Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Saskiaah schreef:Hai,
Ik ga een pony (of is het al een paard?) kopen op afbetaling.. dus ik geef elke maand een bedrag en na 3 jaar issie van mij.. maar goed daar gaat het niet om! Het is een kruising arabier x welsh en hij is 1,50 ongeveer. Ik ben zelf 1,73.. zal dit nog een goede combinatie zijn? Het is meer dat ik deze wil omdat hij echt heel leuk is enzo! Oja en ik ben uitgegroeid..
RicardoOpa schreef:Nee tuurlijk niet!
Maar ik gok dat zo'n 30% van alle ruiters z'n beugels wat langer mogen doen, niet zozeer dat het mooier is maar dat je geen verkeerde zit, en drukverdeling dus, krijgt

Die meiden willen dat niet.. RicardoOpa schreef:Nee tuurlijk niet!
Maar ik gok dat zo'n 30% van alle ruiters z'n beugels wat langer mogen doen, niet zozeer dat het mooier is maar dat je geen verkeerde zit, en drukverdeling dus, krijgt

yousra schreef:Oke, maar westernruiters zijn anders, die doen hun benen gewoon lang, waardoor de drukverdeling gewoon normaal is, maar bij de gewone ruiters doen ze het kort zodat ze er niet erg eronder uitsteken.

RicardoOpa schreef:Sorry, nee hoor
Ik ben een gewone ruiter dus ik heb m'n beugels te kort!?
RicardoOpa schreef:Sorry, nee hoor
Ik ben een gewone ruiter dus ik heb m'n beugels te kort!?
?
zijn mijn beugels ook te kort?? 

yousra schreef:Weet je wat ik nou belachelijk vind he, dat mensen alleen kijken naar gewicht.
Je weet toch dat als je te lang bent en je beugels te kort hebt dat er een verkeerde drukverdeling komt op de rug van de pony????
Een haflinger is totaaaaaaaaal iets anders dan een kruising arabierxwelsh!!!
Als dit een nutteloos topic was kwam niemand hier z'n vraag stellen en als ze het vragen kunnen ze het blijkbaar niet voor zichzelf bepalen!!
Als ze er een stuk onderuit steekt is het altijd veel en veel beter dan tekort en dat dan de drukverdeling verkeerd komt.
Valentijn schreef:@Yousra: een vriendin van mij is 1.75 en rijdt op een IJslander van 1.35.
Die steekt er dus een eindje onderuit, maar die is goed op het been en je merkt geen verschil.
Bovendien zijn veel IJslanders klein, en kunnen daar zelfs volwassenen op.
het zijn natuurlijk wel paarden en haflingers kunnen natuurlijk wel tegen een stootje, maar als je dan ook nog te groot voor hem bent dan heb je de kans dat het slecht is voor de paardenrug.
yousra schreef:te lang vind ik minder erg dan te zwaar.het zijn natuurlijk wel paarden en haflingers kunnen natuurlijk wel tegen een stootje, maar als je dan ook nog te groot voor hem bent dan heb je de kans dat het slecht is voor de paardenrug.