Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

paardnpony

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:13

Ik rijd zo'n 10 jaar nu.

en ben er al vaak genoeg afgevallen.
1 keer met daarna 6 weken stilzitten..
Knipoog

Eline_Fergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:36

Ik rijd al zo´n 17 jaar. Ik ben er wel een paar keer afgevallen ja.

1e keer: van een shetlander, ik reed nog maar net. Het beestje deed niet eens wat... Clown
2e keer: met springen lag ik met paard en net voor de hindernis. Ze weigerde ineens en kon niet meer blijven staan.
3e keer: ik zat ik een vlotte galop en mn pony schrok, ging nog harder rennen. Ze kon het niet meer voorrennen en viel op haar
knieen. Ik vloog rechtdoor het zand in. Deed wel zeer en ik had ff moeite met adem halen
4e keer: van mn eigen paard, toen ze stil stond. Ik zat zonder zadel en dacht even de haren uit mijn benen te wrijven. Ik hing teveel
naar rechts, corrigeerde mezelf en lag er vervolgens links af... Koe Ik kreeg meteen een lachbui.
5e keer: ik reed zonder zadel op het paard van een vriendin. In het land achter de bak begonnen een paar mensen te schieten op
konijnen. Paard in paniek. ZXet het op een rennen en een bokken. Ik zit 4 bokken uit, maar bij de 5e lag ik ernaast. Deed
trouwens wel zeer. Toen ik op de grond lag, moest ik heel erg lachen. Toen ik opstond niet meer. Ben naar het ziekenhuis
geweest voor foto´s van mn rug, maar was alleen zwaar gekneusd. Heb een week niet goed kunnen lopen en zitten en ik kon
ook niet rijden. Verdrietig
6e keer: toen ben ik er niet afgevallen, maar ik liep er al naast. Mijn paard schrok en zette het op een rennen. Gevolg voor mij was
opgerekte enkelbanden en een gebroken vinger. Deze staat nu scheef... Vork
7e keer: was vorige week nog. Ik reed op mijn verzorgpony. ERr schrok een andere pony en die kwam ons voorbij. Daar was mijn pony
het niet mee eens en hij ging meerennen. Toen besloten ze dat ze best met ons op hun rug samen konden gaan spelen. Het
ging goed (wel erg hard), totdat die andere pony voor mijn verzorgpony ging staan. Mijn verzorgpony kon niet anders dan
remmen. Hij stond alleen sneller stil dan ik. Ik maakte een salto over hem heen en lag in het zand. Ik heb een week spierpijn
gehad, maar verder niks.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:41

Ik rij nu 6 jaar
1 keer van een manegepaard
2 of 3 keer van verzorgpaarden (over 5 jaar verdeeld )
en 3 keer van mn eigen paard (in 1 jaar Huilen van het lachen )

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:43

6 jaar en heel vaak Huilen van het lachen.
Ik was 10 toen ik m'n eerste pony kreeg(Donja in mijn profiel) en kwam net met mijn beentjes onder het zadel uit. En Donja had er nog wel een handje van dat ze overal van schrok(nog steeds trouwens) en dat was altijd stilstaan, omspringen, wegrennen. Ook met het bokken lag ik er vrij snel naast toen..

En m'n laatste val was 9 dagen geleden ofzo ROFL. echt te lachwekkend.
Ik was met m'n andere pony op wedstrijd en in het parcours stonden kerstbomen. Maar goed, sommige pony kwamen nog niet eens in de buurt van hindernis 1. dus het was allemaal heel eng.
Ik had een weigering op 1, maar die was helemaal nergens voor nodig geweest. Dus hij kreeg een tik. Waarop ie heel hard over 1-2-3-4 sprong. Maar na 4 stond aan de bakrand en dan een stukje meer naar rechts, een kerstboom Ja. Wij moesten linksaf. Dus hij rent naar die kerstboom, waardoor ik naar links word gegooid, dus ik hang zo ergens aan de zijkant, en hij rent vrolijk verder. Toen heb ik me laten vallen, en het eerste wat hij doet. Jawel omdraaien en met z'n hoofd in die kerstboom gaan staan ROFL. Hij miste vast een stukje kerstsfeer in z'n stal ofzo Huilen van het lachen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:43

Ik rijd ongeveer 12 jaar en ben 3x gevallen, 2x struikelen en 1x omdat dat beest heel hoog stijgerde Clown
Ow en ontelbaar keer van een shetlander die dan ineens de andere kant opschoot

Pure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:44

Ik reed ruim 3 jaar, en ben 1 x gevallen. Van zo'n kleine pony,
omdat ik gewoon niet oplette. Heel grappig. Vork

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:45

ik rijd zo'n bijna 13 jaar en ben denk ik in die tijd 5x gevallen? dan de sukkelige verkeert afstappen valletjes niet meegerekend Haha! dus is vrij netjes

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:48

Ik rijd nu 5 jaar en ben 1 keer gevallen. Lachen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:53

Ik rij nu ongeveer 7 jaar paard en ben denk ik rond de 50 keer gevallen.
Ik had eerst een jaar manegeles gehad en daarna ging ik op een merrie van iemand anders rijden. In het begin kon ik haar niet aan en bokte ze me er steeds af. Vooral in de winter was ze enorm fel! Heb in totaal 5 jaar op haar gereden maar op een gegeven moment ging het steeds beter en na een jaar kon ik haar wel aan. Toen ben ik alleen nog eens gevallen als ik zonder zadel reed ofzo of sporadisch.
Ik heb nu een half jaar een ander paard en daar ben ik nog nooit van af gevallen.

Heb me trouwens nooit echt bezeerd met het vallen, één keer dat ik wat last van m'n knieën had en een dag thuis bleef van school maar verder nooit pijn gehad.

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:14

Ik rij nu ongeveer 4 jaar, en ben er 2x afgevallen. (manege) Lachen

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:59

Ik rijd nu zo'n 9.5 jaar.
En ik ben euhh.. 4 keer gevallen.

2 keer toen ik nog 8 ofso was. Mn nichtje die nog nooit op een paard had gezeten had een paard gekregen, waar ik maar even op moest gaan zitten. Zo dom als ik was deed ik dat 2 keer achter elkaar om er beide keren af te vallen. En later van de oude eigenaar te horen dat ze er nog maar één keer op hadden gezeten. FIJN.
Die pony is later ook weggegaan aangezien mn nichtje er totaal geen verstand van had.

toen ik 14 was ben ik nog één keer van mn verzorgpony afgevallen. Ze had erg last van haar rug (wat we nog niet wisten toen) en begon te bokken en steigeren etc. toen ik opstapte en nog niet goed zat. Toen liet ik mezelf vallen, omdat het me niet zo slim was om er zonder cap (die hing ergens om mn nek) eraf te vallen.

En nu ben ik bijna 16 en ben ik zo'n 2 maanden geleden van mn eigen pony afgevallen. Ik zat er zonder cap op (dom dom dom) en reed hm op zn halstertje zonder zadel, dat gaat heel goed en hij is heel erg braaf, ookal isdie nog best jong. Alleen toen kwam er een meisje aan die me iets wilde laten lezen. Dus ik pak het aan, en mn pony schrikt van het papier (had ik ookwel kunnen bedenken, erg dom van me) en toen viel ik eraf.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:44

Hmm, ik rij ong. 7 jaar. En ben er 3x afgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:46

Ik rijd 13 jaar en afgelopen jaar voor het eerst gevallen Knipoog

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:48

Ik denk dat ik in de 11 jaar dat ik rijd er al minimaal 100x naast heb gelegen. Ik had altijd van die kl.ote pony's waar ik elke dag naast lag Clown
Vond het verder ook niet erg ofzo, kon er vaak wel mee lachen. Stapte weer op en reed weer verder, haha.

tjalkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:51

ik rij nu zo'n 6 jaar. Ik ben er super vaak afgevallen.
Ik ben nooit echt hard gevallen,
ik ben een keertje met mijn rug in de brandnettels gevallen. En ook een keertje stak mijn pony zijn hoofd onder de balkdoor(bakdeur) en deed hem omhoog en liep door en ik zat er nog op, en ik kon er niet mee onderdoor toen ben ik op het steengevallen, maar mevrouw wachten wel tot dat ik weer opstond. En een keertje samen met een paard gevallen

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:07

Ik rij nu 4,5 jaar en ben 6x gevallen, nooit erg ofzo. Knipoog

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:56

Ik rij al sinds mijn 5e, dus dat is 10 jaar. Toen ik 6 was kreeg ik mijn eerste pony Binky, daar ben ik vaak vanaf gevallen. Zo wilde hij bijvoorbeeld de bak uitrennen.. Zag die dombo het schrikdraad over het hoofd! Eenmaal geraakt door het draad, toch blijven door rennen, maarja, uiteindelijk is de rek uit zo'n draad er ook uit. Helemaal teruggeveerd en ik óver het touw zo de bak uitgeslingert. Ik had niks, maar ik vond het wel prachtig. Clown

Ook ben ik er eens afgevallen tijdens een crossrit zonder zadel. Midden op de weg lag ik daar, met een gapende wond in mijn hoofd (mijn toenmalige bril sloeg in mijn gezicht) en een gebroken arm. Werd nog bijna overreden ook, maar die man heeft me terug naar huis gebracht. Iemand die erbij was bracht Binky terug naar stal.

