de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:52

nou, net dus :(

buurvrouw, die ineens over mijn pony begint.
dat arme dier krijgt nooit te eten, dat arme dier moet het groene gras in,
waarom heb ik een pony als ik niet eens een eigen weide heb.
ik moet er meer mee doen, die pony staat daar maar wat.
hoe oud is die pony eigenlijk.
13.
och het arme dier, ook al zo oud.

tjah!

waar het over gaat is dat mijn shetlandpony een tijdje alleen stond, op een klein stukje, met strookbegrazing.
elke dag wat gras erbij, (maar dat zag de buurvrouw dan weer niet natuurlijk) en bleef maar dikker worden.
ze is gevoelig voor hoefbevangenheid, maar hoe leg je dat aan een buurvrouw uit, toen ik een poging deed om dat uit te leggen ging ze me vertellen dat de hoefjes ook moeten worden onderhouden (goh!)
nu staat pony-lief gelukkig weer samen met haar pony vriendinnetjes op een grotere wei, de pony's waren een tijdje weg en mijn pony kreeg een eigen stukje, waar ik ook niet zo blij mee was maar het kon even niet anders.
en já ze heeft drinken tot haar beschikking, en néé ze moet niet meer eten, en guttegut, wat zielig dat ze niet zo veel hoeft te werken :roll:
en alsof iedereen zélf weiland heeft voor zijn pony :n

dat ge bemoei, ik ben er echt flauw van!

ik zou ook wel een mooier weitje willen, van waaruit we meer met onze pony konden doen,
maar practisch gezien heeft de pony nu alles wat ze nodig heeft, en ze is nogal gehecht geraakt aan deze plek met: een vaste groep, weidegang, water, verzorging en aandacht.
de basis dingen voor pony-geluk zijn aanwezig, en ik hoop dat ik in de toekomst een makkelijker adresje voor haar vind, zoals ik al zei.
maar waar ze nu staat is ze als pony zijnde gewoon gelukkig. (behalve toen op dat aparte stukje wei, maar dat is over, vond ik zelf ook niet leuk maar ik zag even geen andere optie).
in de ogen van niet paardenmensen horen shetlandpony's blijkbaar net als de paarden hiernaast van de opfok, op grote groene weides, en moeten ze elke dag bereden worden ofzo iets.
terwijl onze pony dat niet eens moet, vanwege haar achterbenen.
grote kans dat buufje de pony komende winter ook zielug vind, omdat ze dag en nacht buiten staat :P

nouja, ze zeurt maar een eind heen probeer ik te denken, maar toch vind ik het niet fijn als er zo over mijn pony en dus over mij word gedacht.
toevallig keek ik al wel rond voor een andere wei, ik bedoel, ik let zelf ook wel op of mijn pony gelukkig is,
maar nu haar vriendinnetjes er weer zijn voelt ze zich gewoon goed, en verhuizen heeft ook veel impact op een pony, dat doe ik niet te snel.

Brando090309

Re: de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:02

@marigold: Het zijn altijd mensen die geen of zo goed als geen ervaring hebben die zulke rotopmerkingen maken, niet wetende dat een pony met hoefbevangenheid wel kan sterven als je ze op een dikke groene weide zet... Ik zou er ook ziek van worden...

enkele jaren terug had mijn dressuurpaard een peesblessure aan het rechterachterbeen. Dierenarts kwam toen en zei dat het te herstellen was maar wel veel tijd zou nemen...
6 maanden later was de grote dag aangebroken: ik mocht terug voor de eerste keer een beetje rijden maar goed instappen was wel belangrijk..
Ik begin aan mijn 15minuten stappen alvorens ik begon te draven, nu na 6 maanden helemaal niet te werken en beperkte beweging was hij dus ook behoorlijk stijf en dus allesbehalve actief (logisch toch??) toen ik begon te draven stond er iemand aan de kant van de bak die volluit riep 'waaaw wat mankt dat paard zeg!!!'
Ik ben echt jankend en kwaad van m'n paard afgekomen en was zo bang dat het allemaal voor niets was geweest.
Gelukkig bevestigde de dierenarts dat de blessure volledig hersteld was en enkele maanden later was hij weer de oude!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:04

De rotste opmerking die over één van mijn paarden ooit is gemaakt is ook gelijk degene waar ik het meeste lol over gehad heb (om niet te zeggen leedvermaak).

