gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:51

naar wat ik gelezen heb , is de pony van ts destijds weggegaan omdat het te klein zou zijn om te rijden.
er zijn genoeg ouders die er dan voor kiezen om de pony te verkopen omdat vooral zij het zonde van het geld vinden.
van deze ouders had ik bij mij in de buurt vroeger genoeg.
zelf heeft ts er destijds voor gekozen om NIET meteen een eigen paard te nemen wegens tijdelijk interesse verlies. ik vind dit best volwassen gedrag voor een meisje van haar leeftijd (toen al) ook werkt ze op haar leeftijd , dit betuigd naar mijn inziens zeker geen nutteloosheid.

tuurlijk zijn er punten waar discussies op los gelaten kunnen worden zoals bv een paard dat naar benenden kunnen lopen , maar ts is nog maar 14 en kan nog veel leren.

het punt over wel of geen geld inzicht , en zelfs de vraag of ze een verwend nest zou kunnen zijn ?
nee gaat te ver , wij weten helemaal niet hoe deze meid van 14 in het leven staat alleen door een paar zinnen die ze in het topic geeft.
als een kind geen geld inzicht heeft , ligt dit bij de ouders!!
vaak houden ouders hun kinderen buiten hun financiele zaken vooral als het slecht gaat.

pniekepnak

Re: gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:53

Precies, Fuego!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:08

At fuego3 ze zei dat ze er geen zin meer in had ?

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 18:51

is het niet de taak van de ouders om te kijken of het geschikt is een pony te kopen voor de TS.
die kennen de TS in real en weten hoe ts in elkaar zit. daarbij weet niemand behalve de ouders van de TS hoe hun financiele situatie in elkaar steekt en of ze dus garant kunnen staan voor de verzorging van een pony of paard. ook kunnen hun de situtie over de vorige ponys beter overzien dan wij vanachter een schermpje, dus ook of de Ts wel of niet er goed voor heeft gezorgd en een nieuwe pony verdient.
ik denk dat het in dit geval niet aan bokt is om de hele situatie in twijfel te trekken, zullen we dat lekker aan de ouders van de TS overlaten. uiteindelijk is het aan de haar en haar ouders om een pony te kopen of niet, en dan kan bokt mooi op de achterste benen staan maar dat veranderd er niets aan.

hoe TS reageert in dit toppic is zeker niet de beste reacties die je kunt geven maar als je 50 mensen tegenover je hebt staan overdrijf of verander je de realiteit wel eens.

@TS, hoop dat je wat aan de tips hebt die je gekregen hebt. veel suces met het gesprek

c_upcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:13

een paardenblad subtiel op tafel leggen

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:34

c_upcake schreef:
een paardenblad subtiel op tafel leggen

Sorry, hier moest ik toch wel even om lachen, alsof het zo moeilijk is om het aan je ouders te vragen. :')

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:45

Zie nog steeds een heleboel wijzende vingers blijft jammer maar goed, kan me of steeds vinden in pniekepnak.

Ff off topic @ceriadwen ligt ie in de kreukels of gewoon een lekker wandelingetje?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:57

Jakizi schreef:
Zie nog steeds een heleboel wijzende vingers blijft jammer maar goed, kan me of steeds vinden in pniekepnak.

Ff off topic @ceriadwen ligt ie in de kreukels of gewoon een lekker wandelingetje?

In de kreukels.. heb wegens ziekte van mezelf deze zomer uiteindelijk de beslissing genomen een bijrijdster te nemen zodat mijn paard niet meer stil kwam te staan. Wist op dat moment niet of ik zou herstellen, hoe lang het zou duren. Dat er aandacht en beweging was had mijn voorkeur maar heb er gruwelijke spijt van. Paard is er heel flink van achteruit gegaan dus moet nu maar terug naar de basis en dan weer verder zien. Baal er flink van maar kan alleen mezelf aanwijzen en nu mijn best doen hem op te lappen.

Heb maandag de veearts langs, laat sowieso bloedje trekken om andere zaken uit te sluiten maar tis nu simpelweg wandelen en hem weer een beetje opfleuren voor zover dat lukt.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 03-11-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:02

Mooi oliebol dan.

