met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 09:01

@ pharagirlke: Mijn cap past perfect, tot ik mijn haar los doe. Ik merk gewoon dat hij dan niet meer zo stevig zit? Nu heb ik ook best een dikke bos met haar, dat heeft er mischien mee te maken. Ik vind het gewoon niet prettig zitten dan. :n

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:13

Miss_Malfoy schreef:
Ik bedoel, dat gedoe over kleding etc, zo kweek je imo mietjes paarden/ruiters. Als je op buitenrit je vest te warm vind knoop je het toch gewoon om je middel? Laatst deed ik dat dus op buitenrit, in bijzijn van wat manegeruiters, nou die begonnen meteen te miepen waar ik dat ging laten. Nou gewoon, met een dubbele knoop om m'n middel. :roll:
Maar zo ben ik met alles hoor. Hindernis opzetten, nou dan mag paardlief er netjes naast staan terwijl ik bezig ben. Camera? Hang ik in zo'n cameratasje met koord aan mijn zadel. Blijft zelfs in rengalop zitten.
Op buitenrit en even pauze willen houden? Langs huis gaan, pony's in de achtertuin, kunnen ze direct even drinken. :Y)

Bovenstaande is ook gewoon opvoeding van je paard. Mijn paard heeft van sommige dingen simpelweg niet te schrikken. Vluchtdier? Sja mijn jas is geen tijger en de hindernis al helemaal niet, van grote honden die de bosjes uit komen springen vind ik het minder erg als ze eens schrikt. Als mensen tijdens het rijden hun hoofdstel eruit trekken is het show, als ik tijdens het rijden wil bellen of m'n jas uit wil doen is het ineens vreselijk...
Paard loopt ook altijd netjes mee in de bak als ik hindernissen aan het verbouwen ben. Ze heeft het 1x in d'r hoofd gehaald de bak uit te willen lopen, vriendelijk maar duidelijk gecorrigeerd en dat doet ze nu niet meer :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:24

Idd Yessy. Paard heeft maar gewoon netjes mee te werken. Je bent toch gek als je bij alles denk onee dat kan niet ik zit op m'n paard.

Zinni_July

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:20

ik rij altijd met los haar wat nou onverzorgt?
misschien is dat je hele houding bij elkaar maar ze zeggen altijd gewoon dat ik er netjes op zit!
en met je haar aan een staander? lijk me sterk dan worden er gewoon een paar haren uitgetrokken en val je ernaast:S
maar ja als het moet op die manege dan zou ik dat wel doen.
maar ik persooonlijk doe het niet ik heb flaporen!! nou dan schaam ik me echt rot!

xxxx

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:26

Poney schreef:
Het is toch verschrikkelijk irritant (en lelijk := ) om met los haar te rijden!! Gewoon elastiekje in!

nou bedankt ik rij ook met los haar en vind het prima wat nou onverzorgd
ik was mehaar om de dag en na het paardrijden zoiezo
en trouwens wrm zou je een stiekje dragen als je het njiet lekker vind of het niet nodig vind
je gaat geen laarzen aan doen als je die niet lekker vind zitten duuuuuuuuuuhhhhhhhhh

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:28

Ik vindt dit wel een stomme regel..je moet het tog zelf weten?
ik doe het wel wat ik vind het leuker staan.
Maar ik vindt dat je het zelf moet weten, en een regel met;
als je geen elastiekje in je haar hebt mag je de les niet in, vindt ik te streng.

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:29

en je haar aan een staander dan heb je wel erg raar haar ik weet niet hoe het met jullie zit maar je mag toch zelf weten of je wel of niet een elastiekje indoet je blijft echt niet aan een staander hangen dat heb je wel erg veel klitten sorry hoor maar k vind dit een beetje gezeur

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:30

Miss_Malfoy schreef:
@ pharagirlke: Mijn cap past perfect, tot ik mijn haar los doe. Ik merk gewoon dat hij dan niet meer zo stevig zit? Nu heb ik ook best een dikke bos met haar, dat heeft er mischien mee te maken. Ik vind het gewoon niet prettig zitten dan. :n

Dan past je cap niet goed. Een cap moet onder eender welke omstandigheid blijven zitten. Want ik rijd bv altijd met een losse lage staart, als mijn cap enkel bleef zitten omdat ik een hoge staart had had ik nogal een probleem. ;) Overigens heb ik een heule dikke bos krullen dus (vandaar de lage staart, no way dat ik dat in een hoge staart krijg tenzij ik het al in een staart doe als het nog nat is :') )

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:44

ik moet ook altijd een lage staart.
en bij de manege moest ik altijd een vlecht van de instructie,
omdat mijn haar anders te lang was ofzo.
nooit last van gehad ofzo rijd nu meestal elke dag mijn eigen pony en rijd ook niet altijd met een vlecht nergens last van maja, dat was gewoon een regel.
maar als ik het een keer vergeten was ofzo zeiden ze niets.

