Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:32

xjesssicaa schreef:
jaa dat is waar. maar ik vind persoonlijk dat ze zichzelf wel goed mag vinden rijden. maar het kan ook te overdreven worden..

Ach, ik ken niemand die meer bereikt heeft dan Anky? Neem alleen maar de OS als voorbeeld.
Voor sporters toch het hoogst haalbare.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:33

xjesssicaa schreef:
vroeger had een vriendin tegen mij gezegt dat ze iets wou vragen. gewoon zeg maar iedereen kon een aantal vragen stellen. en dan Anky had gezegt dat ga ik jou niet aan je heus hangen.

ik weet natuurlijk niet of dit waar is :P

Nee en je weet ook niet wat voor vraag het was, wellicht een wel heel persoonlijke vraag.
Maar goed vind sowieso niet dat dat iets met een groot ego te maken heeft.

xjesssicaa

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:34

nee oke dat is waar :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:34

xjesssicaa schreef:
vroeger had een vriendin tegen mij gezegt dat ze iets wou vragen. gewoon zeg maar iedereen kon een aantal vragen stellen. en dan Anky had gezegt dat ga ik jou niet aan je heus hangen.

ik weet natuurlijk niet of dit waar is :P

Je moet niet alles geloven wat mensen zeggen, je moet van je eigen ervaringen met iemand afgaan.
Ik heb Anky nog nooit ontmoet IRL, dus ik kan haar verder niet beoordelen., maar zij heeft ontzettend veel bereikt in de dressuursport.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:47

Groot ego heeft anky heeft ook wel veel berijkt he heb veel respect wat ze berijkt heeft.maar vind wel t ze meer respect mag hebben voor andere die winnen dat vind zo leuk niet maar dat heeft ze ook toegegeven
En verder hun paarden zien er erg goed uit kwa kleur en bespiering enwe winnen wel veel meer sins we de stijl van anky sjef gebruiken en de nederlandse ruiters worden erg gewaardeerd in ring bij de jury dus denk niet dat het kwaat kan paarden hebben altijd erg veel zin in
Maar kijk naar de paarden die masaal naar het buiten land verkocht worden
V.b rafael stefan peters vond het een mooi paard toen die bij ed stond hij glom altijd afgelopen woensdag was tie op eurodport hij dee het goed maar geen glans dus ed traint zijn paarden erg goed en ed is iemand die het iedereen gunt om te winnen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:49

Denk dat ze het elkaar allemaal wel gunnen maar leuk zullen ze het nooit vinden als ze zelf niet op het hoogste podium staan. Dat noemen ze winnaarsmentaliteit en ook dat heeft helemaal niets met een groot ego te maken.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:50

Ik heb niet meer dan heel veel respect voor deze ruiters, en dan met name Edward Gal.
Je kan over álles wel gaan zeuren. Als je het zo bekijkt moeten we maar helemaal niet meer op paarden gaan zitten, en ze allemaal de wei in gooien. Want alles is zieluuug..
Ik geloof dat je niet zomaar Olympisch ruiter wordt, en zoveel kan winnen. Slecht zijn ze zeer zeker niet ;)

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:53

voor Edward Gal heb zeker heel erg veel respect. heb hem op Outdoor Gelderland gezien samen met totilas wat een geweldig koppel was dat. :~

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:07

edward is beter dan anky :j :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:38

PaardenliefJ schreef:

helemaal mee eens :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:44

tiger27 schreef:
Groot ego heeft anky heeft ook wel veel berijkt he heb veel respect wat ze berijkt heeft.maar vind wel t ze meer respect mag hebben voor andere die winnen dat vind zo leuk niet maar dat heeft ze ook toegegeven
En verder hun paarden zien er erg goed uit kwa kleur en bespiering enwe winnen wel veel meer sins we de stijl van anky sjef gebruiken en de nederlandse ruiters worden erg gewaardeerd in ring bij de jury dus denk niet dat het kwaat kan paarden hebben altijd erg veel zin in
Maar kijk naar de paarden die masaal naar het buiten land verkocht worden
V.b rafael stefan peters vond het een mooi paard toen die bij ed stond hij glom altijd afgelopen woensdag was tie op eurodport hij dee het goed maar geen glans dus ed traint zijn paarden erg goed en ed is iemand die het iedereen gunt om te winnen

Kan jij iets aan je spelling doen? En punt of komma gebruiken?
Volgens je profiel ben je 27 jaar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:45

PaardenliefJ schreef:

Volgens mij gaat het om de combinatie ruiter en paard.
Voorlopig is Anky het meest succesvol qua prijzen.
Edward is goed, maar draait nog niet zo lang mee aan de absolute top als Anky.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:35

volgens mij staat het hoogste score op edward gal zijn naam,en hij won 3x goud op ruiter spelen.
Anky won vaak alleen kur op muziek en haalde op het laatste moment uit , dat heeft ze in een interview gezegt .
En schrijf fouten klopt had 4.3 op eind rappoort ,sorry dat het je iriteerd wist niet dat er alleen slimme mensen op bokt mochten komen excuus daarvoor
Mag wel met trots vertellen dat ik een 40 uren baan heb ,mijn eigen geld verdien eigen paard zelf heb verdient hebt en een auto heb allemaal zelf gedaan dus met 4.3 nl kom je er ook

