[CENTRAAL] Ben ik te groot/te zwaar voor mijn pony/paard #23

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:34

Fair schreef:
Ik ben 164, kan ik nog op een pony van 1.07 ? , niet intensief rijden, gewoon soms even stappen :)

Weet je dat ik dat laatste al meteen niet geloof? Dat is niet om jou, maar omdat de meesten dat zeggen om zich in te dekken.
En nee, ik denk niet dat dat kan. gewoon omdat ik 1.72 ben en niet op een pony durf te stappen die kleiner is dan 1.55 omdat ik weet dat dat verschrikkelijk zal lijken. Mijn zusje is 1.45 ofzo (?) en die stapt ook niet op onze grote shet, van 1.09 ofzo. Dat zal ook nergens naar lijken plus dat het echt slecht is voor zo'n pony.
En dan bedoel ik ook niet om gewoon zo mee te 'stappen'. Beleer de pony dan voor de kar, dat is zwz veel beter voor ze.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:49

Friso_lover schreef:
een foto krijg je door het te uploaden (via imageshack.com of tinyurl.com), en om de foto hier te krijgen doe je de link van die foto (de URL bedoel ik dan) tussen deze haakjes: [ [url=FOTO]Afbeelding[/url] ]

Duidelijk zo? :P

dankje :) ik ga zo wat foto's zoeken

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:53

Afbeelding

Foto is al wat ouder..
(gaat om de rechter shet)
Mini Haflinger!!! :)

manon1602

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/te zwaar voor mijn pony/paard #23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:00

woow.. weet je zeker dat dat een volbloed shet is?

zal wel haflinger bij in zitten zo te zien. *D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:02

manon1602 schreef:
woow.. weet je zeker dat dat een volbloed shet is?

zal wel haflinger bij in zitten zo te zien. *D

zou best kunnen.
Ik vind haar zoo mooi.
Maar kun je zien dat ze best groot is? :)
;)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:20

Fair: Ik denk niet dat dat gaat passen

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:28

Foto met jou erop misschien? Maar ik denk niet dat het past, het mag dan wel een sterke pony zijn, op een gegeven moment wordt het te veel. Zet hem/haar lekker voor de kar, shetten zijn iid heel sterk en kunnen dus veel trekken. Bij het trekken word de rug namelijk heel anders gebruikt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:30

Friso_lover schreef:
Fair schreef:
Ik ben 164, kan ik nog op een pony van 1.07 ? , niet intensief rijden, gewoon soms even stappen :)

Weet je dat ik dat laatste al meteen niet geloof? Dat is niet om jou, maar omdat de meesten dat zeggen om zich in te dekken.
En nee, ik denk niet dat dat kan. gewoon omdat ik 1.72 ben en niet op een pony durf te stappen die kleiner is dan 1.55 omdat ik weet dat dat verschrikkelijk zal lijken. Mijn zusje is 1.45 ofzo (?) en die stapt ook niet op onze grote shet, van 1.09 ofzo. Dat zal ook nergens naar lijken plus dat het echt slecht is voor zo'n pony.
En dan bedoel ik ook niet om gewoon zo mee te 'stappen'. Beleer de pony dan voor de kar, dat is zwz veel beter voor ze.

Spijt me zeer....Maar hier ben ik niet mee eens.

Op een fatsoenlijke brede D pony lijkt het prima met iemand van 1.72, en ik kan het weten want ben zelf ook niet meer groeiende en 1.72. Dan heb ik het over een Grove D pony van 1.43 past prima.
Ik lijk verder wat lang op een smallere 1.40 maar ook dat past, omdat het een fjord achtige is.

Dus op eigen lengte en lengte van dier beoordelen kan niet.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:32

Mijn moeder is 1.70 en rijd op een pony van 1.35 past perfect! 't is een ijslander.
Dus ik ben het er ook niet mee eens dat je met 1.72 niet meer op een pony kleiner dan 1.55 kan stappen ;)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:37

(Ik weet dat dit hier niet thuis hoort)
Maar ik heb dringend Hulp nodig!
Morgen zou ik mijn pony's gaan halen..
Maar kan dit door de sneeuw? ik weet niet wat het weer morgen is???
Please snel reageren!!
ik zou ze ophalen met de trailer, kan dit doorgaan of niet???

