Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Calanddra schreef:Dat zou dus betekenen volgens jou johanna dat ik dus niet mag paardrijden? (Foto staat op 2 blz terug)
Ik ben wat steviger, evenals mn pony van zeker 500 kg. Ik zit hem echt niet in de weg hoor
Inney schreef:Ja, je mag wel zo reageren, als het gepast is
Als de pony gewoon stevig is, en de ruiter goed meebeweegd, zie ik toch geen enkel probleem. En dan kun je met je dieet-tips zeggen wat je wilt, maar ik ben 1.67, en 64 kilo, maar zit het paard toch echt niet in de weg.
Johanna59 schreef:Inney schreef:Ja, je mag wel zo reageren, als het gepast is
Als de pony gewoon stevig is, en de ruiter goed meebeweegd, zie ik toch geen enkel probleem. En dan kun je met je dieet-tips zeggen wat je wilt, maar ik ben 1.67, en 64 kilo, maar zit het paard toch echt niet in de weg.
Dan ben jij ook te zwaar.
Bereken je BMI.
Heb geen dieet tips gegeven.
Leuk al die reacties, van waarschijnlijk de wat zwaardere mensen onder ons.
Voor paardensport moet je slank zijn, dus zonder overgewicht.
Er zijn een heleboel sporten, waarbij dit geen belemmering is. Zelfs als je ment
maakt het niet uit.
Maar wel als je er bovenop zit.
Inney schreef:Nou Hanne, ik vind het ronduit beledigend, en niet alleen voor mij. Er zijn zat mensen op bokt die ook wat kilo'tjes extra hebben, maar nog prima op hun paard passen.
xHanne schreef:Inney schreef:Nou Hanne, ik vind het ronduit beledigend, en niet alleen voor mij. Er zijn zat mensen op bokt die ook wat kilo'tjes extra hebben, maar nog prima op hun paard passen.
Dat is het ook, maar zij gaat haar mening echt niet veranderen.
Ik vind jou trouwens helemaal niet dik en ook niet te zwaar voor Sock... Ik weeg zelf ook 60kg met 1.68m en ik rij een stevige pony van 1.35, kan best. Ik zou mezelf trouwens niet eens dik willen noemen... ookal heb ik misschien een paaar kilo te veel. Ik rij ook met een kunststofzadel dus beter ik 5 kilo zwaarder en zadel 20 kilo lichter dan andersom
Inney schreef:Dankje![]()
Weet zelf dat ik ook wel wat af moet vallen, maar om anderen daar nou zo asociaal over te laten oordelen. Maar je hebt gelijk. Zij gaat haar bekrompen mening toch niet veranderenn.
Calanddra schreef:Denk je nou serieus johanna dat ik niet met mn gewicht zit? Natuurlijk wel! Al jaren ben ik daar onzeker over. Helaas zit het ook in de familie en kom ik er niet makkelijk vanaf. Denk je dat het een keuze is om steviger te zijn?
Mijn pony is 1.47m maar deels haflinger en dus flink stevig, ik schat hem zelf rond de 550/600kg.
Zoals ik al zei kom ik mocht hij 500 kg wegen nog niet boven de 15% uit van zijn gewicht.
En even voor de duidelijk, wat jij zegt is ontzettend kwetsend. Dat jij blijkbaar gezegend bent met een slank figuur betekent niet dat anderen dat ook moeten hebben.
Calanddra schreef:Denk je nou serieus johanna dat ik niet met mn gewicht zit? Natuurlijk wel! Al jaren ben ik daar onzeker over. Helaas zit het ook in de familie en kom ik er niet makkelijk vanaf. Denk je dat het een keuze is om steviger te zijn?
Mijn pony is 1.47m maar deels haflinger en dus flink stevig, ik schat hem zelf rond de 550/600kg.
Zoals ik al zei kom ik mocht hij 500 kg wegen nog niet boven de 15% uit van zijn gewicht.
En even voor de duidelijk, wat jij zegt is ontzettend kwetsend. Dat jij blijkbaar gezegend bent met een slank figuur betekent niet dat anderen dat ook moeten hebben.