Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:45

Wow! Dat zadel dat zij heeft gemaakt is echt zo mooi! :oo

Howrse: heb je die stal gemaakt in een schoenendoos? :D

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:48

Horwse schreef:
Oh wacht! hier de tutorial die ik heb gebruikt hiervoor. (niet precies hoor!)
http://www.youtube.com/watch?v=KnyPAnza ... re=related
Vergeleken met dat zadel, is mijn vreselijk lelijk.

Die stijgbeugels zijn mooi en simpel te maken zeg! Lijkt net echt!!
Wie weet begin ik er ooit ook wel aan.. (Niet mijn ding!)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:58

Horwse schreef:
little_birdy schreef:
horwse dat ziet er leuk uit
hoe het je de zadelsitting gemaakt?

Blik *D
Mijn lieve familie bewaart lege blikjes (cola, lemon, sinas etc.) voor me, die spoel ik dan om en knip ze aan flarden.
Dan knip je er de vorm van de sitting uit (pas op! flijmscherp!) en buig je de 2 zijkantjes en de zitting zelf buig je naar boven.
Je lijmt de zitting in de juiste vorm op een lapje leer, dan knip je eromheen maar laat je er randen omheen en die lijm je weer om het blikje heen.
Snapie? :o

Oh wacht! hier de tutorial die ik heb gebruikt hiervoor. (niet precies hoor!)
http://www.youtube.com/watch?v=KnyPAnza ... re=related
Vergeleken met dat zadel, is mijn vreselijk lelijk.

danku voor de tutorial!
ga ik zo gauw mogelijk zelf doen *\o/*

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:33

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:04

@horse mooi ze goed werk vind vooral je zadel erg goed gelukt! ga zo door.

ik heb de andere schleich stal binnnen die met die 2 grote deuren en stallen binnen!

@iedereen ik blijft temmen hier op onliners zoals hier boven ook al is gezegt. Dit is gewoon niet leuk meer ik sta er egt niet van te kijken als dit toipic binnekort op slot gata omdat de helft zich niet aan de regels houd.

Ook is er de laaste 2 pagina's continu geslowchat (of te wel een berichtje posten als er maar 1 persoon 1 bericht na jou heeft gepost.)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:08

Nog even een work-in-progressje spammen voordat ik naar bed ga,

Mijn bling bling western show zadel:
Afbeelding

En wat dichterbij
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 3klein.jpg

En vanuit een andere hoek
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 2klein.jpg

De andere kant is soortgelijk, maar minder ver af vandaar dat er alleen foto's van deze kant zijn. Het plan is om álle gespen en riemen te voorzien van zilver, aan de voorkant van het zadel komt nog een strook zilver (onder de knop) en de stijgbeugels krijgen ook zilver erop. En dan daarna een matching show borsttuig en one-ear show hoofdstel. Tips en kritiek zijn welkom!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:20

mooi zeg telpeva im in love :))

bedankt roosje ben er erg blij mee :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 02:03

wow gaaf zeg telpeva daar zitten heel wat uurtjes priegelen in verwerkt! ben egt fan van je tuig je maakt het zo mooi.
Moet ook nog is zadel poging gaan wagen heb al skai in huis.

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 08:53

Horwse schreef:
Erg mooi Little_Birdy!!
@telpeva: ben benieuwd naar je zadel.
@_Roodvos_ Wil je aub even letten op je oneliners? (kleine berichtjes van een á twee regels die weinig of geen nut hebben!)
@Daf3: is mijn email al aangekomen? heb net de laatste dingetjes aangepast en heb verstuurd. Spannendd...

.

Nee, sorry. Ik heb je verhaaltje niet gekregen |( Heb je hem nog??? Balen, dit is al de 2e keer dat een verhaaltje niet aankomt! maar de mail op mijn site staat wel gewoon goed........ :?

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:14

daf3 schreef:
Horwse schreef:
@Daf3: is mijn email al aangekomen? heb net de laatste dingetjes aangepast en heb verstuurd. Spannendd...

Nee, sorry. Ik heb je verhaaltje niet gekregen |( Heb je hem nog??? Balen, dit is al de 2e keer dat een verhaaltje niet aankomt! maar de mail op mijn site staat wel gewoon goed........ :?

