Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:14

Sorry van alles. met de oneliners. Ik wist zelf niet wat dat was.. ik zit nog maar net op bokt.nl dus. Ik lees nu gewoon mee en zet nog een x iets leuks neer wat ik heb gekocht of gemaakt. Ben vandaag de stad in gegaan en heb voor 3.10 3 lapjes vilt gekocht en 3 strookjesl int

LoverHorses0

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:29

Ik heb geen zin meer om dekens te maken dus ga ik maar eens beginnen om een westernhoofdstel te maken! Ik doe er wel een met een gewone frontriem, zo een met zo'n ding om het oor vind ik zelf niet zo mooi. Deze ga ik als ie gelukt is ook verkopen ;D Welkom Fjordo! Leuk dat je ook meedoet op het forum!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:10

leuke loverhorses0! verkoop je nu geen dekens meer?

ik heb een hele blonde vraag. :o? komen er in 2013 een nieuwe collectie paarden? :o? of in ieder geval nieuwe paardjes? :o?

welke rassen willen jullie er dan bij hebben?
ik:
- de new forest
- de connemara

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:09

Als er nieuwe modellen komen hoop ik dat er wat meer variatie aan grote trekpaarden rassen komt. Dan zou ik graag weer iets van een Boulonais, Shire, Percheron, Breton, of Ardenner oid willen zien. Populaire rassen die je eigenlijk ook in een standaard (Nederlandse) collectie zou verwachten, maar die nu niet in de collectie zitten, vind ik toch ook wel de KWPN, Belgisch Trekpaard, draver en Fjord.

Ook blijf ik hopen op leuke poses :D

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:12

Ja \telpeva, idd
Shires en Fjorden, Ardenners. Een welshje zou ook leuk zijn.
En verschillende poses, galop zou wel leuk zijn :)

Telpeva, hoeveel kost een model in opdracht bij jou ? of doe je niet aan opdrachten ?

Ik ben nu bezig met het maken van een website voor mijn verzameling.
Wel engels want moet me engels oefenen en dan kunnen de mensen van een ander forum waar ik op zit hem ook lezen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:31

Ik werk niet in opdracht :o maar zodra mijn website af is komt er ook een kopje 'verkoop' waar ik al mijn modellen neer zal zetten die te koop zijn, want mijn repaints en tuigen zijn meestal wel te koop.

Vandaag nog even een kleine reparatie doen, en als dat goed gaat dan kan mijn omkijkende Camarque de verkoop in :D
Er waren namelijk verfspetters op gekomen door mijn kapotte airbrush (stom apparaat :x )

Edit: Reparatie is nog mislukt ook. Stom achterlijk takke apparaat! _-:( De camarque heeft nu witte vlekken waar verf mist ipv rode verfspetters...

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:44

@Anikailove
Tuurlijk verkoop ik nog wel dekens :P

Eigenlijk komt er naar mijn idee elk jaar een nieuwe collectie.
Ik zou zelf wel een welsh willen hebben, of een new forest, Nieuwe fjordjes ook altijd leuk! Nieuwe Andalusiërs zou ook leuk zijn zeg! en nieuwe shires'!

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:44

@ Telpeva
Oké iig bedankt voor het antwoord.
Vind de Camargue merrie echt heel gaaf, ze wordt verkocht, hmm toch even kijken hoe 'rijk' ik nog ben.

Ik ben nu bezig met een site om mijn verzameling op te zetten.
Was een template van weebly maar heb hem een beetje aangepast (met html/css) gezien ik zelf vind dat er geen kleuren zijn die samen meer vloeken dan bruin/blauw.

