De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:22

paard is 1,68m, vriendin geeft pootje, ik beland op mijn buik op de rug van paard, krijg acuut de slappe lach, wil mezelf omhoog wurmen op hetzelfde moment dat vriendin besluit om nog maar een zet als hulp te geven, waardoor ik regelrecht aan de andere kant weer eraf ging :') Paard en vriendin stonden allebei even stom te kijken :') Kon gewoon niet meer van de grond komen van het lachen, complete ademnood :')

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:14

Wat een verhalen komen erbij zeg
ahahahahaha! :=

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:28

Ik ging laats met een vriendin ringrijden oefenen in de baan, en zij was al naar de andere kant met haar pony.
En mijn pony dacht toen hee ik wil ook, en toen galoppeerde hij aan vanuit halt maar ik zat nog niet goed dus ik gleed er echt zo vanachter af XD.
En de x daarvoor dat ik eraf gevallen was viel ik in het midden van de baan eraf omdat me pony er bokkend doorheen ging.
Het heeft wel pijn gedaan maar heb wel gelachen,hihi:).
x

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:44

Nog niet zolang geleden viel ik van mijn nieuwe project Chico. ik ging er zonder zadel op. Hij bleef keurig staan bij het opstappen via de betonnen olijfpers die ik op mijn erf heb, en we konden zo een paar rondjes doen (halster). Hij liet zich sturen, stoppen en aandrijven. En toen moest ik eraf... Dat gaat bij mij (ben toch al 50 jaar) niet zo soepeltjes zonder beugel of verhoging waar ik met het andere been op kan staan. Dus raakte mijn voet zijn kont en daar was hij niet van gediend :P , en dat liet hij merken, en hij sloeg aan het bokken. Ik was natuurlijk al halverwege aan het afstappen, dus ik lag er meteen naast. _O-

Heel lang geleden, jaren 70, ben ik grappig van mijn eerste pony afgevallen. Ik zat nl achterstevoren en toen hij ging bokken ging ik in een reflex achterover zitten, maar dat was natuurlijk nu juist naar beneden en ik vloog in een keurige salto over zijn hoofd en landde op mijn voeten. Ik had de teugels nog met een hand vast, dus ik stond zo voor hem alsof er niks gebeurd was!!! _O- Keek hem recht inde ogen. :D
Ben van dezelfde pony ook eens afgevallen toen ik van een duin naar beneden galoppeerde en hij op de rem ging voor voetgangers die op het voetpad liepen dat in het dal het ruiterpad kruisde. Plofte pal voor ze in het zand... :') "Kijk" zei de moeder van het gezin tegen de kinders:"Dat is nu een zandruiter". :D
Kon er toen meteen al om lachen en nu nog harder.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:58

Ik had vroeger een vreselijk eigenwijze pony en kan eigenlijk dit topic volschrijven over onze vliegmomenten. Ik zal 3 momenten met jullie delen:

- pony spring over hindernis- ik weet niet hoe het kan maar blijkbaar had pony meer snelheid dan ik. Dus pony rent gewoon onder me uit en achter de hindernis plof ik op de grond.

- springen konden we goed- maar je bent geen echte pony als je niet ook eens weigert. Zo ook bij deze muur. Ik schoof er aan de zijkant af maar in de vorm van een speer zodat ik letterlijk met mijn gezicht in de zand word geboord.

- euh om deze heb ik vooral gelachen. Mijn vriend was verliefd en wilde ook graag een ritje maken. Dus wij subtiel ritje door het veld. Komen we de manegepaarden tegen die een buitenrit maken. MIjn vriend krijgt nog coplimenten. Wij passeren ze van voren en gaan dan rechts een veldpad op. Inmiddels pony een beetje dribbelend. Hele manegeles heeft uitzicht op het gebeuren. Pony gaat langzaam steeds sneller totdat hij ervandoor sjneurt. Ik zie mijn vriend bij iedere stap een stuk schever gaan...ow ow. Nou het hele dorp wist het en hij was zo trots in eerste instantie.