Óf je breekt je teen, doordat je naast je pony loopt.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:05

Ik ryd nu ongeveer 11 jaar , en ben er 3x afgevallen! De eerste keer was , toen reed ik net een jaartje.. toen kwam er daar op stal een nieuwe arabier, of ik die wel is even wou uitproberen , och ja hoor .. toen smeet iemand keihard de kantine deur dicht, en daar schroktie van , nou daar ging ik , bok steiger bok! Nou met mijn 1 jaar rijervaring, lag ik er dus al gauw naast Tong uitsteken ! Schouder en nek gekneusd , verder beetje blauw weinig ernstigs! De 2e keer reed ik op een pony'tje van een oudere man die die pony had voor zn lol , die pony was zwaar nukkig altyd, maar met rijden meestal wel lief, dus ik zonder zadel , hop gezelligl buitenritje maken, toen kwamen er vervelende jongens langs en die gingen 'spoken' en dat was natuurlijk eng, hop op de achterbenen , nou helaas bof daar lag ik op de grond, mn vriendinnetje was mee dus die greep pony en ging kijken hoe het met mij was, ik was wartaal aan het uit slaan en had geen idee waar ik mee bezig was, (lees: hersenschudding), nou 2 weken plat gelegen , daarna nog regelmatig koppijn maar ach! De laatste keer reed ik ook op een paardje van iemand anders, super lief dier, maar als die gaat, dan gaat ie goed, gelukkig ging die bijna nooit ! Maar we hadden net (groeps)les gehad, en het meisje dat na ons prive les heeft kwam de bak al vast binnen , haar moeder had haar pony vast, en zij ging nog gauw even plassen , het paard schrok ergens van , steigert! & loopt los in onze les, jaa hoor alle manege páarden aan de kletter, inclusief dat beestje waar ik op zat, en hoppa de hele les lag er zoon beetje af, ik bleef nog redelijk lang zitten maar helaas viel ik dr ook af, en ja hoor er stond echt een hekje langs de kant, daar flikkerde ik met me rug boven op , dus geen lucht!
Nu ben ik echt al heel erg lang niet meer gevallen, en ik ga nu flink afkloppen Haha! !

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:12

Ik rij nu ruim 17 jaar 'officieel'. Dus echt met les.

Eerlijk gezegd: ik ben er zo vaak afgevallen dat ik dat echt niet allemaal meer weet. Op een bloedneus en wat blauwe plekken na gelukkig nooit ernstig Lachen

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:27

ik rij nu 31 jaar en ben er ontelbare keren afgevallen....
De laatste keer (8mnd geleden) heb ik mijn enkel gebroken, ontwricht, banden gescheurd en al mijn middenvoetjes gebroken (tja moet je ook niet met je paard op t beton gaan liggen Bloos )

mijn verdere ernstige verwondingen waren;
schouder ontwricht, zelf weer teruggesprongen, waardoor ik een onsteking/beschading in t gewricht kreeg
neus 3 keer gebroken
duim ontwricht
meerdere ribben + borstbeen zwaar gekneusd
ogen en oogkassen zwaar gekneusd ( erg vreemde gewaarwording, ben ong een weekje slechtziend
geweest)
schouderblad gescheurd
kontspier gescheurd Bloos

Als ik weer ns bij de 1e hulp kom, dan komen ze met een pak foto's aanzetten en met de vraag of ik toevallig paardrij... Bloos
Ook de anesthetist zei tijdens mijn operatie aan mijn enkel, dat dit de reden was waarom zijn dochter niet in de buurt van paarden mocht komen Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:30

Ik rij nu ruim 9 jaar en ben er onwijs vaak afgevallen, weet het preciese aantal eigenlijk niet eens.
1 keer toen ik voor het eerst op ons paard ging, kneusde toen mijn enkel omdat hij ero bovenop stond. Verder heb ik nooit iets ernstigs gehad toen ik eraf kukelde.

De laatste keer was vorige maand, ging zonder zadel mijn paard uitstappen, maar op 1 of andere manier vond hij dat plotseling heel vreemd dus ging bokkerdebok de bak door, ja, toen lag ik. Clown

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:35

Ik rijdt nu 9 jaar ongeveer en heb er redelijk wat keren naast gelegen geloof ik. Meestal bij nogal gedurfde dingen die je makkelijk doet als je jong bent Knipoog! Nooit iets ergs gehad gelukkig!

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:34

ik rij nu iets van 8 jaar. en ben er nog nooit af gevallen Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:52

Ik rij al zo'n 10-12 jaar denk ik, en ben zeker meer dan 10 keer gevallen denk ik! Schijnheilig

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:55

Yinari schreef:
Ik rij nu ruim 17 jaar 'officieel'. Dus echt met les.

Eerlijk gezegd: ik ben er zo vaak afgevallen dat ik dat echt niet allemaal meer weet. Op een bloedneus en wat blauwe plekken na gelukkig nooit ernstig Lachen

ik ben ook zeer verbaast dat er mensen zijn die al 15 jaar rijden en nog exact weten wanneer ze eraf gevallen zijn en hoe? Ik weet het ook echt niet meer hoor. Ik rij vanaf mijn 4de paard, ben nu 32 en met name in mijn ponyclub tijd er zo vaak afgeklettert door sjeespartijtjes etc.... ik zal mijn rontgenfoto's eens tellen Lachen