Tis nu dus na veel gevloek en getier O:) eindelijk een beetje zoals ik wilde :D
Linkje, ookal is er nog niks te zien, enkel layout en het blog.
Ben stiekem toch wel een beetje trots op mezelf want snap niets van HTML/CSS :D
Het is (slecht) engels omdat ik hem ook ga gebruiken in het onderschrift op STS

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:44

Ziet er al leuk uit je website Pluisje, de kleuren vind ik mooi gekozen en passen goed bij elkaar en ook bij de Fjord op de banner bovenaan. Ga je er ook nog iets van een webshop van maken, of hou je hem als gallery? ik vind hem in ieder geval al mooi, goed duidelijk en overzichtelijk ook. Wat is STS? O:)

Heb daarstraks eens een nieuw merk inkt getest (nouja, een andere dan die ik normaal gebruik), en die werkt me toch fijn... ik ben er al meteen fan van :o ! normaal zou ik het niet hier willen zetten omdat ik toch de enige ben met een airbrush, maar dit spul is ook prima te gebruiken met penseel en ook in pennen/stiften om mee te tekenen (heb ik niet getest, maar zou volgens de beschrijving moeten kunnen).
De kleur die ik getest heb (wit!) is net zo dekkend als goed dekkende acrylverf, máár dan zo dun als inkt. Heerlijk spul! +:)+

Daler Rowney - FW Artists' Acrylic Ink
http://www.daler-rowney.com/en/content/fw-artists-inks

I'm in love

Rooz11: in de Bokt help staat uitleg hoe je dat kan doen, helemaal rechtsbovenin beeld.
Of direct hier :D http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:56

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:04

Rooz11: Super mooi paardje <3
Anikailove: Hmm, paardjes maakt mij niet zo veel uit :D ik zou graag een beagel willen (hondenras)
Pien2010: Misschien kan je dat beter ergens anders vragen, het is niet eens een schleichpaardje ;)

Ik ga morgen ffe lekker sleichen denk ik, heb er nu de tijd voor nu ik half ben %)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:42

Vandaag naar de stad geweest om leer en lint te kopen,
kon alleen de expo niet vinden (of waren al die dingen nou bij de xenos tekoop?) dus zonder iets naar huis toe gegaan.
Ga straks allerlei ontwerpjes voor dekentjes maken.

ben ook vanplan om een cust te gaan den op de hannoveraan hengst...
iemand ideeën (met of zonder foto) wat ik er mee zou doen; andere manen, andere staart enz. wil nog niet echt gaan buigen.

*edit: is de olieverf van de action goed? *

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:25

ook een leuke mustang!

olieverf zou ik niet gebruiken nietes, volgens mij duurt dat heel lang eer het droog is,
de meeste hier gebruiken acrylverf,
lintjes zijn idd bij de xenos te krijgen, expo geen idee..

een nieuwe fjord zou idd leuk zijn, of weer wat trekpaarden, aangezien er nu niet meer veel in de collectie zijn,
pony's zijn er al zoveel, maar zijn toch ook wel leuk ;)
en gewoon in leuke poses, daar kunnen ze nog wat van leren van papo en bullyland..

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:46

@Telpeva
STS is een internationaal verzamelaars forum.
Schleichtiersammler.forumieren.de
Fijn forum met verzamelaars over de hele wereld. Heel veel verschillende merken ook.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:00

nu jullie het zeggen... meer trekpaarden is geen slecht idee. maar ik wil toch ook graag dat er een new forest komt.
vandaag wss naar de stad!!! *\o/*
de olieverf van de action is erg slecht.. die heb ik gehad en op het paardje droogt het gewoon niet op.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:51

Ik wil ook zoo graag een fjord! <3
@Rooz11, erg mooi gedaan! Ik krijg nu zelf ook kriebels om mijn mustang hengst te repainten! :wow: Ik vind hem een beetje saai zo.. En nietes, ik zou ook gewoon acrylverf gebruiken, is fijn om mee te verven en droogt snel :j
Een bokkend paard zou ook een keer cool zijn! Ookal heb ik geen idee hoe ze die goed kunnen laten staan :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:49