- nog eentje (geen val maar wel grappig): ik had mijn pony pas- was negen jaar. Doodsbang was ik, want de pony was veel te groot en een monster. Dus ik ging een buitenrit maken met mijn oom. Hij baalde want ik durfde niet te galloperen. Totdat hij in slalom om een aantal bomen ging. ZIjn paard ging onderuit en ging er vandoor (drukke wegen ojee). Mijn oom vraagt mijn pony om achter zijn paard aan te gaan. Ok ik wist de weg naar huis wel. Mijn oom stapt op en de pony gaat ervandoor achter dat paard aan. 1 km verderop staat een wielrenner in tenue met mijn pony in de hand. huh hoe kan dat- wielrenner zegt- dat die man hem eindelijk stop had en dat hij er echt niet meer op wilde. Hij ruilde de pony voor de fiets.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:21

kjoetie schreef:
paard is 1,68m, vriendin geeft pootje, ik beland op mijn buik op de rug van paard, krijg acuut de slappe lach, wil mezelf omhoog wurmen op hetzelfde moment dat vriendin besluit om nog maar een zet als hulp te geven, waardoor ik regelrecht aan de andere kant weer eraf ging :') Paard en vriendin stonden allebei even stom te kijken :') Kon gewoon niet meer van de grond komen van het lachen, complete ademnood :')

Ik heb ook zoiets gehad, maar dan was ik diegene die een pootje gaf...
Het paard was 1,80 m gok ik en we deden die dag aan voltige.
Ik moest iedereen van het kamp een pootje geven (ik was de grootste), van de kleinste zonder spieren tot diegene die iets meer spieren hebben ..

Ja je kan het al raden, een vriendin had meer spieren dan ik dacht, dus ik geef haar iets te hard een pootje en ze tuimelt er zo rechtstreeks overheen !!
:o :(:)
Ik voelde me een beetje schuldig, maar heb er achteraf wel goed mee kunnen lachen :o

Ikzelf heb geen komische val meegemaakt, denk ik wel de domste ooit !
Het eerste jaar reed ik op pony's, het tweede jaar leerde ik op een andere manege paard rijden..
Ik reed op mijn lieveling Apollo en ik met weinig ervaring moest galopperen en ik was al redelijk rap één van mijn beugels kwijt !
Dus ik was aan het vissen achter mijn ene beugel, terwijl Apollo een minibokje geeft.
Ik vlieg naar voren in zijn nek en kon me niet vast houden aan hem, toen viel ik met een zachte plof daar in 't zand.
Apollo stond direct stil.

Kort daarna heb ik wel geleerd, om als het kan gewoon van mijn paard te springen als ik voel dat ik ga vallen :Y)
En heel soms, als ik in de nek lig, kon ik mezelf opduwen tot normale houding, wat was ik dan trots ! *D

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:03

ik ben er echt nog maar 2 keer afgevallen in 8 jaar, maar vraag me echt af hoe ik dat soms voor elkaar krijg... want ik ben heel goed in er-zo-goed-als-afvallen-maar-toch-op-een-of-andere-manier-blijven-zitten, hoevaak ik me wel niet afgevraag heb: huh?! waarom zit ik er nog op?! :P

zo reed ik een keer (best lang geleden, ongeveer 4 jaar) op een eigenwijze shet (ik vond hem helemaal geweldig er reed er bijna elke les op). Hij bokte en stijgerde nooit, maar kreeg toch vrijwel iedereen eraf. na enige tijd had ik hem eindelijk in galop. daarna ging even best goed tot dat hij in 1 keer, voor mij echt heel onverwachts, naar links springt. ik hang er dus aan de rechterkant naast, met mijn armen om zijn nek, linker kuit (ongeveer) op het zadel en mijn rechter voet nog half in de beugel (of onder zijn buik, weet ik niet eens meer), nog doorgalopperend... nou vraag me alstjeblieft niet hoe maar toen ik mijn ogen weer open deed zat ik er weer op... ?!?!? ik heb me geloof ik toen de rest van de les alleen maar afgevraagd hoe ik dat nou weer voor elkaar had gekregen :+ (zo heb ik nog veel vaker van die momenten (iets minder onmogelijk) gehad, maar deze was toch wel heel raar)

