[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:26

nadine0204 schreef:
pas ik nog op deze pony? ik ben 1.73 ik weeg 54 kg, de pony zal iets van 1.40 zijn denk ik..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNH7EXFM.jpgik rijd er niet vaak op het is de vp van mijn vriendin, als ik er niet meer op pas zal ik alleen nog maar op de andere pony gaan rijden..

Sorry, maar ik vind je ff te lang, denk ik. Als je beugels goed zitten, zullen je benen er best een stukje
onderuit komen.
Je hebt dan veel kans dat je niet meer de juiste hulpen kan geven en met je voet tegen z'n been kan
komen (bij een klein evenwichtsfoutje)

Je gewicht is het niet zo'n probleem, dus uitstappen ofzo kan wel.

kus

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:27

Jij ik vind je ook te lang, maar niet te zwaar, maar doordat je beugels zo kort zitten, komt er verkeerde druk op de rug van de pony. Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:41

Hai,
Ik ga een pony (of is het al een paard? Tong uitsteken) kopen op afbetaling.. dus ik geef elke maand een bedrag en na 3 jaar issie van mij.. maar goed daar gaat het niet om! Het is een kruising arabier x welsh en hij is 1,50 ongeveer. Ik ben zelf 1,73.. zal dit nog een goede combinatie zijn? Het is meer dat ik deze wil omdat hij echt heel leuk is enzo! Oja en ik ben uitgegroeid..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:45

Nee, deze is echt te klein voor je, vooral als je wedstrijden wilt gaan rijden. Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:46

Heb je 't tegen mij of..? Tong uitsteken

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:49

ja, je schilt toch 23 cm en het is ook niet zo'n breed type, dus als je je benen helemaal lang doet dan steek je wel een stukje eruit denk ik. Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:51

Hmm ik denk dat dat wel meevalt opzich.. ze is wel wat breder dan een arabier want hijs ook gekruist.. en vroeger op de manege (ik was even lang) reed ik ook op pony's van 1,40 enzo en dat paste ook nog wel.. en ik rijd nu nog een haflinger van 1,38 absoluut niet breed en dat past ook. Tong uitsteken En wedstrijden heb ik geen interesse in.. tis meer dat ik niet tegen zijn benen aankom enzo en opzich vind ik 23 cm wel meevallen. Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:52

misz_kelly kan nog makkelijk

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:54

Saskiaah schreef:
Hmm ik denk dat dat wel meevalt opzich.. ze is wel wat breder dan een arabier want hijs ook gekruist.. en vroeger op de manege (ik was even lang) reed ik ook op pony's van 1,40 enzo en dat paste ook nog wel.. en ik rijd nu nog een haflinger van 1,38 absoluut niet breed en dat past ook. Tong uitsteken En wedstrijden heb ik geen interesse in.. tis meer dat ik niet tegen zijn benen aankom enzo en opzich vind ik 23 cm wel meevallen. Lachen

Als jij dat denkt waarom vraag je het dan?......

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:55

Het is altijd zo dat de meningen hier zo anders zijn, de een zegt ja kan makkelijk kijk maar naar westernrijders en de ander vind dat je een paard van 1,70 ofzo moet pakken persee.. maarja maakt nie uit. Tong uitsteken En ik vraag het omdat ik ook wel wat meningen wil.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:02

Oke, maar westernruiters zijn anders, die doen hun benen gewoon lang, waardoor de drukverdeling gewoon normaal is, maar bij de gewone ruiters doen ze het kort zodat ze er niet erg eronder uitsteken. Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:04

Ja dat is waar, maar een vriendin van mij is evenlang en die heeft ook een pony van 1,50 en haar benen steken er ook niet onderuit. Lachen Maarja, bedankt voor je informatie iig haha.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:06

Ik denk dat het makkelijk kan bij sakiaaah

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:09

Ik vind dat het ook wel kan, maar ik zou niet zo snel eentje kopen van 1.50 als je zelf 1.73 bent. Knipoog ik zou eerder eentje van 1.58 of hoger nemen. Knipoog

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:12

Ja i know maar ik heb het nooit zo op grote paarden.. en hiermee ben ik in love! Tong uitsteken

