NRPS, New Forest, Welsh (NWR bijv), Connemara, KWPN, BWP etc. Maar je hebt bijv. ook best Haflingers die pittig zijn en leuk kunnen lopen/een sprongetje kunnen maken.
rebekka
Geplaatst: 01-11-11 20:39
ik denk dat new forest ook wel een idee zou zijn misschien. er zijn ook wel haflingers die lekker voorwaarts zijn maar lang niet allemaal!
rebekka
Geplaatst: 01-11-11 20:40
ik denk dat new forest ook wel een idee zou zijn misschien. er zijn ook wel haflingers die lekker voorwaarts zijn maar lang niet allemaal!
Fiffill schreef:
Maar je hebt bijv. ook best Haflingers die pittig zijn en leuk kunnen lopen/een sprongetje kunnen maken.
En ik? Ben 12 maar ben best lang, ben nu 1.69m en wordt rond de 1.85. Moet wel een paardje zijn dat wel aangelegd is voor springen/dressuur. Moet niet een heel suf paard zijn, wel een beetje pittige maar ook wel weer niet té Ik hou van bonte paarden en lange manen... maar kleur/manen zijn niet het belangrijkste
Fenrir
Geplaatst: 02-11-11 22:43
Allereerst, pin je niet vast op dat je 1.85 wordt ik zou 1.74 worden, nou op m'n 14e bleef ik toch echt hangen op de 1.62
Ik zou zeggen KWPN, of Barock Pinto als je echt graag iets bonts wilt (of 'n Tinker/Pinto etc alhoewel die laatste misschien minder geschikt is voor de dressuur en springen)
elisedcl
Geplaatst: 13-12-11 21:03
voor een vriendin van mij:
houd van zwarttt , groot, wil gewoon recreatief rijden, een paardje dat ook op trektocht zou mee kunnen. Geen dun ding, maar stevig, moedig paardje en een goede uithouding.
houd niet van dun en volgens mij is een arbier wel redelijk dun en ja een fjord, ze houd erg van zwart!!
Fenrir
Geplaatst: 13-12-11 21:10
Bij 'geen dun ding' denk ik niet meteen aan een Arabier.
Ik zou zeggen, iets meer richting Tinker, die zijn er ook in effen kleuren. Lekker stevig ook. Pony zoals de Merens (zwart) zou ook kunnen, maar aangezien ze liever iets groters heeft...
ik denk een tinker als je hem voorwaartshoudt kan je er ver de sport mee in ik ken iemand en die springt er 1.30 meter onder het zadel mee(een keertje da)
Rianne97
Geplaatst: 13-12-11 21:48
Welk ras past het best bij mij?
- Ik ben 14 jaar. - Ong. 1.63. - Ik hou superveel van springen. - Een beetje dressuur vind ik ook leuk. - Liefst snel actief paard. - Een vosje ofzo.
Klinkt echt allemaal te mooi om waar te zijn Wat denken jullie? xxxxxxx.
ja, heb ik ook al aan gedacht, maar ze zijden dat die niet zo goed kunnen springen
Fellow
Geplaatst: 02-01-12 20:22
@elisedcl een Haflinger misschien?
En ik? - Mag best een beetje een heethoofd zijn - Leuke sprong kunnen maken - Beetje dressuur kunnen - D/E pony, of een paard. - Lekker kunnen crossen - Betrouwbaar
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik