paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:53

jongens zeg, wat zijn we weer aardig :roll:
Succes TS!
je doet keihard je best :j :j
je zorgt echt goed voor hem en top dat je voor je paardje opkomt :(:)
hopelijk vind je snel een stal :)

aafkestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:54

ik ben het zusje van het meisje van 14
en ook eigenaaar vande kwpn'r ik snap dat ze een vaag verhaal heeft maar het klopt wel we zijn al meer dan een jaaar op zoek na een andere stalling maar een stalling voor 3paarden vind je niet zo snel mijn moeder is ook maae in der eentje en kan geen 700 euro ophoesten voor een goede pension stal we ik en me zusje werken ons in de naad om othello dikker te krijgen het is dan ook wel wt vooruit gegaana en we willen hem ook een deken opleggen maar othello is van nature al een erg dun paard en we doen al heel veel hij krijgt al slobber brokken wortels de worme kuur en HOOI maar dat met de stal eigenaar onze moeder is erg makkelijk te inponeren en dat komt de stal eigenaar me een verhaal van met een deken longonsteking en toere hoge da rekening en dan zegt mama lief gebeurd niet en dan kunnen wij moeilijk iets in brengen en even in het kort in ben de vregge van ons tween en heb al vaak genoeg een hart woordje gesproken met de stal eigenaar maar men zusje bedoelt alles ook alleen maaar goed er komt een deken en tandarts en goed worden bij gevoert met HOOI en brokken en slobber en ja we gaan verhuizen al moet ik met de paarden na amerika maar vergeet niet wij gaan altijd met de fiets na paarden en school dus ver kan wel maar liever inde buurt we zijn bezig met een ander adres maar dat duurt even want drie paarden verhuizen dat doe je ook niet in een wip maar ze bedoelt dit topic alleen maar goed dus hou asjeblieft op met dat comentaar ze wilt tips en met al dat comentaar schiet ze ook niet op we zij alles aan het regelen we gaan met ma een deken halen voor othello en de d pony dus dat komt goed hij krijgt een bezoek van ta en een worm kur in zen mond wat mij betreft kan die stal eigenaar gaan kniesen binnen de paarden zijn van ons en wij bepaale wat er gebeurd en eerlijk gezegt is mijn zusje een beetje een zacht ei en durft geen grote mond op te zetten dar ligt het ook wel aan maar het komt goed dus van af nu lieft tips en geen comentaar!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:55

geerke schreef:
Iris82 schreef:
Nalatigheid van TS? Ga je schamen. Het is een meisje van 14!

Toen ik 14 was en een pony had, had ik nog niet een tiende van de kennis die ik nu had. Ik durfde gerust alles aan de stalhouder over te laten want ik wist ook niet beter. Zij durft in ieder geval al het een en ander in twijfel te trekken en haar eigen plan uit te voeren. Ja het duurt wellicht wat langer, maar ze is er toch mee bezig.

hou toch op...toen ik 14 was runde ik ongeveer de hele manege en reed jonge paarden in.

:roll:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:57

waarom laat je je moeder dit topic niet lezen?Wie weet steekt ze er iets van op?
Een longontsteking door een deken?Zegt die man dat?Getuigt wel van veel kennis...

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:58

geerke schreef:
waarom laat je je moeder dit topic niet lezen?Wie weet steekt ze er iets van op?
Een longontsteking door een deken?Zegt die man dat?Getuigt wel van veel kennis...

die moeder weet vast wel hoe het zit, maar ze is in haar eentje en heeft niet gelijk zoveel geld.
ze weet vast wel dat het anders moet en daar werken ze ook aan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:59

Hier lopen ook kinderen van 14 op stal, maar die weten echt wel hoe of wat hoor....en ik heb echt geen medelijden met ts,
want ts weet hoe het ervoor staat, want er lopen al (langere tijd) verschillende topics van haar (met veel gemiep en geen actie)

Tja dat er niets aan gedaan wordt, dan is dat toch echt de verantwoording van de eigenaar (in dit geval ts en haar moeder)

Waarom moet hier alles in bloemetjespapier verpakt worden, moet ts alleen maar horen hoe sielugh het is voor haar paardje
en dat haar stalbaas de boeman is en zij een of andere heilige?
Je mag iemand van 14 best toespreken en wijzen op haar verantwoording.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:00

listiglistje schreef:
Hier lopen ook kinderen van 14 op stal, maar die weten echt wel hoe of wat hoor....en ik heb echt geen medelijden met ts,
want ts weet hoe het ervoor staat, want er lopen al (langere tijd) verschillende topics van haar (met veel gemiep en geen actie)

Tja dat er niets aan gedaan wordt, dan is dat toch echt de verantwoording van de eigenaar (in dit geval ts en haar moeder)

