Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:50

Rooz11 schreef:
Hallo.
Sorry dat ik niet zoveel post, maar ik heb iets bedacht waarvan ik niet weet of jullie het ook al doen. Ik noem het Pastelleren. Ik maak dan met pastelkrijt het paard donkerder of lichter door het erop te schilderen. Het word daarna best wel mooi... Ik zou wel eens willen weten wat jullie daar van vinden??? Ik ben nu bezig met een Pastelkrijtbeurt op de witte mustang hengst.

Er zijn meerdere mensen in dit topic die deze techniek gebruiken, dit staat ook in de openingspost deels uitgelegd geloof ik :) je kan er inderdaad heel mooi spul mee maken, als ik zo zie wat sommigen voor elkaar krijgen... echt leuk, en mooi!

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:17

Eindelijk, vandaag de dag dat ik mijn stal en paardjes krijg! *\o/* *\o/*

Mini_Miesje

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:06

Sorry dat ik een tijdje niet heb geplaatst, ik had het erg druk.....
Ik ben bezig met een arabisch showtuig te maken :D

Ik ga nu weer achter de naaimachine voor een paar dekentjes te naaien!

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:50

keimooi zadel dekje gemaakt
kan nog steeds geen foto`s plaatsen ben kabeltje van mijn camara kwijt maar zodra me webcam het weer doet kan ik wel via de laptop zelf foto1s maken

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:00

Meeerel schreef:
@ viavialover
Op een markt hebben ze vaak vilt! Ik ging een keer naar de markt, kwam terug met 3 rollen lint van 5 meter en 2 lapjes vilt en heb in totaal maar 2 euro betaald!

Ik ga van donderdag tot zaterdag naar duitsland ik heb er zooooo een zin in vooral om dat daar heel veel goedkoop schleich is!!

Je kan ook vilt kopen bij de action je heb dan ongeveer 10 a4 vellen vilt voor maar 1 euro :P

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:01

paardje7 schreef:
Meeerel schreef:
@ viavialover
Op een markt hebben ze vaak vilt! Ik ging een keer naar de markt, kwam terug met 3 rollen lint van 5 meter en 2 lapjes vilt en heb in totaal maar 2 euro betaald!

Ik ga van donderdag tot zaterdag naar duitsland ik heb er zooooo een zin in vooral om dat daar heel veel goedkoop schleich is!!

Je kan ook vilt kopen bij de action je heb dan ongeveer 10 a4 vellen vilt voor maar 1 euro :P

hebben ze ook seudine, nepleder en lint (waarmee je helsters maakt) bij de action?

mijn koets is klaar, wielen zijn aan het drogen; tijg voor tinker hengst die voor de koets loopt af, zadeldekje voor mijn repaint af,

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:05

LET OP DIE ONELINERS MENSEN!
het word gewoon irritant onderhand. (waarom kan je geen mensen blokken van een forum :') )

thincla: je krijg het poppetje erbij en het paard niet.
minimiesje: kan je foto's laten zien van je dekentjes?

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:12

Afbeelding Afbeelding

Mijn mooie schleich stal(L) Ik ben ook bezig met dekentjes :) ze worden(vind ik zelf) wel mooi. Ik stuur morgen fotoxd ik gebruik vilt van de action voor maar 1 euroxd

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:13

Ik had dus de dekentjes gemaakt
De riempjes van wol
Alleen heel die wol is gaan pluizen :(
Ik zal dat er maar ag knippen en iets anders moet verzinnen :=
Ps paardje. 7 super leuke stal vooral de deken van de camaruge hengst
Hoe kom je daaraan als ik vragen mag?

Heb de wollen riempjes vervangen door een soort van vilt
Werkt prima *\o/*

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:12

mijn stallen project is ook van de grond het ontwerp staat op papier en me zusje maakt nog wat schetsen van de binnen en buitenkant. En dan binnekort gaan we ff flink dagje aan de knutsel en materiaal kopen bij de bouwmarkt. Eerst maakt ze nog een proefbox van papier om te kijken of de afmetingen goed zijn.

hier een foto van de ontwerp schets. Gelieve dit niet over te nemen of na te maken hier rust copyright op.