ik vind het nogal stom dat je dna helemaal niet mag springen,
oke als je het altijd zou vergeten, of niet wil is het mischien anders maar ik vind het maar stom.
zou niet weten waar je last van moet hebben als je jou haren los doet ik doe het ook soms en niks aan de hand.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 21:58

ik heb altijd een elastiekje in..
'k word ander sgek van me haar.. *D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:40

pharagirlke schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Dan past je cap niet goed. Een cap moet onder eender welke omstandigheid blijven zitten. Want ik rijd bv altijd met een losse lage staart, als mijn cap enkel bleef zitten omdat ik een hoge staart had had ik nogal een probleem. ;) Overigens heb ik een heule dikke bos krullen dus (vandaar de lage staart, no way dat ik dat in een hoge staart krijg tenzij ik het al in een staart doe als het nog nat is :') )

Nope geen hoge staart ofzo, gewoon elastiekje erin, nou dat zakt uit, als het maar ong. in een staart zit. En geloof me die cap past, die gaat echt nergenst heen. Vind het knap als je dat vanaf je pc'tje kunt zien. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:47

ik vind gewoon dat je je haren in een staart hoort te doen. ziet er verzorgder uit en je zou maar eens ergens aan blijven hangen als je eraf valt. gewoon een gewoonte er van maken dat je thuis als je je omkleed direct een staart indoet.

ik vind het trouwens ook niet lekker zitten losse haren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:53

Miss_Malfoy schreef:
Nope geen hoge staart ofzo, gewoon elastiekje erin, nou dat zakt uit, als het maar ong. in een staart zit. En geloof me die cap past, die gaat echt nergenst heen. Vind het knap als je dat vanaf je pc'tje kunt zien. :+

Wat heeft het nu met zien te maken? Als jouw cap schuift als je haren los zijn, dan past je cap niet. Simpel. Heeft niets met zien te maken.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:59

zorro13 schreef:
maar kijk je betaalt tog voor de les en als je het dan 1 x vergeet kun je tog niks aan doen

Nou aan dat tog kan je wel wat doen, het is nog altijd toch. :D

Wij hebben hier ook altijd elastiekjes in de haren. Ook met dressuur, ook d beginnerslessen en ook als je gewoon voor jezelf met je eigen paard rijd. Waarom? Omdat je losse haar tussen de klipjes kunnen blijven zitten, erg pijnlijk!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:16

als ik lang haar had gehad ja dan zou ik het ook in een staart doen!
zit naar mijn mening mooier,
en het kan niet voor je ogen wapperen :9

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:17

Ik doe altijd een elastiekje in mn haar, gewoon omdat ik het veiliger vind, en je haar uit je gezicht blijft.
Gewoon een elastieke aan het lusje van je cap doen, kan je m ook niet vergeten ;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:30

bij ons raden we het aan maar het verplicht stellen vind ik overdreven

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:24

@ Loiz: Wat is er veiliger aan dan?
Ook met stiekje kan je haar in je gezicht zitten en zonder stiekje kan je haar ook uit je gezicht zitten :P

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:07

xTamara schreef:
Ook met stiekje kan je haar in je gezicht zitten en zonder stiekje kan je haar ook uit je gezicht zitten :P

inderdaad ik doe eerst al mijn haar naar achter en dan me cap op
dan zit al me haar op me rug
en ik heb haar tot mijn billen

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:13

z0rr0 schreef:
xTamara schreef:

inderdaad ik doe eerst al mijn haar naar achter en dan me cap op
dan zit al me haar op me rug
en ik heb haar tot mijn billen

Ja het verschilt ook enorm per kapsel lijkt mij.. Ik zie niet in dat met stiekje veiliger zou zijn..

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:14

Ja het verschilt ook enorm per kapsel lijkt mij.. Ik zie niet in dat met stiekje veiliger zou zijn..[/quote]

indd ik heb heel veel krullen ben namelijk half surinaams en zelfs bij mij lukt het
maarja het is wat iedereen lekkerder vind

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:16

ThaGirl schreef:
Ik heb nooit gesnapt waarom iemand met lang haar, dit los laat hangen onder een cap. Ik vind dat echt lelijk en vooral onverzorgd staan :o

Ik kán niet met een elastiekje rijden, verschrikkelijk.
dus niet altijd denken aan uiterlijk.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:19

Ik heb haar tot me schouders en kan er wel ee elastiekje in doen maar dan valt alles er toch weer buiten want heb veel laagjes dus ik doe gewoon me haar naar achteren en cap op! elastiektjes vallen halverwege de les uit! dus gewoon zonder en ik zal niet weten wat er gevaarlijker aan is!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:20

ik vind het echt je eigen keuze.
Meestal heb ik het ook gewoon los.
Maar als het moet in de les zou ik het wel even vast doen.
En gewoon overal elastiekjes neerleggen.
Dan kan je hem niet vergeten.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:27

Minjon schreef:
ThaGirl schreef:
Ik heb nooit gesnapt waarom iemand met lang haar, dit los laat hangen onder een cap. Ik vind dat echt lelijk en vooral onverzorgd staan :o

Ik kán niet met een elastiekje rijden, verschrikkelijk.
dus niet altijd denken aan uiterlijk.

nou ik vind als je netjes uitgekamd verzorgt haar heb dat het niet lelijk en vooral niet onverzorgd staat hoor ;)