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:58

Nee zou ik niet doen, alle platgereden sneeuw die er nu nog ligt is morgen een ijslaag.
Super glad en gevaarlijk dus. ;(

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:24

en zondag?

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:28

de meeste wegen zijn gewoon schoon hoor, gestrooid en de sneeuw is weg gereden ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:29

Als je niet teveel straatjes en verlaten wegen moet nemen, is het geen probleem.. Anders niet doen!

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:40

Ik weet niet hoor,bij ons is alles al gesmolten dus dan maakt het niet uit.Ik zou gewoon even afwachten wat voor weer het morgen is ;)
Ik zal ook maar even twee foto's plaatsen,ik denk dat ik bij het vorige topic ook al had geplaatst maar dan in het begin.
Dit is mijn lieve shetlander Tommy,ik heb hem nu vier maanden.Hij wordt gereden door zusjelief die rijd nu zeven weken en is net acht jaar geworden,ze is 1.37 meter en weegt 31 kilo.

Afbeelding

Ook door mijn beste vriendin wordt hij gereden,zij is erg klein voor haar leeftijd.Ze is 12 jaar en 1.41 hoog.En ze weegt 29 kilo.

Afbeelding

Ik,ik ben 1.55 hoog en weeg 34/35 kilo.
Ik rijd niet echt meer op hem,maar ik ga vaak gewoon lekker erop zitten om lekker te knuffelen terwijl hij graast.
En mijn vriendin heeft ook een shetlander en samen met haar maak ik dan ook welleen een buitenritje.
In stap en draf zonder zadel en bitloos.Ik zal zo nog wel een duidelijkere foto plaatsen maar ik weet niet hoeveel er per reactie mogen :o

Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:41

Bovenste past, die eronder twijfel; is geen duidelijke fot, maar denk niet dat het past..

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:48

Nog een paar duidelijkere foto's met mij erop:

Afbeelding

Afbeelding

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:37

Bovenste past idd, andere niet.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:26

maralyn schreef:
Friso_lover schreef:

Spijt me zeer....Maar hier ben ik niet mee eens.

Op een fatsoenlijke brede D pony lijkt het prima met iemand van 1.72, en ik kan het weten want ben zelf ook niet meer groeiende en 1.72. Dan heb ik het over een Grove D pony van 1.43 past prima.
Ik lijk verder wat lang op een smallere 1.40 maar ook dat past, omdat het een fjord achtige is.

Dus op eigen lengte en lengte van dier beoordelen kan niet.

Fjordachtigen en haflingers & al dat soort 'bredere' paarden tel ik hier dan niet bij mee hé ;) Ik heb het over 'gewone' warmbloedpony's/paarden. Maar dan nog is het voor iedereen anders, ik heb hele lange benen dus bij mij lijkt het echt raar.

Ik bedoelde met mijn bericht dat je zelf ook wel kunt nagaan wat wel of niet kan.
Daarbij had deze bokker het over een pony van 107 cm, dus dat kan écht niet! Hoe je het ook maakt.

Misschien zei ik het wat bot (nu ik het zo terug lees), maar zo bedoel ik het absoluut niet!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:43

Friso_lover schreef:
Fair schreef:

Ik rij nu gewoon 1 span ja, en de ander wordt in de zomer beleerd :)

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:02

De laatste, nee.. ik vind je (bijna) te groot. :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:03

Nee vind dat jij er niet meer mooi op past, sorry..

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:40

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:17, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:42

Lijkt nog net te passen :j

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:37

laatste past! sorry friso ik ben het ook niet met je eens en fjorden en haflingers zijn niet de enige bredere ponys/paarden op aard -,- , ik heb namelijk een new forst pony die echt stevig gebouwd is ik vraag me af of hij niet van een fjord afstamd want hij heeft de bouw er wel na! haha nee maar mijn pony is 100% new forst ;) Ik ben zelf 1,71 en pas prima op mijn new forst van 1,47. Ik vind zwaardere mensen erger dan als iemand er een paar cm onderuit steekt.
Laatst bijgewerkt door sofie189 op 08-12-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt