Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:05

Gisteren weer leuke dingetjes voor Schleich gemaakt..

Heb helaas geen foto's:(

Een sleepding voor pony om de bak recht te slepen,
Een deken voor Dartmoormerrie
Een hindernis
en 2 stallen

Had er trouwens wel veel werk aan gehad,

moet nu weer beginnen aan mijn fries veulentje, de verf eraf te peuteren :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:09

Nik2001 schreef:
Net geboden op 2 pony's (schleich)! 1 fjord en 1 grijze pony. Wat voor pony is dat? :?

De grijze werd dacht ik altijd aangeduid als rijpony. Hij was iniedergeval geen ras (ik deed altijd alsof het een nrps was :p, net zoals die bruine grazende pony, daar was dacht ik ook geen ras bij) Het is trouwens wel een oud exemplaar, ik heb hier een boekje uit 2007 en daar staat hij niet meer in!

Waar ik de vrachtwagen van ga maken: hout heeft mijn voorkeur maar kost weer geld, dus wss karton. Maar nu bedacht ik me opeens dat het natuurlijk niet alleen de ruimte voor de paarden is, maar er natuurlijk ook een vrachtwagen voor hoort _O- Stom dat ik daar niet aan gedacht heb...

Edit; cathyenbeau, waar heb je de hindernis van gemaakt? Ik wil ook altijd nog hindernissen maken, en dan wel hindernissen die je op verschillende hoogtes kunt zetten, ik zou alleen niet weten waarvan...

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:21

Ik heb nu eindelijk eens tijd om mijn ideeën uit te werken in de tijd dat mijn opdrachtjes aan het drogen zijn :)
De hannover merrie van mij was erg beschadigd, maar ik vond bruin wel mooi. Dus heb 'm opnieuw bruin gemaakt en blauwe elastiekjes en bandages gegeven, :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:55

amykimmie schreef:
Nik2001 schreef:
Net geboden op 2 pony's (schleich)! 1 fjord en 1 grijze pony. Wat voor pony is dat? :?

De grijze werd dacht ik altijd aangeduid als rijpony. Hij was iniedergeval geen ras (ik deed altijd alsof het een nrps was :p, net zoals die bruine grazende pony, daar was dacht ik ook geen ras bij) Het is trouwens wel een oud exemplaar, ik heb hier een boekje uit 2007 en daar staat hij niet meer in!

Waar ik de vrachtwagen van ga maken: hout heeft mijn voorkeur maar kost weer geld, dus wss karton. Maar nu bedacht ik me opeens dat het natuurlijk niet alleen de ruimte voor de paarden is, maar er natuurlijk ook een vrachtwagen voor hoort _O- Stom dat ik daar niet aan gedacht heb...

Edit; cathyenbeau, waar heb je de hindernis van gemaakt? Ik wil ook altijd nog hindernissen maken, en dan wel hindernissen die je op verschillende hoogtes kunt zetten, ik zou alleen niet weten waarvan...

Volgensmij zijn die grazende en de grijze dravende duitse rijpony's, en dat is toch echt een ras :)

Ik denk dat je dan met die hindernissen halve ijsstokjes kan gebruiken en daar zegmaar ijzerdraad om gewikkeld. en dan aan de stokjes van ijzerdraad een soort halve rondjes, zodat je de balken erop kan leggen.
en die stokjes prik je dan in het zand.

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:59

@amykimmy,

die hindernis is gemaakt van twee saté stokjes en geen flauw idee hoe dat heet.. zo'n dingetje van een plasticmapje//dus niet een plastichoesje// heb ik eraf gehaald, weet niet of jeweet wat ik bedoel, past precies om die sateprikkers heen, Toen heb ik met karton die dingen eraan vast gemaakt zodat je hem kan verstellen. Hij is nog niet helemaal af,,hoop wel dat je begrijp wat ik bedoel. ik leg het een beetje onduidelijk uit, maar heb helaas geen foto's

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:08

Hoi,
ik had een vraagje, ik ga een binnenbak maken heeft iemand handige afmetingen?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:56

o zie weer een hele leuke zeldzame editie van schleich langskomen,
een van een eenhoornveulen, hij lijkt heel erg op het pegasus veulen, alleen hebben ze er een eenhoorn van gemaakt: http://i.ebayimg.com/00/s/NDUzWDQ4MA==/ ... ~60_12.JPG <3
ga even verder zoeken voor meer info en kijken of ik hem ergens kan bemachtigen..

