Ik ben een varken.
Ik ben van nature een gelukkig en aanhankelijk dier.
Ik speel graag in het gras en verzorg graag mijn jongen.
In het wild eet ik bladeren, wortels, gras, bloemen en fruit.
Ik heb een geweldig reukvermogen en ben zeer intelligent.
Ik ben een varken.
Ik kan net zo snel als chimpansees dingen leren en nog sneller dan honden.
Ik wentel me in modder om af te koelen, maar ik ben een schoon dier van nature.
Ik doe mijn behoefte niet waar ik dagelijks leef.
Ik spreek mijn eigen taal die jullie niet begrijpen.
Ik wordt vaak als huisdier gehouden.
Ik leef graag in groepen en leef een lang en natuurlijk leven in het wild of een veilig thuis.
Ik vind interactie met mensen leuk en ik ben zachtaardig.
Ik zou zo graag alle bovenstaande dingen doen en willen zijn.
Maar ik ben geboren op een fabriek boerderij, zoals biljoenen andere varkens en dus ervaar ik niet een van bovenstaande dingen.
Ik ben een varken.
Als ik kon praten, zou ik je vertellen dat ik leef in een vol en smerig magazijn in een klein metalen krat. is niet waar gebeurd alleen bij varkens met biggenDe eigenaren noemen het een boerderij, zodat jullie het niet rot voor me vinden.
Het is geen boerderij.
Mijn leven is verschrikkelijk vanaf de dag dat ik geboren ben tot de dag dat ik dood ga. is niet waarIn veel gevallen, leef ik mijn gehele leven in een drachtkrat, waarin ik me niet eens kan omdraaien. bijna nooit het geval
Ik probeer te vluchten, maar dat kan niet.
Ik heb ernstige emotionele en lichamelijke kwalen als gevolg van mijn gevangenschap.
Ik heb blauwe plekken op mijn gehele hoofd en gezicht, door het proberen uit mijn kooi te komen.
Ik ram met mijn hoofd tegen de tralies. is niet waar , en als het al zo is zo'n dier weet niet beter Het is hetzelfde als leven in een kist.
Ik ben een varken.
Als ik kon praten, zou ik je vertellen
dat ik nooit de warmte van een ander varken zal voelen. is niet waar Ik voel alleen de koude metalen tralies van mijn kooi en de uitwerpselen waarin ik gedwongen wordt te slapen.
Ik zie geen daglicht, totdat de vrachtwagenchauffeur me naar een slachthuis rijdt.
Ik ben een varken.
Ik wordt vaak geslagen door medogenloze boeren, die het leuk vinden me te horen gillen. wat een onzin
bah ! Ik wordt continu zwanger gemaakt
en heb geen contact met mijn biggen. is niet waar.Mijn voeten zijn samen gebonden, waardoor ik gedwongen word de hele dag te staan.
Toen ik geboren werd, werd ik gescheiden van mijn moeder.
is niet waar In het wild zou ik 5 maanden bij haar gebleven zijn.
Nu word ik gedwongen 25 biggen te werpen in een jaar door kunstmatige inseminatie, tegenover 6 per jaar in het wild.
Het in een constante staat van zwangerschap zijn is langzame marteling.
Overbevolking en de geur op ons lijf van rioolwater zorgt ervoor dat velen van ons krankzinnig worden en elkaar bijten door de tralies.
Soms doden we elkaar. dat gebeurt echt maar zeldenDat is niet onze natuur.
Mijn thuis ruikt naar ammoniak.
Ik slaap op beton.
Ik ben vast gebonden, zodat ik niet kan omrollen.
is niet waarMijn voedsel zit vol met kunstmatige vetten, waardoor ik ernstige gezondheidsproblemen krijg.
Mijn eigenaren kunnen hierdoor meer geld verdienen door mijn formaat. de consument wil goedkoop vlees , daar ga je de boeren de schuld toch niet van geven , die moeten hard werken voor hun boterham Ik kan nooit mijn voedsel nuttigen, zoals ik dat instinctief in het wild zou doen.
Ik ben een varken.
Ik verveel me en heb niets te doen, dus bijt ik in mijn staart en in die van anderen.
Hierdoor halen de boeren onze staarten eraf, zonder pijnstillers. is niet waarHet is ondraaglijk en veroorzaakt infecties.
Wanneer de tijd is aangekomen dat we dood moeten, raken we door een electrische schok op ons zenuwstelsel buiten bewustzijn, zodat we geen pijn voelen. is niet waarWe worden dan nog levend met ons hoofd naar beneden opgehangen en gestoken zodat we leeg bloeden.
Maar dit gaat wel eens mis. al zou het zo zijn , nou en , zoals er eerder gezegd word zijn ze al buiten bewustzijn , wat maakt het dan nog uit ! Soms ondergaan we het slachtproces, het steken, villen en verscheuren - levend, bewust en schoppend. en 2 regels hiervoor zeg je nog dat ze een schok krijgen zodat ze geen pijn meer voelen , ja logisch. dit gebeurd ook nooit eigenlijk
Ik ben een varken.
Als ik kon praten, zou ik je vertellen dat we vreselijk lijden.
Onze dood is langzaam en een gewelddadige marteling. is niet waarHet kan wel 20 minuten duren.
Als je het zou zien gebeuren, zou je waarschijnlijk nooit meer een dier eten. is niet waar , zelf gezien. en ken een aantal slagersDaarom is het gebeuren binnen de fabriek boerderijen het best bewaarde geheim in de wereld.ik mag gewoon het slachthuis binnen en kijken hoor 
Ik ben een varken.
Je kunt me een waardeloos dier vinden.
Je kunt me smerig vinden, ookal ben ik een schoon dier van nature.
Je kunt zeggen dat ik er niet toe doe, omdat ik zo lekker smaak.
Je kunt je hoofd omdraaien voor mijn lijden.
Maar nu weet je dat ik pijn, verdriet en angst voel.
Ik lijd.
Ik ben een varken.
Ik smeek je hetzelfde respect te hebben voor mij, als voor je hond of kat.
Ik ben een varken.
Ik had maar één leven op deze aarde.
Het is voor mij te laat.
Ik was een varken.
Oorspronkelijk door Andrew Kirschner
Ik las het ergens, en ik vond het zo mooi en zo waar, dat ik het met jullie wou delen.
k weet niet zeker of het hier goed staat.