jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:10

dat ik in het bos gehuil en geschreeuw kreeg omdat ik volgens een paar meisjes verboden was om met sporen te rijden,
vreemd toch?
ze vonden het maar zielig, misschien prikte ik mijn pony wel stuk!

ik negeerde ze en reed verder, 1 van de 3 moest huilen.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:12

Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

Dat deed ik ook! Vaak nog met halster om mn stuur :+

Zerline

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:18

Wauw ik dacht dat ik toen helemaal gek was geworden haha. Wij hadden een skate baan voor ons huis waar nooit iemand kwam. Heerlijk om daar paardje te spelen ik had namelijk mijn eigen rijbak haha.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:22

Zsport schreef:
dat ik in het bos gehuil en geschreeuw kreeg omdat ik volgens een paar meisjes verboden was om met sporen te rijden,
vreemd toch?

Prik jij je paard dan echt zo hard met je sporen dat hij er vleeswonden van krijgt? :') :+
Die arme penny's wisten natuurlijk van niks, zij maar denken dat sporen super zielig zijn :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:24

lucaa2 schreef:
Zsport schreef:
vreemd toch?

Prik jij je paard dan echt zo hard met je sporen dat hij er vleeswonden van krijgt? :') :+
Die arme penny's wisten natuurlijk van niks, zij maar denken dat sporen super zielig zijn :D

Zijn ze toch ook :')
We prikken jou toch ook niet met sporen :')

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:29

Nee niet zohoo :+ :')
Ik bedoel dat het me moeilijk lijkt om een paard "stuk" te maken met sporen, en als het dan al mogelijk is, denk ik niet dat het kan zonder dan ook echt te schoppen, oftewel, prikken :P

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:30

Ja, dat snap ik. Alleen als je ze echt op de verkeerde manier gebruikt.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:31

MyHu schreef:

Het zal je maar gebeuren als paard zeg >;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:33

lucaa2 schreef:
MyHu schreef:

Het zal je maar gebeuren als paard zeg >;)

Ja, SIEELLIUUUGGHHH :') :') :')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:35

Zsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:39

MyHu schreef:
Zsport schreef:
vreemd toch?

Zijn ze toch ook :')
We prikken jou toch ook niet met sporen :')

ik heb deze sporen,
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... r-rvs.html
als ze daar zielig over gaan doen... sporen zijn niet zielig als je ze maar goed gebruikt, bij de meine is er geen tekentje te zien op de plek bij de sporen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:39

Tjaah, wat doen we toch weer moeilijk, sporen wel, sporen niet...Wie zegt trouwens dat sporen altijd van ijzer zijn?! Ik rijd met sporen van plastic. :+

Maar we gaan een beetje offtopic geloof ik :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:42

Als ik dit zo lees, ben ik zooooooo blij dat mijn paarden bij huis staan...

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:00

Mijn pony staat op een manege waar gelukkig niet zo veel penny's rondlopen ( ik ben ze in ieder geval nog nooit tegengekomen)
Maar ik zou denk ik van binnen echt super boos worden.
Mijn ouwe pony zou niks hebben gedaan maar mijn nieuwe pony is een stuk drukker die slurtt je overal heen als je de baas niet bent.
Straks overkomt dat kind iets :(

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:14

ik heb 1x met sporen gereden toen was ik 11 moest van de manege eigenaar,
een stalhulp zou ze wel bij me omdoen.
yeah right, gesp aan de binnenkant en wat verwachtje wondje!

Overigens lopen er 2 verschrikkelijke blagen de heletijd in onze wei op de pony's te zitten (hoogdrachtig/veulen maakt niet uit kan gewoon volgens hun) na letterlijk 100x zeggen dat dit niet mag etc. heb ik ze letterlijk de wei uit gesleurd. toen was het een tijdje rustig maar ik zie ze soms nog wel eens fietsen als ik er ben en draaien gauw om als ze ons zien.

Trouwens ik ben zelf een mega penny hoor, als het roze kan dan word het roze.
roze op je pony is gewoon stoer hihi

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:36

Heb het penny term nooit echt over me heen gehad.
Maar vroeger, ik was in de efteling, mijn favo acctractie; Het Carrousel :')
Natuurlijk kwam ik daar dan aan met mijn vader, ik zo snel mogelijk aan de paardjes
in de draaimolen toe rennen. En hup daar zat ik dan, dan zag ik me met een paar andere
meisjes als enige op de paardjes zitten. Happyfeeling :') Tsja, zo'n carrousel als ze daar
hebben is ook erg luxe hoor! Ik zat daar met volle trots met die teugels in m'n handen,
mijn pa achter me in een ander karretje, tsja dan voel je je echt the boss *D

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:27

Lieshorses schreef:
Heb het penny term nooit echt over me heen gehad.
Maar vroeger, ik was in de efteling, mijn favo acctractie; Het Carrousel :')
Natuurlijk kwam ik daar dan aan met mijn vader, ik zo snel mogelijk aan de paardjes
in de draaimolen toe rennen. En hup daar zat ik dan, dan zag ik me met een paar andere
meisjes als enige op de paardjes zitten. Happyfeeling :') Tsja, zo'n carrousel als ze daar
hebben is ook erg luxe hoor! Ik zat daar met volle trots met die teugels in m'n handen,
mijn pa achter me in een ander karretje, tsja dan voel je je echt the boss *D