de 2 keer dat ik er echt naast lag was 1 keer toen ik net reed toen ponylief (andere dan hierboven) uit het rijtje sprong en naar voren schoot
de andere keer was toen ik al een stuk of 4 rodeosessies had uitgezeten begon hij maar een vijfde, maar die stopte maar niet... haha! hij heeft echt heel lang al bokkend kleine rondjes gerend en toen ik er toch eindelijk af viel stond hij in 1 keer stil zo naar me te kijken 'wat doe jij nou op de grond?!' hahaha heb me doodgelachen om hoe hij toen naar me keek! eerst keihard flink bokkend rondjes door de bak scheuren en het dan o zo raar vinden dat ik er naast lig... :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:15

oooh dat laatste brengt nog een herinnering naar boven :D

Een vriendin van me had vroeger een hele dikke, luie, stronteigenwijze haflinger, ouderwets model paard, kon je dus nog niet vanaf vallen al probeerde je het. Hij liep altijd wel braaf zijn rondjes maar als je hem echt aan het werk wilde zetten ging hij in protest. Ik reed hem een keer, hij ging totaal tegen mijn been in, dus ik por eens een keer, begint hij toch te bokken! Dat had hij echt nog nooooit gedaan, vriendin en ik waren allebei even verbaasd, maar hij was bepaald niet aerodynamisch gebouwd ( :+ ) dus hij deed vreselijk zijn best om woest te bokken, maar doordat het zo'n dikke worst was voelde het zoooo raar aan, van die lompe stuitertjes, ondersteund door woest gekreun en gepiep. Ik moest echt vreselijk lachen, hij bleef maar doorgaan en ik kon gewoon lekker rustig terugzitten :') uiteindelijk stond hij op de plaats enorm stom te bokken, die dikke worstpootjes voor en achteruitslaand, ik moest steeds harder lachen en ging er dus op een gegeven moment toen hij stil stond gewoon af door de slappe lach. De pony stond me intens tevreden met zichzelf aan te kijken, hij had echt het gevoel dat hij me wel even op mijn plek gezet had :') Oh god wat hebben we toen gelachen zeg, ik zie hem nog staan, Herman heette hij...

ik kan terugkijkend op bijna 20 jaar paarden concluderen dat er maar 1 paard is geweest dat me er écht af heeft gekregen (wel geregeld om-de hals-tussen-hemel-en-aarde-momenten :') maar altijd dat ik nog terug kon krabbelen..), alle andere keren had ik de slappe lach en/of gebeurde er iets klungeligs waardoor ik erlangs ging :D
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 01-07-11 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:17

Afbeelding

Zegt genoeg toch :-P

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:24

hahahaha priceless :))

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:30

Op de allereerste manege waar ik reed, mocht ik altijd op een klein ponytje rijden dat serieus veel kuren had, maar dat vond ik nog wel oké, het was al bij al een lief ding :)
Op een gegeven moment zijn we allemaal mooi aan het draven op de hoefslag en dan beslist Suzanne (naam ponytje) bij de A of C (weet ik niet meer) om ineens op de lange lijn te gaan galopperen :p Bij X maakte ze dan een abrubte stop waardoor ik in haar nek kwam te hangen.
Ik kon niet meer terug naar achter krabbelen, omdat mevrouw haar nek ook netjes laag hield, maar naar voor viel ik ook niet spontaan, dus moest ik van de instructrice me maar gewoon zijwaarts eraf laten glijden..
Was best een komisch zicht voor de andere hoe ik in slowmotion héééél voorzichtigjes mij dan toch maar op de grond heb laten vallen :)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:40

ik reed op mijn vriendins paard
mijn vrindins paard had er even geen zin meer in tijden de galop en ik vloog eraf maar ik lande op haar bene met het hele hoofdstel in mijn hand :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:56

haha komen echt grappige verhaalen voor bij.

