Wat doe je dat goed, zeg! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat doe je dat goed, zeg! xNikitaaa schreef:Stappenplan pad schreef:1. Neem een voorbeeld dekje.
2. Knip je patroon uit patroonpapier.
3. Leg dit patroon op de stof en lus het met rijgdraad.
4. Stik alle patronen in de goede volgorde aan elkaar.
5. Knip een dubbele laag fyberfill uit, met dezelfde afmetingen als je voorbeeld dekje.
6. Voor de binnenkant knip je katoen uit met dezelfde afmetingen als je voorbeeld dekje. Knip dit iets ruimer uit, aangezien het nog aan elkaar genaaid moet worden.
7. Leg vervolgens alles op elkaar in deze volgorde: Katoen – fiberfill – stof/patroon
8. Naai het rondom vast, stik vervolgens het patroon door.
9. Zet er een bies omheen.
10. Naai eventueel nog een koord tussen de bies en de stof (patroon).
11. Nu leg je de twee helften tegen elkaar aan en naai je de bovenkant aan elkaar vast.
12. Leg het dek open en naai precies in het midden over de naad nog een stevige katoenen band.
Ik heb het stappenplan wat overzichtelijker (voor mijzelf, haha) gemaakt, klopt het zo een beetje? Of heb ik dingen verkeerd begrepen?
Zoefken schreef:Bedankt allemaal!![]()
De volgende keer kijk ik wel of ik stapjes met foto's ga maken!
Ik gebruik vooral katoen en als vulling fiberfill.
Nu krijg ik veel berichtjes of ik dekjes op aanvraag wil maken.
Stel dat ik het zou doen, wat zouden jullie dan leuk vinden?
Want niet alle stoffen kan je krijgen en ze moeten ook besteld worden.
Zoefken schreef:Bedankt allemaal!![]()
De volgende keer kijk ik wel of ik stapjes met foto's ga maken!
Ik gebruik vooral katoen en als vulling fiberfill.
Nu krijg ik veel berichtjes of ik dekjes op aanvraag wil maken.
Stel dat ik het zou doen, wat zouden jullie dan leuk vinden?
Want niet alle stoffen kan je krijgen en ze moeten ook besteld worden.
.
marije1109 schreef:Mag ik vragen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent aan materiaal en hoelang je ermee bezig bent geweest.
Ik vind het echt super gaaf maar vraag me af of het uit kan!
Zoefken schreef:xNikitaaa schreef:Knap zeg! Nu vraag ik mij wat af, hoeveel ben je kwijt aan de materialen die je hier voor gebruikt?
Dat ligt er eigenlijk aan wat voor stof je neemt, sommige zijn 5 euro per meter en sommige 10 of meer.![]()
En de fiberfill verschilt ook wel eens, wij hadden eerst een van €2,75 per meter maar die was erg dun.
Een dikkere hadden we voor 5 euro per meter.
Maar dat verschilt echt per winkel.