Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:37

Suusie22 schreef:
een paspoort of chip is idd geen eigendomsbewijs!

klopt!!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:38

anikailove schreef:
even een vraag: wat is er zo "stom" aan kampers? afgezien wat ze met tucker hebben gedaan.

Dat (mijn ervaring met kampers IK zeg zeker niet dat iedere kamper zo is!) ze alleen denken aan het geld en niet naar de pony's omkijken.
Vorig jaar is er ook ontzettend vaak Dierenbescherming gebeld over een hoefbevangen shetlander,pas toen de pony bijna niet meer op de benen kon staan is ze ergens anders heen gegaan.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:38

Joscaa schreef:
Meeerel schreef:
Het is geen bewijs als je het niet op je naam laat zetten, daarom moet je dat WEL doen want dan is het WEL eigendoms bewijs.

En hoe weet de politie nu of jij het wel overgeschreven hebt en het dus jouw paard is, of dat je het paard gekocht hebt, nog niet hebt overlaten schrijven maar het wel jouw paard is. Moet je hem dan weer terug geven aan de oude eigenaren omdat die een eigendomsbewijs hebben? :') Noo. Mijn vorige paard was 24, had in haar leven een boel eigenaren gehad, maar stond nog steeds op naam van de fokker.
Wil dat zeggen dat ze nooit van die andere mensen geweest is? Merk je nu zelf hoe onlogisch jouw logica is?

TS; Hoe hard het tegen over jouw ook is, ik zou het ook niet echt aandurven verdere acties te ondernemen, gezien we allemaal weten hoe dat volk zou kunnen zijn als je er ruzie mee hebt... :\

Om te bewijzen bij een rechtzaak dat jou paard van jou is moet je een aankoop bewijs hebben. Heb je geen aankoopbewijs dan kan de gene op wiens naam het paard staat het paard ten alle tijden op eisen.
Laatst bijgewerkt door jepsica op 12-07-12 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:39

Een beetje kamper deinst niet terug voor de politie ;)

En wat als de politie uit beeld is? Denken jullie dan dat die kampers denken, ach pony is weg laat maar zitten'?

Ik snap TS d'r 'angst' wel.

Het enige wat je zou kunnen doen is het even laten rusten en daarna voorzichtig met de (oude) eigenaar van Tucker gaan praten en tot een compromis proberen te komen. Dan duurt het wat langer maar is het wel safe voor iedereen. Het gaat hun waarschijnlijk niet eens om die pony maar om jou te zieken. Uiteindelijk zijn kampers ook gewoon mensen en valt daar wel degelijk een rustig en normaal gesprek mee te voeren.
Maar je moet slimmer zijn en niet dreigen (d overkomen)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:39

TS, hoewel dit een heel erg lastige situatie is, maar ik zou het nog eens HEEL goed met je ouders bespreken en uiteindelijk zonder mokken maar doen wat e ouders willen. Die kunnen de situatie waarschijnlijk beter inschatten en zullen echt wel alles eraan doen om het zo goed mogelijk voor jou ut te laten pakken. Maar het heeft weinig nut als je uiteindelijk je paardje weet te krijgen, maar het leven totaal verpest wordt door een groep kampers die weinig goeds van zinnen zijn.
Dit is geen aanval tegen kampers, want ik ben opgegroeit met een groep hele leuke kampers. Maar ik weet wel waar ze toe instaat zijn.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:40

Zolang jij bang blijft, hebben zij de macht. Je ouders moeten zich hierin ook actiever opstellen, anders is het einde verhaal. En geen Tucker. Haal je spullen op en je pony en zet dat dier ergens anders neer.
Als ze dan blijven klieren, doe je aangifte van bedreiging. Laat ze maar bewijzen dat Tucker van hen is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:40

@jepsic: heb je het topic gelezen? Jouw eerste zin klopt niet zoals al honderdduizend keer gezegd is.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:41

Mocht je tucker eigenlijk wel chippen? Heb je hem nu niet zomaar je eigen pony gemaakt zonder dat het mocht?
Hebben ze hem echt aan jou gegeven of hem je hem gewoon ingepikt? Dat ingepikt klinkt stom maar na een half jaar is hij niet van jou hoor maar nu heb je hem al gechipt......

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:41

LecyTinker schreef:
Dit is geen aanval tegen kampers, want ik ben opgegroeit met een groep hele leuke kampers. Maar ik weet wel waar ze toe instaat zijn.

Tja, het zijn nét mensen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:42

iefke, je bent online. Er is getemt. DOE WAT!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:42

Merel ga alsjeblieft weg....

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:43

Ik ben inderdaad bang dat als ik naar de stad ga oid, en ik heb Tucker weggehaald,dat ik hun tegenkom wanneer er geen politie bij is.
De meeste kampers zijn daar heel aardig maar ze mogen me echt niet meer :')

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:43

Weetje ik denk dat je het beter kan laten zitten....... Je hebt hem liefde gegeven en van hem gehouden maar misschien kan je een pony beter onthouden hoe hij was.......

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:44

Meeerel schreef:
Mocht je tucker eigenlijk wel chippen? Heb je hem nu niet zomaar je eigen pony gemaakt zonder dat het mocht?
Hebben ze hem echt aan jou gegeven of hem je hem gewoon ingepikt? Dat ingepikt klinkt stom maar na een half jaar is hij niet van jou hoor maar nu heb je hem al gechipt......