Geblesseerd geraakt door onwetendheid/fout of stuk gereden?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:05

Stuk gereden, niet willen luisteren en daarmee dus ook het plezier uit hem gereden en daarna beschadigd in de longeerbak terwijl ik nog zo had gezegd dat ze beslist niet de longeer in mocht met hem. Mijn paard klapt door de wanden heen als je niet op let. Cirkel is net te klein voor zijn postuur en met beleid kan je er prima in longeren, moet je wel weten wat je doet en hoe hij reageert. Met als resultaat dat er een achterbeen open ligt nu. Vorige maand al de veearts erbij omdat op het voorbeen 2 gaten zaten en het bloed eruit liep... Puur omdat iemand niet wil luisteren dus die krijgt een enkele reis.

Lees het terug ziet er vaag uit zo..

hij is lichamelijk stuk gereden,
Beschadigd door de longeer
plezier is eruit met rijden dus hij is een soort van passief wat hij nooit eerder is geweest

( plus dat ze ruzie maakt op stal ben ik ook niet blij mee)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:08

Zo... Die zou ik er heel hard uitschoppen als ik jou was!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:10

Precies wat pniekepnak zegt

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:10

Ceriadwen schreef:
Stuk gereden, niet willen luisteren en daarmee dus ook het plezier uit hem gereden en daarna beschadigd in de longeerbak terwijl ik nog zo had gezegd dat ze beslist niet de longeer in mocht met hem. Mijn paard klapt door de wanden heen als je niet op let. Cirkel is net te klein voor zijn postuur en met beleid kan je er prima in longeren, moet je wel weten wat je doet en hoe hij reageert. Met als resultaat dat er een achterbeen open ligt nu. Vorige maand al de veearts erbij omdat op het voorbeen 2 gaten zaten en het bloed eruit liep... Puur omdat iemand niet wil luisteren dus die krijgt een enkele reis.

Lees het terug ziet er vaag uit zo..

hij is lichamelijk stuk gereden,
Beschadigd door de longeer
plezier is eruit met rijden dus hij is een soort van passief wat hij nooit eerder is geweest

( plus dat ze ruzie maakt op stal ben ik ook niet blij mee)

Ben je mooi klaar mee.

Denk dat ik nu je frustratie wat beter snap door zo'n ervaring.
Bijrijders kunnen een geschenk uit de hemel zijn maar ook een gift from hell

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:15

Die gaat ook enkele reis.

Maar ik wil zoiets niet telefonisch doen, plus er liggen chaps en een cap in mijn kast. Ik moet op stal zijn om dat aan te geven en eventueel uit te leggen hoe en wat. Maar wanneer ik er ben dan regent het ( uiteraard) en dan heeft ze altijd buikpijn, hoofdpijn, whatever. Maar goed.. ik neem anders van de week wel een dag vrij en dan ga ik wel op stal zitten ofzo.

Punt is, ik snap best dat iemand niet alles gelijk goed doet en alles kan, en ik heb echt geen makkelijke jongen.. maar als ik aangeef dat ik vrij neem om je te helpen, aan geef dat het wellicht handig is een lesje te pakken, en dat is dan niet acceptabel voor haar.. Vervolgens kom ik op mijn vrije dag aan en is mijn paard al gereden en al terwijl het niet "haar" dag was.. dan ben ik t zat.

Sarcastische opmerkingen.. ouwehoeren over wondverzorging ( ik hanteer het beleid als er geen bloed en bot uitkomt dan kan het lichaam het eerst zelf proberen) en dan als ik er niet bij ben aan korsten zitten prutsen met als gevolg dat er vuil onder de korsten komt en er ineens 2 open stinkende gaten inzitten...

Ik heb 2 paarden ( ja ik ben verwend maar moet er heel heel hard voor werken), waarvan de jongste beslist niet aangepakt mag worden. Alleen buiten zetten en binnen zetten.. ik vraag geen geld, en vervolgens krijg ik te horen dat ze mijn jonge paard ff heeft gelongeerd...

En oh ja, hij is vooral niet scheef en zeker niet stijf want ze weet heel goed wat ze doet want bij de paarden die ze voorheen heeft gereden hoeft ze er niet zo aan te rijden.. mja.. hoofdpijn krijg ik er van en mijn paard nog net wat meer pijn. Hij was niet scheef, en zo lenig als de pest, inmiddels is er geen buiging meer in te krijgen, en gaan we recht door de hoeken heen. Hij hangt aan de bakrand en reageert niet meer op been vandaar dat ik van ellende maar sporen heb gekocht. Heb de hoop die ook zeker niet lang nodig te hebben en ben aan het plannen in mijn agenda dat ik een week ertussen uit kan met hem zodat we heel even op zijn favoriete terrein kunnen ontspannen. Rechte stukken rijden en weer even leren relaxen. Probleem is echter dat ik niet zomaar vrij kan nemen omdat het een groot gekkenhuis op mijn werk is..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:22