Waarom moet hier alles in bloemetjespapier verpakt worden, moet ts alleen maar horen hoe sielugh het is voor haar paardje

klopt
maar volgens mij doet ze best hard haar best

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:01

Wat sneu dat je je zo moet verdedigen in dit topic, ik vind het heel erg goed dat je zo je best doet voor je paardjes en hoop dat je snel een fijnere situatie voor je paardjes kan krijgen. :(:) Leuke paarden heb je trouwens!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:05

iertje93 schreef:
listiglistje schreef:

klopt
maar volgens mij doet ze best hard haar best

nog niet hard genoeg anders was het paard wel iets dikker.Je gaat namelijk geen actie ondernemen als het paard al mager is.Dat moet je doen als hij het dreigt te worden.En TS heeft genoeg verstand om dat te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:08

aafkestar schreef:
en ook eigenaaar vande kwpn'r ik snap dat ze een vaag verhaal heeft maar het klopt wel we zijn al meer dan een jaaar op zoek na een andere stalling maar een stalling voor 3paarden vind je niet zo snel mijn moeder is ook maae in der eentje en kan geen 700 euro ophoesten voor een goede pension stal we ik en me zusje werken ons in de naad om othello dikker te krijgen het is dan ook wel wt vooruit gegaana en we willen hem ook een deken opleggen maar othello is van nature al een erg dun paard en we doen al heel veel hij krijgt al slobber brokken wortels de worme kuur en HOOI maar dat met de stal eigenaar onze moeder is erg makkelijk te inponeren en dat komt de stal eigenaar me een verhaal van met een deken longonsteking en toere hoge da rekening en dan zegt mama lief gebeurd niet en dan kunnen wij moeilijk iets in brengen en even in het kort in ben de vregge van ons tween en heb al vaak genoeg een hart woordje gesproken met de stal eigenaar maar men zusje bedoelt alles ook alleen maaar goed er komt een deken en tandarts en goed worden bij gevoert met HOOI en brokken en slobber en ja we gaan verhuizen al moet ik met de paarden na amerika maar vergeet niet wij gaan altijd met de fiets na paarden en school dus ver kan wel maar liever inde buurt we zijn bezig met een ander adres maar dat duurt even want drie paarden verhuizen dat doe je ook niet in een wip maar ze bedoelt dit topic alleen maar goed dus hou asjeblieft op met dat comentaar ze wilt tips en met al dat comentaar schiet ze ook niet op we zij alles aan het regelen we gaan met ma een deken halen voor othello en de d pony dus dat komt goed hij krijgt een bezoek van ta en een worm kur in zen mond wat mij betreft kan die stal eigenaar gaan kniesen binnen de paarden zijn van ons en wij bepaale wat er gebeurd en eerlijk gezegt is mijn zusje een beetje een zacht ei en durft geen grote mond op te zetten dar ligt het ook wel aan maar het komt goed dus van af nu lieft tips en geen comentaar!

Pfoe, gebruik de volgende keer aub leestekens want dit is niet te lezen.
Maar goed dat jullie er nu in ieder geval mee bezig zijn, al blijf ik erbij dat het echt al veel eerder had moeten gebeuren.

En Iris: met veertien jaar heb je al dondersgoed door dat dit niet goed is. Dat blijkt ook wel uit eerdere posts van TS.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:08

geerke schreef:
nog niet hard genoeg anders was het paard wel iets dikker.Je gaat namelijk geen actie ondernemen als het paard al mager is.Dat moet je doen als hij het dreigt te worden.En TS heeft genoeg verstand om dat te zien.

ja dat is waar,
maar hoe kan het dat dat paard al een jaar geen deken heeft??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:11

iertje93 schreef:
geerke schreef:

ja dat is waar,

Daar word geen duidelijk antwoord op gegeven

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:12

kiki1976 schreef:
Daar word geen duidelijk antwoord op gegeven

hmm, vreemd

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:15

Het enige wat bij mij een beetje wringt is als je niet heel veel geld hebt waarom hou je dan 4 paarden?
En bij de zus van ts staat dat ze 6 paarden heeft?

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:16

liana_shet schreef:
Het enige wat bij mij een beetje wringt is als je niet heel veel geld hebt waarom hou je dan 4 paarden?
En bij de zus van ts staat dat ze 6 paarden heeft?

ja dat dacht ik ook, maar misschien ging het andere tijden wel goed?? :o?

aafkestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:16

jongens hij heeft vorig jaar geen deken op gekregen om dat mijn moeder dat niet wou ze ziet dit jaar pas in dat hij het nodig heeft. het komt er we gaan dinsdag een deken halen en dan zal mijn zusje een foto plaatsen maar waarom zijn de meeste altijd zo negatief.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:17

aafkestar schreef:
jongens hij heeft vorig jaar geen deken op gekregen om dat mijn moeder dat niet wou ze ziet dit jaar pas in dat hij het nodig heeft. het komt er we gaan dinsdag een deken halen en dan zal mijn zusje een foto plaatsen maar waarom zijn de meeste altijd zo negatief.

we kunnen niet door de computer kijken en we willen het paard helpen ;)

aafkestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:18

oficcieel hebben we er drie bo othello en sunny. valco is een verzorg pony en aafke en diesel verzorgen wij al zo lang dat de eigenaar eens in een tijd komen kijken hoe het gaat maar verder niks dus wij hebben geen zes paarden maar aafke en diesel we zo wat zo zit het in me kaar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:19

iertje93 schreef:
geerke schreef:

ja dat is waar,

net als Listiglistje@al aangeeft...veel topics openen met veel huillie,huillie.. ook veel tips krijgen en vervolgens er niets mee doen.

