Nee vandaag, Samen met een vriendin en mn lieve vriendje wezen buitenrijden vriendin op sting, die ik aan een touwtje vast had. en ik en mn vriendje op de fiets. Kijg ik zo een reactie nou goedkoop voertuig hoor! Ik zo:'nou meneer, zegt dat niet te hard he, stalling, dierenarts, hoefsmid, tandarts, voer, spullen en tuig, aanschaf, etc. Zegt hij;' okee, laat dan maar zitten, ik dacht ik schaf er ook een aan.
Als ik met mijn pony wandel, krijg ik vaak deze reacties.. : ''Wat een leuke/lieve pony! '' ''Dat is zeker nog een jonkie? '' of ze kijken me boos aan als Guus een keer moet poepen.. Ik zorg altijd expres dat dat een beetje in de berm gebeurd en dus niet midden op een fietspad ofzo want zie vaak mensen die dat toelaten maar ik denk dan: ''Ja, hallo? een paard moet toch ook wel eens poepen? Heb wel eens een aanbod gehad om Mijn mooie sjieke en sierlijke welsh te ruilen voor een mini shet.. (wat ik een worst op 4 pootjes noem.. ) ik zei: ''Ja, mooi niet! ''
Wat heb jij een leuk veulen bij je paard. Het zogenaamde veulen is een c-pony van 20 jaar en de zogenaamde moeder is een 8 jarige ruin van 1.70 m. We hebben er smakelijk om gelachen.
Eén keer, dat was dan wel niet echt een opmerking of een reactie, kwam ik een vrouw tegen die wel zo onwijs moedig was. Was op een vrij smal paadje en zij liep daar met een hond. Ik zei tegen haar: "Oh wacht, ik draai wel om en wacht wel tot u van het pad af bent." Maar ze stond er op dat ik langs haar heen zou gaan. Ik heb nog 3 keer gevraagd of ze er zeker van was. Maar ja, ze ging op haar hurken bij haar hond zitten om hem vast te houden en ik moest en zou er langs. Gelukkig is mijn paard braaf en kon ik er echt wel langs heen (als het pad écht te smal was, had ik het niet gedaan). Dus heb ik dat zo snel mogelijk gedaan. Het kan niet anders dat ze wat ervaring met paarden had, anders kan ik het niet verklaren. Klinkt misschien als iets heel kleins, maar ik vond het zo'n rare ervaring!
Ik krijg eigenlijk altijd alleen leuke reacties gelukkig. "kijk, die pony heeft klompjes aan" (hoefschoenen" "lekker je pony aan het uitlaten?" "dit is mooi meiden!" (met een vriendin op haar 2 friezen) Ook vaak nagefloten (ze zien lang.blond haar onder de cap vandaan komen )
Iljavdm
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-12 12:20
Indd beetje raar Niobe!
nikkialex
Geplaatst: 05-02-12 18:46
Liep buiten met mijn verzorgpaard, Komt er zo''n vrouw aanrennen : 'Magge ikke unne fotooo??'
Ik: 'euhh owkeey'
Die vrouw gaat er heel moedig naast staan, Schrikt me pony, En die vrouw rent gelijk weg.
Ik eens met Japanners.. Ze moesten op vakantie geweest zijn ofzo, en ik was met Jacky aan de wandel. Zitten ze zonder pardon foto's te maken alsof ik een fotomodel was..
xSCWx
Geplaatst: 05-02-12 18:49
Oja en de leukste... Ik reed in Wassenaar regelmatig langs het stadhuis waar bruiloften gaande waren. Mijn verzorgpaardje staat zelfs op enkele trouwfoto's
Leukste wat ik heb meegemaakt is.. Elke keer als ik met een schimmel, kleine kinderen tegenkwam, dat ze zeiden: He het paard van sinterklaas haha.. Altijd even stoppen, laten aaien en weer door rijden..erg leuk
Anoniet
Geplaatst: 05-02-12 23:31
Voetballers bij de plaatselijke club waar ik op weg naar het bos langs rijd, altijd leuk...
"Kom je straks ook even op mij rijden?" "Hey kijk jongens, toekomstige Big Mac op 3 uur!" (Het is niet eens een bonte, dus hoe ze daar op komen?) "En vanaf de volgende bocht wisselen hè, hij een stukje op jouw rug!" (Daar kon ik dan nog wel om lachen. )
Christiene
Geplaatst: 05-02-12 23:34
met wandelen standaard... iets van: kan je er niet op! durf je niet? Ik dacht dat je erop hoorde en niet ernaast.. Hoogtevrees gekregen? ben je het zadel kwijt?
vaak kleine kindjes... ooooooooooooh paardje.. en dan rennen ze keihard richting ruiterpad.. de meeste blijven gelukkig wel netjes naast het pad staan om gewoon te kijken..
heel vaak vragen mensen de weg.. in het bos aan me als ik er rijd.. vraag ik waar moet u heen dan.. nou gewoon na de grote weg..( zitten meerdere autowegen omheen)
Ik heb er well eens twee gehad die onder paardlief doorliepen en kropen. Ouders -terecht!- zwaar in de paniek... Gelukkig is paardlief vrij nuchter... Alles is goed gegaan, maar dat vond zelfs ik niet leuk meer... En ik kan een hoop hebben....
