy

joelleollie schreef:

Als het dier tot over zijn knieen in de modder staat, is de accomodatie niet geschikt om het dier het hele jaar door hele dagen buiten te hebben.
Dan kan en moet er geinvesteerd worden in aanpassen van de ondergrond. Maakt niet uit wat de ondergrond is, moet kunnen. Is dat financieel haalbaar? Helaas niet voor iedereen.

MarlindeRooz

NesxNas schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar als er geen wil is, komt er ook geen weg.

Nee en dat snap ik dus niet, dat mensen gewoon domweg geen "wil" hebben om hun paard weidegang te bieden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:08

dyoka schreef:
MarlindeRooz schreef:

Mijne wel, en regen vindt-ie ook verschrikkelijk.

Dan kan hij dan toch de stal in.

Vandaar dat ik ze dus een inloop stal zou willen kunnen bieden.

naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz, kan wel een wil hebben maar dan moet ik ook geld genoeg hebben. :D

Dan zou ik dus gewoon geen paard nemen, als ik dat niet kan garanderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:08

Waar een wil is.. is een weg?

Nou ik wil met alle beste wil van de wereld 14 uur per dag op stal rondhangen. Alleen jammer dat mijn hart na 4 uur blauwbekken in de kou (omdat ik zei de gek niet niet in de kantine wil zitten maar m'n paard graag in de gaten houd in de paddock) toch heel anders over denkt en ik de rest van de dag kan gaan uitrusten omdat m'n hart de rest van de dag niet meer functioneert.
Kan ik m'n knol wel een uur reizen verderop zetten, maar k hou graag m'n paard zelf in de gaten want je kan echt niet altijd op je stalgenoten aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:09

chelle_dora schreef:

Nou ik wil met alle beste wil van de wereld 14 uur per dag op stal rondhangen. Alleen jammer dat mijn hart na 4 uur blauwbekken in de kou (omdat ik zei de gek niet niet in de kantine wil zitten maar m'n paard graag in de gaten houd in de paddock) toch heel anders over denkt en ik de rest van de dag kan gaan uitrusten omdat m'n hart de rest van de dag niet meer functioneert.
Kan ik m'n knol wel een uur reizen verderop zetten, maar k hou graag m'n paard zelf in de gaten want je kan echt niet altijd op je stalgenoten aan.

Ja, maar dan is het alsnog een keuze. Niet iets waar je niks aan kan doen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:09

Ik snap niet waarom dit topic uitloopt in een soort collectieve aanval op MarlindeRooz.
Kennelijk hebben een aantal mensen hier in het topic haar leeftijd gelezen/ dan wel op basis van de informatie die ze gegeven heeft bepaalde conclusies getrokken en denkt vandaaruit het recht te hebben op een soort persoonlijke aanval.
Dat lijkt me niet de bedoeling. We weten hier met zijn allen niet hoe het leven van MarlindeRooz er uit ziet, dus zullen we daar ook maar geen uitspraken over doen? Is toch te gek dat ze hier moet gaan bewijzen wel wat levenservaring te hebben, om daarmee haar recht op een mening te verdedigen?
Het staat haar vrij haar mening te hebben, mits respectvol verwoord en het is aan de ander om hier respectvol, inhoudelijk op te reageren.... en niet zoals ik hier zo nu en dan zie.

Misschien maar gewoon weer ontopic gaan: terug naar de vraag of er paarden zijn die de hele winter binnen staan?

Ja TS; er zijn paarden die de hele winter binnen staan, en ik hoop met heel mijn hart dat deze paarden toch minimaal 5 a 6 uur per dag hun stal uitkomen, ( stapmolen, paddock, aan de hand wandelen, náást rijden en longeren.)

Want hoe je het ook wendt of keert; een paard is een bewegingsdier en zowel het bewegingsapparaat als het spijsverteringsstelsel van het dier is ingericht op vrije beweging, en bij te weinig beweging neemt het risico op problemen toe. Dat is geen mening, maar inmiddels gewoon een wetenschappelijk feit.

En nu snap ik dat het in sommige omstandigheden moeilijk is om s winters weidegang te hebben voor je paard, maar dan toch vind ik die minimaal 5 uur beweging/ uit stal wel een minimum vereiste.
En daar gaat het hier misschien te weinig over: ik mag hopen dat de hele winter op stal níet betekend maar 1 of 2 uur per dag uít stal... Want dat dat niet gezond is, is geen mening maar een feit.
En ja... daar kun je voor kiezen, en misschien is er soms tijdelijk niets anders.. ( netzoals mensen kunnen kiezen om te roken/drinken/ vet te eten), maar góed is natuurlijk anders....
Laatst bijgewerkt door Punz op 01-01-14 21:11, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:10

MarlindeRooz schreef:
Nee en dat snap ik dus niet, dat mensen gewoon domweg geen "wil" hebben om hun paard weidegang te bieden.

Mijn paard krijgt ook echt geen weidegang nu, dat lukt niet met onze ondergrond. Dan kunnen ze heel het voorjaar en de zomer er niet op :=

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:10

vuurneon schreef:
joelleollie schreef:

Maar het is niet zwart/wit.... Je hebt ook plekken waar een paard 24/7 buiten staan en gewoon droog of in mooie grote loopstallen binnen.

Net als met paarden op stal; het is niet 24/7 op stal of 24/7 buiten stal. Paard kan ook prima 12 uur buiten staan en de andere 12 uur op stal.

Hier in mijn omgeving zie ik alleen maar modder weides, en geen mooie loopstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:11

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:

Ja, dat mijn hart kapot is gegaan dit jaar is echt een keuze geweest joh o_O daarvoor deed ie het prima, maar daar heb ik echt voor gekozen dat ze dit jaar gaan opereren.. jezus zeg..

dyoka

Waarom persoonlijke aanval op Marlinde? Ik zie nergens een aanval, maar gewoon iemand met de neus op de feiten drukken.

Cassidy

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:

Eh? Sorry? Als iemand hartproblemen heeft is dat iets waar ze zelf iets aan kan doen? Of lees ik nu verkeerd?

Anoniem

dyoka schreef:
Waarom persoonlijke aanval op Marlinde? Ik zie nergens een aanval, maar gewoon iemand met de neus op de feiten drukken.

Inderdaad. Plus het feit dat Marlinde zelf ook best aanvallend uit de hoek kan komen.

xSogno

vuurneon schreef:
MarlindeRooz schreef:

Mijn paard krijgt ook echt geen weidegang nu, dat lukt niet met onze ondergrond. Dan kunnen ze heel het voorjaar en de zomer er niet op :=

Same here, daarom goed gedraineerde paddock :) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:12

chelle_dora schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja, dat mijn hart kapot is gegaan dit jaar is echt een keuze geweest joh o_O daarvoor deed ie het prima, maar daar heb ik echt voor gekozen dat ze dit jaar gaan opereren.. jezus zeg..

Zo bedoel ik het niet?

Ik bedoel dat de aanschaf van een paard en de stalling dan toch een bewuste keuze is.

Natuurlijk doel ik niet op jouw gezondheid. :+

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:12

Esmeej333 schreef:

Ja mooi, luxe, leuk, maar daar heb ik de middelen niet voor.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:13

naomi_g1998 schreef:

Als je geen geld of de juiste middelen hebt om je paard de juiste zorg (zoals het buiten laten lopen in de winter) te geven moet je in eerste instantie geen paard nemen.

Triest.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 01-01-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

dyoka schreef:
Esmeej333 schreef:

Ja mooi, luxe, leuk, maar daar heb ik de middelen niet voor.

Ik ook niet, maar daarom kies ik voor een stal die dat wel heeft.

Trouwens niks luxe aan aan mijn stal. Is een DHZ stal met alleen buitenbak in een boerengehucht. Alleen wel met altijd buitengang en ruime stallen.
Als ik luxe belangrijk had gevonden stond ie wel op all-in met binnenbak.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 01-01-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

marlinde, jeetje wat praat jij super makkelijk zeg ''neem dan gewoon geen paard''. Is prima te betalen hier maar de kosten om alles te gaan verharden zijn bijkomend en dus niet nodig vind ik. Zeker omdat Lady het niet eens geweldig vind om met deze weide conditie en dit weer buiten te staan. Prima dat jou shetlanders dat wel leuk vinden maar die van mij gaat op dit moment liever naar binnen.

GevlektBont

MarlindeRooz schreef:

Dan kan ik de mijne naar de slacht brengen omdat zn hoeven compleet stukgaan. :=

En niet élk paard houdt van de hele tijd buitenstaan. Is dat nog niet duidelijk?