Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:40

@ Horwse : Ja, ik heb jou verhaaltje binnen gekregen! Echt zo zielig.... |(

Ik heb van een heleboel nog geen verhaaltje gekregen.
Het gaat nu dus tussen een stuk of 6 ;)
Poe en nu het lastigste gedeelte! :=

Nathas

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:49

@Daf3 ik zou ook mee doen met jou verhalen wedstrijd maar ik kon me niet te lang concentreren achter de pc om dat te gaan schrijven ik heb namelijk nog steeds hoofd en nekpijn van schaatsongeluk.

Ik heb vandaag ook een bestelling binnen gekregen van 5 halsters. Nu wachten tot ze het geld hebben overgemaakt en dan er mee aan de slag. Ik ga aankomende week ook leer op de kop proberen te tikken en beginnen aan zadels ben benieuwd.

@Daniella ik ben bezig met foto voor jou wedstrijd;)

@Sanne en Telpeva super mooie producten maken jullie echt mijn respect damens TOP !!!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:10

@Nathas: ja klopt, Jammer dat het niet gelukt is. Veel beterschap :(:)

Ik heb de uitslag!
Nummer 2 en 3 krijgen een kortings code op mijn site van 1-, Die hoeft niet uitgegeven te worden hoor :P en de winnaar krijgt het dekentje.
Zometeen komt de uitslag...... :x

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:12

ik ben benieuwd daphne!
voor scherpe details op foto's kan je het best gewoon een goeie camera kopen, of zoals roosje al zegt een rustige achtergrond kiezen. ik weet niet of het bij jouw camera ook zo is maar als je de fotomaakknop (xD?) wat langer indrukt wordt ie scherper
mijn halsters (en ander tuig) maak ik vast met bison kit contact lijm ofzo :)
sanne leuke hoofdstellen!, gefeliciteerd met je 1000 posts ook.
welkom zotte_x hoeveel modellen heb je al?
loverhorses0: heb eens je site bekeken, super mooi zeg!!
vannacht eerste nacht int nieuwe huis.. gelukkig ben ik nog in slaap gevallen want ik bleef maar staren naar mn schleich xD
jeej 2 nieuwe aanwinsten: ijslander veulen: dawn en ezeltje: allegro

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:29

Nienke98 schreef:
Heb een paar vraagjes
1Hoe maken jullie het halster vast? ik doe het telkens met naald en draad maar dat is een gepruts zeg!!
2Hoe maak je van die scherpe foto's dat alle detais van het halster bijv te zien zijn?

1. lijm
2. de knop van het fotomaken(ben de naam ff kwijt) heel zachtjes ingedrukt houden en wachten tot ie scherpgestelt is

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:43

Moderatoropmerking:
Er worden weer heel veel oneliners geplaatst en ge-slowchat. Denk eraan dat dit in dit topic niet is toegestaan! Hierdoor raakt het topic heel snel vol en zijn de nuttige posts bijna niet meer terug te vinden. Voor al het gezellige geklets en enkele reacties als "oh wat mooi" en "bedankt" kun je een pb sturen of terecht in het HK-topic: [JHK] Het grote Schleich paarden Huiskamer topic!]
Oneliners en slowchat worden dan ook uit dit topic verwijderd.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:45

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:52

Er was weer een nieuwe wedstrijd, waarvan de uitslag bekend word gemaakt. Het was de bedoeling dat je een verhaaltje ging schrijven met eigen gemaakte foto's erin. 6 kandidaten hebben zich opgegeven, waarvan 1 de winnaar mag zijn. Maar eerst voordat wij verder gaan, iedereen heeft een prachtige verhaal geschreven, en het was ook heel moeilijkom te kiezen. Dus appaus voor jezelf!

Dit zijn de kandidaten waar het om gaat:

Carmen Mickey.

Manon f Wiekenmeisje

Horwse .

Rosan

Hier komt de uitslag dan.......

Nummer 3.......... Mickey!!!!!!!!!! Gefeliciteed Mickey! Jij krijgt zo de kortings code opgestuurd van 0,50 cent!

