ik vind laatste ook iets aan de lange kant, maar dat komt vooral omdat ze volgens mij verhoudingsgewijs enorm lange benen heeft. wat betreft uitsteken bovenlichaam vind ik het prima passen. dus voor bosritjes vind ik dit prima gaan
Juist een bosrit vergt veel energie en balans van een paard door de ongelijke paden en obstakels. Dus of je nou in de bak werkt, buiten rijd of er even een rondje op stapt, te groot is te groot! Net als op shetjes van voor 1 keer moet kunnen... hoezo? Juist als je er nooit op zit en dan een aantal uren naar buiten gaat is het enorm veel gevraagd....
Maar hoe zie je dat van een foto? Zie jij dat de pony uit evenwicht word gebracht??
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 03-08-12 14:18
Chalinka, je moeder komt nog niet met haar voeten bij de knieën, dus het is eigenlijk meer een kwestie van kijken of het paardje zijn balans nog goed kan houden.
de laatste kan denk ik nog net als ze niet zo zwaar is dan kan het nog wel
matasja
Geplaatst: 03-08-12 14:57
@maralyn Ik heb het over het algemeen, niet over een foto in het speciaal , vanaf een foto oordelen is sowieso eigelijk onmogelijk. Zie het alleen erg vaak aangehaald worden, dat een ritje voor even, of alleen stap wel kan op een pony waarvan duidelijk te zien is dat de benen daar flink onderuit steken. Ook voor 1 keer vind ik dat niet kunnen, juist niet omdat het dier het niet gewend is en dus extra belastend is. Is niet aanvallend bedoeld naar 1 persoon!
Moeder van charlinka past opzich prima als ze er fatsoenlijk op zou zitten. Nu steekt ze haar benen af, en het zadel is veel te klein waardoor ze achterin zit. Op een goed zadel met goede beenhouding geeft het al een heel ander beeld. Daarnaast geeft ze niet echt het goede voorbeeld aan haar dochter qua kleding/schoenen/cap maar dat terzijde
hoe kunnen wij weten of het een leuke combinatie vinden? het is er net aan of het met jou en de pony goed klikt hoor En trouwens, daar is dit topic ook niet voor
SaSalover
Geplaatst: 03-08-12 17:18
ja, ik heb het gelezen, maar daar is het topic niet echt voor. De vraag hoort te zijn: ben ik te groot/zwaar? En nee dat ben je dus duidelijk niet.
PuurxNatuur
Geplaatst: 03-08-12 17:19
Ik bedoel gewoon of het leuk staat en die 2e was echt bedoelt voor dit topic, maar ff ontopic nu
Oke, ja zodra ik meer foto's filmpjes zijn zal ik die even plaatsen. Want ponylief was pittig en nog jong dus ik moest er even een beetje doorrijden, k ga er niet zo vaak heen, alleen als m'n buuf gaat.
ik kijk zo raar omdat ze net had gesteigerd ( laag )