edit: heb het gevonden, dat veulen schijn je dus in duitsland bij een tijdschrift te krijgen, http://bayala.blue-ocean.de/
maar die is al niet meer overal in duitsland te krijgen, in september gaan we wsl pas naar duitsland,
dus nog even afwachten of er nog meer op ebay gaan verschijnen en hopelijk ook voor nederlandse verzending

oja die grijze rijpony en bruine grazende pony zijn bij mij gewoon omgedoopt tot welshjes ;)

en heb vandaag nog een nieuw setje peeskappen gemaakt, dit keer met gespjes, hoop dat de foto zo te zien is..
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4581_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 22-07-12 16:26, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:12

Volgensmij zijn die grazende en de grijze dravende duitse rijpony's, en dat is toch echt een ras :)Ik denk dat je dan met die hindernissen halve ijsstokjes kan gebruiken en daar zegmaar ijzerdraad om gewikkeld. en dan aan de stokjes van ijzerdraad een soort halve rondjes, zodat je de balken erop kan leggen.
en die stokjes prik je dan in het zand.[/quote]

Jaa, dat snap ik. Maar in die boekjes van schleich stond dacht ik bij de bruine: grazende pony en bij de grijze rijpony oid.
Hmm, met die hindernissen moet ik nog even gaan knoeien...
Ideetjes genoeg, maar helaas nog geen materiaal...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:33

freyafreak schreef:
Hoi,
ik had een vraagje, ik ga een binnenbak maken heeft iemand handige afmetingen?

Echte rijbanen zijn 20x40 meter of 20x60 meter, dus de lange zijdes zijn of 2x of 3x zo breed als de korte kant van de baan. De schaal van Schleich paarden ligt tussen de 1:20 en 1:24, hangt net van het model af. Aan de hand daarvan kan je de afmetingen van een Schleich bak berekenen.

Anoniem

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:43

Een solarium wil ik zelf ook nog eens maken, maarja xd.
Heb alleen karton te gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:38

Sorry maar ik kan me bericht niet meer wijzigen.,
Hebeb een solarium gemaakt!
Het is een schoenendoos met een fietslichtje erin[rood] en een klein stalletje.
een falabella stalletje.
Supertrots ben ik!
En een solarium maken is echt supermakkelijk.
gewoon een gat in de deksel knippen maar dan iets kleiner dan het lampje.
Dan de lamp erin drukken en desnoods nog een kartonnetje over.

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:18

Wauw palmbierlover jouw peeskapjes zijn echt heel leuk, <3

En amykimmie, er zijn echt veel dingen waarmee je diehindernissen kunt maken,,ik zou zeggen, doe wat het makkelijkste is voor je!

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:51

Jiehoe! ik krijg mischien de special edition van de hannoveraan hengst! voor of rond de 30,- wss! ik ben zo blij! hoop dat de verkoopster akkoord gaat!
verder lekker veel aan het repainten, heb een mooi gecust en gerepaint veulentje voor de camera staan!

iemand misschien nog interesse in dit dingetje? :http://www.google.nl/imgres?q=schleich+bayala+2012+koets&um=1&hl=nl&rlz=1C1AFAB_enNL464NL464&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=n2dz_QtGscJXHM:&imgrefurl=http://www.dieren-wereld-online.nl/index.php%3Fitem%3Dschleich-42060-schleich-elfenkoets%26action%3Darticle%26aid%3D3691%26lang%3DNL&docid=awrNb9ikfcQCBM&imgurl=http://www.dieren-wereld-online.nl/data/articles/images/big/b_3691.jpg&w=480&h=480&ei=iFoMUOeFLaml0QWc7uHMCg&zoom=1&iact=hc&vpx=186&vpy=145&dur=402&hovh=225&hovw=225&tx=116&ty=115&sig=111611611175711848787&page=1&tbnh=157&tbnw=157&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69 (wow lange link :oo ) Hij is te koop in een winkel waar ik wel eens schleich koop dus als je hem echt heel erg graag wilt dan kan ik hem voor je kopen.. pb maar..
Laatst bijgewerkt door xLunalove op 22-07-12 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:54

PBL: Stik!! Ik heb dat tijdschrift zien liggen toen ik afgelopen donderdag in duitsland was!! Heb er niet goed naar gekeken, maar jammer dat ik 'm niet mee genomen heb zeg!
Voor we op vakantie gaan, kom ik niet meer in duitsland... jammer zeg!