Livito
Geplaatst: 05-02-12 23:40
oh ik krijg soms de leukste reactie's
oh ja jou'n paard heeft hoefijzers .. want ja anders slijten zijn nagels teveel hé waarom heeft jou'n paard pantoffels (springschoenen ) aan ? vorig winter kwam ik een vrouw tegen , ze vroeg of ik mn paard wel goed in bedwang kon houden want ze was een keer door een kudde paarden aangevallen , en ze dacht dat die van mij dat ook ging doen omdat ik ernaast ging lopen (ivm sneeuw op de weg) echt ze heeft de hele weg naast me lopen klagen of hoeveel PK heeft dat paard van jou
Anoniem
Geplaatst: 06-02-12 00:19
"kijk mama een barbiepaard" als ik in het roze over straat loop of ook "kijk mama een meisjespaard" jaja ook als zijn jeweetwel eruithangt en hij iets roze aan heeft "is dat een arabier?" nee een engelse volbloed, of kruising volbloed dat denkt dat hij arabier is bont paard: "kijk mama een koepaard" "is da nen jongen of een meisje?" "een jongenwaarom" "waarom heeft die dan lange manen?" mijn paard (1m68) en ander paardje (2 jaar en ongeveer 1m50) werden ook vaak mama en kindje genoemt, ja hoor zijn 2 jongens "tis precies nen brave" meestal als ze dat zeggen schrikt hij van iets "
ik heb ook al eens bijna ruzie gehad met 2 ruiters was in het bos aan het rijden, lekker galopje en zie ineens (na bochtje omdraaien) 2 ruiters met dat ik kon zien 2 honden, wat doe ik? paard terug naar stap brengen, komt er ineens een andere hond uit de bosjes gelopen, rent meteen naar mijn paard paard is dan ook doodsbang van honden en begon te steigeren, even later terug rustig en in stap de andere ruiters voorbijgestoken, begonnen ze te zagen omdat ik "ineens wel kon stappen"
ik heb ook eens gehad dat ik met mijn vorige pony zonder zadel met halster en touw in een rustig stukje wijk liep, een vriendin er naast en een andere vriendin met een ander paard bij... begon er ineens iemand (die niets van paarde kende) te zagen dat het onverantwoord was hallow... pony was dat gewoon en was super braaf
Anoniem
Geplaatst: 06-02-12 23:25
wij stonden zo eens ik denk 200 meter van een vliegveld af... ik met een vriendin van mij... we waren onderweg terug naar huis, stopt er ineens een auto "dag dames, kunnen jullie mij de weg naar het vliegveld wijzen alstublieft?" mijn vriendin kijkt naar achter naar mij, draait zich terug om en zegt "je moet terugdraaien & dan de hoek om, 3de links en vraag het daar nog maar eens"
of zo een mens met hond in het bos (waar honden aan de leiband moeten) ik zeg dat hij aan de leiband moet "ja seg, mijn hond is paarden gewend" "ja meneer, maar mijn paard is geen honden gewend"
waren zo eens met flint aan het wandelen... vraagt er een kindje "mag ik die aaien?" flint was braaf dus stopten even, kindje komt dichterbij... flint kennende steekt zijn neus uit naar het kindje... kindje weg
marieketilez
Geplaatst: 11-03-12 22:43
vaak als wij langs komen rijden met de twee friezen en silke (de schetlander) hebben we altijd de reacties oow van klein naar groot die is in de was gekrompen en mama kijk een babypaardje
en er zijn ook nog kinderen die een heel verhaal tegen ons gaan hebben kijk dat is papapaard en dat is mamapaard en dat is het kindje XD (wel raar zijn 2 merries xD)
hahaha Laatst waren er oude mensen op de fiets en die kwamen ons tegemoet, wij reden op het ruiterpaadje direct naast het fietspaadje en die vrouw stopte en die man fietste door dus die vroeg aan zn vrouw waarom ze stopte ging ze helemaal paniekeren omdat ze niet langs ons heen wilde, dus wij zeiden: 'ze doen echt niets hoor' en gingen even stilstaan. Maar mevrouw wilde er absoluut niet langs en is omgekeerd
Ik reed laatst buiten in ons dorp,, samen met een vriendin. er waren allemaal mensen bij de kroeg, en we liepen er langs. en opeens stond iemand op en die ging ons helemaal filmen . dat was best grappig.
Lukka
Geplaatst: 12-03-12 00:51
Vandaag gingen ik en een vriendin met haar verzorgpaard naar buiten. Paard was een beetje zenuwachtig en liep een paar stappen achteruit. Komt er een man langsrijden, draait z'n raampje open en zegt: 'Als 'ie niet wil moet je hem gewoon een keiharde schop geven!' Dus ik riep terug: 'Zal ik doen hoor meneer!'
NinaCharlie
Geplaatst: 12-03-12 00:56
Was lekker op buitenrit, komt er een Japanse familie langs bewapend met fototoestellen, of ze even met mij en paardlief op de foto mochten. Sure! Hele paard omhelsd voor de foto maar gelukkig vond -ie het prima