ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:39

Wij mogen er niet van overtuigd zijn dat zij fout zat, omdat we er niet bij waren, maar jij mag er wel van overtuigd zijn dat zij niet fout zit, want het zou de fout van de wielrenner zijn Kimbaie?
Hmmmm heel logisch.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:07

Tja... raar is dat.. Ik wil graag van het goede uitgaan van iemand en blijkbaar andere van het slechte. Ik ga er gewoon vanuit dat het verhaal wat zij vertelt klopt, en heb geen reden om aan te nemen dat deze niet klopt. Klinkt in mijn oren heel logisch.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:57

Nessie en tendance wat jullie zeggen is allemaal jullie mening maar wil toch een paar dingen duidelijk maken die jullie niet hebben gelezen eerder in dit gesprek:

er was GEEN berm aan de zeikant er stond gelijk een hek dus ik kon niet in de berm lopen wat ik normaal wel altijd doe

mijn paard sprong niet tegen hem aan (wat ik inderdaad verkeerd in de intro heb gezegd)
maar mijn paard sprong opzij en die wielrenner knalde tegen ons aan

er is niks 'mis in mijn hoofd' wat nessie zegt
die man had gewoon niet nog even moeten passeren
OMDAT HET NIET PASTE
of mijn paard nou wel of niet opzij was gesprongen
de kans was ontzettend groot dat ie ons dan nog had geraakt
vind jij het niet raar dat als iets iemand anders schuld is en dat misschien wel ten kosten van jou en je paard kan gaan even zin heb om iets te roepen
dat die man daar lag met een pijnlijke schouder wist ik op dat moment toch ook niet
ik wist niet eens dat die gevallen was, misschien was die wel gewoon doorgereden zoals SOMMIGE andere wielrenners ook gewoon doen, dat heb ik zelf namelijk eerder meegemaakt
en ik zeg ook vooral niet dat alle wielrenners zo zijn omdat ik weet dat dat niet zo is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:59

Ik zet mn stipje maar van dit topic af.... hopeloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:14

stef schreef:
Ik zet mn stipje maar van dit topic af.... hopeloos

Ik ga je joinen, het is een gebed zonder end.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:54

Ik blijf erbij, dat het je eigen schuld is. Als ik op een weg kom waar geen ruimte is voor dit aantal weggebruikers, dan vraag ik of ik even vooruit mag draven tot er wel plek is en als dat de komende 100 meter niet het geval is, dan is het geen ideale plek om met een paard te rijden.

Ik blijf erbij, dat het de fout van de ruiter is.

En nog even over de mensen, die afgeven op wielrenners......
Ben vandaag maar eens even op buitenrit gegaan en kwam welgeteld 43 fietsers tegen, waarvan 18 wielrenners.
18 van de 18 gaven mij voldoende ruimte en remden zelfs even.
5 van diezelfde 18 heb ik in de weg gereden.... OEPS zat weg te dromen, maar even een sorry van mijn kant en een maakt niet uit van hun kant en het was weer helemaal goed. Er werd niet gescholden of geschreeuwd.
De overige 25 mensen waren met name oudere mensen waarvan er heel veel naast elkaar bleven rijden. Daar heb ik ook geen last van, maar altijd meer dan van die wielrenners, die keurig achter elkaar gingen fietsen.
Zou het ook aan je eigen instelling kunnen liggen...

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:00

@ts: misschien een foto maken van de plek zodat het duidelijker word voor de mensen hier, deze hebben nu misschien wel een heel ander beeld voor zich

maar is de wielrenner dan omgevallen omdat deze schrok van de reactie van je paard? of hoe zit dat precies want jij hebt hem niet aangeraakt zeg je?

ik denk verder dat hier niemand schuldig is, maar dat de wielrenner misschien wel ff beter had kunnen wachten met inhalen

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:07

is goed ik zal even kijken voor een foto
heb ik gezegd dat ik hem niet heb aangeraakt? geloof het niet
mijn paard sprong opzij en toen knalde die wielrenner tegen mijn paard en vooral mijn been aan

@ tendance
dat moet jij allemaal weten
maar zou geen idee hebben waarom ik als enige de schuld heb
als ik gewoon op een weg rij waar ik mag rijden
wij reden netjes achter elkaar
er komt een grote groep fietsers aan
en die wielrenner denkt er nog even tussen te kunnen wat dus niet lukte
ik zie hier niet mijn schuld in hoor?
dat die kat uit het hoge gras schoot en mijn paard schrok en toen die wielrenner op ons botste
die waarschijnlijk ook op ons botste als mijn paard niet opzij was gesprongen
ik zie niet wat hier mijn schuld is?

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:08

Tendance schreef:
Ik blijf erbij, dat het je eigen schuld is. Als ik op een weg kom waar geen ruimte is voor dit aantal weggebruikers, dan vraag ik of ik even vooruit mag draven tot er wel plek is en als dat de komende 100 meter niet het geval is, dan is het geen ideale plek om met een paard te rijden.

ik ga liever niet dravend langs een grote groep fietsers
mij is altijd geleerd al ga je langs een hond of dicht langs mensen dan altijd stappen
na 20 meter was er gewoon een stuk berm waar ik daarna in kon rijden
en ik reed langs een manege waar op het erf ook paarden aan het stappen was
dan ga je toch niet draven? dalijk zit er een onrustig paard bij die opeens mee wil draven ...
mijn (jonge) paard zou dat ook graag willen als die druk of onrustig is