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:24

Oke laat ik ook is vragen, ik weet dat ik er wat te groot voor ben Tong uitsteken
Wat vinden jullie? Hij is 1.47.5 en ik ben 1.75 Knipoog

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NM7F3RD8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VDPSIKN7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSM4AIVG.jpg
(In me profiel, staan nog paar fotos)

Ik krijg er altijd veel commentaar over, dat ik te groot ben, maarja ik vind het niet zo erg, hij heeft er namelijk geen last van Tong uitsteken wat vinden jullie? Ik wil hem ook niet verkopen voor een groter paard, die krijg ik over een jaar erbij dus ik blijf nog lekker een jaar wedstrijden rijden en daarna blijft hij er gewoon bij en rijd ik er ook gewoon nog op, ik word neit meer groter
Laatst bijgewerkt door Zandoo op 01-11-06 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:26

Je lijkt wel groter, of je pony kleiner.. een vriendin van mij is even lang met ook een pony van zoiets.. en daar steken de benen niet onderuit maarja het kan wel maar niet voor de mooi. Lachen

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:27

Hij is heel smal Knipoog

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:28

Je bent wel ietwat te lang, maar gaat nog wel Knipoog
Hoeveel weeg je?

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:32

het gaat toch ook niet om de mooi, nouja bij sommige mensen wel, die vinden het al vreselijk als je 2cm onder z'n buik uitkomt.
het is echt absoluut niet erg als je iets onder z'n buik uitkomt, maar dat is mijn mening.....

@stef: vind je er nog goed oppassen hoor Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:46

yousra schreef:
ja, je schilt toch 23 cm en het is ook niet zo'n breed type, dus als je je benen helemaal lang doet dan steek je wel een stukje eruit denk ik. Knipoog

*valt even binnen*

Hoe kun je nou zo'n conclusie trekken terwijl je niet eens het paard laat staan de ruiter kent of hebt gezien. Gestoord
Echt belachelijk.

Ik rijd met mijn 1,68 op een haflinger van 1,46 kan prima, zelfs als ik 10 cm langer zou zijn. Arabieren kunnen ook rond zijn dus je kunt er niet vanuit gaan dat dit niet past of niet mooi staat.

Wat een vreselijk nutteloos topic. Iedereen kan toch wel voor zichzelf bepalen of het past of niet? Het gaat tenslotte om het gewicht en niet om de lengte. Sja, alleen als je een persoon van 1.90 op een shetlander zet natuurlijk..

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:55

Weet je wat ik nou belachelijk vind he, dat mensen alleen kijken naar gewicht.
Je weet toch dat als je te lang bent en je beugels te kort hebt dat er een verkeerde drukverdeling komt op de rug van de pony????
Een haflinger is totaaaaaaaaal iets anders dan een kruising arabierxwelsh!!!

Als dit een nutteloos topic was kwam niemand hier z'n vraag stellen en als ze het vragen kunnen ze het blijkbaar niet voor zichzelf bepalen!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:04

yousra schreef:
Weet je wat ik nou belachelijk vind he, dat mensen alleen kijken naar gewicht.
Je weet toch dat als je te lang bent en je beugels te kort hebt dat er een verkeerde drukverdeling komt op de rug van de pony????
Een haflinger is totaaaaaaaaal iets anders dan een kruising arabierxwelsh!!!

Als dit een nutteloos topic was kwam niemand hier z'n vraag stellen en als ze het vragen kunnen ze het blijkbaar niet voor zichzelf bepalen!!

Sorry dit vind ik nergens op slaan, wat doen al die western ruiters dan en wat denk je van ijslanders die worden ook door volwassenen gereden Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:07

ja, maar zij doen hun beugels gewoon lang. Knipoog Ze zijn weliswaar niet te zwaar maar wel te lang, het staan niet mooi voor de dressuur, maar dat doen ze ook niet. Haha!
Tenminste geen wedstrijden, meestal zijn ze recreatief met de paarden bezig. Knipoog

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:09

Zolang jij geen verkeerde druk uitoefent op de rug van het paard, dan is het het goed. Moet je natuurlijk niet te zwaar zijn. Maar bevoorbeeld een ijslander kan heel goed rijden ook als er iemand van 1.80 op rijdt. Zodat deze maar een goede zit heeft en het paard dus niet extra last geeft Ja