Waarom we hier negatief zijn???
Dat ga ik even uitleggen....dit is namelijk een Paardenforum...over het algemeen is dit dus een plek waar mensen zitten die veel van paarden houden.
Als er dan een topic geopend word over een mager trillend paard dan stuit dat ''ons'' tegen de borst.
En dat lijkt mij normaal.

Babootje

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:25

Tja als je geen geld voor paarden hebt, dan moet je er misschien 1 of 2 van de 4 wegdoen. Of allemaal.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:27

aafkestar schreef:

Jammer dat jullie alles als negatief zien.
De meeste hebben genoeg adviezen gegeven, ook in eerdere topics.
En tja toen werd er ook heel veel gezegd dat er gedaan zou worden want eigenlijk niet echt gebeurde.
Het komt over als te veel bla bla neerzetten, maar geen actie ondernemen. Daar word op gereageerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:29

aafkestar schreef:
oficcieel hebben we er drie bo othello en sunny. valco is een verzorg pony en aafke en diesel verzorgen wij al zo lang dat de eigenaar eens in een tijd komen kijken hoe het gaat maar verder niks dus wij hebben geen zes paarden maar aafke en diesel we zo wat zo zit het in me kaar

3 is nog teveel..... als je geen tandarts laat komen (correctie: dat het maanden duurt), terwijl je weet dat je paard niet dik te krijgen is en knoeit met zijn eten.

DAT stuit mij tegen de borst, je weet dat er iets mis is met het paard en vervolgens worden er tig topics geopend met alleen maar gemiep en gejammer, maar er wordt niets aan gedaan (of iig TE LAAT)

Dan kunnen mensen mij hier een bitch vinden, maar dit is wel de waarheid.....en dat ts haar best doet, waaruit blijkt dat? Dat ze zegt dat ze nu een deken gaat halen (terwijl ze dat al een jaar weet?)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:34

aafkestar schreef:

Ondanks dat jullie dus zoveel met paarden te maken hebben is er dus wel een groot gebrek aan kennis hierover, als jullie ook maar een half uur de tijd hadden genomen over de werking en de voor- en nadelen van dekens dan hadden jij en je zus hier niet een topic over te openen. En dan ook nog de stalhouder zwart maken terwijl er duidelijk wel goed gezorgd word voor de dieren. De stalhouder heeft waarschijnlijk alleen tegen je moeder gezegd dat je met dekens op en afdoen zorgvuldig om moet gaan omdat een dier er anders ziek van kan worden. Dus lezen jullie je in, als het kan over alles wat met paarden en hun verzorging te maken heeft en als je dan topics opent zullen ze anders aflopen dan nu. Je zus heeft in al haar topics zoveel tips gehad en elke keer is het de schuld van een ander of er gaat gebeld worden naar da, tandarts enz. En dan blijkt uit het volgende topic dat er gewoon niets gebeurt, dan houd het bij mensen die misschien het beste met jullie paarden voorhebben gewoon op omdat je niet meer gelooft word, succes ermee.

JoycexEnya

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:46

Plus dat je zegt dat jullie net 3 paarden op deze stal kunnen houden en je zusje elke dag werkt waarom verkooo je er dan 1 of 2 niet als je amper geld heb om een goede stalling Nog te betalrn. Ik fiets ook elke dag naar me paard en me moeder heeft ook 2 paarden maar goed wij kunnen het jullie duidelijk niet. Ik fiets 20 min elke dag behalve vandaag

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:55

Je paard moet al lang dikker geweest zijn , je maakt de pensionhouder zwart...
Als je het beste hebt voor je paarden verkoop je liever 1/2 paarden zodat je toch voldoende geld hebt om een degelijke stalling te vinden en de zorgen te krijgen dat hij/zij nodig hebben.
Een paard koop je met verstand en verkoop je met verstand als je dit niet kunt dan zou er geen moeten komen want een paard hebben is 1 ding maar alles eromheen zijn samen vele dingen die veel geld kosten.

Verder heeft je OP niks te maken met de titel , je wilt precies aandacht dat wij de pensionhouder ook de schuld zouden geven.
Je weet waarom je paard mager staat , zorg er dan ook voor dat het weer beter komt met begeleiding van eventuele DA of volwassene met genoeg verstand