ik was net een week geleden bevallen van me zoontje, en ik moest en zou weer op me paard stappen.
al was het maar 1 rondje.
woonde nog bij me ouders en paardje stond aan huis.
dus me vader en broer's zitten onder de veranda en me moeder hield jelke vast.
ik via een krukje er op (lukt me nu nog niet om zonder op een paard te komen :') )
ik zit, maar zat niet lekker dus ik ging een beetje zitten schuiven,
ik zat nog steeds niet lekker (joh die hectingen van de bevalling zatten niet prettig)
maar ik me van geen kwaad bewust en ging steeds harder verschuiven om het zitten prettiger te maken.
en opgeven moment schuif zo hard dat ik er zo naast gleed.
jelke draaide meteen om van huh... wat gebeurde er???????????
arm paard voelde zich schuldig, me helle famillie lag krom van het lachen en ik?
.....ik was er achter dat paard rijden toch echt niet ging lukken met die hechtingen :=

Edit: typfoutjes

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:05

Ik heb er ook een paar :)

toen ik nog kleiner was en zelf paard nog niet kon opzadelen. mevrouw die dat gedaan had, had blijkbaar iets fout gedaan met de singel, want voor ik het wist lag ik op de grond met het zadel tussen men benen :D
op diezelfde manege moest ik ook eens op een ander paard rijden dan normaal. ik kende dat paard niet goed, maar twas echt zon super dik, plots begint hij zo raar te doen, en ik als 6jarige geen flauw idee wat er gebeurde. begint die daar door zn knieen te buigen en iedereen naar mij roepen ga ervan ga ervan! maar ik was zodanig verbaast dat ik dus niets deed en dat paard had blijkbaar jeuk en is hem beginnen rollen, heeft over mijn benen gerold. blijkbaar had hij niet door dat er nog zon klein spook op zn rug zat ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 23:59

Ik was op een redelijk slome pony aan het rijden zo'n 3 jaar geleden.Pony goed voort laten lopen, goed doorgedraafd.Op een of andere reden liet ik de pony draaien.De pony nam die bocht heel erg scherp en... :P Tja innens lag ik op de grond.;)Ik had de pony gewoon superkort laten draaien *\o/* ....Tja,er blijven altijd misteries ...:):);) :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:36

Geweldig topic. :D

Ik vraag, smeek jullie om eventueel beeldmateriaal met ons te delen: [HK] Het grote bloopertopic in de huiskamer
Zelf nog nooit echt maf gevallen, wel wat mederuitertjes. :D

Ruiter 1: Op buitenrit kwamen we langs een maisveld. Paard dat voorop rijdt, geeft een flinke bok en loopt gewoon verder. Pony die ergens achteraan reed, schrok d'r van, trekt een spurt midden door het maisveld en blijft prompt stilstaan.
Meisje vliegt er overheen en landt op d'r bips met de teugels in d'r handen.
Niet netjes om te lachen maar geloof dat we allemaal bijna in onze broek piesten. :')

Ruiter 2: Reed op een klein monstertje dat erom bekend stond nogal fel te zijn. Hij werkte iedereen er wel af. Ruitertje reed stug elke week erop en had de grootste lol.
Echter deze week was het beestje extra dwars. Meisje is op 9 verschillende manieren eraf gevallen, en wij konden onze blikken niet afwenden van de les. :')

En dan hadden we nog een pony die goed kon springen, dus die was populair met springwedstrijden.
Alleen was het beestje nogal koppig.. als die niet wilde, zette die leuk z'n hakken in het zand en was je als ruiter machteloos.
Record: 6 meiden in een springwedstrijd over de hindernis gemikt met hoofdstel en al.
Heerlijk, die ponies. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:52