Als jij een pony krijgt, neem je toch aan dat je er alles mee mag? :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:45

TS al verstop jij die pony nog zo goed, ze weten heus wel wie hem heeft. Ik zou dat niet doen! God weet wat je voor acties je over je afroept.

GamblersCup

Ik begrijp je angst ook hoor TS. Zelfs op tv was er te zien dat agenten in hun broek pisten omdat ze de strijd met mensen uit een kamp aan moesten gaan. Uiteraard zijn ze "niet allemaal" zo, er is een kamper hier op Bokt en mensen die met kampers getrouwd zijn (ben je dan zelf ook een kamper?), en het gros zijn gewoon aardige mensen hoor! Maar net zoals overal, zitten er rotte appels tussen. En deze doen er nog een schepje bovenop, door schijt te hebben aan politie, dus zéker dat ze jou niet met rust zullen laten.

xVerax

Pff, wat een moeilijke situatie Sharon...
Ik lees even mee (En tem eventjes op Merel).

Ik kan zelf even geen advies oid. bedenken.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:46

xNK schreef:
Meeerel schreef:

Als jij een pony krijgt, neem je toch aan dat je er alles mee mag? :+

Ja idd maar ik vind het nu onduidelijk of ze hem nou gekregen heeft of dat ze dacht dat ze hem na 6 maanden mocht hebben.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:46

Ja ik had haar met toestemming meegenomen met de veulens van 2 vriendinnen (die hebben de veulens ook van deze mensen) maar omdat mijn vriendinnen niet smsen/bellen met de kampers hebben hun ook geen problemen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:47

Jetta schreef:
LecyTinker schreef:

Tja, het zijn nét mensen..

Hahahaha, ja, ze hebben er wel veel van weg... *proest*.

Je kan zeggen wat je wil, maar ik sta toch echt veel liever aan de goede kant van kampers dan aan de slechte kant hoor. Ik weet genoeg om te weten dat het vaak groepen zijn waar je liever geen ruzie mee hebt. Buiten dat hebben ze ook geen moeite om andere kampers van andere kampen te verzamelen bij ruzies.
Ik zeg geen slecht woord over ze, want ze hebben mij alleen maar netjes behandeld met uitzondering van de sigaret brandplek op mn bovenarm als bewijs dat ik hun pet peeve was.

Meeerel

temmen staat toch gelijk aan misbruik melden ofzo?

Douraque

sharontucker schreef:
Ik ben inderdaad bang dat als ik naar de stad ga oid, en ik heb Tucker weggehaald,dat ik hun tegenkom wanneer er geen politie bij is.
De meeste kampers zijn daar heel aardig maar ze mogen me echt niet meer :')

Ja, maar zo kan je niet leven. En dan nog is er geen politie bij, dan kan alsnog (indien ze lastig worden) de politie bellen en een straatverbod krijgen.

Ga morgen naar de politie en juridisch loket

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:48

GamblersCup schreef:
Ik begrijp je angst ook hoor TS. Zelfs op tv was er te zien dat agenten in hun broek pisten omdat ze de strijd met mensen uit een kamp aan moesten gaan. Uiteraard zijn ze "niet allemaal" zo, er is een kamper hier op Bokt en mensen die met kampers getrouwd zijn (ben je dan zelf ook een kamper?), en het gros zijn gewoon aardige mensen hoor! Maar net zoals overal, zitten er rotte appels tussen. En deze doen er nog een schepje bovenop, door schijt te hebben aan politie, dus zéker dat ze jou niet met rust zullen laten.

Dat was volgens mij hetzelfde kamp... dat was de man van de vrouw waar Tuck in de wei staat.
Ik ga even eten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:48

Meeerel schreef:
temmen staat toch gelijk aan misbruik melden ofzo?

Nee ze temmen omdat je het topic verstoord en niet leest wat anderen zeggen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:49

Amaris schreef:
@jepsic: heb je het topic gelezen? Jouw eerste zin klopt niet zoals al honderdduizend keer gezegd is.

Sinds wanneer klopt alles wat op een forum staat?

Van de KNHS site:

Het koopcontract opstellen
Een koopovereenkomst is een vormvrije overeenkomst. Dit wil zeggen dat je het paard wettelijk gezien hebt gekocht, op het moment dat je mondeling of schriftelijk met de koop instemt. Het is gebruikelijk om een paard te kopen door middel van een mondelinge overeenkomst. Dit is rechtsgeldig maar valt moeilijk te bewijzen, tenzij– onafhankelijke en onbevooroordeelde – getuigen aanwezig waren ten tijde van de mondelinge overeenkomst.

Het is daarom verstandig om een koopcontract op te stellen. Met dit koopcontract kun je altijd aantonen dat jij de wettelijke eigenaar bent. Ook voor de verkoper is een koopcontract handig. De verkoper kan met het koopcontract aantonen welke garanties hij geeft en onder welke voorwaarden het paard is verkocht.

Stel het koopcontract op vóór je naar geschikte paarden gaat kijken. Je bent dan goed voorbereid en kunt de verkoper duidelijk maken dat er zonder contract niet wordt gekocht. Mocht de verkoper desondanks bezwaren hebben tegen het koopcontract, vraag je dan af of je dit paard nog wel moet kopen. Zonder verkoopcontract heb je geen enkel tastbaar bewijs dat het paard werkelijk van jou is.