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:30

ik ga mijn fries repainten met OLIEVERF van de action,
die verf is opzicht wel goed aleen het drogen duurt zo lang
heefd iemand tips over hoe ik hem repainten kan of het droger

jeugtland in etten-leur bij de timmertent 2 stallen 1 stal voor 2 paarden 1 stal met 2 stalletjes apart eigelijk en ook 1 zadelkamer morgen de bak en de weide en nog veel meer stallen en een heus voor mijn westernberijden en dresuurberijden
wat kan ik nog meer van hout maken XX mij

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 16:54

Om nou heel eerlijk te zijn, heb ik je bericht nu 2x doorgelezen en ik weet nog steeds niet goed wat je precies bedoelt :D zou je wat meer op je spelling en grammatica kunnen letten, want de 1e alinea begrijp ik nog wel maar de 2e snap ik echt niet. Heb je die dingen gekocht, of wil je ze hebben, of heb je ze ergens gezien? wat bedoel je met de tekst?

Veel succes met je repaint +:)+ ga je misschien af en toe update foto's plaatsen? er zijn maar zo weinig mensen die met olieverf werken en het lijkt me leuk om daar ook eens wat van te kunnen zien!

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:00

Mijn visitekaartjes zijn net aangekomen! Ze zijn echt leuk al zeg ik het zelf ;)
Ik zal zometeen even een foto maken en dit berichtje wijzigen.

Leuk inderdaad, repaint met olieverf! komt inderdaad niet zo veel voor!

Gister is ook mijn A heart for horses Luxe rijsetje aangekomen, Het is echt mooi :D

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:05

visitekaartjes? (foto's van het rijsetje :~ )

ik ben net terug uit de stad met...
het andalusier veulen! (Pablo)
en de quarter hengst! (naamloos) <- weet iemand een leuke en stoere westernnaam voor hem?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:22

liliekska ik kan je foto's niet zien..

en daffel ik snap ook echt niet wat je met de onderste tekst bedoeld..

ben wel benieuwd

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:37

Heb de nieuwe trakhener (schrijf ik het zo goed? :D)
Probeerde een deken te maken, maar volgens mij heb ik de naaimachine gemolt :oo..
Mijn moeder gaat er zo even naar kijken...

Ik heb een paar aantal leuke halsters gezien op jullie site's.. Maar ik ben een beetje blut. Maar na mijn vakantie in het buitenland kunnen de gelukkigen zo een bestelling van mij krijgen ;)

Ik denk dat ik na mijn vakantie ook alle schleichjes op tafel zet. Dan komen ze allemaal even op de foto, met de dekens, in mijn stalletjes en in mijn weide.

Heeft iemand ook ideeën voor een opklapbare stal? Pb me even, anders word het misschien off topic :o

Iedereen: veel schleich plezier :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:46

oeps! voor de eerste: http://www.manege-easyriders.nl/paarden_19.html en dan Yes-r het tweede paard.
voor de tweede weet ik even niets. maar mijn vraag was hoeveel het ongeveer zou kosten als ik deze pony zou laten repainten. heb niet echt iets meer gedaan maar wil wel seudine gaan kopen en de ijslander merrie.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:55

Wat ik uit je tekst kan wijs worden is dat jeugdland 2 stallen voor je timmert, maar wat staat er nog meer allemaal? Ik ben iig. wel heel benieuwd. :)

@anika Mijn quarter hengst heet gewoon heel simpel Quarter :') Maar je zou kunnen kijken op een paardennamen site voor verdere inspiratie.
Ik haal mijn namen uit een paardenblad, we hebben namelijk een abbonement op de Welsh, laasts een heel a4 tje volgekrabbelt
met gave namen zoals Knock Out ( repaint op de TWH hengt bij mij) & Xantos (Camargue hengst bij mij)
Ik wil er wel wat meer opzoeken als je wilt. :)
@hippepony Haha das niet zo slim, nu heb je een paardje die kou lijd én een kapotte naaimachine :=

Verder nog even snel wat simpele stalletjes in elkaar geprutst vanwege ruimte gebrek, man wat een bult paarden heb ik :')
Nouja en net nog mijn schleich hondje opgehaalt van een (te) lange logeerpartij... hij heeft er geloof ik wel een half jaar gelegen :=