[YRT][centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? Deel 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:39

Sannneee past nog prima! jullie zijn een leuke combi! :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:49

Calanddra schreef:
Dat zou dus betekenen volgens jou johanna dat ik dus niet mag paardrijden? (Foto staat op 2 blz terug)

Ik ben wat steviger, evenals mn pony van zeker 500 kg. Ik zit hem echt niet in de weg hoor :Y)

Natuurlijk wel!!
Paardrijden is fantastisch, maar een dieetje is toch niet zo erg?
En 500 kg voor je pony, hoe groot is hij dan?

Maar al deze reacties zijn wel het bewijs, dat velen zich aangesproken voelen.
Het is toch niet erg, als iemand je zegt dat je te zwaar bent(in dit geval omdat je rijdt).
Daar kan je toch simpel wat aan doen?
En was het niet de vraag die gesteld werd???????
Volgens mij staat er: BEN IK NIET TE GROOT/ZWAAR VOOR MIJN PONY????
Dus eigenlijk mag ik daar niet op reageren met ja, je bent te zwaar

xJolien

Re: [YRT][centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:51

@Johanna59,
Tuurlijk mag je reageren met dat je te zwaar bent, als je een kind van 70 kg op een shet ziet rijden.
Maar volgens mij is dat hier nog nergens gebeurd :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:52

Ja, je mag wel zo reageren, als het gepast is ;)
Als de pony gewoon stevig is, en de ruiter goed meebeweegd, zie ik toch geen enkel probleem. En dan kun je met je dieet-tips zeggen wat je wilt, maar ik ben 1.67, en 64 kilo, maar zit het paard toch echt niet in de weg.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:10

Inney schreef:
Als de pony gewoon stevig is, en de ruiter goed meebeweegd, zie ik toch geen enkel probleem. En dan kun je met je dieet-tips zeggen wat je wilt, maar ik ben 1.67, en 64 kilo, maar zit het paard toch echt niet in de weg.

Dan ben jij ook te zwaar.
Bereken je BMI.
Heb geen dieet tips gegeven.

Leuk al die reacties, van waarschijnlijk de wat zwaardere mensen onder ons.
Voor paardensport moet je slank zijn, dus zonder overgewicht.
Er zijn een heleboel sporten, waarbij dit geen belemmering is. Zelfs als je ment
maakt het niet uit.
Maar wel als je er bovenop zit.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:12

Nee hoor. Ik ben nog 'goed', nog 0.008, en dan ben ik pas te zwaar. En ik ben me er ook van bewust dat ik wat zwaarder ben, maar ik stap ook niet op een slanke pony.
Vind jou standpunt ronduit beledigen. Alleen dunne mensen mogen/kunnen paardrijen?
Ronduit belachelijk. En dat zeg ik niet omdat ik zelf ook wat zwaarder ben. Dat zeg ik omdat ik genoeg zwaardere mensen ken die goed kunne rijden, en hun paard absoluut niet in de weg zitten. En ik ben het met je eens dat een zwaardere ruiter niet op een kwpn'ertje moet gaan zitten, maar om het nou te zeggen dat alleen slanke mensen mogen rijden?! Ronduit belachelijk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:18

Johanna59 schreef:
Inney schreef:

Dan ben jij ook te zwaar.
Bereken je BMI.
Heb geen dieet tips gegeven.

Leuk al die reacties, van waarschijnlijk de wat zwaardere mensen onder ons.
Voor paardensport moet je slank zijn, dus zonder overgewicht.
Er zijn een heleboel sporten, waarbij dit geen belemmering is. Zelfs als je ment
maakt het niet uit.
Maar wel als je er bovenop zit.

oké, ben ik dan te zwaar voor een pony?

ik ben 1.72 en weeg 52 kilo, is dat te zwaar??

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:18

Dit is toch geen discussie-topic? Laat haar gewoon denken wat ze wil, ze heeft gewoon geen gelijk maar dat maakt niet uit...

Je kunt best rijden als je wat zwaarder bent. Je moet gewoon op een paard zitten dat bij je lichaam past zegmaar. Als je erg slank bent ziet het er trouwens ook niet uit... Paard kan heus wel wat hebben.

