Paardenspullen ontwerpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:09

Ik ga denk ik van rood en wit fleece een hoofdstel hoes, bandages en een deken maken, en een oornetje, voor kerts ;)
[/quote]

Cool! :) Weet je al hoe je dat oornetje gaat maken?[/quote]
De oortjes zijn niet zo lastig, vooral als je een bestaand oornetje hebt om af te kijken... 2 keer een driehoek met een kromme onderkant, een boog dus, als je dan de twee kantjes aaneen naait heb je de kegeltjes voor de oren die je aan het 'kopstukje' kunt maken. Het kopstukje is een questie van uitproberen hoe het op het hoofd valt, bij fleece is het voordeel dat het een beetje kan uitrekken zou het nodig moeten zijn. Nogmaals met een bestaand oornetje kom je al ver op weg qua vormen.

En je kunt slingers (http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/0000132 ... -27-cm.jpg) als bies gebruiken voor het oornetje of het dekje. Action verkoopt ze heel goedkoop.

*weet nog niet zeker of ik het doe, enkel als ik niet ontslagen word en dus geld heb*[/quote]

oornetjes zijn niet moeilijk te maken, inderdaad drie hokjes knipppen en een boogje. ik heb een oonetje gehaakt voor minishet. dat is moelijker omdat je de exactr afmetingen van oren en hoofd moet hebben. ik heb ooit ns twee oonetjes gmaakt me bijpassend fleecedekn. ik moet echt effe goed zoeken of ik nog fotos heb.
zo heb ik ook en dekje gehaakt,

in ieder geval succes met het maken van oornetje, ben benieuwd naar de toekomstige fotos!

xSlvna

Re: Paardenspullen ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:14

Had ook in de ikea (onderandere) een witte deken gezien (fleece) met boogjes als rand, van die U'tjes zeg maar, leuk als rand voor een rode zweetdeken... Kan ook bij de bandages die ik wil maken, als 'springschoenen' haha, wat een ideeën...

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:29

zitten leuke ideeen bij, als ik mijn fantasie op de loop laat gaan dan krijg ik zulke rare maar toch leuke creaties. ik zat net te bedenken dan ik onderleggers voor mijn minituig had gemaakt. omdat die onderleggers me te duur zijn om te kopen. zal kijkn of ik foto kqn uplouden wanneer ik er ijd voo heb.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:43

Ik ga denk ik als ik dan toch al zo intensief bezig ben een hoes maken voor het zadel met fleece, fel kleurtje, groen of blauw ofzo xd Custemizahhhh

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:50

hmm misschien dat ik toch maar een bontje voor de singel ga maken :) !

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:00

HEY DAT MOET IK OOK GAAN DOEN!

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:01

:D Ga morgen direct beginnen! :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:24

Ik wil ook wat van mijn punik-werkje gaan maken, zat te denken aan een frontriem of iets dergelijks, iemand nog anderen ideeën daarvoor?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:37

WildJes schreef:
hmm misschien dat ik toch maar een bontje voor de singel ga maken :) !

:)* goed idee! moet ik ook nog doen!
ik ben nu bezig met een dekje te maken en hierna wil ik een zadel hoes.
als dat klaar is ga ik bezig met een singelbondje!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:10

Ohja ik was de frontriem vergeten. Ik ga proberen met prulletjes van de Xenos een frontriem te pimpen die ik al heb, heb dr een stuk of 8 waarvan ik er maar 3 van gebruik omdat de rest niet mooi is.
Heb zo een met een bobbel erop zegmaar, als ik die eraf snijd heb ik plek voor parels...

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:44

Dit is mijn eerste gemaakte dekje. Wat vinden jullie ervan????

Afbeelding

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:14

Wat een superleuk dekje!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:20

Oohhh wauw. :D

Ik ben aan het nadenken hoe ik mijn fleecedeken een beetje leuk kan maken.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:20

Gaaf dekje! :D Heb je die van een oud dekje gemaakt?