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:43

Zucht,,momenteel ben ik blut en had zo zin om wat schleich paardjes te gaan kopen..ik heb nu 7 schleichpaarden waarvan er 5 veulens zijn en 1 dartmoor + nog een ander paard ( maar weet niet zeker of dat wel schleich is) Ga nu denk ik stallen maken voor veulens,,ik heb al namelijk een rijbaan

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:46

mijn nichtje heeft dat paardje!
ik liet zo dat paardje zien, en zij zo"die heb ik"
hoe kom je daaraan? "bij een tijdschrift" ik : OMG neeeeem zooooo'n tijdschrift voor mij mee :)
en dat gaat ze doen :)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:38

Heb een vraagje: is heb in Duitsland de quartee hengst gekocht. Op zijn buik staat Made in Portugal. En hij heeft een verschil met de foto van google. Maar ik kan mijn vinger er niet opleggen, zal dat door made in Portugal komen? Zal zo ff een foto maken.

Edith:

De foto's:
Afbeelding
Afbeelding

En nog een vraagje: hebben jullie lipizzaner hengsten blauwe ogen?

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:06

ik heb vandaag de schets van mijn binnenbak gemaakt:D is wel leuk geworden!
Ik doe er ook een solarium in en haakjes waar je je paardje aan vast kan maken om hem op te zadelen.
Ook heb ik weer wat dekens gemaaktxd

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:21

Ik heb ook weer wat binnen!

Mustang Hengst steigerend
lusitano hengst
hannoveraan hengst
en het arabische veulen staand
springruiterset
vrijetijdsset
paars pony setje
en de tinker hengst
(goh wat een hengsten XD :P )

ook heb ik een nieuwe stal !
en ik heb ook nog een gevingerhaakt halster gemaakt voor mijn falabella hengstje en het arabische veulen!

Foto's komen nog *-:)

alle andere bokkers: leuke spulletjes hebben jullie! Vooral dat arabische setje vind ik heeel erg gaaf!

nog sorry voor mijn ge-oneliner, ik probeer het nu niet meer te doen !

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:08

Mijn bak en stallen zijn bijna af :P Moet nog even wat leuks verzinnen om het solarium zo echt mogelijk te laten lijken :o Bah, had ik een halster van lint gemaakt, gaat het lint ravelen :( Wat kan ik daaraan doen? ( ik denk niks)

@anikailove, mijn lippizaner hengst heeft zwarte ogen met een beetje wit.. Waar heb je die gekocht, ook in duitsland? Raar dat joune blauwe ogen heeft zeg... 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:15

LoveSchleich, die vraag over lint is in dit topic al vaker gesteld, en ook al vaker beantwoord.

Ik weet niet meer wat voor kleur ogen mijn lippi hengsten hadden, kan het helaas ook niet voor je controleren omdat ik ze beiden overgeschilderd heb. Maar op Google afbeeldingen kan ik ook zo snel geen lippizaner vinden met blauwe ogen, dus ik neem aan dat die van jou speciaal is? leuk hoor!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:19

mijn lippizanner hengst(dat is toch die witte die zo raar loopt?) heeft gewoon zwarte ogen...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:26

Google, en je weet precies welk model het is.

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:16

nou veel nieuws door mij
jullie raden nooit waar ik ijzerdraad heb gekocht,
in een bloemen winkel!!! 1,- en een kleurtje 2, 50
heb veel niuwe dingen gemaakt
en een super mooi voltige setje gemaakt!
bij mijn opa heb ik een stal van hout en een bak van hout geknutseld
super leukk geworden, al zeg ik het zelf....
heb geprobeerd te custen maar die stomme staart wou maar nier mee werken!!1 -:(-
zal kijken of ik foto's heb *-:)

@ anika volgensmij had mijn nicht dat ook
bij de ogen is dat veel donkerder
mijne is geloof ik iets blauwigger?...

nou groetjes.....

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:39

Mijn hengst heeft ook gewoon zwarte ogen hoor. Alleen op Marktplaats was er een advertentie met een lipizzaner met blauwe ogen.

Ik heb voor de quartee hengst een heel speciaal halster ontworpen! Met allerlei kleuren. Vind hem zelf al leuk worden. Daarnaast ga ik ook nog rooie peesbeschermers maken. En dan nog een leuke kleur deken erbij, en dan is het helemaal af!