Ik zag op je profiel dat je ook een zwarte shet verzorgt, kan ze daar niet beter op rijden? Dan past het net wat beter.
Nwktje
Geplaatst: 26-06-11 10:52
hihihi, ik heb er nog wel 1tje op Ashley. Ik vind dat het wel past, maar laatst zei iemand tegen mij dat ik te groot ben, vandaar dat ik um plaats. Ik rij nnu niet mee op Ashley omdat ze verkocht is.
Laatst bijgewerkt door Nwktje op 26-06-11 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
_Lois_
Geplaatst: 26-06-11 10:53
Past
zoExpres
Geplaatst: 26-06-11 10:56
pat goed !
Laatst bijgewerkt door zoExpres op 26-06-11 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
lisette past maurane past, zelfs voor het plaatje xjess, past, hobbel dat kwartier maar vol. heb je btw geen zadel?
een paard belast je altijd, dus zeggen dat je het paard belast is eigenlijk een loze opmerking. zolang je het paard maar goed belast is er niets aan de hand.
michellesoef laat dat maar uit je hoofd. 85 cm is veel te klein voor je en verder vind ik je ook te zwaar voor zo´n ukkie. zoek lekker een grotere pony of wees niet zo rijbelust. met paarden kun je meer doen dan rijden
lisettex, trekken is anders dan dragen. heb je een paard eens goed bekeken? je ziet dan dat hij een best brede borst heeft. daardoor kan een paard meer trekken. zouje met hetzelfde gewicht zijn ruggegraat belasten dan zou het paard al zijn ruggewervels tegen elkaar aan krijgen en veel pijn lijden.
stel je hebt een stik horizontaal hangen. nu legt jij er telkens een gewichtje op. op een gegeven moment zul je zien dat het twijgje doorzakt. nu heeft een paard gelukkig bescherming tussen zijn wervels, maar veelvuldig te zwaar belasten zorgt ervoor dat een paard een slechte rug krijgt.
een normale shet kan met een goed tuig en een normale wagen wel 250 kilo trekken, hou wel rekening met mul zand dan wordt het gewicht dat een shet kan trekken minder.
qilan, sla ik over
eskegirl, kan nog wel, met zadel ziet het er gelijk anders uit.
nwktje, past
Eske_B
Geplaatst: 26-06-11 11:22
minikatje schreef:
eskegirl, kan nog wel, met zadel ziet het er gelijk anders uit.
daar ging het niet om, ik zei dat het met zadel er gelijk heel anders uitziet.
mocht ze echt gaan willen rijden dan kun je beter haar zeggen de benen lang te laten, anders gaat ze kiepen en klemmen. eerst ontspannen zitten, de rest komt later wel.