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:54

Nee, ik heb er een patroon voor. Daarmee kan je allerlei verschillende dekjes maken.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:55

leuk hoor! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:47

hannahaapje schreef:

Vormpjes knippen in een dunnere stof en erop naaien? :')

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:54

wauw dat dekje is leuk:!
ik ben nu ook bezig, maar kun je gewoon fleecestof gebruiken aan de onderkant?
dus fleece op de rug van mn paard? of is dat te glad?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:37

YEAHHHHH ik mag bij kunstvakken (heb t vak geeneens) een hoofdstel maken voor mijn pony met leer. Kan kiezen tussen verschillende kleuren waaronder wit _/-\o_

Maar ben aan het denken hoe, iemand die helpen kan?

Het kopstuk wil ik aan een stuk doen, goed opmeten hoe lang het moet voor haar twee bitjes en dan enkel voor die twee opties gaatjes prikken en aan het uiteinde een lint waardoor het lint door een van de gaatjes kan en dan een knoopje... *D
De frontriem denk ik aan een opgesplitste frontriem, maar moet eerst in de Xenos etc kijken wat ik ervoor kan gebruiken voor t versieren.
Als er een neusriem bij mag word dit een aansnoerneusriem aan twee ringetjes, ook deze weer op maat gemaakt. Hou niet van die gespjes en overgebleven stukjes leer. Gewoon perfect op maat maken.

Weet iemand van jullie waar je steentjes krijgt aan elkaar zoals bij frontriemen gebruikt worden, of parels met een tunneltje erin waardoor ik ze aaneen kan maken voor op de frontriem?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:28

xSlvna schreef:
YEAHHHHH ik mag bij kunstvakken (heb t vak geeneens) een hoofdstel maken voor mijn pony met leer. Kan kiezen tussen verschillende kleuren waaronder wit _/-\o_

Het kopstuk wil ik aan een stuk doen, goed opmeten hoe lang het moet voor haar twee bitjes en dan enkel voor die twee opties gaatjes prikken en aan het uiteinde een lint waardoor het lint door een van de gaatjes kan en dan een knoopje... *D
De frontriem denk ik aan een opgesplitste frontriem, maar moet eerst in de Xenos etc kijken wat ik ervoor kan gebruiken voor t versieren.
Als er een neusriem bij mag word dit een aansnoerneusriem aan twee ringetjes, ook deze weer op maat gemaakt. Hou niet van die gespjes en overgebleven stukjes leer. Gewoon perfect op maat maken.

Weet iemand van jullie waar je steentjes krijgt aan elkaar zoals bij frontriemen gebruikt worden, of parels met een tunneltje erin waardoor ik ze aaneen kan maken voor op de frontriem?

wauw dat is supervet!! :):)

nog even een keer mijn vraag.
als ik een dekje maak, kan ik dan fleece gebruiken wat op de rug van mn paard ligt?
neemt dat wel zweet op en glijd dat niet weg?
en wat hebben jullie als onderkant van de dekjes?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:02

Nonnie89 schreef:
Dit is mijn eerste gemaakte dekje. Wat vinden jullie ervan????

[ Afbeelding ]

Mooi dekje!

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:04

xxpinczowxx schreef:
xSlvna schreef:

wauw dat is supervet!! :):)

nog even een keer mijn vraag.
als ik een dekje maak, kan ik dan fleece gebruiken wat op de rug van mn paard ligt?
neemt dat wel zweet op en glijd dat niet weg?
en wat hebben jullie als onderkant van de dekjes?

heb dezelfde vraag :')

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:37

Ik denk dat fleece best kan hoor, als je van die dingen maakt zodat je het dekje helemaal vast kan maken is het vast wel goed =)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:43

xSlvna schreef:
hannahaapje schreef:

Vormpjes knippen in een dunnere stof en erop naaien? :')

Jep, had 'm ook al bedacht! Ben zeven en een half uur bezig geweest, helaas is het nog lang niet af. :')
Bij de schouder zitten drie hartjes (een grote, een middel en kleine) en op haar achterhand staan alvast de eerste twee letters van haar naam.
Heb als stof de fleece dekens van de hond gebruikt.
Morgenochtend ga ik weer verder. Zondagavond heb ik foto's met 't paard als model.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:53

Me wants to see it :D

Morgen op stal alles opmeten voor paardlief.