Ik had der spullen in een doos gedaan en die per post opgestuurd :') zo iemand wil je toch niet meer op je paard hebben? Bij mij is het heel simpel, niet aan de regels houden --> EXIT.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:29

Ze komt er ook niet meer op. Ik heb het nu afgehouden met de mededeling dat ie op rust is. En dat staat ie ook. Mijn dochter let op op de dagen dat ze er is, maar ik werk op die 2 dagen en probeer het deze week zelf netjes af te handelen. Gaat dat niet dan gaat er idd een melding dan maar via telefoon met het verzoek dan en dan de spullen op te halen. Vandaag gespeeld en is moeizaam gegaan. Is net of er angst is en zijn normale dingen ( mijn paard geeft been, dan moet je dat been aanpakken, en komt hij over je heen hangen met zijn hals, drukt met zijn kin tegen je onderrug en gaat dan staan knorren) vandaag was voor het eerst sinds lange tijd weer dat dat gebeurde. En hij schrok ervan, trok ook gelijk weer terug. Als ik bij hem ga staan loopt hij achteruit, zoenen is eng, nu ben ik een zeur dus blijf net zolang doorgaan en dan heeft hij er wel weer lol in. Maar de stress blijft, hij is niet zoals hij voorheen was...en geloof me maar, daar ben ik echt laaiend over.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:53

Goed dat je weer bij het begin wil beginnen, helaas heb je weinig keus aangezien het leed al geschiet is.

Sterkte ermee maar denk dat we er niet verder op in moeten gaan, zijn al zo ver off topic

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:27

Serendip90 schreef:
Ik had der spullen in een doos gedaan en die per post opgestuurd :') zo iemand wil je toch niet meer op je paard hebben? Bij mij is het heel simpel, niet aan de regels houden --> EXIT.

hahahahah

_/-\o_

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:10

Ben vandaag uit eten geweest met mijn oma, oom, tante en zus,
Heb het aan hun gevraagd, ze zeiden dat dat vanzelf komt, dat je dat vertelt...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:12

wat is de reden dat jij het niet durft te vragen aan je ouders?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:18

Het zijn je ouders ? Niet de politie

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:25

Vindt inderdaad dat ik op sommige reacties wat grof gereageerd heb, maar vindt je het gek als jullie tegen mij zeggen dat er geen enkele basis inzit, terwijl jullie mij niet eens kennen, en dat ik de waarde van een paard niet weet, jaa natuurlijk wordt ik dan boos, lijkt me logisch.
Ondanks al dit gedoe ga ik met de nuttige reacties echt wel wat doen, ga uitzoeken hoeveel de kosten ongeveer zullen zijn, en of ik na een langere tijd nog steeds wil, en er de tijd voor heb.
Maar alsjeblieft ga niet zo over iemand anders oordelen.
You know my name, not my story...

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:27

fuego3 schreef:

Dat is noet het probleem, maar hoe, als ik begin van mag ik weer een eigen paard, kom ik niet echt zo overtuigend over, wil juist zodra ik begin ze meteen snappen dat ik het écht wil en kan.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:31

XAnoukdb schreef:
fuego3 schreef:

Dat is noet het probleem, maar hoe, als ik begin van mag ik weer een eigen paard, kom ik niet echt zo overtuigend over, wil juist zodra ik begin ze meteen snappen dat ik het écht wil en kan.

beging er gewoon over , vraag of het mag of niet.
zij zullen dan wel met argumenten komen waarom het wel of niet zou kunnen , en probeer hun te overtuigen van de punten waarop zij twijfelen dan.
en mocht geld het probleem zijn , dan heb je het maar te slikken , de tijden zijn veranderd dus wie weet welke redenen jou ouders hebben.

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 23:35

XAnoukdb schreef:
fuego3 schreef:

beging er gewoon over , vraag of het mag of niet.
zij zullen dan wel met argumenten komen waarom het wel of niet zou kunnen , en probeer hun te overtuigen van de punten waarop zij twijfelen dan.
en mocht geld het probleem zijn , dan heb je het maar te slikken , de tijden zijn veranderd dus wie weet welke redenen jou ouders hebben.[/quote]
Maar met wat voor soort argumenten komen ze dan?
Wat als ze met iets komen waarop ik niks te zeggen heb, dan is t wel meteen over lijkt mij :s
Wat kan je verwachten? Wss tijd, geld, of ik het echt wil...