Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suus1991 schreef:bij te lange/ grote mensen zie je ook vaak dat het zadel te klein is
als het zadel te klein is kan je niet goed zitten, en zo is de drukverdeling niet goed meer
Valentijn schreef:Lang is helemaal niet slecht!
Diegene in kwestie is rond de 50/55 kilo.
Op zo'n kleintje kan idd geen volwassene,maar wel op de grotere IJslanders.
@[***]: wat stel jij je voor bij de drukverdeling verkeerd komt? dan moet je wel heel extreem achterover hangen of naar voren zitten. Iemand die een beetje naar voren hangt of naar achter zit die verdeeld de druk volgens jou dus al verkeerd? leg eens uit, ben ik toch wel nieuwsgierig naar!

yousra schreef:Valentijn schreef:Lang is helemaal niet slecht!
Diegene in kwestie is rond de 50/55 kilo.
Op zo'n kleintje kan idd geen volwassene,maar wel op de grotere IJslanders.
@Yousra: wat stel jij je voor bij de drukverdeling verkeerd komt? dan moet je wel heel extreem achterover hangen of naar voren zitten. Iemand die een beetje naar voren hangt of naar achter zit die verdeeld de druk volgens jou dus al verkeerd? leg eens uit, ben ik toch wel nieuwsgierig naar!
Ik bedoel en dat heb je meestal met een vz-zadel, dat als je beugels te kort doet, dat je dan niet correct gaat lichtrijden en meestal meer achter in het zadel gaat zitten.
(toen 17,5 en nu 17)
RicardoOpa schreef:WooooooWwij gaan zoo off topic
! we discussiëren over het onderwerp

suus1991 schreef:met een vz-zadel zullen mensen eerder hun benen kort doen dan met een dressuurzadel, vaak heb je met een dressuurzadel ook dikkere kussens waar je knie achter moeten zitten en zo weet je dat je je benen goed hebt!
met een vz-zadel heb je dit niet vandaar

Een goed zadel is een must voor je paard, zo ook een goede zit waarmee je je paard niet dwars zit. suus1991 schreef:in je profiel zit je gewoon goed in je zadel!
als je te groot word voor je zadel moet je zowiezo wel een nieuwe kopen, dat is beter voor je eigen houding en voor de drukverdeling
Denim schreef:Troy is 1.33m, Noëlle is 1.59m en weegt 40 kg.
[/img]

Valentijn schreef:suus1991 schreef:in je profiel zit je gewoon goed in je zadel!
als je te groot word voor je zadel moet je zowiezo wel een nieuwe kopen, dat is beter voor je eigen houding en voor de drukverdeling
Hier ben ik het mee eens!
Drukverdeling is vaak verkeerd in een te klein zadel omdat je dan helemaal op de achterkant zit.
Om in een goed passend zadel een tikkelte achterover te leunen is helemaal niet slecht, en beinvloed niet de drukverdeling. Ik moet expres wat meer naar achter zitten van mijn instructrice.
want dan is de zadel weer te groot voor de pony zelf en dat komt alsnog die verkeerde drukverdeling.
yousra schreef:
Maar meestal bij kleine pony's kun je geen grotere zadel kopen voor je kontwant dan is de zadel weer te groot voor de pony zelf en dat komt alsnog die verkeerde drukverdeling.