Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ayla31 schreef:Vind de mensen hier eigenlijk nog heel redelijk reageren heel eerlijk gezegd want mijn maag draait hier best wel van om, ik ben 17 en rij vanaf m'n zesde maar heb nou eenmaal niet de ervaring een jong paard goed te kunnen begeleiden bij zo'n proces als dit want het is niet een een week gebeurd. En 2 meisjes van 12 en 13 die dan een paard gaan "inrijden" dat snap ik niet, geef dat paard uit handen aan iemand die hier ervaring mee heeft lijkt mij een beter idee...
Giolli schreef:ayla31 schreef:Vind de mensen hier eigenlijk nog heel redelijk reageren heel eerlijk gezegd want mijn maag draait hier best wel van om, ik ben 17 en rij vanaf m'n zesde maar heb nou eenmaal niet de ervaring een jong paard goed te kunnen begeleiden bij zo'n proces als dit want het is niet een een week gebeurd. En 2 meisjes van 12 en 13 die dan een paard gaan "inrijden" dat snap ik niet, geef dat paard uit handen aan iemand die hier ervaring mee heeft lijkt mij een beter idee...
maar dat kost (heel heel heel erg veel) geld en dat is niet stoer.![]()
TS: Wat ga je nu precies doen?
ayla31 schreef:Vind de mensen hier eigenlijk nog heel redelijk reageren heel eerlijk gezegd want mijn maag draait hier best wel van om, ik ben 17 en rij vanaf m'n zesde maar heb nou eenmaal niet de ervaring een jong paard goed te kunnen begeleiden bij zo'n proces als dit want het is niet een een week gebeurd. En 2 meisjes van 12 en 13 die dan een paard gaan "inrijden" dat snap ik niet, geef dat paard uit handen aan iemand die hier ervaring mee heeft lijkt mij een beter idee...
MelvinTabor schreef:samenvatting van de tips:
hulp zoeken
stukje weiland afzetten
uitbesteden
dat zijn de dingen die we niet meer hoeven te horen nu lijkt mij..dat is inmiddels wel doorgekomen en wat ze daarmee doen is ook al besloten
wat mij nu van belang lijkt
1: de pony moet wennen aan halsters en touw en longeerlijn en longeren Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken, stukje afzetten: met welk materiaal kan dit het best...prikkeldraad ijzerdraad en scherp lint lijken me niet geschikt, maar zomaar een hele constructie neerzetten valt niet mee
2: waar kun je het beste en makkelijkste tuig en spullen vandaan halen, iemand tips om goedkoop aan een goede set spullen (zadeldekjes zadels hoofdstel enz) te komen...hoeven in principe niet eens supergeschikt te zijn om gelijk al mee te rijden..als het paard maar kan wennen (neem aan ergens een wintecje op de kop tikken 2de hands wellicht gezien het aanpasbaar zijn van de boom?)
3:Wat zijn de tips betreffende het hangen en alles? stel dat de reactie van de pony niet is zoals verwacht is?
wellicht hebben ze hier iets meer aan?
Percy schreef:MelvinTabor schreef:samenvatting van de tips:
hulp zoeken
stukje weiland afzetten
uitbesteden
dat zijn de dingen die we niet meer hoeven te horen nu lijkt mij..dat is inmiddels wel doorgekomen en wat ze daarmee doen is ook al besloten
wat mij nu van belang lijkt
1: de pony moet wennen aan halsters en touw en longeerlijn en longeren Iemand tips hoe dit het beste aan te pakken, stukje afzetten: met welk materiaal kan dit het best...prikkeldraad ijzerdraad en scherp lint lijken me niet geschikt, maar zomaar een hele constructie neerzetten valt niet mee
2: waar kun je het beste en makkelijkste tuig en spullen vandaan halen, iemand tips om goedkoop aan een goede set spullen (zadeldekjes zadels hoofdstel enz) te komen...hoeven in principe niet eens supergeschikt te zijn om gelijk al mee te rijden..als het paard maar kan wennen (neem aan ergens een wintecje op de kop tikken 2de hands wellicht gezien het aanpasbaar zijn van de boom?)
3:Wat zijn de tips betreffende het hangen en alles? stel dat de reactie van de pony niet is zoals verwacht is?
wellicht hebben ze hier iets meer aan?
Als je hier geen antwoord op hebt moet je er niet aan beginnen, dat is simpel en een zadel moet gewoon goed liggen. Een niet passend zadel is al een eerste slechte ervaring zelfs als daar niemand op zit.
Waar is de eigenaar in dit verhaal? Hier begrijp ik uit dat er helemaal niets voorhanden is?
Giolli schreef:MelvinTabor. Niet aan beginnen als je verstandig bent.
Waarom zou je hier aan mee willen werken?
Je weet dat je bij die meiden al niet zo'n goede naam hebt, ik zou me niet verder in problemen willen wikkelen als ik jou was.
Daarnaast, wat denk jij voor de meiden te kunnen betekenen?
Als je er 'niet over nagedacht' hebt dat je een goed passend zadel moet hebben...
En wil jij je ook wel mengen in dit avontuur?
Je zit met ouders, de eigenaar, ongelukken die kunnen gebeuren...
Ik snap het niet.
Giolli schreef:Ik denk dat de eigenaar gewoon een paar paarden heeft en er verder niet veel (rijtechnisch) verstand van heeft?
risje5lief schreef:hallo... jij weet niet hoe wij met paarden zijn en omgaan dus... we hebben hier al iemand ingeschakelt om te helpen die ons NIET afkraakt. we hebben heeeel veel geduld en hebben al een pony ingereden met z'n tweetjes. eigenlijk zadelmak gemaakt maar je kan er ook gwn op rijden draven + galopperen. dus wilt u uw zeur discussie's bij je houwden. ik ben trouwens 12 en zei is 13
MelvinTabor schreef:jah betreffende dat zadel. Stomme opmerking..sorry..niet bij nagedacht.
en idd zijn er weinig spullen en facaliteiten..er is een weiland en er zijn paarden..en wat spulletjes die ze zelf aangeschaft hebben
ilaan schreef:MelvinTabor schreef:jah betreffende dat zadel. Stomme opmerking..sorry..niet bij nagedacht.
en idd zijn er weinig spullen en facaliteiten..er is een weiland en er zijn paarden..en wat spulletjes die ze zelf aangeschaft hebben
Giolli schreef:MelvinTabor, kun je misschien antwoord geven op de vragen die ik je stelde?