Spieren zijn trouwens zwaarder dan vet, dus als je gespierd bent mag je ook niet paardrijden?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:19

Nou Hanne, ik vind het ronduit beledigend, en niet alleen voor mij. Er zijn zat mensen op bokt die ook wat kilo'tjes extra hebben, maar nog prima op hun paard passen. :)

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:22

Inney schreef:
Nou Hanne, ik vind het ronduit beledigend, en niet alleen voor mij. Er zijn zat mensen op bokt die ook wat kilo'tjes extra hebben, maar nog prima op hun paard passen. :)

Dat is het ook, maar zij gaat haar mening echt niet veranderen.

Ik vind jou trouwens helemaal niet dik en ook niet te zwaar voor Sock... Ik weeg zelf ook 60kg met 1.68m en ik rij een stevige pony van 1.35, kan best. Ik zou mezelf trouwens niet eens dik willen noemen... ookal heb ik misschien een paaar kilo te veel. Ik rij ook met een kunststofzadel dus beter ik 5 kilo zwaarder en zadel 20 kilo lichter dan andersom ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:23

xHanne schreef:
Inney schreef:

Dat is het ook, maar zij gaat haar mening echt niet veranderen.

Ik vind jou trouwens helemaal niet dik en ook niet te zwaar voor Sock... Ik weeg zelf ook 60kg met 1.68m en ik rij een stevige pony van 1.35, kan best. Ik zou mezelf trouwens niet eens dik willen noemen... ookal heb ik misschien een paaar kilo te veel. Ik rij ook met een kunststofzadel dus beter ik 5 kilo zwaarder en zadel 20 kilo lichter dan andersom ;)

Dankje :)
Weet zelf dat ik ook wel wat af moet vallen, maar om anderen daar nou zo asociaal over te laten oordelen. Maar je hebt gelijk. Zij gaat haar bekrompen mening toch niet veranderenn.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:28

Inney schreef:
Dankje :)
Weet zelf dat ik ook wel wat af moet vallen, maar om anderen daar nou zo asociaal over te laten oordelen. Maar je hebt gelijk. Zij gaat haar bekrompen mening toch niet veranderenn.

Dus laten we het gewoon verder negeren en verder gaan met mensen alleen zeggen dat ze te zwaar zijn als dat ook daadwerkelijk ook zo is;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:29

Haha, ja, als er nu nog mensen kwamen met een paard. :')

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:32

sannnnee; past. :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:33

Nou, nog een van mij dan. Dit is wel een scheef genomen foto. ;)

Afbeelding

(Fjord is erg stevig, )

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:37

Inney, dat past makkelijk hoor:)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:46

Inney, past super!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:54

en ik ? :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:56

Inney, past prima. ;)

Vickylover: Pard ook makkelijk. :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:57

Past, leuke combi trouwens :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:58

Denk je nou serieus johanna dat ik niet met mn gewicht zit? Natuurlijk wel! Al jaren ben ik daar onzeker over. Helaas zit het ook in de familie en kom ik er niet makkelijk vanaf. Denk je dat het een keuze is om steviger te zijn?

Mijn pony is 1.47m maar deels haflinger en dus flink stevig, ik schat hem zelf rond de 550/600kg.

Zoals ik al zei kom ik mocht hij 500 kg wegen nog niet boven de 15% uit van zijn gewicht.

En even voor de duidelijk, wat jij zegt is ontzettend kwetsend. Dat jij blijkbaar gezegend bent met een slank figuur betekent niet dat anderen dat ook moeten hebben.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:59

Calanddra schreef:
Denk je nou serieus johanna dat ik niet met mn gewicht zit? Natuurlijk wel! Al jaren ben ik daar onzeker over. Helaas zit het ook in de familie en kom ik er niet makkelijk vanaf. Denk je dat het een keuze is om steviger te zijn?

Mijn pony is 1.47m maar deels haflinger en dus flink stevig, ik schat hem zelf rond de 550/600kg.

Zoals ik al zei kom ik mocht hij 500 kg wegen nog niet boven de 15% uit van zijn gewicht.

En even voor de duidelijk, wat jij zegt is ontzettend kwetsend. Dat jij blijkbaar gezegend bent met een slank figuur betekent niet dat anderen dat ook moeten hebben.

Helemaal mee eens.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:10

Calanddra schreef:

Sorry, maar ik vind jou echt niet te zwaar voor Saffron! :)
Jullie passen juist zo goed!

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:11

Calanddra schreef:

Inderdaad, lijkt mij erg kwetsend! Jij en Saffron passen heel mooi samen, geen zorgen over maken hoor !!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:16

past allemaal nog op deze blz :j