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:12

het was gewoon de schuld van de kat :+

maar goed ik ben benieuwd hoe er gereageerd word als je een foto geplaatst hebt van de plek, dan is het voor buitenstaanders misschien duidelijker ;)

ik dacht dat jij had gezegd dat je hem niet had aangeraakt, maar dat heb ik dan verkeerd gelezen :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:22

felinehoi schreef:
Tendance schreef:

ik ga liever niet dravend langs een grote groep fietsers
mij is altijd geleerd al ga je langs een hond of dicht langs mensen dan altijd stappen
na 20 meter was er gewoon een stuk berm waar ik daarna in kon rijden
en ik reed langs een manege waar op het erf ook paarden aan het stappen was
dan ga je toch niet draven? dalijk zit er een onrustig paard bij die opeens mee wil draven ...
mijn (jonge) paard zou dat ook graag willen als die druk of onrustig is

Goed lezen is ook een kunst! Ik zeg: Vragen of je even vooruit mag draven. Beter nog. Even vragen of ze willen wachten op zo'n smal stuk.
Dan had je die 20 meter voor ze uit kunnen stappen en was er waarschijnlijk niets gebeurd. Je kunt ook vooruit denken natuurlijk hè.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:39

als ik net de hoek om kom
wij gaan aan de rechter kant rijden
er nadert ons een grote groep
en vanaf daarachter komen 3 wielrenners
en die halen die grote groep op het laatste moment in wat wij niet hadden verwacht omdat het niet ging passen
wanneer zou ik dan moeten hebben vragen of ze willen wachten
ik heb daar echt nog nooit van gehoord dat je moet gaan roepen of een gewone groep fietsers die er gewoon langskunnen willen wachten?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:42

Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Je zat op een jong paard toch?
Je had best een stukje terug kunnen rijden naar meer ruimte.

Ik haal mijn stipje hier ook weg. Heb mijn mening gegeven, maar die is volgens jou volslagen onzin, dus ik heb er wel genoeg van.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:47

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:49

Waar reed je nou precies?
Ik zie namelijk overal voldoende ruimte om even in de berm stil te gaan staan. Wielrenners gaan namelijk niet door de berm!
En ga me nu niet zeggen de linker weg en dat je dan aan de rechterkant reed met het hek naast je, want dat is helemaal een domme actie, dan kan je paard geen kant op en voor hetzelfde geld liggen jullie in het hek.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 22-08-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:51

wij reden aan de rechterkant
misschein onduidelijk op de foto omdat je toch een gras stukje ziet bij dat hek
maar dat is dus te klein om te kunnen rijden

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:51

Wil je een lekker stukje gaan fietsen, springt er een paard tegen je aan en moet je ook nog mee met de ambulance!
Lijkt me echt een baaldag voor die fietser.

Je kan van hem ook niet verwachten dat hij weet hoe een paard reageert he ;)

Dit is gewoon een heel vervelend ongeluk voor beide partijen :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:53

Ik zie voldoende uitwijkmogelijkheden of oplossingen, die het probleem hadden kunnen voorkomen. Ik blijf bij mijn mening!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:53

Tendance schreef:
Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Je zat op een jong paard toch?
Je had best een stukje terug kunnen rijden naar meer ruimte.

hoezo zouden wij in hemelsnaal terug moeten rijden?
die groep kon er gewoon langs
hoe moeten wij nou weten dat die wielrenner er nog even snel vlug langs wou gaan

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 18:55

Tendance schreef:
Ik zie namelijk overal voldoende ruimte om even in de berm stil te gaan staan. Wielrenners gaan namelijk niet door de berm!
En ga me nu niet zeggen de linker weg en dat je dan aan de rechterkant reed met het hek naast je, want dat is helemaal een domme actie, dan kan je paard geen kant op en voor hetzelfde geld liggen jullie in het hek.

ik snap jou echt niet hoor
je moet gewoon aan de rechterkant rijden in het verkeer
en wat dan nog dat er een hek staat
dat is voor afsluiting van die manege
ik vind het echt nergens op slaan wat je zeg
alsof je niet met je paard langs een hek mag rijden

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:56

Nee omkeren is een goed plan! |o Mijn paard maakt niet van die korte rondjes hoor :n
In mijn geval is mijn paard langer in de lengte dan in de breedte dus als ik om ga draaien kwam die fietser sowieso tegen de kont van mijn paard.. (Of net voorlangs het hoofd)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:57

MandyR_ schreef:
Nee omkeren is een goed plan! |o Mijn paard maakt niet van die korte rondjes hoor :n
In mijn geval is mijn paard langer in de lengte dan in de breedte dus als ik om ga draaien kwam die fietser sowieso tegen de kont van mijn paard.. (Of net voorlangs het hoofd)

Je moet situaties aan zien komen, dus vooruit denken, dus alvast zien aankomen, dat je beter iets anders kunt ondernemen, dan gewoon doorrijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:58

felinehoi schreef:
Tendance schreef:

ik snap jou echt niet hoor
je moet gewoon aan de rechterkant rijden in het verkeer
en wat dan nog dat er een hek staat
dat is voor afsluiting van die manege
ik vind het echt nergens op slaan wat je zeg
alsof je niet met je paard langs een hek mag rijden

Als links veiliger is dan ga je toch niet rechts rijden!?
Ik niet in ieder geval, maar goed ik ga verder naar een ander onderwerp.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:00

Tendance schreef:
MandyR_ schreef:

Je moet situaties aan zien komen, dus vooruit denken, dus alvast zien aankomen, dat je beter iets anders kunt ondernemen, dan gewoon doorrijden.

En als wij nou net de hoek omgekomen waren en de groep nog niet aan hadden zien komen, en iig niet wisten dat er zomaar wielrenners langs zouden komen? Ik ben niet paranormaal hoor?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:01

Als je net de hoek om kwam, dan kon je ook weer terug de hoek om en als de fietsers er al direct waren, dan hebben jullie niet goed genoeg gekeken en ben je dus nog steeds ook fout.