Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mie123gie schreef:marshmellow schreef:Ik was toen ik een jaar of 11 was met mijn eigen pony mee op 't ponykamp van de manege.
Mijn pony stond daar toen ook op stal tussen de manege pony's, en toen stond er een keer een meisje bij m'n pony in de stal, en die stond aan een hele groep andere meisjes van de manege te vertellen dat dat haar nieuwe pony was, en hoe wild i wel niet was en dat alleen zij er op kon rijden en bladiebla![]()
Meisje stond mooi voor l*l toen ik ze vertelde dat het toch echt mijn pony was
heb gewoon het zelfde gehad, stond er een meisje bij mijn pony in de boxs aan 3 vriendinnen te vertellen dat mijn pony zo geweldig kan springen en dat ze zo in de springles niet op hem ging omdat ze gister al een spring wedstrijd in de ZZ-licht had gereden op mijn pony (pony lief is 4 en kan voor geen meter springen) ik help altijd met die spring les en ik had dus voor gesteld aan de instructriese die die les gaf dat ze met in springen wel op mijn pony mocht en dat ik jens (een liefe manege pony) wel wou inspringen voor haar en dat ze dan met parcourtje op jens kon, nou die instructriese vond het een geniaal plan. dus toen ik dat vertelde dat ze op bliksem (mijn pony) ging slikte ze wel even. en met inspringen gooide pony lief nog de balkjes van de caveletie blokken. Ik, de instructiese en haar vriendinnen lagen dubbel. ze was wel blij hoor toen ze weer op jens mocht
mie123gie schreef:klopt ik had echt zo iets van je weet dat he niet jouw pony is dan moet je het maar voelen ookmarshmellow schreef:heb gewoon het zelfde gehad, stond er een meisje bij mijn pony in de boxs aan 3 vriendinnen te vertellen dat mijn pony zo geweldig kan springen en dat ze zo in de springles niet op hem ging omdat ze gister al een spring wedstrijd in de ZZ-licht had gereden op mijn pony (pony lief is 4 en kan voor geen meter springen) ik help altijd met die spring les en ik had dus voor gesteld aan de instructriese die die les gaf dat ze met in springen wel op mijn pony mocht en dat ik jens (een liefe manege pony) wel wou inspringen voor haar en dat ze dan met parcourtje op jens kon, nou die instructriese vond het een geniaal plan. dus toen ik dat vertelde dat ze op bliksem (mijn pony) ging slikte ze wel even. en met inspringen gooide pony lief nog de balkjes van de caveletie blokken. Ik, de instructiese en haar vriendinnen lagen dubbel. ze was wel blij hoor toen ze weer op jens mocht
Dat is nog leuker dan dat je verteld dat het niet zo waar is... Dan zit ze erop en denkt dan echt van: Oeps, had ik niet moeten doenEn wij kunnen er nog om lachen ook
mie123gie schreef:had gister ook een mooie, ik had mijn pony mee naar de manege (sta normaal op een prive stal waar 2x in de week les op eigenpony's word gegeven) ik help best veel op die manege dus veel mensen kennen mij wel. Eest had ik mijn pony net uit de trailer kwamen der al 2 hele verlegen meisjes van 9 aan om te vragen of ze mijn pony heel heel heel meschien mochten borstelen, nou ik smolt meteendus ik zie gelijk ja. Dus die twee meisje borstelen mijn pony terwijl ik de andere pony die ik mee had (mijn zusje haar pony, ze is er helaas uit gegroeid dus ze gaat naar mijn instructriese en rijd 1x in de week een lesje en veder rijd het nichtje van mijn instructriese er op) poetste. Nou ik mijn instructriese had in middels de oude pony van mijn zusje in een box gezet en die meisjes die met mijn pony bezig waren wouden natuurlijk met mijn instructriese mee om te vragen of ze op de nieuwe pony mochten, dus zei 1tje 'bedankt dat we je KOE pony mochten borstelen' mijn pony is bont dus wel begrijpelijk maar ik lach helemaal dubbel
.