Nummer 2.............. Horwse!!!!!!!!!!!! Gefeliciteed Horwse! Je hebt een prachtig verhaal geschrven! Jij krijgt de kortings code van 1 euro naar je toegestuurd....

Het was een erg moeilijke keuze, maar, nummer 1 is geworden...

Carmen!!!!!!!!!!!! Met haar prachtige verhaal!!!!!!!! Gefeliciteed Camen, jij krijgt ons dekentje naar je opgestuurd. De winnaars zullen zo de berichten ontvangen.

Op mijn site ( http://www.schleichrepaint.luondo.nl ) kunt u bij de knop 'wedstrijden' in de menu balk Carmens verhaal lezen...

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:17

Deel acht alweer...
Ik kom nog even binnenvallen; wat is de waarde van de witte hannoveraan (1995)? Staat is niet zgan, eerder gebruikt. Maar nog wel netjes.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:44

hier dan mijn setje van een showhalster en deken in army style:
Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EU6JARM.jpg

dit was mijn 1e dekentje, dus tips zijn welkom..

mijn custom op de andalusier merrie kreeg de eer om hem te showen,
ik heb de manen rechts verwijderd en geruind,
hij heeft alleen nog de witte basis, maar wilde hem toch even laten zien,
nu begint het repainten toch ook weer te kriebelen..

alle foto's voor mijn filmpje zijn ook gemaakt (314 in totaal :oo )
ik ga ze zo proberen te editen in een filmpje..

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:49

Dat is grappig, PBL, heb dezelfde sluitingen gekocht voor dekens. :P
Ziet er goed uit, maar misschien dat je de vorm aan de achterkant (bij de schenkel) wat meer naar beneden en achter kan laten lopen. Een foto ter ondersteuning:
Afbeelding

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:56

heb daarnet een zadelkamer gemaakt :) was eigelijk erg simpel..... :j
heb het op deze manier gedaan:(even een uitleg)
dit heb je nodig
*een schaar
*karton
*paperclips
*spelden
*tang
*plakband

stap 1
je knipt twee rechthoeken uit het karton van ongeveer 50 cm lang en 15 tot 20 cm hoog
daarna knip je één stuk karton uit van ongeveer 25 cm lang en 15 tot 20 cm hoog(even hoog als te twee andere stukken)

stap 2
je pakt een paperclip en maakt een gaatje in het karton van ongeveer 10 cm van de kant, het gaatje moet even groot zijn als de paperclip.
als je het gaatje hebt gemaakt stop je de paperclip in het gaatje en plakt aan de achterkant een stuk plakband(wel strak anders word het slordig) als je dat heb gedaan plak ne een de voorkant twee stukjes plakband aan de boven en onderkant, daarna plak je een stukje plakband van een halve cm breedt tussen de paperclip, als het dan nog steeds niet goed vast zit doe je nog twee plakbandjes aan de zijkanten.
dan doe je de andere paperclips van ongeveer 5 a 10 cm afstand van elkaar

stap 3
pak nu de spelden en prik een gaatje onder de paperclip houd een klein stukje over en buig dat met een tangetje naar beneden plak daaroverheen een stukje plakband, aan de voorkan plak je ook een plakbandje boven en beneden de speld zodat het stevig blijft
doe dat ook met de andere

stap 4
nu kan je ook het andere stuk karton gaan doen
en als je daar mee klaarbent maak je de stukkenkarton aan elkaar vast gewoon met plakband(als je wilt kan je nog een dakje maken met karton)

stap 5
nu kan je de laatse puntjes op de i zetten bijvoorbeel door stikkers op te hangen of kleine tegeltjes erin te plaatsen.

ik hoop dat jullie het leuk vinden ik heb helaas geen foto's ik hoop dat het een duidelijkeuitleg was.

@palmbierlove: wauw echt mooi ook de sluitinkjes van het deken!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:02

Leuk jonnywalker! Heb je er mischien ook foto's bij? dat is mischien wat duidelijker, dan ga ik het denk ik eens proberen!