Je had mijn verhaaltje wel ontvangen toch? (Aangezien er nog geen X bij mijn naam staat)

@Telpeva: Ik vind het prachtig! (Toch zou ik hem zelf zonder het ijzerwerk willen)
Ik heb zelf een westerzadel voor mijn IJslander en die is van lichtbruin leer, zonder ijzerwerk maar met bewerkt leer, leer met een motief erin geperst.
http://www.google.nl/imgres?q=lichtbruin+westernzadel+pony&start=422&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1600&bih=760&tbm=isch&tbnid=Hfyd6E3GF3jbqM:&imgrefurl=http://winkel.koekiesruitersport.nl/webwinkel/index.php%3Fitem%3Dpony-westernzadel-_mexico_%26action%3Darticle%26aid%3D612%26lang%3DNL&docid=7MSpEs89MoO5aM&itg=1&imgurl=http://winkel.koekiesruitersport.nl/webwinkel/data/mediablocks/mb_0_612_l__ms4.JPG&w=624&h=416&ei=fsRRT6HnHcuVOpGk_JsK&zoom=1&iact=hc&vpx=620&vpy=216&dur=2244&hovh=183&hovw=275&tx=180&ty=144&sig=117833395822648292227&page=8&tbnh=111&tbnw=148&ndsp=62&ved=1t:429,r:4,s:422
Dit is niet mijn eigenzadel!

Misschien is zoiets nog leuk te proberen! (Is wel moeilijk denk ik!)
Maar nogmaals erg goed gedaan! ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:15

@wiekenmeisje: jahoor, ik heb jou verhaaltje ontvangen. Ik ben vergeten er een X bij te zetten. Zal ik nu wel eventjes gaan doen ;)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:44

Horwse schreef:
Erg mooi Little_Birdy!!
@telpeva: ben benieuwd naar je zadel.
@_Roodvos_ Wil je aub even letten op je oneliners? (kleine berichtjes van een á twee regels die weinig of geen nut hebben!)

Hier is ie dan: Mijn stal!! hij was eindelijk af, heb de laatste details aangepast en foto's gemaakt...
Afbeelding

Afbeelding

Kleurverschil buiten/binnenkant.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/h ... directlink
Stal
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q ... directlink

Oja nog een rijsetje waar ik erg trots op ben!!!!
https://picasaweb.google.com/1168822420 ... 9522119122
Vooral de zitting van het zadel & het zadel zelf.
Het hoofdstel heb ik vanmiddag snel gemaakt, want bij de kruitvat hadden ze die leuke diamantjes liggen.

voor meer foto's van het rijsetje of van de stal: https://picasaweb.google.com/1168822420 ... IL0t6KpEw#
Wil de link nog in mn onderschrift zetten, dus dan zal ik deze link niet meer posten.

dat hoofdstel van dat rijsetje komt me heel bekend voor.
horseslover0 heeft ook een keer zo'n hoofdstel gemaakt!

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:49

@howrse:wauw echt mooi ook die tegeltjes en al die details!
@telpeva:mooi echt heel mooi. alleen beschadigd het paardje niet?
@wiekenmeisje:wauw dat is echt mooi...
maar lijkt me erg moeilijk om te maken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:27

@ Roosje01: gewoon proberen, al doende leert men en als je referentie plaatjes van het internet goed in de gaten houd kom je echt al een heel eind :j

@ Wiekenmeisje: Daar heb ik materiaal voor in huis liggen :o maar ik krijg de techniek niet goed onder de knie, heb al meerdere pogingen tot leerbewerken gedaan, maar zodra je daarna dan aan het leer komt of er een beetje aan trekt oid dan vergaat het patroon als sneeuw voor de zon ;( dus dat durf ik nog niet aan te bieden. Maar ik denk dat ik dat in de toekomst ook wel kan. Het ijzerwerk heb ik erop gedaan om te kijken of zoiets me zou lukken, voornamelijk gewoon als test. Het is een @#^!$ hoeveelheid werk :+ Dus ik vind het totaal niet erg om ipv een bling bling zadel een gewoon zadel te maken, die zijn al moeilijk zat. Dus die zal er in de toekomst als deze af is ook zeker wel komen :j

@ Jonnywalker: tijdens het maken van zo'n uitgebreid zadel beschadigd het model inderdaad, dit komt vooral door de wrijving omdat het zadeltje en de gespen langs het paard schuren terwijl je bezig bent. Aansingelen zodat het 100% blijf liggen is niet mogelijk, want dan heb je weer een grotere kans dat gespen of lijmverbindingen knappen. Voor het maken van tuig gebruik ik ook modellen van mezelf die al beschadigd zijn en die en/of stuk mogen, hiervoor gebruik ik géén mooie nieuwe modellen! Wanneer het zadel af is en er niet meer aan geknutseld hoeft te worden, kan je hem rustig op een mooi paard neer leggen. Voorzichtig de gespen vastmaken, en er niet te ruig mee om gaan. De beschadigingen die je op het paard ziet, komen van de gespen omdat het zadel regelmatig flink gedraaid is zodat ik beter kon zien wat ik deed. Met 'gewoon' gebruik, komen de gespen daar niet eens in de buurt :)

Voor geval mensen zich afvragen 'maar als het je modellen hiermee beschadigd, waarom maak je ze dan direct op je model en niet gewoon los?' Het antwoord: het is zó klein dat het nogal een gepriegel is om aan het zadel te knutselen, én het zadel tegelijkertijd vast te houden. Ook krijg je er goede kramp in je handen van :+ Daarom laat ik hem losjes aangesingeld en wel op het paard liggen terwijl ik bezig ben, dan heb ik 2 handen vrij om te knutselen.