Nou daarna ik ging ik vrij rijden op mijn eigen pony, ik reed met wat manege pony's in de bak en aangezien pony lief nog niet zo goed kan galloperen onder het zadel had ik van te voren al besloten om wat te gaan dressuuren in stap en draf. Dus ik rijd mijn pony eerst gewoon rustig aan een lang teugeltje door de bak om hem wat te laten ontspannen. Nou dat gaat prima, inmiddels heeft zich een groepje penny's langs de bak versameld om de 'nieuwe' pony te zien. Ik pak de teugels op maat en rijd wat figuren in stap. Haalt 1 van die meisjes het in zijn hoofd om te zeggen als ik langs rijd 'die rijd vast nog niet zo lang ze krijgt haar pony niet aan de teugel en ze durft niet in gallop' toen was ik vrij pissig maar pony lief zou me wel even helpen en ging in eens nagevelijk (dat heeft hij dus nog nooit gedaan) galloperen du ik rij super trots langs hun en ze kijken me toch pissig aan. Lopt er eentje de bak in net als ik weer ga stappen en zegt 'heey mag ik zo ook op de nieuwe pony want ik rij al vet goed en ik weet alles van paarden en ik kan die pony dus veel beter aan' nou echt waar ik kon mezef nog maar net inhouden anders had ik dat kind geslagen, zei haar vriendin ook nog 'ja emma rijd z en heeft al bijna 50 pony's beleerd' nou ik ben net 14 en ik vind dat echt aso hoor. maar ik heb daarna wel gelagen hoor dat kind reed namelijk in de beginners les kwam ik daarna achter
Skyliner schreef:mie123gie schreef:had gister ook een mooie, ik had mijn pony mee naar de manege (sta normaal op een prive stal waar 2x in de week les op eigenpony's word gegeven) ik help best veel op die manege dus veel mensen kennen mij wel. Eest had ik mijn pony net uit de trailer kwamen der al 2 hele verlegen meisjes van 9 aan om te vragen of ze mijn pony heel heel heel meschien mochten borstelen, nou ik smolt meteendus ik zie gelijk ja. Dus die twee meisje borstelen mijn pony terwijl ik de andere pony die ik mee had (mijn zusje haar pony, ze is er helaas uit gegroeid dus ze gaat naar mijn instructriese en rijd 1x in de week een lesje en veder rijd het nichtje van mijn instructriese er op) poetste. Nou ik mijn instructriese had in middels de oude pony van mijn zusje in een box gezet en die meisjes die met mijn pony bezig waren wouden natuurlijk met mijn instructriese mee om te vragen of ze op de nieuwe pony mochten, dus zei 1tje 'bedankt dat we je KOE pony mochten borstelen' mijn pony is bont dus wel begrijpelijk maar ik lach helemaal dubbel
.
Nou daarna ik ging ik vrij rijden op mijn eigen pony, ik reed met wat manege pony's in de bak en aangezien pony lief nog niet zo goed kan galloperen onder het zadel had ik van te voren al besloten om wat te gaan dressuuren in stap en draf. Dus ik rijd mijn pony eerst gewoon rustig aan een lang teugeltje door de bak om hem wat te laten ontspannen. Nou dat gaat prima, inmiddels heeft zich een groepje penny's langs de bak versameld om de 'nieuwe' pony te zien. Ik pak de teugels op maat en rijd wat figuren in stap. Haalt 1 van die meisjes het in zijn hoofd om te zeggen als ik langs rijd 'die rijd vast nog niet zo lang ze krijgt haar pony niet aan de teugel en ze durft niet in gallop' toen was ik vrij pissig maar pony lief zou me wel even helpen en ging in eens nagevelijk (dat heeft hij dus nog nooit gedaan) galloperen du ik rij super trots langs hun en ze kijken me toch pissig aan. Lopt er eentje de bak in net als ik weer ga stappen en zegt 'heey mag ik zo ook op de nieuwe pony want ik rij al vet goed en ik weet alles van paarden en ik kan die pony dus veel beter aan' nou echt waar ik kon mezef nog maar net inhouden anders had ik dat kind geslagen, zei haar vriendin ook nog 'ja emma rijd z en heeft al bijna 50 pony's beleerd' nou ik ben net 14 en ik vind dat echt aso hoor. maar ik heb daarna wel gelagen hoor dat kind reed namelijk in de beginners les kwam ik daarna achter
Haha 50 paarden ingereden? xd Ofcourse not als je een jaar of tien bent. Ze zal waarschijnlijk wel bedoelen dat ze 50 keer een paard heeft gezien
marshmellow schreef:Ik was toen ik een jaar of 11 was met mijn eigen pony mee op 't ponykamp van de manege.
Mijn pony stond daar toen ook op stal tussen de manege pony's, en toen stond er een keer een meisje bij m'n pony in de stal, en die stond aan een hele groep andere meisjes van de manege te vertellen dat dat haar nieuwe pony was, en hoe wild i wel niet was en dat alleen zij er op kon rijden en bladiebla![]()
Meisje stond mooi voor l*l toen ik ze vertelde dat het toch echt mijn pony was
Renske_W schreef:Ik sta met mijn Z paard op een manege bij mij in de buurt.
In mei was er een 3 daags ponykamp op de manege, en ik was mijn paard aan het rijden.
Zegt een van de meisjes aan de bakrand, na een uitgestrekte draf, als dat paard zo loopt is het net Salinero!
Moest er wel om lachen!
Tevens ook een keer 2 van de gehandicapte ruiters gehad, die stonden in de kantine te kijken.