PBL mooi deken! Halster ook heel erg leuk!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:03

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:27

@Nienke, ik zelf gebruik altijd secondenlijm van de action. Handig spul want je kan aan 1 stuk doorwerken. Maar pas op je vingers! Je komt er zo onder te zitten als je even niet oplet. :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:46

@ Wiekenmeisje: Wij hebben hier thuis ook een westernhoofdstel met kwasten liggen. Het zijn rode kwasten bij een vos, dus het staat errug leuk :D Ze hangen bovenin bij zegmaar het stukje frontriem-kopstuk. Dus mocht iemand kwasten willen maken.... Daar hangen ze :P
@ Nienke: Leuk halster, zeker voor je eerste! Ik ben ook begonnen met naald en draad. Maar ben nu overgegaan op lijm. Het is maar net waar je zelf het prettigst mee werkt.
@ PBL en de mensen die hun halster showden: Errug leuk al die showhalsters! Ben benieuwd naar de rest :D

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:13

Hier is ie dan, mijn hoofdstel! heb er ook nog een martingaal bij gemaakt en heb het in een set op mijn site gezet, hier het resultaat:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 216806.jpg < als setje
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 216917.jpg < het hoofdstel los, het zit een beetje raar zie ik net
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 216994.jpg < martingaal

Oja ik had een tijdje geleden ook nog een soort van horsebead gemaakt:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 092784.jpg

Wat vinden jullie van alles?

Twinkel_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:34

Hi mensen, meld me ook even. Ik ben laura, een vriendin van Jilles,(ozette88). Heb ook veel schleich en maak ook wel eens spulletjes met ozette. Ik zie al mooie creaties voorbij komen. :D

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:44

Welkom Twinkel_42! :D

@LoverHorses0, leuke spullen hoor, maar misschien kan je proberen om het hoofdstel de volgende keer iets dunner te knippen? Het ziet er een beetje grof uit nu ;).

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:56

Stephaniexh schreef:
Welkom Twinkel_42! :D

@LoverHorses0, leuke spullen hoor, maar misschien kan je proberen om het hoofdstel de volgende keer iets dunner te knippen? Het ziet er een beetje grof uit nu ;).

Was ik ook aan het proberen, Maar ik knipte telkens scheef, en dat zag er al helemaal niet uit :P

Welkom Twinkel_42

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:36

Welkom Twinkel_42!

ik heb foto's gemaakt van mijn weide, bak (inwording), de veulenstal en mijn deken+halster!
http://www.mijnalbum.nl/Album=BTK66GVL
tips zijn welkom en ik weet dat er op het halster te veel lijm zit :)

ik ben ps achter een VERSCHRIKKELIJKE ontdekking gekomen. de arabier merrie en falabella veulen hebben kale vlekjes om hun neus (van de verhuizing) en ik ben een paardje kwijt!!!!!!!!!!!!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:41

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:00

Ik vind het goed, mij maakt het niet zoveel uit haha. ik zou het leuk vinden als ik mag openen maar het hoeft niet per se. ik lees al een paar topics mee, ik reageer pas 2 topics. mischien shettepret? of heeft die al een keer een topic gemaakt?

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:43

whitneypard schreef:
ik vind het topic superr! _/-\o_

let je wel even op je oneliners?

en heb mijn dekentje af!
morgen als het beter weer is komen de foto's, ben helaas niet toegekomen aan de wedstrijd van daf(sorry |()

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:17

heey iedereen heb alang niet meer gepost heb al mooie dingen zien voorbij komen :D
welkom (voor de die die hier gaan vogen enzo)
heb eens iets geprobeerd dus hier is het :
Afbeelding

en iedereen van hickstead fans enzo ik ga hem miss (voor mijn comunie laten ) doen door daf3 weet nog niet zeker !!!!!
op het lippi ruin model :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDHFF8RS.jpg <3

andere foto :
Afbeelding

mensen let op die onliners !!! :j

ik denk niet dat dit oftopic is :j