Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:35

Ik moest even lachen om de beginpost eerlijk gezegd. Paardenvlees is voor mij net zo normaal als ieder ander vlees. Een paard staat nu eenmaal ook op de menukaart van de mens, dito met koe, varken, kip etc.

Overigens als de TS geen paardenvlees meer wil eten dan zal ze echt een hoop dingen moeten laten staan (taarten met gelei, veel snoep, toetjes etc.) daar zijn de resten allemaal in verwerkt.

Wij gaan waarschijnlijk met onze school binnenkort naar Nijkerk toe, ik zal het erg leerzaam vinden om te zien hoe het daar aan toe gaat (we hebben hier al diverse video's over gezien).

suleilitha en KiWiKo dat vlees zal vast veel beter smaken dan een gemiddeld vleesstukje inderdaad! Als het kon dan had ik het later ook zelf geslacht en hup de vriezer in. Maar ik ben alleen niet zo'n vleeseter (vind het niet zo erg lekker) maar dat moet dan vast wel goed komen :j
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-10-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:35

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:
waarom troetel varkentje, koetje wel en paardje niet?

ik wil geen kuddes, hooguit 2 varkentjes en een koe :)

Ach paardje ik weet dat je net lief bent geweest met rijden maar binnenkort ga ik jou lekker opeeten

Je paard naar de slacht ben ik niet tegen hoor begrijp me niet verkeerd en je eigen paard opeten ook niet ik zou het gewoon gevoelsmatig niet kunnen.

suleilitha; ik zie je al staan, lief paard en straks ga ik jou lekker opeten...., hahahaha doet me denken aan Hans en Grietje :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:36

KiWiKo schreef:
Ik ben geen boer :D slechts een vrouw die later als ze groot is haar eigen vlees wil verbouwen, net zoals ze dat met haar eigen kruiden wil doen :)

en ik zal die dieren alle liefde geven die ik in me heb, en inderdaad regelmatig vertellen dat ze nu lekker moeten leven en eten, omdat ze straks in de pan liggen :)

Zal regelmatig met ze knuffelen, zullen ongetwijfeld een keer een maat 38 tegen de kont aan krijgen........ niet vlak voor de slacht, want beurs vlees is niet te eten :)

zal ze het zelfde behandelen als mijn paard, honden, katten en kind......... alleen gaan deze zeker voor de vulling van mijn vriezer weg :)

Hahahahahahahahahahaha, ik kom echt niet meer bij _O-

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:36

Vlees achter chips leggen?
Nu is dat paard voor bederving geslacht. Nah, koop het gewoon niet als je het niet wilt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:37

hahaha dit is echt uber grappig rol bijna van mn stoel van het lachen :D

Lotus83

magda_90 schreef:
Ik moest even lachen om de beginpost eerlijk gezegd. Paardenvlees is voor mij net zo normaal als ieder ander vlees. Een paard staat nu eenmaal ook op de menukaart van de mens, dito met koe, varken, kip etc.

Overigens als de TS geen paardenvlees meer wil eten dan zal ze echt een hoop dingen moeten laten staan (taarten met gelei, veel snoep, toetjes etc.) daar zijn de resten allemaal in verwerkt.

Wij gaan waarschijnlijk met onze school binnenkort naar Nijkerk toe, ik zal het erg leerzaam vinden om te zien hoe het daar aan toe gaat (we hebben hier al diverse video's over gezien).

suleilitha en KiWiKo dat vlees zal vast veel beter smaken dan een gemiddeld vleesstukje inderdaad! Als het kon dan had ik het later ook zelf geslacht en hup de vriezer in. Maar ik ben alleen niet zo'n vleeseter (vind het niet zo erg lekker) maar dat moet dan vast wel goed komen :j

Een heel verstandig sprekend iemand :j

Bienotje

Oeh.. Als dan ook nog de fanatieke koeien-, varken- & kippenliefhebbers zo gaan optreden wordt het wel heel druk achter de chips 8-)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:39

Bienotje schreef:
Oeh.. Als dan ook nog de fanatieke koeien-, varken- & kippenliefhebbers zo gaan optreden wordt het wel heel druk achter de chips 8-)

We vervangen het vlees voor Sultana!!!

(ik zie jou avater!!)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:40

Altijd leuk om te horen :D

Wat mijn grootste vraag zal zijn met de excursie is wat het gevolg nu daadwerkelijk is voor de grote vraag naar vlees. De consument (en goed Brussel ook) bepaalt dat er veel vlees moet komen waardoor al die grote veehouderijen nodig zijn (en dus steeds ongezonder vlees). Maar ergens moet dat toch ook veel afvalvlees opleveren? Ik wil nu wel eens eindelijk echt weten waar dat nu allemaal precies in verwerkt word. Want volgens mij zit er (bij wijze dan) zelfs in de ranja nog dierlijk spul.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:41

Ahjo als het bij de chips te vol wordt leg je de chips gewoon in de koeling die is dan toch leeg

magda_90

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:42

Of je zet de chipsstelling gewoon voor de slagerij :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:43

Citaat:
Ach paardje ik weet dat je net lief bent geweest met rijden maar binnenkort ga ik jou lekker opeeten

Deze zin pik ik er nog even uit, een "rijdbaar" paard laten slachten is diefstal van je eigen portemonnee, want een rij- of menpaard brengt meer op dan een slachtpaard ;) En ik zou het niet in mijn hoofd halen om een paard wat niks mankeert dan maar te laten slachten...

Kim, je doet me denken aan de Troika van Drs P :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:45

Dat is zonde ja! Maar goed in mijn kudde voor de vriezer zou ook prima een gezond paard tussen passen. Wanneer hij op goed gewicht is gaat hij de vriezer in. Want tja, koeien etc. worden ook geslacht terwijl zij gezond zijn.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:46

Zucht je snapt wat ik bedoel toch?
En anders maak je ervan je bent lief met rijden maar als je niet goed genoeg meer bent ga ik je lekker opeten. (hap nemend uit kont)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:47

Ik snap je wel hoor, ik wou er alleen even serieus op in gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:48

Tja, dat is wel de realiteit, als ik een paard heb waar onder het zadel niks mee te beginnen valt, is het niet ondenkbaar dat ook die, na verloop van tijd, opgegeten worden. Liever laten slachten dan ook weer in dit geval de handel in.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:50

magda_90 schreef:
Ik snap je wel hoor, ik wou er alleen even serieus op in gaan :j

Dat heb ik door ja.
Je lijkt me baas wel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:51

Ben ik zo erg? :))

Ik wil mijn mening nog wel eens te hard verdedigingen als het op paarden en de slacht aan komt, vandaar mijn bericht op deze toon :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:52

magda_90 schreef:
Ben ik zo erg? :))

Ik wil mijn mening nog wel eens te hard verdedigingen als het op paarden en de slacht aan komt, vandaar mijn bericht op deze toon :)

Dat valt erg mee hoor ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:53

oo verkeerd gequot ik doelde niet op jou foutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:53

Vind ik ook nogal meevallen Magda, eerlijk gezegd. Beetje nuchterheid kan af en toe geen kwaad...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:54

Dat valt mij weer dat jullie mij weer mee vinden vallen :+

Overigens het is weer toetsweek-leertijd :evaw:

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:05

Heeft de topicstarter trouwens al het paardenvlees verstopt? Ook de paardenrookvlees die naast je ham en boterhammenworst ligt? :o

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:47

Hahahahaha, sorry.. Verstoppen van vlees x'D
Hoe verzin je het x'D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:49

heb behoorlijk gelachen om dit topic :')
op en top penny, maar wel heel origineel :')