Was ik klaar met rijden, begonnen ze te klappen.
Ik een buiging gemaakt om ze te bedanken, en nou kom ik er niet meer van af.
Telkens als ze mij zien, komen ze achter me aan, en als ze op het paard zitten, gebaren ze dat ik erachterop bij moet gaan zitten.
MuttleyMarty schreef:Vandaag startte ik met een manegepony , Goliath, weer eens een F9 ... Dus ik sta in een halletje te wachten en buiten wordt de KNHS gereden. Er was buiten een haflinger aan het rijden. Hoor ik iemand zeggen : ' Ja, dat is Marty, het verzorgpaard van dat meisje (naar mij aan het wijzen) . Ze gaat binnenkort wedstrijd op hem rijden .' Dus ik draai me om op Goliath en zeg: Dat is mijn verzorgpony niet, en ik ga denk ik nog geen wedstrijden rijden hoor!' Marty is namelijk niet zo'n dressuurheldje
bentlage schreef:MuttleyMarty schreef:Vandaag startte ik met een manegepony , Goliath, weer eens een F9 ... Dus ik sta in een halletje te wachten en buiten wordt de KNHS gereden. Er was buiten een haflinger aan het rijden. Hoor ik iemand zeggen : ' Ja, dat is Marty, het verzorgpaard van dat meisje (naar mij aan het wijzen) . Ze gaat binnenkort wedstrijd op hem rijden .' Dus ik draai me om op Goliath en zeg: Dat is mijn verzorgpony niet, en ik ga denk ik nog geen wedstrijden rijden hoor!' Marty is namelijk niet zo'n dressuurheldje
haha, staat ze even mooi voor paalWat is marty dan wel? een springer? lijkt me wel stoer: zegt dan zo een ukkie en dan wil die ook nog zeker?
:D:D:D:D:D
meisje2000 schreef:Ik heb het een keer met een wedstrijd gehad.
Ik reed in de b en na de b reden de z ruiters.
Ik was als een van de laatsten in de b en was dus nog aan het uitstappen in de bak terwijl de z al begonnen was.
Steeds een persoon mij de hele tijd afsnijden en vlak achter me langs stuiven op haar Z paard en maar roepen dat ik plaats moest maken omdat zij in het Z reed en ik maar een zielige b amazone was.
Op een gegeven ogenblik komt ze er aan in galop recht op mij af en heb ik mijn paard vlak voor haar snuffert stil gezet zodat haar paard ineens op de rem moest.
Toen zei ik doodleuk "oeps ja sorry rij nog maar b dus kan nog niet zo goed rijden" Ze was weg en heb geen last meer gehad van het blijkbaar arrogante mokkel dat dacht dat ze superwoman was.
mie123gie schreef:heb ook vaak te horen gekregen dat ik mijn pony mishandel omdat ie wel eens een tik met de zweep krijgt als hij weer eens grapjes aan het maken is (het is een 4 jarige pony die begint te puberen en ineens stil staan tijdens de draf of gallop zeer grappig vind) en ook vaak genoeg dat ik beter terug kan gaan naar de beginners les omdat ik nauwelijks met mijn pony gallopeer, en nu durf ik het ineens niet, yea right -,-. en ik heb ook weleens de vraag gekregen dat toen ik met alleen een neckrope op mijn verzorg pony reed of die pennys ook mochten maar dan wouden ze wel een zweep mee en dan woudens ze ook in gallop,er is serieus een keer een moeder naar mij toe gekomen omdat ze het onzin vond dat haar dochter (die mij had zien rijden in de wei een halster touw om de nek van mijn vp sloeg en op zou stappen en met een stok mijn vp een tik wou geven) van mijn vp af trok en had gezegt dat als ze dat nog eens zou doen dat ik haar dan zou slaan met die stok, durfte die moeder ook nog te zeggen dat haar dochter van 10 beter rijd. ik word soms echt gek van die mensen
meisje2000 schreef:Ik heb het een keer met een wedstrijd gehad.
Ik reed in de b en na de b reden de z ruiters.
Ik was als een van de laatsten in de b en was dus nog aan het uitstappen in de bak terwijl de z al begonnen was.
Steeds een persoon mij de hele tijd afsnijden en vlak achter me langs stuiven op haar Z paard en maar roepen dat ik plaats moest maken omdat zij in het Z reed en ik maar een zielige b amazone was.
Op een gegeven ogenblik komt ze er aan in galop recht op mij af en heb ik mijn paard vlak voor haar snuffert stil gezet zodat haar paard ineens op de rem moest.
Toen zei ik doodleuk "oeps ja sorry rij nog maar b dus kan nog niet zo goed rijden" Ze was weg en heb geen last meer gehad van het blijkbaar arrogante mokkel dat dacht dat ze superwoman was.