Afbeelding

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:25

Ik ga nu beginnen met mijn stallen op paint :D Weet alleen nog niet hoe :') Morgen lekker naar de markt leuke lintjes enzo kopen voor schleich! :):)

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:59

Ik heb een hoofdstel gemaakt:
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/631765
en de andere kant:
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/631766
Het lukt nu eindelijk een beetje, want nu heb ik leer dat NIET breekt als ik het dun afknip...

o, en moreno heefd ook de eerste laag verf erop zitten.
Ik denk de hele tijd, zo wil ik hem maken. En dan ga ik verf mengen, Zie ik een ander leuk kleurtje, wordt het weer wat anders.....
Nou ja, ik zie wel wat het uiteindelijk wordt..

http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/631762
Is dit een realistische kleur?(ik heb alles wat wit is nog niet gedaan)

zeg, gaat dat toppic voor beginende repainters, in de yrt, voor beginners die nog geen 25 nuttige berichten hebben, nou door of niet?(Dat voorstel van roodvos)
Het lijkt mij wel een goed idee. Dan hoeft niet alles hier geplaatst te worden...

Edit:
Ik zie nu dat bij de 2de foto van het hoofdstel het ringetje van het bit scheef zit, dat hoort niet zo.

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:13

Valkjelover schreef:
Ik had dus de dekentjes gemaakt
De riempjes van wol
Alleen heel die wol is gaan pluizen :(
Ik zal dat er maar ag knippen en iets anders moet verzinnen :=
Ps paardje. 7 super leuke stal vooral de deken van de camaruge hengst
Hoe kom je daaraan als ik vragen mag?

Heb de wollen riempjes vervangen door een soort van vilt
Werkt prima *\o/*

Die heb ik gekochtxd ik maak ze ook zelf. :) voor 1.50 deken + hals

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:30

Zoals beloofd mijn foto's van de dekentjes :P Het roze setje bestaat uit: deken met hals + roze halster van lint.: Afbeelding Afbeelding
en het blauwe setje: deken + hals + peesjes: Afbeelding

Tipsss?? :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 17:39

Ziet er leuk uit zo Roosje, worden al die vakken aan de zijkanten en in het midden stallen? ben wel heel benieuwd naar je project hoor, het lijkt me ook zo ontzettend leuk om zoiets te maken :o maar ik heb er zelf echt de ruimte niet voor om het neer te zetten. Hou je ons op de hoogte?

sanne_sanne, als ik zo naar de kleur kijk kan ik er niet echt een mogelijke paarden kleur in zien, hij neigt best wel naar een pastelkleur en vaak zijn paarden toch net iets voller van kleur. Vaak zijn ze dan toch iets meer tegen geel aan, of een donkerdere tint bruin, and so on. Offtopic: Ik spot een kooitje en verse groente op de laatste foto! wat voor een diertje woont daar? <3

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:42

Heel mooi!! Peesjes ook, sommige vind ik te dik, maar deze zijn echt netjes! ;) Pff.. stomme Xenos, is het suede achtige spul op, en nu verveel ik me :O

Whaha telpeva dat vroeg ik me ook al af :P

Op de een of andere manier past mijn stallen tekening die ik had gemaakt hier niet, even uitprutsen hoe dat moet.. hij is breder dan 800 pixels ofzo, wat moet ik daaraan doen?? :o

Edit: misschien lukt ie zo?
Nee dus -O-

Waah! Mijn lippizaner merrie vloog net bijna in de fik!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:04

kunnen deze oneliners stoppen? het worden er meer en meer... en ik wil niet zeuren, maar paardje7, je hebt drie berichten achter elkaar geplaatst terwijl je ze nog gewoon kon wijzigen. dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

ik verveel me... ik heb niks om te doen. niet bepaald met schleich. maar ik wil gewoon eens wat anders dan de stofjes die ik nu heb. dus ik ga kijken naar nieuwe stofjes!

paardje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:12

LoveSchleich schreef:
Heel mooi!! Peesjes ook, sommige vind ik te dik, maar deze zijn echt netjes! ;) Pff.. stomme Xenos, is het suede achtige spul op, en nu verveel ik me :O

Op de een of andere manier past mijn stallen tekening die ik had gemaakt hier niet, even uitprutsen hoe dat moet.. hij is breder dan 800 pixels ofzo, wat moet ik daaraan doen?? :o

Nee dus -O-

hoezo vloog je lippizaner merrie bijna in de fik?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:16

Ik krijg onderhand een hekel aan dit topic. ik vind het leuk om over schleich te praten maar niet met al die oneliners. er zijn mensen daardoor gestopt met lezen van dit topic.

ik ben bezig met 2 repaints op oude speelgoed dieren.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:22

repaint vraagje:
als je met acryl verf schilderd en je vind het niet mooi kan je het er toch gewoon weer afhalen? word de oorspronkelijke verf dan niet beschadigd?