Ik wilde stoppen met gallopperen dus ga naar het midden ene nel van hippisch centrum westland had mij al verkondigd dat ik eraf zou gaan toen ik vertelde dat ik nog nooit gevallen was. dus zij er met zweep achteraan van ga door pony naar links ik recht door , heel fijn NOT, arm beest stond te trillen alsof ze een klap zou krijgen, die kreeg ze natuurlijk niet. Mellodie heete ze

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:53

Ik zei tegen paps en mams: KIJK, KIJK DAN!!!! IK KAN OP DE PONY STAAN!
Kijken ze eindelijk bokt mijn pony ineens, daar ging ik dan. :+

:D

Geniaal topic ook! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 08:44

Toen ik nog klein was van de shetlander, rijd normaal met een westernzadeltje maar hij had dit keer een vzh zadel.
Ik had privéles. Rustig een beetje draven, totdat ie stopt. Recht over zn hoofd heen. En dat een stuk of 4x in een half uurtje. Tja het blijven shetlanders :P

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:13

angrywolf schreef:
Ben denk 6 jaar een keer in het water gevallen.
Was een buitenrit in Spaarnwoude was een manege pony en het tuig was echt bagger wat ze hadden :(
Afijn wij met een groepje lekker door de bossen heen was echt snik heet en we zijn met de paarden door een aantal keer door een waterplas gegaan.
Het was de laatste keer en ik wou nog een keer extra hard.
Breekt mn beugelriem af _-:( ding was volkomen door} ik hield mn everw

Zie nu pas dat ik mn post helemaal niet heb afgemaakt vreemd bericht zo :')

Maar wat ik dus wou vertellen was dat ik mn evenwicht toen verloor en in het water terecht kwam.
En we een half uur hebben lopen zoeken naar die beugelriem omdat die dus in het water lag.

Heb trouwens nog verschrikkelijke mazzel gehad wand een stukje verderop kreeg je een groot veld en daar galoppeerden we altijd heel hard en als hij daar was afgebroken was het denk een heel stuk slechter afgelopen.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:48

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:50

Eerst in volle galop om d'r nek hangen en vervolgens vallen,
het leek net of ik van een shetlander af viel, terwijl ze toch echt 1.60 was!
En ik viel op me kont, ik zat gewoon met m'n benen voor me uit!

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:18

ik mogst een paar weken terug een nieuw paard ''uittesten'' op de manege.
De lesgeefster had gezegt dat een super flink paardje was... :n
Ik stap op en begin te rijden , alles ging nog prima!
Totdat we mogsten gaan draven...
YIHAA! zie hier wat er gebeurd :=
Hij liep recht de draad in. (we reden in de buitenpiste maar de stroom stond af)
Ik hing natuurlijk IN de draad := En Chaly (het paard) ging er van door -O-
30 Minuten lang heeft hij door de piste gelopen en toen konnen we hem vangen :)

ik zelf vond het zeer grappig maar men lesgeefster daar in tegen :o

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:33

Hmmm...
Ik ben er maar 1x 'echt' af gevallen. Toen reed ik op een manege pony, en ik reed nog niet zo lang.
We waren aan he draven en er kwam een vrachtwagen voorbij. Pony maakt een schijnbeweging en ik zit oppeens met mn kont op de grond. :+
Voor de rest met voltige een paar x, ben ik zoo slecht in. Telkens als ik bijna mn 'rondje om de wereld' had gedaan viel ik er af :7

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:37

Ik zit in galop in een spring parcours, pony stopt & ik rol zo over zijn hoofd eraf.
& dames zit (proberen te) rijden op een gewoon zadel, pony denkt, laat ik ff gaan galoperen.... & ja hoor daar lag ik.
& van een bult af galopperen, pony stopt plots ik val er half vanaf, omdat hij wou gaan rollen :Y) & vriendin reed achter mij, pony moest uitwijken & zij ging rechtdoor....