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:38

haha alleen slimme mensen. _O-
ik vind ze allbei goed,
anky is op haar manier goed en edward ook.
denk dat we nog genoeg gaan horen van edward.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:39

Met alle respect voor Edward want die gaat echt nog heel veel verder komen dan waar hij nu is maar voor de erelijst van Anky kan Edward tot nu toe alleen nog maar een hele diepe buiging maken.

http://www.anky.nl/home?m=312

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:47

tiger27 schreef:
volgens mij staat het hoogste score op edward gal zijn naam,en hij won 3x goud op ruiter spelen.
Anky won vaak alleen kur op muziek en haalde op het laatste moment uit , dat heeft ze in een interview gezegt .
En schrijf fouten klopt had 4.3 op eind rappoort ,sorry dat het je iriteerd wist niet dat er alleen slimme mensen op bokt mochten komen excuus daarvoor
Mag wel met trots vertellen dat ik een 40 uren baan heb ,mijn eigen geld verdien eigen paard zelf heb verdient hebt en een auto heb allemaal zelf gedaan dus met 4.3 nl kom je er ook

Leuk,
Ik wil ook mijn lijstje wel met trots presenteren, maar dat is off-topic :D
Het leest gewoon moeilijk, dus ik dacht dat je een jong meisje was.

Maar je vergeet de erelijst van de OS van Anky? Foutje, bedankt. *\o/*

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:00

Geeft niet ben alleen een beetje teleur gesteld |( grapje
Maar ben niet vergeten wat anky gedaan heeft in haar leven,
Zij heeft de dressuur van nederland op de kaart gezet en laten zien dat wij klein koud kikker landje niet vergeten mogen worden _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:10

In Nederland worden topsporters altijd snel afgeserveerd als het even wat minder gaat, dat vind ik jammer.
Getuigt van weinig respect voor topsport in Nederland. Niet alleen met paardensport, maar ook bijv. bij schaatsen: Ritsma of van Gelder (turnen), terwijl zij heel veel betekend hebben voor hun tak van sport.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:17

*\o/* *\o/* *\o/* Electra63 ben het helemaal met u eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:19

Sjors493 schreef:
Er staat veel druk op de tong ivm S&T, bij iedere stap een spoor in hun buik, en constant met een gebogen nek lopen.

Sjors493 schreef:
Graag met een goede onderbouwing.

:') :') :')

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:22

als Edward en Anky "dierenmishandelaars" zijn zouden ze deze topsport niet behalen.
veel ruiters kunnen heel erg veel van hun leren. en wij zouden eerder een paard (onbewust)
niet goed behandelen. Rolkur ben ik verder ook niet echt fan van. S&T bitten en sporen vind ik
geen probleem als je paard het nodig heeft. en je er maar verantwoord mee om gaat ! :)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:41

Ik ben vandaag op wedstrijd geweest en ik heb daar zoveel paarden en ruiterleed gezien!
Gigantische sporen bij kleine kinderen, geruk en getrek, slaag en gescreeuw bij volwassenen.
Ik heb me bij sommigen echt afgevraagd wat ze daar deden, want lol hadden ze niet.
Ik denk dat er bij de amateurs meer dierenleed en mishandeling is dan bij de top, want die staan wel heel erg in de schijnwerpers en moeten dus erg opletten.
Terwijl op een gewoon concours maar gedaan wordt (erg diepe zucht)!

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:42

en ook als een amateur een fout zal maken zal er geen drama over gemaakt worden.
zodra een topruiter een grote fout zal maken zou het overal te zien zijn, nieuws kranten enz enz.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:42

concetto schreef:
Ik ben vandaag op wedstrijd geweest en ik heb daar zoveel paarden en ruiterleed gezien!
Gigantische sporen bij kleine kinderen, geruk en getrek, slaag en gescreeuw bij volwassenen.
Ik heb me bij sommigen echt afgevraagd wat ze daar deden, want lol hadden ze niet.
Ik denk dat er bij de amateurs meer dierenleed en mishandeling is dan bij de top, want die staan wel heel erg in de schijnwerpers en moeten dus erg opletten.
Terwijl op een gewoon concours maar gedaan wordt (erg diepe zucht)!

Het is inderdaad te triest voor woorden ;(

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:45

Ja echt, het is best een tijd geleden dat ik op een normaal ch geweest ben, ik rijd het liefst sgw, en eigenlijk ben ik me rot geschrokken.
Wat hebben mensen toch verschrikkelijk weinig respect voor het diet waar ze op zitten.
Ik heb er vandaag 2 gezien met bloed in de mondhoeken en 1 met doorgereden plekken van de sporen.
En die reden in de B dressuur.....