Haha, de stoomcaroussel... Hilarisch. Ik ben nu 15 en ben er vorig jaar achter gekomen dat dat ding bestaat. Ik heb een goede vriend van mij leren paardrijden op dat ding, verlichte zit. Hij wilde ook leren: Dat ene waarbij je gaat staan en weer gaat zitten. En een lol dat ik had! Hij kon de beugels niet achter zijn tenen houden, zijn voeten vielen er de hele tijd uit... Dus dan maar helemaal erin. Elke keer als ik in de Efteling kom ga ik er weer op. Met verlichte zit krijg ik wel de hele tijd het hoofd in mijn gezicht :(

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:53

Ik heb er ook wel wat op mijn manege. Van die meisjes die maar geven om, bij wijze van spreken, de kleur van hun zweep, dan het paard verzorgen!
Verder had ik een keer een meisje dat tijdens het vrijrijden bijna tegen mij aan botste (ik kon net ontwijken met m'n paard), werd ze pissig op mij, terwijl ik voorrang had. De instructrice die een oogje in het zeil hield, heeft er wel wat van gezegd, en toen is het niet meer gebeurd. Maar het maakte me niet heel veel uit, zoiets kan gebeuren toch? :))

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:09

Zsport schreef:
ik heb deze sporen,
als ze daar zielig over gaan doen... sporen zijn niet zielig als je ze maar goed gebruikt, bij de meine is er geen tekentje te zien op de plek bij de sporen.

Mijn dochter heeft deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... spoor.html in de kleur groen gekregen, maar rijdt er nog niet mee.

Maar hoe penny achtig, alles moet in dezelfde kleur. Op 21 juli is ze jarig en dan is haar set compleet...weet ze nog niet hehe, wij willen wel meehelpen aan haar penny gedrag.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:16

Precyll schreef:
Zsport schreef:
ik heb deze sporen,

Mijn dochter heeft deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... spoor.html in de kleur groen gekregen, maar rijdt er nog niet mee.

Maar hoe penny achtig, alles moet in dezelfde kleur. Op 21 juli is ze jarig en dan is haar set compleet...weet ze nog niet hehe, wij willen wel meehelpen aan haar penny gedrag.

die heb ik ook maar dan in het roze _O- en ja ik heb ze gekocht omdat ze roze waren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:34

Ik had vroeger een bed met aan beide uiteinden nog zo'n stang erboven (voor de mooi ofzo).
Daar deed ik dan een kussen op, vast met riemen als singel.
Aan die 'singel' gingen nog twee riemen, aan iedere kant een als beugels.
Touwtje aan de voorkant van het bed en erop zitten, beugels in, teugels op maat, rieten mand gesloopt om een zweep te hebben en gaan met die banaan!

Dat had ik ooit nog is van mn nicht geleerd... _O-

Oh enne, niet met paarden maar toen ik klein was wou ik altijd hondje spelen. Dus dan was oma wandelen en dan ging ik mee, als hondje (inclusief 'riem').

Een mevrouw met een kindje zei toen ''Kijk, dat meisje mag niet los lopen!'' Toen reageerde dat meisje ''Nee hee mam, ze speelt hondje!''

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:36

Doanique schreef:
Ik had vroeger een bed met aan beide uiteinden nog zo'n stang erboven (voor de mooi ofzo).
Daar deed ik dan een kussen op, vast met riemen als singel.
Aan die 'singel' gingen nog twee riemen, aan iedere kant een als beugels.
Touwtje aan de voorkant van het bed en erop zitten, beugels in, teugels op maat, rieten mand gesloopt om een zweep te hebben en gaan met die banaan!

Dat had ik ooit nog is van mn nicht geleerd... _O-

Oh enne, niet met paarden maar toen ik klein was wou ik altijd hondje spelen. Dus dan was oma wandelen en dan ging ik mee, als hondje (inclusief 'riem').

Een mevrouw met een kindje zei toen ''Kijk, dat meisje mag niet los lopen!'' Toen reageerde dat meisje ''Nee hee mam, ze speelt hondje!''

_/-\o_

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:03

Geweldig topic dit!
Zelf ben ik niet zo penny, behalve dat ik de manen van mijn pony's bijna altijd in vlechten heb.. Maar dat komt meer omdat ze hele lange manen hebben en ik die graag lang wil houden! :+

Ik heb met mijn paard 2 jaar terug op een manege gestaan, wát een penny's zeg.. Jeetje. Iedere week weer een ander penny meisje die mijn paard binnenzet en dan beweerd dat het haar eigen dekhengst is, mijn paard is een merrie.. :')

Na een jaartje zijn we naar een andere stal gegaan, veel rustiger en meer weidegang. Daar had een meisje van 12 haar verzorgpaard en ik doe al jaren aan vrijheidsdresuur met mijn merrie dus toen ik met haar bezig was kon dat meisje van 12 mij even heel leuk vertellen dat haar 'paard' (Haar verzorgpony van 1.30 groot) ook kon steigeren, buigen en liggen! Ik haar gevraagd of ze dat even kon laten zien, want dat was wel heel leuk natuurlijk! :o Maar nee, haar pony had hoofdpijn dus na het springen kreeg hij lekkere spekjes _O-

Penny's zijn soms wel om te lachen hoor, maar wat ik hier lees dat ze een pony jatten.. Dat gaat te ver!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:16

Sommige penny's vind ik wel lollig, maar dat manen knippen en stelen etc.. :l

Morge ga ik weer naar de manege, misschien beleef ik was lolligs als ik erop let :') Wel zijn er 3 meiden die houden ervan om een pony te tutten voor de les, meestal is het dan ook nog is de pony waarop ze gaan rijden.
Zelf ben ik niet van het tutten en vlechtjes, vuil eraf, kriebbelplekkies extra aandacht geven en dan zadel etc doen :')

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:21

Storm schreef:
Ik vraag me af wie hier nu de Penny is....

:')