Lange post o.o

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:31

anikailove schreef:
dat hoofdstel van dat rijsetje komt me heel bekend voor.
horseslover0 heeft ook een keer zo'n hoofdstel gemaakt!

Ja dat is waar, lijkt er wel verdacht veel op...
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/s ... 060311.jpg
En trouwens, het is loverhorses0 en niet horseslover0 :+

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:58

Echt? Oeps, maar heb je ook aan het bakstuk een haakje dan? Sorry, ik zag die diamantjes in de winkel liggen en heb er meteen wat meegenomen. Maar volgensmij maken wel meer mensen zulke hoofdstellen hoor!
En ik heb het zowizo niet van jou, mijn moeder kwam met het idee toen ik de diamantjes liet zien.

Daf3: is hij echt niet aangekomen? Ik zal vanmiddag nog eens proberen te verzenden...

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:19

Horwse schreef:
Echt? Oeps, maar heb je ook aan het bakstuk een haakje dan? Sorry, ik zag die diamantjes in de winkel liggen en heb er meteen wat meegenomen. Maar volgensmij maken wel meer mensen zulke hoofdstellen hoor!
En ik heb het zowizo niet van jou, mijn moeder kwam met het idee toen ik de diamantjes liet zien.

Daf3: is hij echt niet aangekomen? Ik zal vanmiddag nog eens proberen te verzenden...

@Horwse: Graag, als je dat zou willen doen zou dat fijn zijn. Raar dat hij niet gekomen is. :? Ik was ook al een hele tijd geleden van plan op diamantjes te gaan gebruiken hoor. Maar toen zag ik de prijs voor 20 van die dingen ( 3 euro ) dus ga ik toch maar ergens anders kijken! Maar ik heb dat niet nageaapt hoor. Maar dan zal ik zoiezo wel een ander kleurtje nemen. Blauw of zo :P

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:34

Geweldig Telpeva! Erg mooi en gedetailleerd! :o

Ik vind het ijzerwerk wel sprekend, maar misschien is het inderdaad ook een keer leuk om zo'n zadel zonder ijzerwerk te maken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe de gehele set eruit gaat zien!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 14:38

idd erg mooi telpeva, ik vroeg me af of dat ijzerwerk alles van rio rondo was of ook nog zelfgemaakte stukjes, zo ja waarvan heb je het gemaakt?

sanne ik zag op marktplaats een advertentie van jou van een westernhoofdstel, die is ook erg leuk!

ik heb nu mijn sneeuw set weer even geordend en kan nu beginnen met foto's maken voor een filmpje,
eindelijk ;)

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:34

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:43

Het ijzerwerk van het western zadeltje is in geen écht ijzer, het is een grote mix en match van allerlei verschillende materialen die ik in de loop van de tijd verzameld heb :o zo zit er o.a. blik in verwerkt, plastic, en kralen. Alleen de gespen zijn van Rio Rondo, de rest is eigen ontwerp.

Edit, even antwoorden hierop:
Citaat:
Ik had trouwens nog een vraagje, bij repainten kun je bijv de stand van de hals of hoofd veranderen maar dan gaat dat hele paard toch stuk?

Als je dat doet heet het geen repainten meer, dan wordt het een custom. Als je hierbij het hele paard stuk maakt, doe je iets niet goed :D gewoon de beschrijving goed doorlezen, en niks met kracht forceren, en dan krijg je het echt niet zo snel stuk hoor.

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:56

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:14

Leuk halster!

Ben van plan om ook tuig setjes te gaan verkopen op mijn site, dus ik ziet hier weer lekker te prutsen om een hoofdstelletje te maken!

Ga denk ik ook weer eens aan een westernzadel beginnen, maar zo mooi als die van telpeva lukt me nooit!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:26

Palmbierlove schreef:
sanne ik zag op marktplaats een advertentie van jou van een westernhoofdstel, die is ook erg leuk!

Wat grappig dat je die al gezien hebt! Ik wil de foto nog gaan uploaden voor bokt,
maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:32

zo ik heb nu al 234 foto's gemaakt voor mijn filmpje :oo
en ik ben nog maar op de helft,
alleen de batterijen van mijn camera zijn leeg, dus ff opladen..

leuk carmen, halster staat de KS hengst ook leuk! :)