Iemand tips hoe je een realistische stal moet maken waar 30 schleich paardjes inkunnen?

(sorry eclair98 en anikailover en de rest als dit een oneliner is)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:24

eclair98 schreef:
Ik krijg onderhand een hekel aan dit topic. ik vind het leuk om over schleich te praten maar niet met al die oneliners. er zijn mensen daardoor gestopt met lezen van dit topic.

ik ben bezig met 2 repaints op oude speelgoed dieren.

Moet toegeven dat ik er ook langzaamaan aan begin te denken om hier weg te gaan. Velen luisteren toch niet, willen niet zoeken, wil de regels van Bokt niet naleven... allemaal zo gemakzuchtig. Met als resultaat dat de rest steeds geïrriteerd raakt omdat steeds dezelfde vragen, opmerkingen en ook klachten voorbij komen. Algemene regels en sommige van de veel gestelde vragen staan zelfs gewoon in de OP! helemaal bovenaan! hoe moeilijk is het nou om daar nou overheen te lezen :')

Citaat:
Helaas zijn er wat ergernissen ontstaan over offtopics geklets,
hierdoor reageren een aantal actieve leden hier niet meer zoveel,
dat is heel jammer, want zij hebben vaak wel nuttige tips,
dus daarom hier nogmaals wat regels:

- Niet offtopic gaan, daarvoor hebben we het huiskamer topic: [JHK] Het grote Schleich paarden Huiskamer topic!
- Niet dubbel posten, gebruik de wijzig knop als je nog iets toe wilt voegen
- Geen foto's quoten
- Geen oneliners of slow chatten

Nietes:
Volgens mij is de oorspronkelijke verflaag ook acryl, die zal er dan dus ook af gaan. Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat je die ooit nog netjes terug zal krijgen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:27

paardje7 schreef:
LoveSchleich schreef:

Nee dus -O-

hoezo vloog je lippizaner merrie bijna in de fik?

Wou de hals buigen met een aansteker :+

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:45

En jaahoor we gaan gewoon door met de oneliners!
Ik heb al zovaak mensen gepbd, met als reactie: wat is dat? Of: maar de rest doet het ook!
Argh ik vind t echt niet leuk meer en ben toch niet meer zo actief met schleich. Heb steeds alles meegelezen maar veel mensen verzieken het hier gewoon!
Het wordt elk topic erger en erger. Daarom stop ik maar in dit topic. Jahoor, jullie (niet allemaal, maar mensen zoals nietes, paardje07 en nog vele anderen(ja ik noem namen!)) hebben het voor elkaar gekregen! :(
Veel plezier, en doei, bij deze.. Jammer, maar helaas.

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:25

sorry carmenbrummen ik wist dat niet
ps ik ben vandaag bezig geweest met een zadelkamer en heb een schleich deken gebreied ik wil ook sorry zegen tegen iedereen ik heb spijt echt sorry
pps ik ga morgen mischien haar stad voor vilt en wol wilt iemand mischien mee
en ik wil graag een schleich paard erbij kopen waar is de schleich het goedkoopst
mvg viavialover ;( ;( ;( :D :D

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:50

@carmenbrum: Jammer dat je weg gaat. Miss. kan je terug komen als de "onlinerstorm" om het zo maar even te noemen, voorbij is(als dat al gebeurt).
Maar ik vind wel dat je gelijk hebt. Dit is echt niet leuk meer. Toen ik net nieuw was in dit toppic, vond ik dat er om dat onliner gedoe altijd zoveel gezeurd werd. Ik had echt niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen
en dat het zo erg is.

Een tip voor de mensen die onliners plaatsen: Om mee te kletsen in dit toppic, hoef je niet 10 berichtjes per dag te plaatsen.
Als je niet genoeg te vertellen hebt, wacht dan gewoon even een tijdje en "verzamel" je dingen die je wilt zeggen.

Maar genoeg hierover.
Ik heb nu ook het halster voor de clydesdale merrie gemaakt. Nu alleen nog een dekentje en een zadel dan is de set compleet:)

foto:
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/632028

@telpeva: ja, ik vond het kleurtje ook al een beetje raar.
Voor het diertje dat in de kooi zit, zie mijn profiel.

edit:
@minimiesje: Goed idee! maar hoe wil je dat voor elkaar krijgen?