Een potentiele koper was boos dat hij naar ons afgereist was om 'een doodnormale rotpony' te bekijken zoals hij zei. Hij zocht een potentieel topsportpaard.
De koop ging niet door.

Hij heeft uiteindelijk een enorm slagschip gekocht. Hij is regelmatig met dat slagschip in dezelfde klasses gestart later en heeft bij lange na nooit in de buurt van mijn 'rotpony' kunnen komen _O- . Toch altijd weer leuk bij prijsuitreikingen :P . Hij is in de basissport blijven hangen en mijn 'pony' loopt in de subtop :D .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:09

Haha, das leuk ja! :D
Toen mijn als 'onhandelbare paard' gekochte oude paard opeens op wedstrijden uitkwam en meer punten binnensleepte dan de paarden die volgens de vorige eigenaar wel handelbaar waren heb ik ook erg genoten. :D

Ook heb ik eens een keurmerrie gereden toen mijn eigen paard drachtig was en met zwangerschapsverlof was.
Toen het veulen er was en ik mijn eigen paard ook weer wilde rijden werd dat niet gewaardeerd en zou ik toch nooit een punt halen met dat rare, zenuwachtige beest. Was echter binnen no time M en was ook wel Z geworden als ik lichamelijk gezond was gebleven. Maar was ook erg leuk toen om te bewijzen dat ze geen gelijk hadden.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:14

pure jaloezie denk ik dan altijd.... laat ze maar banketstaaf :)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:14

banketstaaf???? dat is helemaal niet wat ik schreef :) ik schreef l*llen :)

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:20

Ik heb nog nooit echt een rot opmerking gehad, er was laatst een meisje van een jaar of 13, die riep ;

Meisjes: Stom paard stom paard.
Ik: Het is maar goed ook dat jij paarden stom vind.
Meisje: Watdan?
Ik: Paarden houden niet van lelijke mensen.

Waarop ze gelijk der mond dicht hield :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:25

Ik corrigeer mijn paard snel als hij iets verkeerd doet. Desnoods met een goeie tik met de zweep. Buurmeisje dat weer in een flip aanval van haar zegt dat ik mn knol mishandel en dat ze de dierenbescherming zou moeten bellen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:31

Rotste opmerkingen kwamen voor zijn geboorte. Niet heel veel mensen vonden het een slim plan (en dat is het in veel gevallen ook niet) om een inteeltmerrie te laten dekken, en dan nog wel door een tínkerhengst. Had dan liever een normale hengst genomen, zeiden ze.
Alleen zou een dekking+dracht de kans op genezing na een zeer akelige dracht de kansen op volledig herstel voor de merrie aanzienlijk vergroten. En de tinkerhengst? Zoek eens op Baggio en zeg me dan nog dat er ook maar íets mis is met hem.

Sinds zijn geboorte heb ik nog nooit iets negatiefs over hem gehoord. (behalve zijn drakerige gedrag als veulen, maar dat was geen gelummel, dat was gewoon zo)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:11

1. Hij vroeg hoeveel mijn pony had gekocht ik zeg de prijs, zegtie oo voor die prijs heb ik mn zadel gekocht oetlul mocht hem toch al niet!:S
2. Bij een andere pony stuur hem gelijk naar de slacht zo'n rotbeest wil je toch niet op de manege hebben staan
3. Bij vriendin dr paard wat lelijk dik paard door een vreemde

Firewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:43

Midy schreef:
Ik heb nog nooit echt een rot opmerking gehad, er was laatst een meisje van een jaar of 13, die riep ;

Meisjes: Stom paard stom paard.
Ik: Het is maar goed ook dat jij paarden stom vind.
Meisje: Watdan?
Ik: Paarden houden niet van lelijke mensen.

Waarop ze gelijk der mond dicht hield :+

Hahaha die ga ik onthouden, altijd dat gedoe van het is een stom paard. Nee het is een wat moeilijker paard vind ik toch fijner klinken :)

Braix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:42

"Dat beest hoort thuis in het slachthuis, het is het leven niet waart."

Dat zei de vorige eigenaar van mijn pony omdat hij mensenschuw en de enige die hij vertrouwde was ik, ze was dus heel jaloers.
Hij was ook mishandeld en verwaarloosd geweest. |(
Ze wou hem dus naar het slachthuis brengen en hij is pas 5 !
Ik heb mijn ouders dan toch zo ver gekregen om hem nog net op tijd van haar te kopen.
Hij is zalig! ik spring onderdussen 1.10m parcourtjes met hem en hij is amper 2 maanden zadelmak !
& hij heeft ook terug vertrouwen in de mens.

Firewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:44

jaa dat zeggen zoveel mensen, maar uiteindelijk gaat het toch wat jij er van vindt. Natuurlijk niet leuk om te horen, maar ja het is waarschijnlijk je beste vriend dus dan maakt het geen ene *** uit toch :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:57

Dat ik beter gewoon recreatief kon blijven rijden, en ze toch nooit een wedstrijdpony zou worden..
Nou.. het heeft even geduurd maar we zijn er wel gekomen ;) Met veel complimenten.. Het doorzettingsvermogen van sommige instructrices..

Dogovrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:58

Quartusje schreef:
ik reed met mijn verzorgpaard dressuur en het was zo'n zwart bonte en als ik langs reed zeiden ze Hé wat moet die koe hier ! Daar kon ik zo boos om worden GRRR

Ik heb ook een zwart bonte en krijg ook inderdaad naar mijn hoofd geslingerd; Hee een koeiepaard!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:08

Vorige week reden we in de duinen langs een fietspad, daar fietste een gezin; vader moeder zoon en dochter. Zegt die vader tegen z'n zoontje, alsof hij er heel veel verstand van had:"kijk een shetlander" en wijst naar Roosje. Ik heb eerder te horen gekregen dat ze beige is, maar een shetlander vond ik toch wel heel jammer.

En nee, ik heb niets tegen shetlanders :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:18

Ik heb een keer van een jurylid te horen gekregen op mijn eerste B wedstrijd, dat friezen niet geschikt waren om te dressuren en ik haar beter voor de kar kon zetten.
Toch vreemd dat ik 8 maanden daarna in de M1 dressuur zat.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:24

dat ik 1 ding goed moest onthouden " een haflinger word NOOIT een sportpaard! " en dat van een oud, nationaal springruiter...
heb m ff t tegendeel bewezen ;) zo wilde hij nooit haflingers in de manege hebben en nu lopen er 2 :P

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:24

Dat mijn pony een peesblessure zou hebben omdat ik erop gereden heb. Dat heeft me echt heel kwaad gemaakt. -:(-

xLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 07:11

ik reed op een haflinger die een beetje aan de dikke kant was,
en ik ben zelf heel slank.
kwam er zo'n opmerking van:
misschien moeten jij en je paard van eetpratroon wisselen.

ik had op dat moment zoiets, hup tegen de muur en schieten maar, maar ik hield me in. ;D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:19

Ooit, toen ik een jaar of 9 was, was ik de trotse eigenaresse van mijn lompe Kelsey. Krijg ik op school een opmerking van een paardenkakker: Jou pony kan niet eens springen, hij loopt niet aan de tuegel en hij super lomp, lelijk en dik!! Wat heb ik toen gehuild. Zij had zogenaamd een springpony van t NK
De volgende dag hadden wij parcoursje met een of andere cursus op de manege. Ik fijn met mijn 'lompe, lelijke en dikke' pony foutloos gesprongen, wat was ik blij. Haar pony deed het tegenovergestelde: weigeren, boken en ze lag er uiteindelijk naast. Ze had een 5 voor springen en ik een 7,5 :) Ze heeft me een week lang niet meer aangeken

suusje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:37

jeetje het zij nallemaal rot opmerkingen over het uiterlijk.... maar wat doet dat er nou toe?! als zo'n paardje foei lelijk is (ik bedoel niks met die opmerking) kan het beesie toch wel hardstikke lief zijn? en mischien vind dat persoon het paardje lelijk.... maar wie zit er nou te wachten op een mening van een leeghoofd? mijn verzorgshetje word nageroepen voor grote hond, dik beest en veulen... tja... >;)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 19:30

Nou kim heeft er al een paar genoemd van pasha..
maar ik wilde ook nogwel ff wat dingen plaatsen :o

''Ze been zit vast''

Goh,
ik snap hem nogsteeds niet, en kim ook niet

''Moet je er niet opzitten''

Oké nog niet zoheel erg, maar ik vindt het wel vet irritant als je het vaker hoort!

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:42

ezel of schaap.
pony heeft cushing

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:46

"Ach, 't is best een leuk recreatiepaardje"

(zo'n arro sporrrrrrtpaaarrrrrrrdeigenaar over mijn prachtige tinker)