Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suus1991 schreef:bij te lange/ grote mensen zie je ook vaak dat het zadel te klein is
als het zadel te klein is kan je niet goed zitten, en zo is de drukverdeling niet goed meer
yousra schreef:te lang vind ik minder erg dan te zwaar.het zijn natuurlijk wel paarden en haflingers kunnen natuurlijk wel tegen een stootje, maar als je dan ook nog te groot voor hem bent dan heb je de kans dat het slecht is voor de paardenrug.

wel heel erg mooi en zo blijf je erop passen
yousra schreef:Roelke_ : als jij daar in gelooft, prima!

suus1991 schreef:@ eleandra
bij jou lijkt je bovenlichaam heel klein en je benen superlang!
heb je toevallig ook een foto met een zadel en dan van de zijkant? dan kunnen we het miscchien beter zien!
ik durf nou niet echt een mening te geven
janinetjjj schreef:Jongere kinderen zijn meestal ook niet te groot?
spoekie schreef:janinetjjj schreef:Jongere kinderen zijn meestal ook niet te groot?
De kinderen van 12 of 13, eigenlijk altijd wel.. en die kunnen dat ook niet inschatten.

superwoman schreef:suus1991 schreef:@ eleandra
bij jou lijkt je bovenlichaam heel klein en je benen superlang!
heb je toevallig ook een foto met een zadel en dan van de zijkant? dan kunnen we het miscchien beter zien!
ik durf nou niet echt een mening te geven
Ik denk hetzelfde!
Ik rijd hem nu 2 keer per week niet intensief maar voor de lol. En ik besef net dat dit echt de "normaalste" foto is die ik heb. superwoman schreef:met je gewicht moet het geen probleem zijn.
Zo veel mogelijk rechtuit rijden is het beste!
Valentijn schreef:superwoman schreef:met je gewicht moet het geen probleem zijn.
Zo veel mogelijk rechtuit rijden is het beste!
hoezo zoveel mogelijk rechtuit?
Figuren moet je juist rijden om je paard soepel te houden, alleen rechtuit is saai en niet echt verstandig.

superwoman schreef:Als je voor de fun rijd, is rechtuit het mist schadelijk.
Wanneer je vrij zwaar of lang (of beide) bent is rechtuit ook het mist schadelijk.
een paard soepel houden doormiddel van figuren is goed, áls je dat rijtechnisch ook goed doet. Wanneer je zelf iets teveel naar rechts of links hangt is dat niet goed voor je paard, dan wordt hij niet evenredig belast.
Ook de buiging op zich...daar kun je veel fouten mee maken.